Re: Stereo set Marcel--> update

Gestart door marcelvandekamp, februari 20, 2012, 22:25:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcelvandekamp

Wat ik vooral zoek is een speaker die makkelijk muziek maakt. Het high enderig gedoe naar de perfecte speaker, dat is al lang passe. Ik moet wel zeggen dat de SF venere een goede indruk heeft achter gelaten. Zelfs op bijna een live volume ontstond er geen luistermoeheid. Maar ja, dat heb ik bij de hyperions ook.
met vriendelijke groet,

marcel

Mitch--

Citaat van: marcelvandekamp op maart  6, 2014, 16:07:12
Wat ik vooral zoek is een speaker die makkelijk muziek maakt. Het high enderig gedoe naar de perfecte speaker, dat is al lang passe. Ik moet wel zeggen dat de SF venere een goede indruk heeft achter gelaten. Zelfs op bijna een live volume ontstond er geen luistermoeheid. Maar ja, dat heb ik bij de hyperions ook.

Miss niet de eerste keus, maar ik heb precies hetzelfde, kijk naar een harbeth shl5, die doet dat! Word ook mijn volgende speaker. Vooral de amphion doet wat je zegt niet, vibd ik dan!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

marcush

Citaat van: marcelvandekamp op maart  6, 2014, 16:07:12
Wat ik vooral zoek is een speaker die makkelijk muziek maakt.

Als wit geen harde eis is, maar bijv een lichte houtfineer ook kan, probeer dan ook eens Living Voice. Luistermoeheid uitgesloten.

Buell

#28
@Marcel.

Voordat je de SF koopt, kijk eens bij Durob audio of informeer bij " De Hifiwinkel" in Beek- Ubbergen.

De voormalig importeur Durob geeft nu kortingsbonnen van 20% !! Op door hun ontwikkelde producten na aankoop van o.a Sonus Faber.

Deel copy tekst Durob audio Blog

Deze Voucher heeft een waarde van 20% van de geadviseerde verkoopprijs van het per heden aangekochte Sonus faber of Audio Research product en kan ingewisseld worden op door Durob Audio ontworpen / geproduceerde producten. De Voucher is AAN TOONDER,

Misschien kan je met wat onderhandelen ook een korting krijgen op de aankoop van de Venere,...Succes !
Als je een keuze hebt gemaakt kom ik graag een keer luisteren, is toch bijna op loopafstand  ;D

Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

marcelvandekamp

#30
LOL, de abscisse  heb ik afgelopen woensdag beluisterd bij audio life. klonk ook erg mooi. Maar ja, zwart he......... Scheelt wel 1800 euro op de nieuwprijs.
met vriendelijke groet,

marcel


twani


sultankat

Citaat van: marcelvandekamp op maart  8, 2014, 13:08:02
LOL, de abscisse  heb ik afgelopen woensdag beluisterd bij audio life. klonk ook erg mooi. Maar ja, zwart he......... Scheelt wel 1800 euro op de nieuwprijs.

Sinds Jean Marie Reynaud is overleden heeft zijn zoon wat uitglijders gemaakt, zoals met het uiterlijk van de Abcisse. Lijkt echter weer op het goede pad met de nieuwste modellen. Klankmatig blijven het erg prettige luidsprekers waar je uren lang zonder luistermoeheid van kunt genieten.,
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

marcelvandekamp

Zo, as zaterdag op bezoek bij BB&G om naar Revel en Wilson Benesch te gaan luisteren. Eens kijken wat hier uit komt.
met vriendelijke groet,

marcel

denoontje


marcelvandekamp

Gisteren de Square two beluisterd. Dit klonk zeker niet verkeerd, mooi in in balans. Een speaker die mij een goed gevoel gaf. Maar later op de dag nog ergens anders een speaker beluisterd. Heel anders, maar ook dit sprak mij wel aan.
Nu eerst eens alles maar rustig laten bezinken.
met vriendelijke groet,

marcel

denoontje

Citaat van: marcelvandekamp op maart 30, 2014, 11:00:34
Gisteren de Square two beluisterd. Dit klonk zeker niet verkeerd, mooi in in balans. Een speaker die mij een goed gevoel gaf. Maar later op de dag nog ergens anders een speaker beluisterd. Heel anders, maar ook dit sprak mij wel aan.
Nu eerst eens alles maar rustig laten bezinken.

leuk...ik was meteen verkocht mbt de wb's.

marcelvandekamp

Tja,

Ik had een luistermaatje mee genomen. Maar hij luistert anders dan ik (technisch, draait met B&W805D), en die bracht mij een beetje aan het twijfelen...... Misschien binnenkort nog maar eens gaan luisteren.
met vriendelijke groet,

marcel

Ralph71

Citaat van: marcelvandekamp op april  1, 2014, 15:02:46
Tja,

Ik had een luistermaatje mee genomen. Maar hij luistert anders dan ik (technisch, draait met B&W805D), en die bracht mij een beetje aan het twijfelen...... Misschien binnenkort nog maar eens gaan luisteren.

Je luistermaatje waardeert kennelijk een "warme deken" over de muziek. Wilson Benesch doet dat inderdaad (gelukkig) niet. WB laat muziek juist zonder vervorming klinken. Het is maar net wat je mooi vindt, vooral je eigen smaak volgen! ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

marcelvandekamp

T's wel grappig. Ik heb al zo veel speakers gehad, en nu lijkt de opgave het makkelijkst "zoek iets waarmee ik langdurig naar muziek kan luisteren, zonder met al die high end aspecten bezig te zijn", en nu kan ik (nog) niet vinden wat ik zoek. Maar de WB's komen in de buurt.
met vriendelijke groet,

marcel

marcelvandekamp

Gisteren nog een review gelezen over de square Two, en daar herken ik veel dingen in die ik ook heb gehoord.
met vriendelijke groet,

marcel

marcelvandekamp

#42
Na veel tochtjes gemaakt te hebben in het voorjaar, heb ik besloten (samen met mijn vrouw  :laugh:) dat de hyperions gewoon blijven. Ze is nu wel gewend aan de zwarte kleur. En snapt ook wel dat we wel erg veel geld moeten uitgeven om dezelfde geluidskwaliteit te halen voor andere speakers, maar dan in het wit  :headbanging:

Drie weken geleden een essence HDACC dac aangeschaft. Zo ver ik weet de eerste met HDMI in/uit om zo de HD tracks van blue ray discs weer te kunnen geven. Dit is extra want daar doe ik nu niks mee. Deze DAC is echt wel een verbetering van de DAC in meastro (nadert ondertussen ook de 7 jaar qua leeftijd). Maar de grootste winst boek ik bij de streamer via USB. In het verleden deed ik dat via een USB-spdif converter, waarbij het spdif signaal naar de meastro ging. Het klinkt allemaal wat soepeler en natuurlijker. Ook zijn nu fijne details beter hoorbaar in opnames.



aansluit mogelijkheden:



Nu aan het orienteren op andere buizen voor mijn versterker. Als test wil ik de HDACC nog gaan inzetten als voorversterker. De Rogue wordt dan geschakeld als EV.
met vriendelijke groet,

marcel

take5

Heel verstandig om het lekker bij je huidige speakers te houden, als je er zo tevreden mee bent

holco

Je zou zonder vooroordeel eens naar de nieuwe Magnepan .7 kunnen luisteren.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

take5

Citaat van: holco op februari  4, 2015, 14:16:35
Je zou zonder vooroordeel eens naar de nieuwe Magnepan .7 kunnen luisteren.

Te laat!!  :D

marcelvandekamp

Heb in mijn jongere jaren de magnepan 1.5SE gehad. Het is een verslavende sound. Maar daar heb ik de ruimte niet voor. Misschien later, als de kinderen ook ouder zijn. Ben nu ook bezig om de muziekserver meer te optimaliseren. Draait nu openElec XBMC. Moet me nog verdiepen hoe ik daar een andere (foobar?) standaard player kan toevoegen.
met vriendelijke groet,

marcel

marcelvandekamp

#47
Een update.

Na een paar jaar met veel plezier geluisterd te hebben naar een rogue audio tempest2 versterker is deze  vervangen. Hiervoor in de plaats zijn een setje AVM monoblokken gekomen. Het anniversery model M30. En dat is een behoorlijke verbetering. Anders maar beter. Hier kan ik voorlopig nog wel mee vooruit.

huidige set: AVM M30 + Essence HDDAC (ook als VV)  +Intel Atom-Daphile software als bron + harmony design ear 90 + Hifiman HE-500 + Audio analogue CDP

met vriendelijke groet,

marcel