Welke winkel doet aan inruil van mijn b&w

Started by Arjan-Assen, April 24, 2012, 19:51:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arjan-Assen

Dag,
Welke hifizaak zou doen aan inruil van mijn speakers. Heb een zwarte set cm1 en een sub asw608.

Waarschijnlijk gaat het richting cm 8 of vergelijkbaar (staat nog niet vast). Vind het alleen wel handig om ze meteen in te kunnen ruilen.

Cm1 is 2 jaar oud
Sub is 1,5 jaar oud

Ik woon trouwens in het noorden van het land,
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

Jumping Jack

Verkoop die toch zelf. De cm reeks is gewild, dus dat lukt vast. Ik heb ooit ook een paar cm1 verkocht voor een 80% van hetgeen ik er voor had betaald!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

W.Otter

leuk een mede assenaar:) met b&w's! misschien ken ik nog wel iemand in de buurt..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

wat jack zegt is het geen enkel probleem om deze binnen no time te verkopen! welke kleur is je asw608? black ash?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Arjan-Assen

Sub is inderdaad Black Ash
Speakers zwart glimmend
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

W.Otter

waarom wil je ze inruilen? ik heb zelf de cm8's ook gehad, die hebben zeker een sub nodig...
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Arjan-Assen

Sub twijfel ik ook nog over trouwens, hebt er dus echt van af waarvoor speakers het worden.
Wat was je indruk van de cm8? Aangezien je nu overgestapt bent?
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

W.Otter

prachttige speakers om te zien! erg helder en strakke weergave, snel en neutraal. Ik vond ze in het laag wat tegenvallen dus ben overgestapt naar CM9 die eigenlijk geen sub nodig hebben. welke wijk woon je?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Arjan-Assen

Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Arjan-Assen

Mis een beetje power, het mag allemaal wat meer vooral tijdens muziek afspelen.
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

Bas Akkerman

Quote from: Arjan-Assen on April 24, 2012, 22:05:35
Mis een beetje power, het mag allemaal wat meer vooral tijdens muziek afspelen.
Dan zou ik eerder denken dat je versterker te licht is en dat een andere versterker je luidsprekers meer kan laten swingen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Quote from: chansig on April 24, 2012, 22:33:42
100 watt...mwahh. Genoeg wattjes

Gr Hans
Hoeft niet alles te zeggen, maar zou inderdaad wel genoeg moeten zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

FeaR1986

Quote from: W.Otter on April 24, 2012, 21:56:10
... CM9 die eigenlijk geen sub nodig hebben.

Ik ken maar weinig speakers die echt geen subwoofer nodig hebben. Ben dan ook van mening dat er voor elke speaker wel een bijpassende subwoofer te vinden is. Sterker nog, de CM9 vond ik in het laag juist erg zwak. Maar goed, smaken verschillen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

W.Otter

die velodyne van jou zou mijn cm9tjes ook leuk kunnen ondersteunen :inlove: ben t met je eens dat een sub zeker geen 'overbodige luxe' zou zijn. maar zonder klinkt prima!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Poldo

Die Cambridge is echt meer dan genoeg, is een van de betere versterkers in zijn prijsklasse en inderdaad zat power.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Poldo

Quote from: FeaR1986 on April 24, 2012, 22:41:54
Ik ken maar weinig speakers die echt geen subwoofer nodig hebben. Ben dan ook van mening dat er voor elke speaker wel een bijpassende subwoofer te vinden is. Sterker nog, de CM9 vond ik in het laag juist erg zwak. Maar goed, smaken verschillen.

De CM9 vond ik ook erg zwakjes in het laag toen ik hem hoorde, leek ook niet erg diep te gaan. Ik denk dat die sub, mits goed ingesteld heel veel toe kan voegen. Aan de andere kant wanneer de sub niet goed is of kan worden ingesteld dan zou ik het lekker zo laten.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

W.Otter

Quote from: Poldo on April 24, 2012, 23:21:18
De CM9 vond ik ook erg zwakjes in het laag toen ik hem hoorde, leek ook niet erg diep te gaan. Ik denk dat die sub, mits goed ingesteld heel veel toe kan voegen. Aan de andere kant wanneer de sub niet goed is of kan worden ingesteld dan zou ik het lekker zo laten.
waar heb je de CM9's op gehoord als ik vragen mag?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

marz01

de cm1 en sub lekker op markplaats gooien en dan een meegaande dealer zoeken die de cm8 in de aanbieding voor jou gooit ;D
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

W.Otter

hificorner en soundgallery in groningen zijn wel goeie zaken en ik haal mn spul altijd in hoogeveen bij bruinsma hifi.. gewoon even contact zoeken en offertes op laten stellen (hier ook kennis van geven) dan is de korting altijd hoger (A) maar 1600 euro voor twee cm8een nieuw moet zeker lukken! maar dan zou ik je sub niet weg doen (A) misschien heb ik wel een koper voor je cm1's ik zal eens bellen!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Poldo

Quote from: W.Otter on April 25, 2012, 07:52:22
waar heb je de CM9's op gehoord als ik vragen mag?

NAIm XS, Supernait en Primare i30.

Ik heb de CM9 toen vergeleken met de Monitor Audio GS20 en de Audio Physic Tempo's, maar is wel al een jaartje of 2,3 geleden.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

W.Otter

Quote from: Poldo on April 25, 2012, 09:42:36
NAIm XS, Supernait en Primare i30.

Ik heb de CM9 toen vergeleken met de Monitor Audio GS20 en de Audio Physic Tempo's, maar is wel al een jaartje of 2,3 geleden.
dus de herrinering is al wat vaag?:p ik draai ze op een voor-eind combo van rotel en moet zeggen dat ze vrij laag gaan, en ik heb 5 z-5500's gehad van logitech dus weet wel wat laag is ;)daar begon de cola gewoon van de schuimen (a)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Poldo

Quote from: W.Otter on April 25, 2012, 14:37:30
dus de herrinering is al wat vaag?:p ik draai ze op een voor-eind combo van rotel en moet zeggen dat ze vrij laag gaan, en ik heb 5 z-5500's gehad van logitech dus weet wel wat laag is ;)daar begon de cola gewoon van de schuimen (a)

Ik weet niet wat die Logitechs zijn, maar ik heb een keer een Velodyne gehoord icm met B&W 804S, zonder de Velodyne was echt een behoorlijk verschil. De CM 9 is overigens gewoon prima laag alleen volgens mij gaan ze niet echt heel diep. Diep strak laag is ook wat anders dan een boom boom box.
Maar je zou dat eens moeten testen, ik heb bijvoorbeeld geen behoefte aan een sub bij mijn speakers, ik kan het ook niet kwijt in mijn ruimte  ;D
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.