Extreme CD-verbetering: discussie over effect Nespa #1?

Gestart door LittleNinja, januari 21, 2012, 09:48:08

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Hij is uit de oude doos, maar toch nog even verder vragen op dit topic.

Garmt ( en anderen ),

Heeft de behandeling van een BD ook evenveel positief resultaat? Er bestaat een kans dat ik aan een Nespa kan geraken, echter is mijn collectie te klein om de aanschafwaarde te rechtvaardigen.

Ik ben dus aan het overwegen of dit wel een verantwoorde investering zal zijn. CD's luister ik weinig omdat ik meestal stream. Dvd ziet mijn Oppo zelden en eigenlijk ook BD komt niet dagelijks voor.

bmateijsen

Laat er 1 door Marius behandelen, en kijk of hij dezelfde disc heeft ....

Wij kunnen het antwoord niet geven, geen Nespa meer namelijk ;)

Citaat van: LittleNinja op januari 21, 2012, 09:48:08

Garmt ( en anderen ),

Heeft de behandeling van een BD ook evenveel positief resultaat? Er bestaat een kans dat ik aan een Nespa kan geraken, echter is mijn collectie te klein om de aanschafwaarde te rechtvaardigen.

Ik ben dus aan het overwegen of dit wel een verantwoorde investering zal zijn. CD's luister ik weinig omdat ik meestal stream. Dvd ziet mijn Oppo zelden en eigenlijk ook BD komt niet dagelijks voor.

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op januari 21, 2012, 09:57:12
Wij kunnen het antwoord niet geven, geen Nespa meer namelijk ;)

Waarom niet als ik vragen mag? Dit topic begon immers met de titel "Extreme verbetering" door de Nespa...

Is hij ineens niet meer zo goed? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Citaat van: Audiofiel op januari 21, 2012, 10:11:04
Waarom niet als ik vragen mag? Dit topic begon immers met de titel "Extreme verbetering" door de Nespa...

Is hij ineens niet meer zo goed? ::)

Omdat wij zelf amper CD's spelen ;) en topic is inmiddels 5 jaar oud...

HTip

Garmt ( en anderen ),

Ik heb duidelijk verschil gemerkt bij de concert BD van Pink. Alleen op geluid gelet, dus beeldverbetering kan ik niets over zeggen, idem voor DVD(-A).
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

dekkersj

[...]
Ik ben dus aan het overwegen of dit wel een verantwoorde investering zal zijn.
[...]
Nee, het ding doet niets wat een hoorbaar effect geeft. Elke investering is dus weggegooid geld.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

qinq

Citaat van: dekkersj op februari 18, 2012, 23:39:59
Nee, het ding doet niets wat een hoorbaar effect geeft. Elke investering is dus weggegooid geld.

Groet,
Jacco

Wat hij zegt.

Erik van Voorst (in memoriam)

Groet,
Jacco

Ja, het ding doet veel en geeft een hoorbaar effect. Een investering zou misschien geen weggegooid geld zijn.

Ik heb het zelf niet gekocht uiteindelijk omdat ik het niet vertrouw men zegt namelijk dat meerdere malen gebruiken op een cd kan leiden tot schade.....daar ga ik mijn cd echt niet aan wagen  :nowink:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

HTip

Citaat van: Erik van Voorst op februari 19, 2012, 10:10:37
Ja, het ding doet veel en geeft een hoorbaar effect. Een investering zou misschien geen weggegooid geld zijn.

Ik heb het zelf niet gekocht uiteindelijk omdat ik het niet vertrouw men zegt namelijk dat meerdere malen gebruiken op een cd kan leiden tot schade.....daar ga ik mijn cd echt niet aan wagen  :nowink:
Staat zelfs in de handleiding. Maximaal 2x datazijde en 1x labelzijde. De eerste keer is duidelijk merkbaar, maar niet altijd een verbetering. Ligt ook sterk aan de opname. 2e en 3e keer zijn de puntjes op de i. De schijfjes die ik graag draai zijn 3x behandeld. Op het schijfje zet ik met een CD-stift een puntje voor elke keer dat die is behandeld.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erik s.

Groet,
Jacco
spuit 11 is na het opdoeken van het hififorum ook weer present...  :devil:
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Nee, het ding doet niets wat een hoorbaar effect geeft.
Zolang je dat niet hardop zegt  :D

LittleNinja

Horen doe ik het wel... Aanschaffen doe ik hem vooralsnog niet. Ik wil het geld liever in een andere richting uitgeven op dit ogenblik.

dekkersj

Zou ik zeker doen, luchtfietserij kan altijd nog.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

CZ79

Citaat van: erik s. op februari 19, 2012, 10:20:50
spuit 11 is na het opdoeken van het hififorum ook weer present...  :devil:

Hififorum Opgedoekt? :hehe:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

LittleNinja

Citaat van: dekkersj op februari 19, 2012, 14:38:08
Zou ik zeker doen, luchtfietserij kan altijd nog.

