stassen hifi

Started by SV..S, December 4, 2003, 20:31:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Steven Coymans

Heb in Venlo een Kef systeemtje gekocht,
ze hebben mij daar redelijk goed geholpen (door een Belg BTW).

Waren wel redelijk aan het duwen richting een set TMA speakers die wel mooier klonken,
maar waarvan de verkoper zei dat ze redelijk buiten mijn budget lagen.
Had toen wel een beetje het gevoel dat ik een miskoop had gedaan,
omdat ik de speakers nu gehoord had t.ov. veel betere, maar duurdere speakers.

Zijn ook een van de weinige die prijzen doorgeven via email en niet dadelijk beginnen met kom maar naar de winkel dan kunnen we een prijs bespreken.



Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

Erik

Quote from: graafke on September 12, 2005, 18:57:18
waarom wordt eigenlijk alleen stassen genoemd??? BIj Staffhorst in utrecht werd ik echt bijzonder SLECHT geholpen...nee laat ik het anders formulieren gewoon helemaal niet....gewoon genegeerd! Ik ben nog vrij jong maar ik besteedt best veel geld aan audio.

Hetzelfde geld voor Correct Rotterdam wat een arrogante verkoper liep daar, alles wat je vroeg was teveel...hij stond gewoon iedere keer te zuchten toen ik iets vroeg.....

Ik zit zelf in de verkoop dus misschien kijk ik er iets anders tegenaan maar naar iemand toe lopen en informeren is wel het minste wat je kan doen!!
Hier idem maar dan bij RAF (is dat niet dezelfde keten).
En dan vinden ze het gek dat ze falliet gaan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

anton

Stassen blijft de gemoederen bezighouden  8). Even vooraf: ik heb in het begin van deze thread al een keer op dit onderwerp gereageerd maar meen toch nog een paar toevoegingen te moeten doen. 
Ook nu nog kom ik er graag mijn spullen uitproberen, kopen, repareren, luisteren, bijkletsen enz. enz. zoals elke freak dat graag zou willen.
Ben ondertussen in al die jaren al in verschillende zaken in den lande geweest en blijf volhouden dat stassen op vele punten (voor mij altans) uniek is.
In jullie posts zie ik veel terugkomen dat afspraken niet nagekomen worden, je wordt niet of te laat teruggebeld.
Daar heb ik ook ervaring mee: een paar jaar geleden bestelde ik een quadral aurum base prestige centerspeaker. Bij stassen belden ze de (nederlandse) importeur en die vertelde dat hij binnen twee weken te leveren was. Ik na twee weken gebeld en noppes, niets binnen. Na een week nog eens gebeld: noppes.
Na anderhalve maand naar stassen gegaan en heb daar zelf naar de importeur gebeld: die zij dat de fabriek in duitsland ze niet afstuurde. Daar sta je zelf maar ook de firma stassen dus machteloos tegenover. Heb toen naar de fabriek in dtsl. gebeld en wat bleek: ze stuurden ze volgens hun papieren elke week naar nederland, van niet kunnen of willen opsturen was geen sprake en ook niet van een produktiedip.
Weer naar de hollandse importeur gebeld die het hele verhaal naar het rijk der fabelen verwees en zij dat ik maar rustig af moest wachtten. ??? ??? ???
Wat ik wil zeggen is dit: Stassen doet geregeld toezeggingen en maakt afspraken maar als de importeur in dit geval rare dingen doet dan staan ook zij met de rug tegen de muur.  Tot nu toe heb ik echter wel de indruk dat als het artikel er is je binnen no time telefoon hebt en je het tegen een scherpe prijs af kunt halen.
Maar ja, wij als hometheaterfreaks willen vaak alles EN snel, EN goedkoop, EN nu, EN meteen EN EN EN.  ;D
Ik ben niet met de firma getrouwd maar vertel mij svp waar wel de ideale zaak gehuisvest is in zuid nl?????

Magura

Quote from: Vincent on September 12, 2005, 19:33:06
Hi

wacht er maar niet op Stassen kan niks bestellen bij de fabriek.. Denk dat je flink pech hebt :(

Grtz

Vincent

Het zal niet de fabriek zijn maar de importeur. Ik weet zeker dat ik geen pech heb, ik heb er tenslotte voor betaald.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Geert

Verhalen m.b.t. klachten waren er twintig jaar geleden al over Stassen. Zelf heb ik ooit een cd speler van denon net voor het einde van de garantietermijn van 2 jaar kapot gehad. Na deze bij Stassen te hebben afgeleverd is deze vervolgens zoekgeraakt. Hierbij heb ik Stassen een termijn gesteld om het apparaat alsnog te achterhalen wat niet door gelukt is. Uiteindelijk heb ik van Stassen een nieuwe cd-speler ontvangen wat de opvolger was van het type wat zoekgeraakt was. Ik kan niet zeggen dat ze hier heel erg moeilijk over hebben gedaan en heb dan ook altijd mijn eigen positieve gedachten gehad over Stassen.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

JürgenW

Quote from: anton on September 13, 2005, 12:11:51
Ik ben niet met de firma getrouwd maar vertel mij svp waar wel de ideale zaak gehuisvest is in zuid nl?????

Ik stel wel bij me vast dat ik steeds gemakkelijker ook over de grens ga kijken. Euro en Europäische garantieregelingen hebben zeker daartoe bijgedragen.

Grindtegel

Stassen is helemaal niks mis mee, je moet er alleen geen spullen kopen als ze er niet op voorraad zijn. Wij als Nederlanders willen graag altijd het goedkoopst uit zijn maar vergeten nog wel eens dat je voor een dubbeltje nu eenmaal niet op de eerste rij kan zitten.

Stassen is in mijn ogen een luxe uitvoering van een dozenschuiver en daar is helemaal niks mis mee zolang je dat feit in gedachten houdt.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

TheSpeedSkater

Ik heb er spullen gekocht die besteld moesten worden, afspraak was twee weken, alles stond binnen een week op de stoep! Sommige zeggen, je hebt geluk gehad. Misschien wel, misschien niet.
Ik ben tevreden over Stassen, voor mij dus een positief verhaal.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Remi

Ook ik meen even een positief geluid te moeten laten horen over Stassen.
Daarbij wil ik wel melden dat de bovengenoemde klachten over stassen serieus genomen moeten worden door stassen. Ook ik zou niet blij worden van zulke gebeurtenissen zoals bij sommige forum leden...


Maar goed, mijn ervaring:

een van mijn zuilspeakers was omgevallen doordat een kat erop was geprongen (1m15 hoog). Hierdoor was de behuizing opengebroken en de woofer lag eruit.
Omdat ik toch wel heeeel erg veel plezier had van deze speakers wilde ik kijken of hij nog te repareren was.
Ik heb eerst via de dealer en importeur geprobeerd of zij iets konden betekenen voor mij maar gaven aan dat ze niks repareerde. Misschien een meubelmaker kreeg ik vaak als antwoord. Toen ben ik gaan zoeken of ik ergens 1 losse speaker kon kopen maar geen enkele verkoper wilde los verkopen. Terwijl het toch om stuk prijzen gaat. Omdat ik weinig zin had om 2 x 1000 eur uit te geven bleef ik zoeken tot ver buiten de landsgrens....geen resultaat. Ook Stassen geprobeerd en ook zij verkochten ze niet los. Maar in tegenstelling tot alle andere verkopers vroegen zij wat er dan precies kapot was omdat zij zelf best veel konden repareren. Vervolgens heb ik een foto gestuurd en kreeg al snel reactie dat dit te repareren was.
Ik heb de speaker gebracht en kreeg na een week een geschatte prijs opgaaf en of ik wilde repareren of niet.
Omdat de kosten van repareren 1/3 waren van de nieuw prijs heb ik dit gedaan. Na twee weken kon ik de speaker weer ophalen en eerlijk is eerlijk. Het is echt vakwerk hoe de speaker opnieuw geconstrueerd is. Mijn speaker  klinkt weer als vanouds en ik luister weer met plezier. Ook de vooraf geschatte prijs was gehanteerd.

Voor mij was Stassen dus een Held !  :)

groet,
Remi
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

Job

#59
In het algemeen heb ik besloten enkel nog uit voorraad te kopen. Op de een of andere manier zijn retailers niet ingesteld op naleveringen, dat werkt zelden echt goed.

Bij Staffhorst heb ik eens 6 maanden op een RAM module voor een (bij hun aangeschafte) Mac moeten wachten. Pas na tientallen brieven, faxen en een persoonlijk bezoek aan de filiaalmanager bleek dat die module voor mij gewoon nooit besteld was, ook al had ik er voor betaald (stom, weet ik, doe ik dus nooit meer). Ze waren ook op geen enkele wijze bereid me voor de slechte service te compenseren. Eigenlijk vond die manager maar dat ik zeurde (mijn brieven en faxen bleven maanden onbeantwoord).

Dat speakers wel per stuk geprijsd zijn, maar niet per stuk verkocht worden, is ook zoiets idioots. Ik stond ooit op het punt om bij Hobo 5 stuks van een bepaalde luidspreker (en een receiver, en een sub, en een DVD-speler) aanschaffen, maar het was OF 4, OF 6 luidsprekers, want "wij kunnen ze enkel per 2 inkopen", zo zei men. Gemaild met de importeur, en gevraagd of ik er ook 5 kon kopen voor een HT. Vond de importeur geen enkel probleem.

Of retailers met een emailadres op hun website, en dat het beantwoorden van een email met een uitgebreide offerte-aanvraag 3 weken duurt.

Dat soort dingen blijft mij verbazen. En ik maak mijn keuzes mede op basis van dat soort ervaringen.

WimB

Kopen is net als met merken en klank erg persoonsgebonden.
Heb zelf ook nooit zo'n prettig gevoel gehad bij Staffhorst in Utrecht en bijv. Hobo in Arnhem.
Het is maar net hoe het personeel je benaderd.
Bij Mijn Hifi in Nijmegen ben ik wel leuk benaderd en in Sneek bij Audioselectief wordt je ook erg prettig behandeld.
Als je je ergens niet prettig benaderd voelt ga je toch naar een nadere winkel.

Richi

Gek hoe dat van persoon tot persoon kan verschillen. Bij Mijn Hifi zijn ze wel heel aardig, maar ik 'kan niet zoveel' met de mensen die daar werken. Met Stassen heb ik ook heel slechte ervaringen, dus daar zien ze me nooit meer. Toch raar dat zo'n zaak op die manier zo lang kan bestaan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marcel_T.

Quote from: Mark S on September 12, 2005, 19:54:44
Met het luisterkasteel in Tegelen heb ik zeer goede ervaringen, maar de winkel zelf in Venlo loop ik met een grote boog omheen.

Idem dito. En terugbellen is idd een drama.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

bzrk

ik ook maar even reageren :P

Ontzettend lang wachten maar het heeft me uiteindelijk wel zon 1000 euro gescheeld. Toch leuk ;)

WickedGame

En ook ik heb ervaring met stassen.

Voor een vriendin van me moeder had ik een pro-ject draaitafel besteld. Deze in de kleur zilver omdat haar hele set ook zilver was. Na 2 dagen kreeg ik bevestiging dat het besteld was (opzich redelijk vlot). Maar nu begon het wachten. We hebben 4 weken gewacht, en toen maar eens gebeld hoe het zat.

Verkoper: Ja hij is binnen, u had de blauwe besteld toch?
Wij: Nee een zilveren
Verkoper: Oh maar wij hebben een blauwe besteld, wilt u die dan niet hebben?
Wij: Nee, we willen en zilveren.
Verkoper: Okay wij bestellen een nieuwe in het zilver.

3/4 weken weer wachten (geen gehoor van Stassen, zelf maar aan de lijn).

Bleek nu dat ze hem al 3,5 week binnen hadden.  ??? Ligt het dan aan mij, maar dan bel je toch? zowat 2 maanden wachten op iets. Maar goed prijs was scherp, en de service er verder om heen was toch nog netjes. Wij zouden het namelijk ophalen, maar vanwege het ongemak boden ze het aan om te verzenden. Dus dat is gebeurd.

typhoon

Ik heb met Stassen eigenlijk wel goede ervaringen. Had eerst een Marantz dv-6600 gekocht maar bij bepaalde dvd's liep hij vast (bleek achteraf door de stickers te zijn) heb deze kunnen omruilen voor een dv-7600 en dit zonder meerprijs. Prijzen had ik opgevraagd via internet en alles liep heel vlot (ben wel overdag ergens midden in de week bij hun geweest).
Je moet natuurlijk vragen of ze het product op voorraad hebben en weten wat je wilt.
De verkopers waren wel OK, maar zijn wel van die echte.
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

Nelisje

Zo'n 7 jaar (gok ik) geleden met mijn vader naar stassen geweest, mijn vader had in een foldertje van hun een mooie kef speakerset uitgezocht en er zelf een versterker bij verzonnen (totaal niet kieskeurig zeg maar). Daar aangekomen keurig geholpen, mijn vader uitgelegd wat hij wilde, de verkoper zei nog iets als: Meneer u wilt toch geen speakers kopen zonder ze te horen, uiteindelijk daar een uurtje boven gezeten om wat speakers te luisteren, we hadden al een soort van keuze maar toen de verkoper zei dat de speakers vaak gebruikt werden voor house muziek vond mijn vader ze op slag waardeloos  :P ::). Uiteindelijk heeft de verkoper aangeboden om in het Pallazo te gaan luisteren (we hadden geen afspraak gemaakt, maar er was toch niemand dus het kon wel even). Daar eerst nog een rondleiding gekregen, ik mocht plaatsnemen in de bioscoop om ff in mijn eentje een filmpje te pakken :). Uiteindelijk daar dus speakers uitgezocht en mijn vader is er nog steeds tevreden over. We hebben die verkoper toch zo'n 6 uur bezig gehouden en zijn adviezen waren oprecht en hij had volgens mij ook echt verstand van zaken.

Morgen ga ik (op basis van goede ervaringen uit het verleden) mijn receiver (Denon AVR-3805) halen en heb ik een luisterafspraak gemaakt (ik weet niet of dat in het pallazo is ???) om een aantal speakers die binnen mijn budget vallen te beluisteren icm mijn set. De E-mailtjes waren vlot en netjes beantwoord.

Ik zorg dat ik er morgen om 10.00 sta en ga kijken of ik mijn vaders record kan breken (de verkoper 7uur bezig houden), zal wel niet want ik ben niet zo'n twijfelaar als mijn vader. Hoe dan ook hoop ik morgen te kunnen zeggen dat de mensen hier met kritiek het fout hebben. Als ik zo alles zie wordt je goed geholpen als alles op voorraad is.

jowi

Quote from: Nelisje on June 30, 2006, 11:50:42
kijken of ik mijn vaders record kan breken (de verkoper 7uur bezig houden), zal wel niet want ik ben niet zo'n twijfelaar als mijn vader
Inderdaad, je was bij mij binnen 5 minuten weer de deur uit met de Denon DVD2500 onder je arm... ;D

Stress!!!!!

Quote from: jowi on June 30, 2006, 11:58:35
Inderdaad, je was bij mij binnen 5 minuten weer de deur uit met de Denon DVD2500 onder je arm... ;D

Lag dat aan de twijfelaar of aan jou????  ;D
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

oud_account_1

Quote from: jowi on June 30, 2006, 11:58:35
Inderdaad, je was bij mij binnen 5 minuten weer de deur uit met de Denon DVD2500 onder je arm... ;D
Binnen 5 minuten is de politie er nog niet he :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

jowi

Bwaahaaa nee jongens ;D wat ik te koop zet is zó goed daar hoef je niet lang over na te denken ;D

Nelisje

Nou ;)

Maar hij doet het inderdaad goed. En voor dat geld mag je toch ook niet zeiken, hij zal gegarandeerd beter zijn dan zo'n ding van de blokker (ongeveer hetzelfde budget).

De bedoeling is dat ik bij Stassen wel wat lastiger/ kieskeuriger ben, maar daar gaat het tenslotte om heel wat meer euri's  ;)

Rob Eric Blank

Quote from: WimB on September 23, 2005, 23:23:42

Heb zelf ook nooit zo'n prettig gevoel gehad bij Staffhorst in Utrecht
Wat een slechte zaak zeg. Staan mooie spullen, maar ze zijn nooit op mij afgetapt om wat te kopen. Misschien omdat ik daar vaker opweg naar huis naartoe ga en dan mijn ruchtzak op heb (denken ze standaard scholier/student), bij een dure zaak als Studio Wilbert werd ik juist wel geholpen, terwijl daar spullen staan die allemaal boven mijn budget (of NET aan mijn budget) zijn.
Ik koop alles bij Botman in Hoorn, waar ze de tijd nemen ook om goedkopere speakers te laten luisteren. Heb ik mijn spullen uitvoerig kunnen beluisteren.
Een vriend van wilde maar 2 B&W DM303 (a 120/stuk) dus niet veel handel, maar er werd echt tijd aanbesteed. Veel geluisterd, naar zijn versterker en nog wat andere speakers. Al met al 1,5 uur bezig geweest. Voor speakers van dusdanig budget ^-^ ^-^ Maarja daardoor zijn het wel de eerste waar ik nu weer wat zou kopen. Moet ik wel van Utrecht terug naar Hoorn, maar Botman verdiend het gewoon. Dat is het voordeel van service!

Rielplayer

Ik vind de service bij Stassen anders wel goed. heb daar mijn receiver gekocht na een langdurige luistersessie op het kasteel. En om nou te zeggen dat ze je geen aandacht schenken als je budget niet bovengemiddeld hoog is.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Mark S

Quote from: Rielplayer on June 30, 2006, 16:39:47
Ik vind de service bij Stassen anders wel goed. heb daar mijn receiver gekocht na een langdurige luistersessie op het kasteel. En om nou te zeggen dat ze je geen aandacht schenken als je budget niet bovengemiddeld hoog is.
Rob Eric Blank had het over Staffhorst Utrecht