opnames upc decoder overzetten naar pc

Started by mutiara, May 4, 2012, 11:24:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mutiara

ik heb een upc hd decoder met ingebouwde harde schijf;wordt veelal gebruikt omprogramma's op te nemen en later een keer terug te kijken.
nu zijn er ook uitzendingen welke niet op dvd/blu-ray uitkomen die ik toch graag op mijn nas of externe hdd wil hebben om te kunnen bekijken via een mediaplayer.

wat zijn de mogelijkheden hiervoor?

zat zelf te denken aan het volgende;

dvd-recorder met ingebouwde harde schijf kopen en opnames van upc overzetten via scart naar deze recorder op harde schijf; vervolgens branden op dvd en vervolgens rippen op laptop en plaatsen op nas/externe schijf.

maar...vind dit erg omslachtig.

is er iemand die hier ervaring mee heeft?

ik realiseer mij het kwaliteitsverlies van hd ( upc ) naar lagere resolutie ivm scart.

ik hoor het graag.

TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

loki504

je kan zover ik weet op geen enkele manier contant van de setop box via de pc benaderen.

mutiara

Mijn zwager heeft nog een dvd-recorder welke ik binnenkort ga lenen; zal eens kijken of het toch niet mogelijk is.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

PVL

Ik heb een jaar of wat terug een nieuwe settopbox gekregen van UPC, omdat er een probleem met de HDMI uitgang was.
Op de ingebouwde HD stonden wat opnames van een TV programma waar mijn dochter bij aanwezig was. Deze wilde ik dus graag bewaren.
Heb in eerste instantie zelf getracht via de USB de UPC HD te benaderen, maar dat ging niet. Toen aan een locale computerboer overgedragen.
Na een week daar te hebben gebivakkeerd kwam deze weer terug - ging niet volgens hem...

Ik ben dus ook geinteresseerd of dit mogelijk is... De UPC monteur zou nog bij me langskomen om de box af te halen, maar moet nog komen ;)
Ik heb dus mazzel... (Kan wel via scart de opname bekijken) :pompom:
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

MR-Brain

Ik heb er geen ervaring mee, ik heb wel een UPC box en een HDD recorder. Is het niet mogelijk om via HDMI de boel over te zetten naar de HDD recorder? Dan zou het verlies nagenoeg nul moeten zijn.

quattronl

Als ik jou was zou ik eens op het Chelloo.com forum kijken. Er zullen vast en zeker meer mensen deze vraag gesteld hebben  8)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Erik

Naar scart is toch geen enkel probleem? Opnames zijn idd beveiligd
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

bart_nl

inderdaad, alleen het digitaal 1:1 kopieren is beveiligd. Analoge kopie via scart of tulp is gewoon mogelijk.

PVL

Mmm... Gaan we dat eerdaags eens proberen.

Merci!

vrgr Pieter
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

MR-Brain

Waar zijn mijn Ziggo tijden gebleven waarbij ik eenvoudig opnames van mijn Humax decoder naar mijn pc kon zetten....  ::)

BernHardN

kan je niet de schijf eruit halen en via een usb tool deze aan de pc hangen? ik ken dat kastje niet trouwens.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

PVL

Quote from: BernHardN on May  8, 2012, 10:38:22
kan je niet de schijf eruit halen en via een usb tool deze aan de pc hangen? ik ken dat kastje niet trouwens.

Dat hebben ze bij mij geprobeerd en lukte dus niet (volgens zeggen van de computerstore).
Persoonlijk waag ik me daar niet aan.
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

mutiara

Quote from: bart_nl on May  7, 2012, 23:14:46
inderdaad, alleen het digitaal 1:1 kopieren is beveiligd. Analoge kopie via scart of tulp is gewoon mogelijk.
Mooi dan ga ik dit binnenkort doen
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

eduard

De ziggo recoders zijn met ftp bereikbaar. (humax)