Oriëntatie nieuwe luidsprekers

Started by weust, June 27, 2012, 17:35:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erik s.

je zit erg dicht op de luidsprekers.
stoot je niet regelmatig je hoofd aan dat blad achter de bank?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

weust

#176
Aangezien ik niet een lilliputter ben valt dat wel mee ;-)
Ik steek toch zeker 30cm boven dat blad uit. Bovenkant hoofd gerekend.

Wat betreft het er erg dicht op zitten, als je mijn hypotheek even aflost koop ik een grotere woning.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

KayaRahnee

Quote from: weust on August 11, 2012, 17:29:58
En nee, de tegels zijn niet zo zwart als ik eigenlijk wilde hebben.
Verre van zelfs. Maar het heeft wel wat zo.

Tegels niet zwart genoeg.........mooie tegels mogen opvallen en dat doen ze, het ziet er gewoonweg zeer mooi en verzorgd uit vind ik.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

weust

Quote from: KayaRahnee on August 11, 2012, 18:34:51
Tegels niet zwart genoeg.........mooie tegels mogen opvallen en dat doen ze, het ziet er gewoonweg zeer mooi en verzorgd uit vind ik.

Dat zijn ze ook wel, alleen niet waar ik om gevraagd had.
Is dus nog een beetje wennen, maar bevalt op zich al wel.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

#179



De speakers zien er chique uit Tom enne, die tegels ogen prima hoor.
En de opstelling kent idd. enigzins z`n beperkingen, maar dat hebben er meer in een huiskamer-situatie 8).

Nu maar genieten!


Edit: ga je nu ook een eigen showroom-topic aan maken ¿
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Ik heb, zeker met deze luidsprekers, nog niet het gevoel gehad dat de kamer te klein is.
Natuurlijk zal het in een grotere woonkamer grootser klinken, denk ik, maar zo goed als het nu klinkt vind ik het super.

Misschien dat ik wel zo'n topic aan ga maken. Wil daar nog eerst wat betere foto's voor nemen.
Wellicht morgen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

relis

Erg mooie speakers! De center is nu nog je originele toch? Of heb ik dat mis?
Nog een vraag over de tegels. Misschien is het al ter sprake gekomen in dit topic, maar ik kon het niet vinden. De voet van de Millon is al van graniet. Voegt een extra granieten tegel eronder dan nog wat toe? Of is het vooral voor het mooi?

Kingpin

Ziet er idd erg mooi uit.
Horen de speakers zo recht naar voren te staan zonder toe-in?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

weust

Ja. Tijdens de zaterdag dat er hier getest en gemeten werd bleek dat het beste te zijn.
Geluidsbeeld staat ook strak in het midden.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

whoknows

htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

weust

#185
Duurt een maand, maar dan is de center speaker ook binnen :-)
Nog niet getest. Dat doe ik morgen wel.

De center speaker is overigens 50cm breed. Geen 60cm.
Dat komt heel goed uit, want dan kan ik de draaitafel en receiver laten staan zoals ze nu staan.
Zonder de center speaker hoger te moeten hangen.

Eerst even een foto van voor de Millon.


En met de Millon Phantom center speaker:






Dat alles schuin staat komt door het huis. Dat is oud en er is bijna niets recht.
En het stof valt ook wel mee. Serieus!
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Dirk

mooie center  :clapping:   
...maar geeft die plaatsing geen storingen op de DT ? (tgv invloed op element)

vind het wel zonde dat de PS zo boven op de SL staat, maar da's wslk te wijten aan mijn verleden met -en dus respect voor- 1200'en  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Mooie set, maar zoals Dynky zegt: ongelukkige plaatsing van de PS3...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

weust

Ik had de PS3 in eerste instantie in de kast staan, maar door de hitte (was geen warmte meer) ontwikkeling crashte de PS3 steeds na een paar minuten flink gamen.
Reboots, hangers van 10 seconden, etc. Niet leuk.

De center te dicht bij de naald. Nog nooit last van gehad.
Speel LP's ook alleen maar in stereo, niet in 3.0. Ken ook geen 3 kanaals LP uitvoeringen trouwens ;-)
Komt ook bij dat ik zelden een LP luister, en meestal zijn het oude house platen. Normale platen heb ik er een stuk of drie van volgens mij.

Respect voor de SL? Ding kan niet denken of voelen, dus dat zal ook wel mee vallen denk ik.
Ding is plat aan de bovenkant, dus kan er ook wat opstaan :-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

fasteddie

Hi Weust,

Het is al weer een tijdje geleden dat je wat gepost hebt over de Millon Phantom speakers?!

Ik heb ze zelf ook staan en ben op zoek naar de een andere center...zag dat jij de centerspeaker hebt staan of ben je onderhand weer geswitched qua speakers?

Wat is je ervaring  met de centerspeaker?

Laat me het even weten ok?

Dank alvast en groet
Fasteddie