The Set of Zoldar

Started by zoldar, April 4, 2012, 22:44:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr.M

#75
Ben benieuwd..tot nu toe heb ik nooit naar verschillen geluisterd van powercords..veelste omslachtig powercords wisselen.
Ik heb ook lapp en belden hier liggen van jouw hifi .zeer blij mee ,mooie prijs en prima product.ben benieuwd of je verschillen meet...
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

Ben benieuwd!



Quote from: zoldar on December  2, 2014, 18:59:08
...

Ik zal binnenkort ook verschillen tussen powerkabels gaan meten, kijken of daar ook verschillen meetbaar zijn. Mijn oren zeggen van wel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Als je ons hier maar op de hoogte houdt...
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Ik heb gelukkig geen goed voornemen om niets mee aan mijn set te doen, want ik ben weer bezig geweest.

LOK SureGrip 4 mm Banaanstekker Gold
De Ocos zijn nu afgewerkt met cheap ass banaan pluggen. Dat kan beter dacht ik. Nu deze LOK's zitten bijzonder stevig en hebben wel degelijk effect. Ik krijg meer info uit het midden en het hoog licht er nu nog dikker bovenop. Te veel, het leid af van de rest van het stereobeeld. Ik heb met andere powerkables het geheel geprobeerd te temmen door in het hele systeem van belden naar lapp te gaan. Geen zin. Blijft te forward, wel spcatulair maar na alle voorgaande tweaks (furutech IC en USB kabel) is het gewoon te veel. Ik heb bij correct wat goekope banaan pluggen gekocht en ben kangzaam aan de powerkabels weer aan het terug wisellen naar belden totdat alles weer in balans is. Bewerkelijk want ik moet iedere kabel weer voorzien van iec en netstekkers.

Dus geen tijd gehad voor uitgebreide REW metingen tussen powerkabels. Heb je nog tegoed.

EXIT Dune HD base 3.0 en Cambrigde Audio DVD99 en Panasonic DMP-BD220

Nieuw!

Dune HD base 3D gekocht en die doet het weer prima, 3D ziet er goed uit en ik mis de blu-ray menus geen seconde. Installatie was easy, bediening vetrouwd. TOP! Dank aan MARO voor het advies taz van de mede8ter.

Pioneer BDP-140
Vervangt de cambridge audio en de pana 3D blu ray spelert maar heeft ook geheel eigen party trick. Met deze speler speel ik oa SACD via hdmi en 3D blu ray's. Maar dit is ook een van de zeldzame spelers die het toelaten gebrande SACD af te spelen (SACD ISO file op een dvd-r branden). En vanmiddag is dat zonder gevloek gelukt. Zit hier naar Depeche Mode's Violator 5.1 SACD mix te luisteren. Super!
De Mytek met de Graaf doen de stereo DSD en pioneer en Onkyo de surround DSD van de SACD's.

Voor de zomer ga ik hier serieus werk maken van Dolby Atmos, als er meer titels zijn.....










Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

#81
Qua Stereo ben ik nu wel klaar. Alles wat ik tot nu heb veranderd maakt geluid minder mooi. Tijd om er een punt achter te zetten en te gaan genieten van muziek. Vanmorgen met rew de laatste puntjes op de i gezet door de sub wat beter af te stellen.



Het geluid is nu soms adembenemend open, zo veel info krijg ik uit het midden. Goede opnames bubbellen met details die ik nog nooit eerder heb gehoord. De acoustiek van een zaal ogaat mijlenverder het stereobeeld in. De Triangles verdwijnen al snel doordat mijn focus op het geluid is gefixeerd.
Het hoog is goed uiteglicht maar goed in evenwicht met laag. Er zijn nog maar heel weinig momenten dat ik het te vind.
Roommode is maar bij enkele nummers echt storend, voor de rest heb ik ermee leren leven.

Ik ben wel klaar nu. Het enige wat me soms bezig houdt is een Graaf GM100 eindversterker..... :ph34r:

Ennuuuuhhhmm Dolby Atmos.



Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

pameijer

Mooi man! We gaan je nu vaker tegen komen in de "Ik luister nu naar..." sectie van dit forum? O0
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

zoldar

Jazeker!

Atmos overpeinzingen.
Ik wil starks gaan draaien met een 7.1.4 opstelling. De Marantz SR7009 kan tot 7.1.2 versterken en tot 11.2 pre/pro doen. Maar om nu 9 kanalen aan te gaan sturen met een 13kg amp? Nee.

Een Ev gaat al snel in de papieren lopen. Zeker een meerkanaals. Maar ik ontdekt gisteren toevallig dat NAD receivers met bruggetjes in VV/VV zijn verbonden. Je kunt dus ook de EV's apart aansturen. Ik kan er nu een overnemen voor ruim onder 100 euri, een amp van 20KG welteverstaan, 90W.

Idee is dan om de FR/FL/SR/SL Triangles (91db/8ohm) aan te sturen met de Marantz (en hem daamee te ontlasten)en de 4 Atmos en 2 surround back speakers (Tannoy satteliet) met de NAD.

Hoe denken julllie hierover?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Mooie plannen F.

P.s. Als je een x bij ons in de buurt bent, ben je welkom hoor. Je hebt jouw interesse al eens een x aangegeven ergens ... ben het kwijt waar/wanneer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

zoldar

Ga ik zeker doen. Wil de de glenies icm de pm11s3 graag een keer horen.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

zoldar

#86
Dit weekend kwam een oude vriend van mij muziek luisteren en een filmpje pakken. En hij bracht iets mee uit onze studententijd. Een eigen opname van een rap nummer wat wij destijds hebben gemaakt....op een casette band. TDK SA90.

nu heb ik al jaren geen casette deck meer. en ben ik ook een beetje huiverig om dit na zo veel tijd weer te horen. laten zeggen dat we niet helelmaal helder meer waren tijdens de vele takes van het nummer en kant b bevat ons equivalent van pink floyds severeal species of furry animals gathered together in a cave an groovng with a pict....

aan de andere kant wil ik het nu wel horen en natuurlijk digitaliseren naar 96khz....ahum denk dat 48khz genoeg is. of mp3. gezien het feit dat het is opgenomen met 2 mics aan 1 bezemsteel.

maar goed. ik heb nu mijn oog laten vallen op een Sony TC-KE500S.



Een 3 kops tape deck met die iedentiek is aan de TC-KA1ES. Werd hier in europa alleen in een ander jasje gestopt, volgens de kenners op het tapeheads forum.

Tape Lives :)







Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

 :D. A to the motha focking ka homeboyyy!! 
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

Hahaha Snoop Zoldar :D fo shizzle my nizzle
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

zoldar

#91


Na 16 jaar weer een cassette deck aanslingeren is best vreemd. Dat het bandje niet meteen desintegreerd is een verrassing. Maar dit deck is van laat '90 en is duidelijk weinig gebruikt. Kan geen sporen ontdekken aan de koppen en alles ziet er schoon uit. Een van de laatste pogingen van Sony om een serieus deck te maken. Dolby B, C en S. Die laatste heb ik nog nooit gebruikt.



Van al deze knopjes ken ik er maar 1 van. De rest is adacadabra. Mischien dat ik vroeger wel met de bias aanklooide maar de rest?????
Wel geinig, ik heb nog nooit een 3 koppen deck gehad, was toen te duur voor mij.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

John Wx

#92
Zet je het nummer hier online of YouTube ben wel benieuwd MC Zoldar


Vond decks ook fascinerend vooral met real time teller en eject en automatisch open  :worship:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

zoldar

Je weet dat je klaar bent met tweaken als alles wat je veranderd aan je set het geluid alleen maar minder naar wens brengt. Aan de Graaf set doe ik niets meer. Alleen nog muziek luisteren.

Voor het head-fi setje ben ik uitgekomen op een Chord Chameleon vee3 interlink die zowel open en redelijk snel is als een lekker bouncy bass geeft.

Voor op zolder ben ik bezig met een budget head-fi setje. Koptelefoon gaat mee naar boven. En ik ben nu aan het kijken naar een betaalbare DSD Dac/headphone amp.

Ik heb mijn oog nu op een, hou je vast, Aune X1S 32BIT / 384 DSD128 MINI DAC / Headphone Amplifier. En dat voor 200 euri. Eens kijken wat ik daarmee in huis haal.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Robiwan

Hoe klinkt dat nou zo'n Sony cass. deck?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

zoldar

Ik heb maar 1 bandje met een hele echte eigen opname. Dus geen oordeel over het deck. Hij werkt wel fijn, heerlijk mechanisch.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Robiwan

Quote from: zoldar on August  1, 2015, 11:30:50
Ik heb maar 1 bandje met een hele echte eigen opname. Dus geen oordeel over het deck. Hij werkt wel fijn, heerlijk mechanisch.