Groet,
Jacco

Je kent de Nespa blijkbaar?

dekkersj

Citaat van: LittleNinja op februari 19, 2012, 15:25:47
Je kent de Nespa blijkbaar?
Ja, ik heb wat het doet goed bestudeerd en moet tot de conclusie komen dat het niets kan doen aan de basiswerking. Deze werking is de informatie van een schijf halen middels digitale uitlezing. Dit gebeurt zonder meer al 100% foutloos dankzij foutcorrectiesystemen. Gegeven dit feit is het dus onmogelijk dat er iets zinnigs wordt toegevoegd, want iets wat al 100% was is niet nog meer 100% te maken.

Kennelijk doet het alleen iets met de gebruiker.

Groet,
Jacco

erik s.

het mag toch als algemeen bekend worden beschouwd dat het voorkomen van het ingrijpen van de foutcorrectie aantasting van het originele signaal voorkomt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

LittleNinja

Citaat van: dekkersj op februari 19, 2012, 16:17:54
Ja, ik heb wat het doet goed bestudeerd en moet tot de conclusie komen dat het niets kan doen aan de basiswerking. Deze werking is de informatie van een schijf halen middels digitale uitlezing. Dit gebeurt zonder meer al 100% foutloos dankzij foutcorrectiesystemen. Gegeven dit feit is het dus onmogelijk dat er iets zinnigs wordt toegevoegd, want iets wat al 100% was is niet nog meer 100% te maken.

Kennelijk doet het alleen iets met de gebruiker.

Groet,
Jacco

Oh, oké.

Ik dacht dat je hem echt in de praktijk had gehoord/getest/zien werken. Dan weet ik wat ik met jouw info kan doen.

Bedankt.

CZ79

Gewoon er over nadenken en dan een conclusie trekken is toch al voldoende? Waarom dan nog de moeite doen om zoiets te gaan beluisteren  :devil:

dekkersj

Citaat van: erik s. op februari 19, 2012, 16:20:52
het mag toch als algemeen bekend worden beschouwd dat het voorkomen van het ingrijpen van de foutcorrectie aantasting van het originele signaal voorkomt.
Dan mag het ook als algemeen bekend worden beschouwd dat niet alles hoorbaar is. En in dit geval zit het ver buiten het hoorbare gebied, als het al wat doet.

Groet,
Jacco

erik s.

het originele signaal zit gelukkig in het hoorbare gebied...

CZ79

Ik hoor een welles nietes aankomen, jammer dan is het buurforum een dagje (of...?) uit de lucht en dan krijgen we alle welles-nietes, het-is-niet-bewezen-en-het-is-derhalve-niet-mogelijk-dat-je-verschil-kan-horen-discussies op dit forum. :yawnee:

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: dekkersj op februari 19, 2012, 16:17:54
Ja, ik heb wat het doet goed bestudeerd ........

Groet,
Jacco

:D..........dat zegt alweer genoeg.

Buiten het feit dat je niet eens de juiste meetapparatuur hebt en de juiste kennis, LUISTER je niet eens.
En..to top it all....kom je ook nog met veronderstellingen dat het wat met de gebruiker doet....

Ik heb echt moeite om je serieus te nemen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dekkersj

Citaat van: Erik van Voorst op februari 19, 2012, 17:58:30

:D..........dat zegt alweer genoeg.
En wat zegt dat dan precies? Je hult jezelf in nevels en ik mag raden wat je bedoelt.

Buiten het feit dat je niet eens de juiste meetapparatuur hebt en de juiste kennis,
Feiten zijn controleerbaar en ik kan niet nagaan op welke basis jij deze claims kunt doen. Tot zover slinger je dus maar wat de ruimte in in de hoop dat er verder geen vragen gesteld worden.

LUISTER je niet eens.
Is ook niet nodig. Ik hoef mijn hand ook niet eerst in een pan kokend water te stoppen voordat ik weet dat het me pijn zal gaan doen.

Tot dusver probeer je met louter dooddoeners de richting van de discussie te sturen, hetgeen bij mij niet gaat lukken.

En..to top it all....kom je ook nog met veronderstellingen dat het wat met de gebruiker doet....

Ik heb echt moeite om je serieus te nemen.
Gewoon nog een keer proberen. En inhoudelijk nadenken over wat je post, want tot dusver heeft het niet meer opgeleverd dan wat slaan op een hol vat.

Groet,
Jacco

chansig

Er zijn nog veel meer van dit soort topics...je kan je hart hier ophalen totdat de server van het hififorum het weer doet.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon