Het 'grote' Rotel topic

Started by W.Otter, April 28, 2012, 15:08:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

wil je geen zwarte? staat op hifi.nl nog een rsp1570 + rmb1575 te koop :) koop ik je rsp1570 + 1565
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Duutser

Nee, zag ze ook al staan. Ik heb vorig jaar mijn zwarte rsx 1550 en rb1552 verkocht voor versterkers in het zilver. Op ebay duitsland staat nog een zilver pre pro voor weinig.

W.Otter

ben helemaal niet bekend met ebay kopen en al helemaal niet in duitsland..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Heb jij je CM9's bi-wire op je RB-1572 ? Zou dat een groot verschil opleveren ?
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

nee maakt niets uit, zelfde apparaat, zelfde stroomvoorziening.
bi-ampen met twee rb1572 daarintegen..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Zou dat echt zo''n groot verschil opleveren als je 2 RB''s pakt? Kan het me haast niet voorstellen. Ik snap dan niet waarom we die extra aansluitingen erop hebben als het toch bijna zinloos is zoals ik ook al dacht met inderdaad dezelfde voeding.
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

ik denk dat het wel mee zal vallen. je zult ongetwijfeld wel verschil horen maar of dat 1100 euro waard is..
en waarom die aansluitingen er op zitten.. tja voor de enthousiaste audiofiel? :smile:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Als de bas niet lekker klinkt kan dat ook met de plaatsing te maken hebben...
Je hebt ze per ongeluk niet uit fase staan, 100W is niet de top maar zou toch voldoende moeten zijn.
Mijn ervaring is wel dat de 5-kanaals versterkers een andere dempingsfactor hebben waardoor ze minder krachtig lijken te zijn.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Duutser

Quote from: LeonArdusS on February  1, 2013, 23:02:07
Als de bas niet lekker klinkt kan dat ook met de plaatsing te maken hebben...
Je hebt ze per ongeluk niet uit fase staan, 100W is niet de top maar zou toch voldoende moeten zijn.
Mijn ervaring is wel dat de 5-kanaals versterkers een andere dempingsfactor hebben waardoor ze minder krachtig lijken te zijn.

Ze staan netjes een halve meter van de muur. Aansluitingen zijn allemaal goed. Ik heb er nu ong 200 uur mee gespeeld, dus zou je denken dat ze nu wel redelijk ingespeeld zijn. Een nieuwe rmb 1575 zit er niet in, dus is het wachten op een 2ehandse. Met 250 Watt moet het sowieso beter klinken dacht ik.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Duutser

Ik zit er over na te denken om hem op te halen. Weet je of de RDG ook door mappen kan bladeren op de pc, of moet hij perse met windows media player verbonden zijn?

W.Otter

Prachtig ding, heb 'm zelf ook maar ik gebruik de NAS. daar staat gewoon verschillende software op. ik gebruik voornamelijk logitech media server aangezien ik eerder een SBtouch had. werkt gewoon met de Rotel.
daarnaast kun je verschillende soorten software gebruiken die upnp geschikt zijn.

ik maak geen gebruik van windowsmediaplayer, maar volgens mij kan je niet zomaar door de bestanden bladeren. Ik zou adviseren om even logitech media server te installeren.

ergens in mijn showcase vind je wel een korte recensie.

nadeeltje is dat er geen letters bij de cijferknoppen zijn om snel naar een bepaalde artiest te scrollen. maar als je een iphone hebt dan is dit vrij makkelijk te controleren met een app. ik heb er geen last van.

je kunt volgens mij ook gewoon een externe hardeschijf aansluiten. maar voor 450 euro zou ik m niet laten liggen. de prijs is wel erg gunstig dus hoop niet dat het een oplichter is.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Duutser

Ik heb zelf ook een squeezebox, maar heb er altijd ruzie mee. Dat ding gooi ik nog een keer uit het raam.
De advertentie ziet er betrouwbaar uit. Hopen dat hij hem ook voor dat geld weg doet. Hoe heet die app voor de telefoon dan? Ik heb alleen geen iphone.

W.Otter

volgens mij is er geen app voor android.. dat is het vervelende aan Rotel..
SB vind ik vrij gebruiksvriendelijk!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


Ghosty J

misschien ligt het aan je bron?
Als ik mijn eindversterker er tussen uithaal en alleen op me reciever ga spelen dan krijg ik bas die ik niet prettig vind beetje dreunerig.
misschien is dat wel wat je mist?
Speel anders eens met je small en large. zonder sub speel je op large. ;)

Quote from: Duutser on February  1, 2013, 21:49:44
5 x 100 watt. Voor de cm9 had ik de 604s3 en daar had ik geen problemen mee. Nu klinkt het alsof ze vervormen in de lage tonen. Dus denk ik dat de versterker te zwak is.

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Duutser

Ik heb de voorluidsprekers op large staan. Heb al gewisseld tussen die 2. Het sublaag heb ik geen problemen mee, dat klinkt echt lekker.
De frequenties tussen de 100 en 250Hz klinken ingetogen. Als ik speel met de tone wordt het vervormen alleen erger, dus staat tie op 0.

Ik zie overal de cm9 met een Rotel rb1572 of rmb1575 aangesloten. Die zijn 2,5 keer krachtiger dan de mijne.

JCL

De B&W's lusten ook heel erg veel stroom. Het hoeft natuurlijk niet aan de versterker te liggen, maar ik zou het iig proberen. Ik moet mijn Denon 4308A ook bi-ampen omdat het laag anders niet strak is.

W.Otter

@duutser
bedankt man :) ga ik zeker overwegen!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Duutser

Nieuw spul in aantocht!!  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=pY5MFNdWxq0

http://www.youtube.com/watch?v=wIQwOkizSYk

Rotel RDD-1580 Digital Converter

Rotel RCD-1570 Compact Disc Player

Rotel RA-1570 Digital Stereo Integrated Amplifier

Rotel RMB-1585 Five Channel Amplifier

Rotel RMB-1555 Five Channel Amplifier

W.Otter

whaaaaaat  :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging:
wordt er helemaal warm van!!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

die RDD 1580 is dat een beetje hetzelfde als de rdd-06? die is al een tijdje geleden geïntroduceerd in Azië maar heeft z'n weg nooit naar Europa gevonden.

wel een opvallende afwezige hier is de rsp1582..

maar die rmb1585 is wel echt dik :P 5x200 watt klasse A/B neem ik aan?

de gebalanceerde uitgangen zijn ook een pre! daarnaast vind ik een stereoreceiver ook een goed idee! al met al, leuk dat ze nog niet klaar zijn met de 15 serie!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Duutser

De RMB 1585 is zeker dik, zeker 4u hoog. Waarschijnlijk dezelfde type versterking als de RB 1582. Zelfde geldt voor die RMB 1555, 5 x 120W.
Over die RDD 1580 kan ik helemaal niets vinden. Hopelijk heeft die hetzelfde design als de gehele 15 serie.
Alleen jammer dat er geen bluray speler uitkomt.

W.Otter

ja daar zit ik ook nog op te wachten! de rdd-06 DAC is zo klein, dan heb ik 'm liever 1u hoog dan past ie er nog mooi tussen, Althans ik heb nu wel even genoeg DAC's (rdg1520/rsp1570) dus een extra hoeft niet echt, is het nu wat te laat voor ;) maar hopelijk past ie mooi bij de rest van de 15 serie!

die dikke eindbakken zijn echt ziek hoor :P er zou ook nog een stereo amp komen met 380watt klasse a/b? rb1592.. 5 u hoog hahaha dat is echt niet normaal, en uiteraard de rsp1582 en met zoveel home cinema materiaal moet er toch ook echt wel eens een blurayspeler komen? fingers crossed!

want waarom zou er een 5 kanaals klasse AB versterker moeten komen? klasse d is juist zo mooi voor home cinema..

hoe dan ook, ben heel blij dat ik weer wat van Rotel hoor!

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF