iPad en finder?

Started by Raphie, June 13, 2012, 13:01:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Niet kunnen vinden in de handleiding:

Zit er in de iPad ook een soort van "finder" (of zoals in windows explorer) waarmee ik door m'n netwerk kan browsen? en snelkoppelingen naar shared drives kan maken?

Ik heb uitgevonden dat windows via de USB kabel de iPad gewoon als een externe drive ziet waar ik spul en uit kan slepen, maar gewoon een verkenner/finder heb ik nog niet gevonden?

Als er geen finder optie is, kan ik dan de iPad ook zichtbaar maken via Wifi? en draadloos er heen slepen? Nu kan dit wel via iTunes, maar dan alleen maar met iTunes documenten en niet met bijv PDF's, ik wil dit gewoon via Explorer doen en de ipad als draadloze storage behandelen vanuit windows oogpunt


JBL PRX Power!

Nosoforos

#1
iOs heeft geen finder. Je werkt per app met je bestanden.
Als je PDF's in iTunes zet kun je ze gewoon bekijken in de iBooks app. Maar verder zijn er talloze mogelijkheden, er zijn vele apps die 'finder-achtige' oplossingen bieden. Je kunt in iTunes per app aangeven welke documenten je in die app wil importeren, maar sommige apps werken ook buiten iTunes om. Zelf gebruik ik Dropbox als finder-oplossing op de iPad.
Voor het lezen en bewerken van PDF's zijn er teveel apps om op te noemen, dat is een persoonlijke zoektocht waarin je eigen voorkeur de doorslag moet geven. PDFexpert, Goodreader etc. Finder-achtig iets, ik noem maar wat, FileApp bijvoorbeeld? (geen ervaring mee zelf, ik google even wat)- om maar even aan te geven dat er apps zijn die dat doen (usb/wifi/iTunes etc)
Nog wat google: http://appadvice.com/appguides/show/best-iPad-file-managers

Raphie

Top! Exact wat ik zocht
JBL PRX Power!

jasjenl

Ik gebruik zelf FileBrowser om op mijn netwerk te kunnen bladeren. Een simpele app maar doet wat het moet doen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Raphie

Heb ik ook net gekocht! Werkt perfect idd

Nu nog een andere tool om MKVs via iTunes te kunnen converten/uploaden, dan ben ik,compleet
JBL PRX Power!

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Nosoforos

Wil je de MKV's alleen in huis kunnen bekijken op je iPad of ze bijvoorbeeld op reis kunnen bekijken? Voor de laatste optie, zie de tip boven (hoewel, is dat niet alleen osx?), voor streamen gebruik ik zelf Plex. Er zijn overigens veel apps te krijgen die meer afspelen dan iTunes hoor, dus het is niet nodig per se om te converten.

Raphie

#7
Ik wil geen pc voor transcoding gebruiken, dus ga playable proberen
JBL PRX Power!

Raphie

Mediacoder geinstalleerd op ipad3 1080p 5mb encoden werkt prima direct van m'n NAS met filemanager streamen
tevens Dreambox streamer gekocht en kan nu dus ook (SD) live TV kijken overal in huis

Alles wat ik wilde dus wel zo'n beetje uitgevonden. nu maar eens wat series en films transcoden
JBL PRX Power!