:D Mooi ding heb er verschillende gehad waaronder een TCKA5ES. Toch vond ik de Nakamichi's, waaronder een DR2, CR4E etc., meestal beter klinken en stabieler.

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

zoldar

Zo, de Marantz SR7009 staat nu een paar dagen lekker te spelen. Zeer, zeer tevreden met de overstap. Had wel wat angst dat het tegen zou vallen van het monster van Onkyo naar dit toch veel lichter model.

Inregelen was eenvoudig met het voor mij inmiddels bekende audyssey 32XT. Het menu helpt je overal makkelijk doorheen. Ik was dagenlang handleidingen lezen gewend.

Ik heb gekozen voor een 5.1.4 Atmos opstelling met speakers die naar boven stralen om via het plafond naar beneden het Atmos effect te brengen. Ergens op internet staat een white paper van Dolby waarin staat dat de add-on speakers het beste op de positie van de fronts en de surr. back speakers behoren te staan. Ik gebruik hier een setje satteliet speakers van Tannoy voor die omhoog wijzen. Ik wil dit eerst uitproberen. Voel er weinig voor om nu al met een boor aan de gang te gaan voor 10 filmtitels.

Heb nog weinig serieus film kunnen kijken, maar wel al met de Atmos Demo disk bezig geweest. Atmos geeft hier het meest preciese surround bubble die ik ooit gehoord heb. Zo mooi aaneengesloten geluidsbeeld. Klein stukje San Andreas gezien en je hoord het gebouw om je heen op je in elkaar srtorten. Heel believable, heel creepy. Hier ga ik binnekort eens lekker voor zitten.

Zo net uit de doos lijkt de Marantz wat minder vol qua sound dan de onky, maar ik ga hem nog een paar dagen geven voordat ik echt een oordeel geef. Heb ook met de Marantz zonder stress de ruiten eruit kunnen blazen dus met de power zit het wel snor.

Verder bezig geweest met het streamen van DSD files over het netwerk aan de praat te krijgen. Dit gaat niet met de standaard muziek server van Synology. Maar na installatie van de MinimServer draai alles als een zonnetje. DSD, 2L 192khz flac alles. Waar de Marantz echt een stap beter in is dan de Onky is gewoon muziek maken. Dat doet ie met een classy smootheid en een vleugje warmte.

Dolby Surround upmixer is de eerste van dit soort zaken die ik echt iets moois van muziek vinfd maken. Heerlijk subtiele surround bubble bij je muziek. Lekker voor op zondag, internet radiotje aan.

Zojuist is Roger Waters The Wall concertregistratie uitgekomen, in Dolby Atmos. Beamer in de kamer, licht uit en potje bier........


Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

zoldar

Veel nieuwe spulletjes om mee te spelen en mee te tweaken. Leuk!

Voor de Marantz SR7009 ben ik op zoek naar extra versterking om op te schalen naar 7.2.4 Atmos opstelling.
De 2de subwoofer heb ik al stiekem de kamer in gekregen als bijzet tafeltje :)
Maar ik mer aan de SR7009 dat hij echt een maatje kleiner is dan de TX-NR5008. Minder zware en minder Massive Bass in films. Niet zo gek, 13 kg vs 23 kg veiding ga je ergens terug horen zeker als je er ook nog eens meer speakers aan gaat hangen.

Goed de opties:
- Onkyo A-9755 stereo klasse d-amp met vergelijkbare wattages als de onky. Maar nadeel is dan dat de Triangle rears een andere versterking krijgen als de fronts. En ik vind die homogeniteit tussen de triangles wel mooi.
- The T.AMP D4-500, 4 kanaals digitale PA amp, maar 5 cm hoog, 250watt. Veel power, over de 4 triangles, de rest van de effect kanalen voor de Marantz. Maar hoe klint een PA amp in een Ht setting?
- Sony TA-N9000 ES, bakbeest van een 5 kanaals amp, Sony heb ik geode ervaringen mee, mooie stabiele en accurate amps. Maar is weer zon ding wat 4 cm achter mijn kast uit komt, was blij dat ik daar vanaf was met de 5008.

Suggesties!?

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech