Streamen voor beginners.

Started by KayaRahnee, February 15, 2012, 20:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

VTEC_genieter

Als je NAS in de meterkast/begane grond zit, dan wil je misschien nog een streamer aan je hifi hangen[emoji6]
Want een €€€ audiofiele 25 meter USB-kabel tussen je NAS en je DAC lijkt me te gek voor woorden[emoji13]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Raphie

yep, wanneer je storage centraal staat ga je natuurlijk niet met een USB kabel door je kruipruimte lopen kutten
JBL PRX Power!

holco

Maar je kan hem natuurlijk ook gewoon naar je stereo halen als het een stille NAS is.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

KayaRahnee

Quote from: holco on February  9, 2015, 20:25:24
Maar je kan hem natuurlijk ook gewoon naar je stereo halen als het een stille NAS is.

En als die elders in een kast mag (met verluchtings openingen) dan kan dat toch ook in de nabijheid van de stereo.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

VTEC_genieter

Wat een super hot onderwerp "streamen direct vanaf NAS - DAC" de laatste dagen hier op het forum!
Holco is Columbus?[emoji1][emoji1][emoji106]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Kaakberg

Quote from: Raphie on February  8, 2015, 18:05:51
ONZIN.....


nieuwsgierig....hoe ziet dat pad eruit? incl. namen en rugnummers natuurlijk.

Isflicka

Quote from: smacdab on February 11, 2015, 13:54:19

nieuwsgierig....hoe ziet dat pad eruit? incl. namen en rugnummers natuurlijk.
Welk pad?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff


Isflicka

Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kaakberg

Quote from: Isflicka on February 11, 2015, 14:43:15
Hoe ik heb getest met de NAS?

Meterkast, modem, router, nas, dac, draadje naar versterker......
Heb ook bij iemand gezien: nas en airportexpress rechtstreeks op actieve speakers en bediend met iphone. Ik weet zeker dat de mp3tjes rips van rips waren ......maar ben wel nieuwsgierig naar geluid van desnoods gekochte itunesdownloads -dat niveau is mij ff goed genoeg om een idee te krijgen.

Dsaudio vond ik een prettige interface.

Isflicka

Quote from: smacdab on February 11, 2015, 15:38:33
Meterkast, modem, router, nas, dac, draadje naar versterker......
Het was meer een kwestie Auralic Aries eruit en Synology ertussen. Verder heb ik niets aan de meterkast, modem, router en dac aangepast. Dat is allemaal al geoptimaliseerd voor audio.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

jaaptina

#462
..

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

WillyP

Ik denk dat jaaptina bij nader inzien de reactie beter vond passen bij het topic "Rechtstreeks streamen vanaf de NAS, ervaringen". Dat had hij/zij natuurlijk ook kunnen vermelden in plaats van de puntjes.

Groet,

Willy

KayaRahnee

Quote from: WillyP on February 21, 2015, 09:48:32
Ik denk dat jaaptina bij nader inzien de reactie beter vond passen bij het topic "Rechtstreeks streamen vanaf de NAS, ervaringen". Dat had hij/zij natuurlijk ook kunnen vermelden in plaats van de puntjes.
Groet,
Willy

Inderdaad, ik had eerst hier gekeken (en gereageerd), nadien zag ik ook de reactie van jaaptina in Rechtstreeks streamen vanaf ......
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Het heeft ontzettend lang geduurd, maar veel navraag en opzoekwerk heeft tot resultaat gehad dat het me niet alleen gelukt is om NAS en Squeezebox draaiende te krijgen, maar ook het installeren van een Zotac HTPC met OpenELEC heb ik tot een goed einde gebracht. (hoewel ik nu niet meer weet hoe ik sommigen dingen heb klaar gekregen  :)).
Zo zie je maar, dat ook en digibeet zonder enige kennis van digitale toepassingen maar met veel doorzettingsvermogen, ook wel een HTPC tot een media streamer kan maken.
Dus voor de beginners die er ook aan denken om zo'n systeem op te zetten ...... ga ervoor.
Dank aan iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen en mijn vele vragen heeft beantwoord.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

De herfst/winter periode is misschien wel de ideale moment om eens wat CDtjes te gaan rippen ... een vraagje hieromtrent:

Wat houd "foutcorrectie" in bij het rippen, stel dat een CD serieus wat hapert / blijft hangen enz ..., zo'n CD kan toch niet worden geript?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Kaakberg

Quote from: KayaRahnee on September 14, 2015, 20:31:37
De herfst/winter periode is misschien wel de ideale moment om eens wat CDtjes te gaan rippen ... een vraagje hieromtrent:

Wat houd "foutcorrectie" in bij het rippen, stel dat een CD serieus wat hapert / blijft hangen enz ..., zo'n CD kan toch niet worden geript?

dan ript dbpoweramp hem wel 'insecure', de cdspeler speelt hem gewoon af zonder hoorbare 'artefakten'. Wat niet weet wat niet deert: 99% van de cd's kun je denk ik probleemloos door itunes laten rippen; maarja......je weet het nooit zeker hè   >:D

BasB

Ha, hier een vraag van een beginnende streamer. Ik stream momenteel Spotify Premium (via iPhone en/of Macbook) naar een Apple TV, die via een Music Hall DAC aan mijn Marantz stereo-versterker en Dali Ikon speakers hangt. De Apple TV is bedraad aangesloten op een Horizon box. iPhone/Macbook uiteraard via wifi.

De laatste tijd merk ik steeds meer haperingen wanneer ik stream. Ik overwoog ook om over te stappen op Tidal, maar maak me wat zorgen over de bandbreedte. Zou het zin hebben om een extra router, bijvoorbeeld een airport extreme, aan de Horizon box te hangen om het netwerk krachtiger en stabieler te maken?

Of zou het zin hebben om naar een meer hoogwaardige streamer (met DAC ineen) te kijken? Zoja, wat voor opties zou ik dan hebben.

Dank voor het meedenken in ieder geval!

ambior

Quote from: BasB on January 29, 2016, 21:41:38
Ha, hier een vraag van een beginnende streamer. Ik stream momenteel Spotify Premium (via iPhone en/of Macbook) naar een Apple TV, die via een Music Hall DAC aan mijn Marantz stereo-versterker en Dali Ikon speakers hangt. De Apple TV is bedraad aangesloten op een Horizon box. iPhone/Macbook uiteraard via wifi.

De laatste tijd merk ik steeds meer haperingen wanneer ik stream. Ik overwoog ook om over te stappen op Tidal, maar maak me wat zorgen over de bandbreedte. Zou het zin hebben om een extra router, bijvoorbeeld een airport extreme, aan de Horizon box te hangen om het netwerk krachtiger en stabieler te maken?

Of zou het zin hebben om naar een meer hoogwaardige streamer (met DAC ineen) te kijken? Zoja, wat voor opties zou ik dan hebben.

Dank voor het meedenken in ieder geval!

Het is mijn ervaring dat in buurten met meer en meer wifi-signalen streamen via wifi vaak gestoord wordt door onderlinge beïnvloeding. Dan krijg je van die korte onderbrekingen. Je streamer kan dan niet voldoende bufferen en begint te haperen.

Als het kan stream je beter bedraad. Toch wat de audiostreamer zelf betreft. Linn streamers bv kunnen enkel bedraad werken. Juist daarom.

Controlepunten kunnen dan wel via wifi op hetzelfde netwerk blijven, die hoeven niet doorlopend grote hoeveelheid informatie te verzenden.

Ofwel stream je alles via de minder bezette 5 Ghz frequentie. Maar dan moeten al je apparaten het wel aankunnen. Wat weinig waarschijnlijk is.

Uiteraard moet ook langs de kant van de leverancier van je signaal (Spotify, Tidal, Qobuz) er voldoende capaciteit aanwezig zijn.
Al vaak bleek Tidal op dat gebied minder stabiel te zijn wat tot drop-outs aanleiding gaf. Qobuz heeft daar geen probleem mee. Met Spotify heb ik geen ervaring.



Kaakberg

Quote from: BasB on January 29, 2016, 21:41:38
Ha, hier een vraag van een beginnende streamer. Ik stream momenteel Spotify Premium (via iPhone en/of Macbook) naar een Apple TV, die via een Music Hall DAC aan mijn Marantz stereo-versterker en Dali Ikon speakers hangt. De Apple TV is bedraad aangesloten op een Horizon box. iPhone/Macbook uiteraard via wifi.

De laatste tijd merk ik steeds meer haperingen wanneer ik stream. Ik overwoog ook om over te stappen op Tidal, maar maak me wat zorgen over de bandbreedte. Zou het zin hebben om een extra router, bijvoorbeeld een airport extreme, aan de Horizon box te hangen om het netwerk krachtiger en stabieler te maken?

Of zou het zin hebben om naar een meer hoogwaardige streamer (met DAC ineen) te kijken? Zoja, wat voor opties zou ik dan hebben.

Dank voor het meedenken in ieder geval!

om het ff beder te plaatsen: er schijnen ook veel problemen met Ziggo te zijn. wie zegt dat we in de toekomst verzekert kunnen zijn van probleemloze 'streamingdiensten'. Kijk naar de beurzen en alle techbedrijven gaan onderuit; wat gaat dat voor ons betekenen? Betere diensten? Ik denk van niet.

KayaRahnee

Spotify (Premium) installeren op Squeezebox Touch ....... hoe moet het nu ...... welk is de beste/eenvoudigste manier?

Ofwel installeren op de PC en dan? .......
Of via de Touch --> toep Gallerie --> beschikbare toep --> spotify installeren?

Dan lees ik ook nog iets van spotify app ......?

Is de kwaliteit en manier van weergave hetzelfde tijdens de 30 dagen gratis proeftijd of zit er daar ook storende reclame tussen?

Weer wat vragen in het (spotify) "streamen voor beginners" topic.
Alvast bedankt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

Of op de SBT zelf of op een andere device in LMS, Spotify activeren, zo uit mijn hoofd komt er vanzelf de vraag voorbij betreft jouw inlog gegevens t.b.v. Spotify Premium. Het is voor mij al een tijd terug, maar het was redelijk eenvoudig.

Wat een vereiste is; dat je eerst het Spotify Premium account zelf activeert, voordat je aan de slag gaat op de SBT/in LMS.



Quote from: KayaRahnee on February 15, 2016, 23:39:09
Spotify (Premium) installeren op Squeezebox Touch ....... hoe moet het nu ...... welk is de beste/eenvoudigste manier?

Ofwel installeren op de PC en dan? .......
Of via de Touch --> toep Gallerie --> beschikbare toep --> spotify installeren?

Dan lees ik ook nog iets van spotify app ......?

Is de kwaliteit en manier van weergave hetzelfde tijdens de 30 dagen gratis proeftijd of zit er daar ook storende reclame tussen?

Weer wat vragen in het (spotify) "streamen voor beginners" topic.
Alvast bedankt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT