VTEC_genieter's DENON set [een Marantz stereo versterker en fiets erbij]

Started by VTEC_genieter, June 14, 2012, 04:23:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VTEC_genieter

#25
Thanks,
Mijn 4 zuilspeakers klonken al zwaar (lees: bass) zonder de toevoeging van de subwoofer.
Maar sinds ik de film Transformers heb gekeken met de subwoofer, durf ik nu achteraf te zeggen dat het geluid nooit zo mooi laag geklonken zou hebben zonder de subwoofer.

De subwoofer neemt nu het zware werk/bass over van m'n zuilspeakers naarmate de stress stijgt bij mijn zuilspeakers.
Zeg ik het goed?
De subwoofer doet onopvallend goed z'n werk bij film. Dus LFE en low level input.

Maar eigenlijk wil ik m'n subwoofer precies in het midden plaatsen tussen m'n front speakers. Want bij muziek hoor ik hem iets van linksvoor komen. Dus met muziek is de subwoofer iets te opvallend met z'n werk. Of komt het doordat ik nu nog geen high level input heb toegepast? Heb de neutrik kabel nog niet aangesloten aan de front-speaker-terminal achter m'n versterker. (Nog geen bi-wiring)

Maar ik zit nog steeds in de 50-uur inspeel-periode van de subwoofer he?
Ik denk dat ik binnenkort de crossover frequency's ga wijzigen: van 80hz naar 50hz....
testen testen en nog eens testen  :)

Ik denk dat jij misschien een subwoofer nodig hebt die meer echt lage bassen kan geven dan je vloerstaanders. Jouw subwoofer komt misschien oorspronkelijk uit een setje satellieten/set van Infinity waar kleine satellieten zaten. Voor die satellieten aangepast/gemaakt. Voor je vloerstaanders heb je denk ik een "individuele" subwoofer nodig.....en wel één met een grote cabinet/behuizing.

Ik zou ook aan andere mensen hier vragen en jouw situatie uitleggen, want misschien is mijn informatie niet kloppend. Ik ben ook zojuist begonnen met HiFi/home cinema. Heb nog niet veel kennis.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

WillyP

Iets snap ik niet helemaal. Als je de sub op LFE zet, dan is het interne filter toch uitgeschakeld? Dan maakt het niet uit op welke frequentie hem zet.

Normaal gesproken is 80 Hz een prima scheidingsfrequentie. Ik ben niet bekend met de Denon maar kun je de helling instellen? Op 12 dB of meer? Als je de sub kunt lokaliseren, komt dat omdat hij hogere frequenties krijgt toebedeeld. Verlagen van de overnamefrequentie kan zeker helpen.

Houd er wel rekening mee dat bij instellen op 50 Hz de speakers meer voor hun kiezen krijgen. Nu denk ik dat de voor- en achterspeakers daar wel raad mee weten, maar houd de center in de gaten (zodra hij aangesloten is). Niet meteen snoeihard gaan spelen.

Groet,

Willy

1198

De infinity set staat al in het marktgedeelte. Nu maar even sparen voor een goede sub. Bij elke film denk ik nu. "hoe zou deze scène gegaan zijn met sub?"
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

VTEC_genieter

@WillyP,
Inderdaad, heb gemerkt dat als ik op de sub op LFE zet, dat de frequency geen invloed meer heeft op het resultaat. Misschien is het beter het filter op de sub weer aan te zetten in deze 50-uur-inspeel periode en de frequency op 120hz te zetten.

Verder ben ik vergeten te melden dat ik ondertussen andere instellingen heb gebruikt:
de sub staat op LFE/filter out,
de gain op de helft,
phase op 0,
bij m'n Denon versterker staan alle speakers op LARGE: m'n fronts op 60hz, de rears op 80hz en de center op 100hz.
De center is niet echt een speaker met een mooie bass, daarom heb ik deze op 100hz gezet zodat m'n subwoofer de bassen overneemt als er bijvoorbeeld in een oorlogfilm geschoten wordt met uzi's/AK47.......dan kan je die schoten mooier verwachten met de bass uit m'n subwoofer.

Resultaat is nu ook als ik muziek luister, dan hoor ik makkelijk de bass in verschillende lage tonen. Ik bedoel....er is duidelijk onderscheid te horen in de bass als ik op m'n luisterplek zit (op de bank).
Het liedje dat ik gebruikte is van Timbaland - Apologize.  Goed nummer met verschillende lage tonen  ;)
Moet jij ook even luisteren http://www.youtube.com/watch?v=ZSM3w1v-A_Y
Goed benchmark he  ;D

Resultaat is nu ook door deze afstelling....de subwoofer doet nu nog onopvallender z'n werk.....de bassen komen nu niet meer uit één richting. Dat vind ik pas mooi. En het is echt te horen.
Later is de 50 uur inspeel periode voorbij, dan ga ik weer aan de subwoofer instellingen zitten en weer een Audessy uitvoeren.  :coffee:

Thanks voor het lezen!

@1198,
Een subwoofer zorgt voor meer bioscoop gevoel in je woonkamer.
Zonder het getril van ramen/tafelpoten!
(in de bioscoop hoor je helaas wel trillingen in de akoestiek)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Qlivian

Quote from: VTEC_genieter on July  4, 2012, 03:12:21
Ja....je hebt gelijk......ik ga later toch een LED TV halen.

Gisteren ging ik m'n XXLS400 gloss black testen en heb gelijk twee films gekeken.
Tranformers (DVD) en de film Apollo 18 (Bluray).
Na de films heb ik een foto gemaakt.

Het aller mooiste geluidsmoment tot nu toe, is een scene uit Transformers waar autobot Ironhide met explosies over een vrouw duikt/vliegt!
Als jullie die film thuis hebben, ik zou nogmaals naar die scene kijken ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=ukyaca62H9o
Je hoort die robot echt boven je huis vliegen :D    Hele mooie scene met mooie bass in slow motion ;-)

P.S.   King Kong bekijk ik later :)

haha mooi om je zo over je nieuwe aankoop te horen praten.Ik was ook zo in het begin en geniet er nog steeds van.

ik za\l binnenkort wel even die sneces bekijken op youtube kan dat natuurlijk niet zo goed.
veel luisterplezier zou ik zeggen.

Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

VTEC_genieter

Thanks voor je reactie  ;)
Ik zie dat je ook een Denon versterker hebt en een XXLS400.....en Oehlbachs als de aders voor je speakers  :headbanging:
Klinkt goed he?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

danielo

Indien je een redelijke sub hebt is het bijna altijd beter om je speakers op small te zetten niet large. Je versterker kan best veel ik zou vooral (veel) tijd uittrekken om eens rustig met de verschillende audyssey in regel systemen te spelen daar wat ervaring mee op te doen. Daar kan veel winst zitten samen met de plaatsing van de speakers en aanpassingen in de ruimte. Dit geld niet alleen voor surround maar zeker ook voor stereo/muziek gebruik. Ik zeg niet dat iedereen aan de eq moet (smaken verschillen nu eenmaal) maar het is wel een stuk waar je versterker veel opties heeft die je kan onderzoeken voor wat je het best bevalt. Ik gebruik altijd bepaalde stukken audyssey zelfs in pure-direct modes en voor muziek.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VTEC_genieter

Heb een oude platenspeler gevonden.....de DUAL CS 616Q.
Was van m'n vader.

Foto is wel van het internet. De LP's zitten nog steeds in de boekenkast bij m'n moeder.
Hopelijk is er iets van Abba of Beegees......

....kan ik ermee testen. Maar heb nog geen ervaring met platenspelers en naalden.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

John Wx

Quote from: VTEC_genieter on October 29, 2012, 00:02:32
Heb een oude platenspeler gevonden.....de DUAL CS 616Q.
Was van m'n vader.

Foto is wel van het internet. De LP's zitten nog steeds in de boekenkast bij m'n moeder.
Hopelijk is er iets van Abba of Beegees......

....kan ik ermee testen. Maar heb nog geen ervaring met platenspelers en naalden.

is een mooi en bewezen arm goed afstellen en lekker draaien
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Qlivian

Quote from: VTEC_genieter on July 16, 2012, 21:11:56
Thanks voor je reactie  ;)
Ik zie dat je ook een Denon versterker hebt en een XXLS400.....en Oehlbachs als de aders voor je speakers  :headbanging:
Klinkt goed he?

Inmiddels heb ik al het een en ander veranderd.Zowel de Denon als de Aders zijn vervangen.de Sub niet die hou ik nog wel even.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Leentje

Hey,

mooie set heb je staan. Heb je je platenspeler ook al aangesloten? Die BK sub van je heb ik ook al naar gekeken en staat samen met een svs hoog op het verlanglijstje. Eerst maar eens sparen en als ik op zoek ga ook eerst maar eens gaan beluisteren.

Even offtopic: wat voor een Honda rij je eigenlijk? aangezien je naam. Heb zelf twee CRX'en gehad.(type ED9) erg fijne auto's en betrouwbaar. De term "life begins at 9000 rpm" zal je ook wel niet vreemd zijn.

Cheers
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

W.Otter

met de platen speler van z'n pa is het eerder 33.33 & 45rpm  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Leentje

Quote from: W.Otter on January 22, 2013, 21:22:12
met de platen speler van z'n pa is het eerder 33.33 & 45rpm  :D

Is ie wel lekker zuinig :D
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

VTEC_genieter

Hoi Leentje  ;D
Thanks voor je compliment, maar de foto's zijn verouderd. Heb nu een 55 inch TV  :D Hij staat wel op z'n standaard.
Heb de platenspeler nog niet aangesloten, want ik heb eigenlijk geen plek/kast voor een extra component.
Ik moet nog steeds nadenken hoe de volgorde moet zijn voor mij: een extra versterker of een blu-ray speler met een goede audio/video DAC performance pffffff.......
Of meteen een andere TV meubel.....
De BTW-actie van Mediamarkt begint ook morgen......ik word gek!

Ik heb dus niet veel aan m'n topic gewerkt....
M'n HT systeem klinkt nu goed vind ik, want ik hoor geen storingen/ruis. Nauwelijks vervorming, m'n receiver kan m'n 4 zuilspeakers (8 Ohm) goed aan. Maar....ik heb het gevoel dat ik meer wil.

De BK XXLS400 subwoofer klinkt goed. Heeft genoeg power voor film. Voor muziek heb ik hem eigenlijk niet nodig.

Natuurlijk mag je ook over m'n Honda hebben  :D
Ik heb nu een EK4.
Wegtrekken met de VTEC/5500-9000 toeren is niet ideaal met dit weer (gladheid), haha!
Gemiddelde verbruik van m'n auto is 1:12.
Wel nauwelijks VTEC he met dat verbruik ;)

@Meneer Otter,
De platenspeler heeft helaas geen VTEC......... :D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Leentje

Hoi Vtec,

Kom eens snel met die foto's van die 55 inch tv van je :D Over dat van die volgorde dat ken ik maar al te goed :( Ik zit ook al zwaar na te denken wat m'n volgende upgrade zal zijn. Eerst de rest van de surround upgraden naar Focal, surround achter en center,  of toch maar eerst een nieuwe subwoofer of eerst een zwaardere versterker dan wel losse voor en eindversterker. hmm nieuwe en grotere tv is ook wel aantrekkelijk.(dan kan deze eindelijk naar de slaapkamer) ik word er ook gek van haha. Dat gevoel van meer willen heb ik dus ook en noemen ze hier het "UPGRADE VIRUS" :sneaky2:

Wat betreft je platenspeler: kun je 'm, bijvoorbeeld, ook niet naast je meubel kwijt? De aanschaf van een nieuw meubel hoeft niet de hoofdprijs te kosten toch? Je kan natuurlijk ook marktplaats kijken of er iets moois tussen staat.

Over je Honda: Dikke wagen heb je dan :pompom: en dat wegtrekken in de sneeuw dat dat niet echt wil ken ik wel. Wij hebben een BMW 325 cabrio, en een achterwiel aandrijver in de sneeuw is ook geen pretje haha.

Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

VTEC_genieter

Heb eergisteren eindelijk een foto gemaakt van m'n 55 inch 3D TV :D  De TV is al een half jaar oud, en m'n topic moest toch bijgwerkt worden. ;)
En gisteren kocht ik eindelijk een nieuw blu-ray speler met 3D. Een eindversterker komt later wel. Ik was 3 maanden aan het kijken voor een 3D blu-ray speler omdat ik een non-3D blu-ray speler had van LG......en met zo'n 55 inch TV wil je natuurlijk iets extra's hebben......3D! O0
Maandenlang op dit forum aan het kijken naar gebruikerservaringen met de Oppo spelers. Oppo is HET merk voor de veeleisende thuiskijker heb ik hier gemerkt op het forum. Ik nam ook de tijd voor het kijken naar het merk Denon. Ook zij maken goede blu-ray spelers, volgens mijn gevoel. ;D Heb zelfs een folder van Denon over hun nieuwste blu-ray spelers. Er zitten in een Denon speler ook mooie componenten.
Verder heb ik ook gekeken naar het merk Panasonic  ;) Recensies gevonden/gelezen......ook niet slecht (lees: m'n oude blu-ray speler van LG was al aan het verouderen).

Heb nu een nieuwe Panasonic DMP-BDT500 blu-ray speler gekocht voor een "je-bent-toch-niet-gek-prijs". :) En waarom deze? Er zit tenminste een 192kHz/32bit DAC in van Burr Brown. Deze speler heeft ook veel goede reviews. Het geluid is verrassend goed.
Ik moet hem analoog aansluiten als ik muziek-CD's wil luisteren. Deze speler is voor mij al een vooruitgang.
De andere merken Denon en Oppo hebben waarschijnlijk een betere prestatie in beeld en geluid, maar ik vind hun prijzen momenteel niet passend bij mijn situatie nu. Want ik moet nog een fiets kopen voor woon-werk-verkeer. Met deze mooie en niet zomaar een Panasonic blu-ray speler heb ik geld overgehouden voor een andere fiets  :)

Dus het is geen Denon speler geworden en ook geen Oppo speler, maar ik heb gekozen voor een hele goede Panasonic speler en ben nu aan het kijken voor een fiets.
En die eindversterker (Rotel) dan??? Die stel ik voorlopig uit.  ::)
Maar nog bedankt voor je hulp/reacties meneer Otter!  ;) ;D

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

En een foto van m'n 55 inch.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

RubenV.

Dat is een flinke tv  :D Mooie set! Komen er ook nog foto's van de vtec bij? :p
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

djaxx

Mooi, maar zou persoonlijk wel stapelgek worden van tv die niet mooi in het midden van tv meubel/ speakers staat.

LuPo

Mooie set! Ik had je topic nog niet gezien maar dat komt omdat hij denk ik ver weggezakt was. Ziet er goed uit! :D

W.Otter

koop eens een nieuw meubel man ;) receiver past er niet in, tv valt er bijna vanaf ;) verder erg mooi spul  ;D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VTEC_genieter

@RubenV,
Thanks! De eerste weken vond ik de TV nog groot uitzien, maar nu ben ik blij dat 55 inch een goed formaat is :) Ik zie veel details, m'n ogen hoeven niet van links naar rechts te gaan rollen....geen vermoeidheid gelukkig. Een mooi formaat voor m'n zitafstand van 3,2 meter.
En hieronder zie je een foto van m'n auto  ;)
De 55 inch TV in de complete verpakking paste nog net in m'n hatchback met de kofferbak dicht  ;D
Wel moest ik m'n bestuurderstoel 30cm naar voren schuiven....ik zat met m'n borst bijna tegen het stuur aan, haha!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

larzie

Quote from: W.Otter on January 25, 2013, 10:15:48
koop eens een nieuw meubel man ;) receiver past er niet in, tv valt er bijna vanaf ;) verder erg mooi spul  ;D

En de center staat als ik het goed zie ook voor het meubel. Ik kan me nog herinneren dat dat bij mij ooit ook het geval was.
Dat zat mij toen ook dwars en heb ik zelf een meubel in elkaar geramd. Deuvelsetje, lijm, op maat gezaagd hout bij de plaatselijke houtboer, blikje grondverf en blikje hoogglans witte verf en je bent  binnen no-time klaar en je hebt je meubel precies op maat. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

VTEC_genieter

@Djaxx,
Thanks en ook bedankt voor je eerlijke mening  :)
Staat niet mooi inderdaad, sinds deze TV ben ik gaan kijken naar een grotere TV-meubel. Bij IKEA kan ik niks passends vinden wat betreft diepte en hoogte tussen de planken. Je ziet de centerspeaker op de grond liggen, hij past niet in het meubel. En dat geldt ook voor m'n Denon AV-receiver. Ik had eigenlijk niet zo snel een TV-meubel moeten kopen (60 euro was dat ofzo) of.....ik had niet verwacht dat m'n centerspeaker en receiver zo groot zouden worden  :P

@LuPo,
Bedankt!  :)
Ik durf niet zo m'n topic omhoog te zetten  ;D
Want er zitten hier diehards op het forum, mensen die meer verstand van hebben en die serieuze/veel mooiere systemen/componenten hebben.

@W.Otter,
Nogmaals bedankt!  ;D  De TV staat aan één kant en valt er bijna van af, haha  :laugh:
Het is inderdaad niet mooi deze situatie, maar ik moet dit zien als een voorlopige oplossing.
Ennuh mooi spul betekent niet altijd voor iedereen dat het ook mooi klinkt. Ik vind het geluid bij films momenteel goed helder en duidelijk klinken. Vooral de achtergrondmuziek bij films tijdens een actiescene bij hoog volume. Maar ik wil wel eens een keer, als wens, een eindversterker mogen proberen.

@Larzie,
Thanks voor je advies! Ben helaas niet handig, maar ik ga wel even kijken naar tutorials op internet.  :smile: Want misschien geeft een tutorial mij meer zelfvertrouwen en idee  ;D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LuPo

Nou, je mag je topic best af en toe omhoog kicken hoor. Het ziet er erg mooi uit allemaal!! En nu ook nog een mooie Panasonic Blu-ray speler. Ik vind het mooi allemaal!