Spike's HT setje

Started by spike155, May 5, 2012, 09:49:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

spike155

Na al een tijdje op het forum te komen om te lezen nu maar eens een voorstelronde van mijn set

Huidige set:
AV receiver Marantz SR8500
Blurayspeler Philips BDP8000
Mediaplayer/streamer: AC-Ryan mini HD
Plasma TV: Panasonic TH-42PV70F
Luidsprekers Front: Philips FB821 (Gemodificeerd)
Luidspreker center: Canton Av700
Luidsprekers rear: wharfedale diamond 7.2 Aniversary
Erg gebalanceerde set, zeer open en gedetailleerd, Plasma is geen HD maar om eerlijk te zijn nog steeds beter dan sommige LED/LCD tv's mbt beeldkwaliteit.  Combinatie FB821 en de SR8500 klinkt stereo naar mijn mening loepzuiver, zelfs voor een AV receiver!
Mbt de modificatie van de FB821 -> Filter heb ik uitelkaar gehaald en opnieuw gesoldeerd, componenten waren nog prima, soldeerverbindingen wat minder. Binnenbekabeling vervangen door 1.5mm2 OFC kabel en extra demping aangebracht. En zoals bij alle FB types waren de foamranden vergaan van de woofers en midrange en dus vervangen.
(ik heb weinig speakers gehoord in dezelfde prijsklasse die zich kunnen meten met de Philipsjes, deze gaan nooit meer weg!)
Ook de SR8500 is een super machine die ( als je niet verlegen zit om de nieuwste processingkwaliteiten) een geweldige performance levert op HT gebied, wat een spreiding en erg gedetailleerd geluidsbeeld.  Ik speel zonder sub en moet zeggen dat ik die niet mis. (al weet ik vanuit mijn set in de auto dat een sub nog grotere verbeteringen kan brengen in de laagweergave!!)

Zal zodra ik tijd heb foto's plaatsen.

Greetz,
Erwin
Living Room:
HEOS AVR,  LG OLED65C25LB, Eminent EM7680, Apple TV. Acoustic Energy AE-100.2 fronts, KEF KHT 3001SE Center, HEOS SUB, HEOS 1 HS2 rears.
Rec Room:Marantz SR6010, Panasonic TX-58GXW804, PS2, PS3, PS4, Nintendo Switch, Panasonic DMP-BD60, KEF KHT 3001SE Front, Canton AV700 center KEF Kube2 Sub, KEF KHT 3001SE rears.

larzie

Leuk! Welkom bij de ht familie :) Hmm het lijkt wel een tros programma!  :D De grootste familie van nederland hahaha.

Maar even zonder gekheid. Een stukje geschiedenis van het ontstaan van jouw set is misschien wel leuk om te lezen. Hoe ben je gekomen tot je keuze, is het je eerste set, heb je gekozen voor nieuw of tweedehands spullen, etc..
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

spike155

Na lang wikken en wegen, zojuist mijn SR8500 de deur uitgedaan. Ik heb er nu een Denon AVR-4306 voor in de plaats, ook een wat oudere, maar ben niet zo'n feature type.  miste vnml HDMI en internet radio wat de Denon wel heeft en de Marantz niet. Meeste gaat toch via mijn mediaplayer.  moet zeggen dat ik in het begin een beetje huiverig was voor de kwaliteit in pure direct (de SR8500 is erg goed in de stereo direct modus), maar de Denon klinkt naar mijn overtuiging beter en meer gedetailleerd. Ik luister 75% muziek en 25% films.  Mbt films is de Marantz overduidelijk de mindere.  Wat een verschil!
Het enige wat ik nog mis is de Ipod kabel voor de AVR-4306, ook nergens meer te krijgen. klein detail.... :bigsmile:

Living Room:
HEOS AVR,  LG OLED65C25LB, Eminent EM7680, Apple TV. Acoustic Energy AE-100.2 fronts, KEF KHT 3001SE Center, HEOS SUB, HEOS 1 HS2 rears.
Rec Room:Marantz SR6010, Panasonic TX-58GXW804, PS2, PS3, PS4, Nintendo Switch, Panasonic DMP-BD60, KEF KHT 3001SE Front, Canton AV700 center KEF Kube2 Sub, KEF KHT 3001SE rears.