Streamen voor beginners.

Started by KayaRahnee, February 15, 2012, 20:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KayaRahnee

#375
Quote from: Xstream on September  3, 2013, 20:15:23
Ja hoor, prima vergelijk. Alleen heb ik niks / weinig in AAC. En heb geen zin om al m'n muziek te moeten omzetten.
Maar er zijn wel meer punten dat ik denk, dat Apple TV is me veel te beperkt. Maar dat zou ik eigenlijk weer even op moeten zoeken. Wellicht dat iemand anders meer ervaring heeft met Apple TV.
Het is in ieder geval geen alleskunner zoals de Dune.

Het is me  niet direct duidelijk of bij gebruik Apple TV ook gebruik kan worden gemaakt van de diensten van andere streamproviders dan iTunes.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

angel1978

Quote from: KayaRahnee on September  4, 2013, 09:27:29
Het is me  niet direct duidelijk of bij gebruik Apple TV ook gebruik kan worden gemaakt van de diensten van andere streamproviders dan iTunes.

Wel als je 'm jailbraked ( 1 of 2 ).
Maar dan is het wel weer wat minder plug & play.
Hier draait al enige tijd een ATV2 en ben er heel erg blij mee. Speelt alles wat ik wil.

WickedGame

Quote from: KayaRahnee on September  4, 2013, 09:27:29
Het is me  niet direct duidelijk of bij gebruik Apple TV ook gebruik kan worden gemaakt van de diensten van andere streamproviders dan iTunes.

Met een appleTV 2 kan dat dmv jailbreak. Met een appleTV3 is er met kunst en vliegwerk PLEX mogelijk op de AppleTV3, heb dit gisteren geprobeerd te testen maar heb nog geen bevredigend resultaat. Volgens mij doe ik ook iets verkeerd ergens  ;D

KayaRahnee

Quote from: angel on September  4, 2013, 09:44:45
Wel als je 'm jailbraked ( 1 of 2 ).
Maar dan is het wel weer wat minder plug & play.
Hier draait al enige tijd een ATV2 en ben er heel erg blij mee. Speelt alles wat ik wil.

Ik denk nog steeds dat het Apple dingske een leuk apparaatje is maar een beetje te omslachtig om het misschien aan mijn wensen te laten vodoen ........ jailbraken, maar dan minder Plug&Play ....... ik hoor het niet graag, en dan wil ik eventueel mijn Android Tablet er ook nog eens bij gaan halen.

Als ik dan toch iemand er zal moeten gaan bijhalen om alles kant en klaar te krijgen ga ik misschien toch beter voor iets a la Dune.
Enfin, 'k weet het nog niet, voel dat ik nog te vaak aan't praten ben over iets waar ik momenteel nog (te ) weinig vanaf weet,  maar ben door jullie reacties/antwoorden toch al wat wijzer geworden, waarvoor een welgemeende merci allemaal.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xstream

#379
M'n eerdere instructies m.b.t. de Dune maken 't plug 'n play. Dat is letterlijk alles wat je moet doen en dan werkt 't perfect.
Mochten er dan toch nog dingen zijn kun je me altijd PM-en of zijn er zat op dit forum die een Dune en Synology NAS bezitten en je kunnen helpen.

Kijk anders even naar de 2e hands markt. Probeer een Dune Smart series te scoren o.i.d. voor een leuke prijs. Dan is 't risico ook wat lager :)

Al is je meer inlezen in 't product nooit een overbodige luxe :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

angel1978

Quote from: KayaRahnee on September  4, 2013, 10:07:20
Ik denk nog steeds dat het Apple dingske een leuk apparaatje is maar een beetje te omslachtig om het misschien aan mijn wensen te laten vodoen ........ jailbraken, maar dan minder Plug&Play ....... ik hoor het niet graag, en dan wil ik eventueel mijn Android Tablet er ook nog eens bij gaan halen.

Als ik dan toch iemand er zal moeten gaan bijhalen om alles kant en klaar te krijgen ga ik misschien toch beter voor iets a la Dune.
Enfin, 'k weet het nog niet, voel dat ik nog te vaak aan't praten ben over iets waar ik momenteel nog (te ) weinig vanaf weet,  maar ben door jullie reacties/antwoorden toch al wat wijzer geworden, waarvoor een welgemeende merci allemaal.

als ik kijk hoe onzeker je erin staat en waar je allemaal nog vragen over hebt, dan zou ik zeggen, ga kijken bij mensen.
Kijk bij iemand hoe een DUNE werkt en hoe je dit ( eenvoudig ) kan aansluiten.
Kijk bij iemand met een ATV2 of 3 en voel eens of dit genoeg plug en play voor je is.

En laat je helpen bij het aansluiten bij jezelf.

Niets zo funest als een slechte installatie waardoor iemand een op zich goed gekozen produkt toch weg doet omdat het allemaal niet zo vloeiend verloopt dan gedacht puur duur onwetendheid.

KayaRahnee

Quote from: Xstream on September  4, 2013, 10:38:28
M'n eerdere instructies m.b.t. de Dune maken 't plug 'n play. Dat is letterlijk alles wat je moet doen en dan werkt 't perfect.
Mochten er dan toch nog dingen zijn kun je me altijd PM-en of zijn er zat op dit forum die een Dune en Synology NAS bezitten en je kunnen helpen.
Kijk anders even naar de 2e hands markt. Probeer een Dune Smart series te scoren o.i.d. voor een leuke prijs. Dan is 't risico ook wat lager :)
Quote from: angel on September  4, 2013, 10:45:45
als ik kijk hoe onzeker je erin staat en waar je allemaal nog vragen over hebt, dan zou ik zeggen, ga kijken bij mensen.
Kijk bij iemand hoe een DUNE werkt en hoe je dit ( eenvoudig ) kan aansluiten.
Kijk bij iemand met een ATV2 of 3 en voel eens of dit genoeg plug en play voor je is.
En laat je helpen bij het aansluiten bij jezelf.
Niets zo funest als een slechte installatie waardoor iemand een op zich goed gekozen produkt toch weg doet omdat het allemaal niet zo vloeiend verloopt dan gedacht puur duur onwetendheid.
Al is je meer inlezen in 't product nooit een overbodige luxe :D

Fijn om als leek toch begrepen te worden.
Ik kan me voorstellen dat er al eens word gedacht "wat word er hier nu weer allemaal gevraagd", maar het is zoveel info die ik liever opvraag vooraleer te beslissen wat/waar/hoe om te vermijden wat angel aanhaald: Niets zo funest als een slechte installatie waardoor iemand een op zich goed gekozen produkt toch weg doet omdat het allemaal niet zo vloeiend verloopt dan gedacht puur duur onwetendheid.

Verder wil ik ook graag bij iemand ter plekke gaan beleven hoe het een en ander in z'n werk gaat maar helaas is dat voor mij niet altijd even gemakkelijk, vooral vanwege vervelende medische aandoening (colitis ulcerosa) waardoor ik niet erg lang van huis kan wegblijven.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

angel1978

Quote from: KayaRahnee on September  4, 2013, 11:03:37
Al is je meer inlezen in 't product nooit een overbodige luxe :D


Fijn om als leek toch begrepen te worden.
Ik kan me voorstellen dat er al eens word gedacht "wat word er hier nu weer allemaal gevraagd", maar het is zoveel info die ik liever opvraag vooraleer te beslissen wat/waar/hoe om te vermijden wat angel aanhaald: Niets zo funest als een slechte installatie waardoor iemand een op zich goed gekozen produkt toch weg doet omdat het allemaal niet zo vloeiend verloopt dan gedacht puur duur onwetendheid.

Verder wil ik ook graag bij iemand ter plekke gaan beleven hoe het een en ander in z'n werk gaat maar helaas is dat voor mij niet altijd even gemakkelijk, vooral vanwege vervelende medische aandoening (colitis ulcerosa) waardoor ik niet erg lang van huis kan wegblijven.

wellicht is andersom ook mogelijk.
Iemand die even zijn dune of ATV oppakt en bij je aansluit om te kijken hoe het werkt.
Echte plug & play moet dat gewoon kunnen.
Zie je meteen hoe het in het echt bij jou zou zijn.


Xstream

#383
Als je concreet je situatie uitlegt, dan kunnen we ook concreet antwoord geven - wat ook al een meer tastbaar beeld kan geven.

- Hoe sluit je de mediaspeler aan? (analoog, optisch, hdmi? Of je TV, receiver, buizenversterker - en waar loopt 't vervolgens naar toe?)
- Ga je streamen vanaf je NAS? (Of wil je meer ruimte en deze in je mediaspeler kwijt kunnen?)
- Waar gebruik je je NAS nu voor?
- Wat wil je allemaal kunnen afspelen? (muziek, film - wat voor bron? DVD, Blu-Ray, 3D etc)
- Nog andere specifiek wensen?
etc ...

Als je dat kunt verwoorden, dan kunnen we bij elke vraag zeggen of dat kan, hoe 't kan en wat je dan 't beste kunt doen.
Wellicht dat dan alles wat nu nog abracadabra lijkt ineens wel logisch worden :)

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

KayaRahnee

Quote from: Xstream on September  4, 2013, 11:21:13
Als je concreet je situatie uitlegt, dan kunnen we ook concreet antwoord geven - wat ook al een meer tastbaar beeld kan geven.
- Hoe sluit je de mediaspeler aan? (analoog, optisch, hdmi? Of je TV, receiver, buizenversterker - en waar loopt 't vervolgens naar toe?)
- Ga je streamen vanaf je NAS? (Of wil je meer ruimte en deze in je mediaspeler kwijt kunnen?)
- Waar gebruik je je NAS nu voor?
- Wat wil je allemaal kunnen afspelen? (muziek, film - wat voor bron? DVD, Blu-Ray, 3D etc)
- Nog andere specifiek wensen?
etc ...
Als je dat kunt verwoorden, dan kunnen we bij elke vraag zeggen of dat kan, hoe 't kan en wat je dan 't beste kunt doen.
Wellicht dat dan alles wat nu nog abracadabra lijkt ineens wel logisch worden :)

Voor alle duidelijkheid: mijn set staat vanwege werkzaamheden woning die niet vlot zijn verlopen, al een hele tijd veilig opgeborgen.
Deze klussen zijn nu klaar, eerstdaags kan ik beginnen aan het verfraaien van de woonruimte (lees inrichten als luisterruimte) ...wat akoestische aanpassingen, verven, behangen enz .....
Om mijn frustratie wat onder controle te houden ben ik gestart met een set bijeen te zoeken, alsook info opvragen allerlei toestellen.
In eerste instantie was het me allemaal te doen om wat muziek te kunnen beluisteren, Speakers, buizenversterker en CD speler gekocht.
Snel daarna ontdekte ik de mogelijkheden die digitale muziek zou kunnen bieden, NAS, Squeezebox, DAC gekocht.
Omdat ik de concerts die ik vroeger bezocht zo erg mis, begon ik me af te vragen welke mogelijkheden hiervoor in aanmerking zou kunnen komen .......... vandaar dat ik hier nu op het forum basis vragen stel en vaak door onwetendheid niet duidelijk genoeg kan weergeven wat ik nu eigenlijk bedoel.

Wat betreft de vragen:
Ik wil graag concertje kunnen streamen/spelen. (welke mogelijkheden daar allemaal voor worden aangeboden is me nu nog niet duidelijk.)
Ik wens goede tot zeer goede geluid/beeld kwaliteit en makkelijke bediening.
Indien zou blijken dat WiFi goed functioneert zal ik dat ook meenemen in m'n beslissing.
NAS zal worden gebruikt voor opslag muziek/concert.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

johan d

Je hebt alles al, behalve een mediaspeler. Koop er dus een Dune bij en je kan film (Dune) en muziek (Squeezebox) streamen die op je NAS staat. Het beeld op de TV en
het geluid via je buizenversterker. Het aansluiten van dit alles kan je hier op het forum vinden.

Heeft je TV HDMI? zoja, kijk dan of je mediaspeler dat ook heeft.
Heeft je mediaspeler de (analoge) aansluitingen om op je buizenversterker aangesloten te worden? zonee, wil je het geluid via de TV naar de buizenversterker sturen?

Xstream

#386
Ik ga er vanuit dat 't om een stereo inrichting gaat en je dus geen behoefte hebt aan surround sound e.d. ?
Dan kun je 't hele "HD Audio" onderdeel laten vallen, niet meer belangrijk. Ook 3D is geen eis als ik je zo hoor, dus ook laten varen.

Ik neem aan, aangezien je een DAC hebt, dat je dan de mediaspeler aan de DAC koppelt en die via de buizenversterker naar je speakers worden gestuurd? Dit doe je dan optisch of analoog? Dan moet je hier uiteraard rekening mee houden met je mediaspeler keuze, dat de gewenste aansluitingen erop zitten waarbij 't bij analoog aansluiten ook de kwaliteit van de aansluitingen nog wat meer meetelt. Voor beeld kun je dan, aangezien je geen A/V receiver gebruikt, dan inderdaad een HDMI kabel naar je TV leggen vanuit de mediaspeler, mits je TV deze aansluiting heeft uiteraard.

Als je een mediaspeler kiest met DLNA, dan kun je d.m.v. een app op je tablet/telefoon dus je muziek beheren en afspelen zonder je TV te hoeven aanzetten. Op zich heb je dan de Squeezebox niet echt meer nodig. Dan heb je met een DLNA mediaspeler dus een all-in-one oplossing.

Ik zou als 't kan altijd kiezen voor een bedraad netwerk. Je hebt met WiFi toch dropouts die invloed hebben op de geluidskwaliteit.
Draadloos streamen van een BluRay concert kun je wel vergeten. Dat kan echt alleen goed met draad.

Maargoed, nog steeds veel aannames en nog weinig echt beeld van hoe je de boel op wilt gaan zetten :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

johan d

Quote from: Xstream on September  4, 2013, 15:31:13Als je een mediaspeler kiest met DLNA, dan kun je d.m.v. een app op je tablet/telefoon dus je muziek beheren en afspelen zonder je TV te hoeven aanzetten. Op zich heb je dan de Squeezebox niet echt meer nodig. Dan heb je met een DLNA mediaspeler dus een all-in-one oplossing.
Heel dat DNLA zou ik ook laten varen... Gewoon een share (smb) op de NAS die de concerten bevat en dan streamen mbv Dune remote of andoid-app.

Kingpin

Quote from: Xstream on September  4, 2013, 15:31:13
...
Ik zou als 't kan altijd kiezen voor een bedraad netwerk. Je hebt met WiFi toch dropouts die invloed hebben op de geluidskwaliteit.
Verkeerde aanname, zo werkt het protocol niet. In het ongunstigste geval loopt de buffer leeg en stopt je streamer met spelen, heeft niets met geluidskwaliteit te maken.

Quote
Draadloos streamen van een BluRay concert kun je wel vergeten. Dat kan echt alleen goed met draad.
Het is idd zo wanneer je geen optimale draadloze verbinding hebt je niet echt goed hd kan kijken omdat de buffer dan leegloopt en je beeld 'freezed'.
Maar het is niet zo dat dit niet kan, in mijn geval, goede router ertussen is het totaal geen probleem om een bluray op de hoogste bitrate (bv Avatar) te bekijken.
Ik stream trouwens sowieso alles draadloos binnen mijn huis.

Maar zoals Xstream ook zegt, kijk naar de laatste Dunes met een hdmi uitgang en een paar analoge uitgangen zodat je deze zowel op je tv als buizenversterker kunt aansluiten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xstream

#389
Quote from: Kingpin on September  4, 2013, 15:54:11
Verkeerde aanname, zo werkt het protocol niet. In het ongunstigste geval loopt de buffer leeg en stopt je streamer met spelen, heeft niets met geluidskwaliteit te maken.
Dat bedoel ik ook ... Als geen geluid, of happerent geluid, niks met kwaliteit te maken heeft, schiet mij dan maar lek ;) Al ben ik 't met je eens dat de woordkeuze niet ideaal is misschien.
Als je een microseconde geen geluid hebt, dan heeft dat ook invloed op 't geluid, ook al heb je de perceptie van "geen geluid" niet omdat 't te snel gaat. Net zoals je frames uit een film haalt, als 't er 1 is dan heb je dat niet eens zo door, toch heb je mindere kwaliteit. Als 't dan frequenter gebeurt ga je 't ook zien en/of horen. Dat digitaal signaal, dan wel bedraad of draadloos, een constante is ben ik me van bewust. 1'tjes en 0'tjes. Je hebt geluid of je hebt 't niet. Hoewel 't idee is dat de "buffer" alles oplost, gaat dat maar zelden in alle situaties feilloos. Al is 't risico in een lokaal netwerk uiteraard aanzienlijk kleiner met muziek, omdat dit niet zo heftig is.

MP3 en flac gaat 99 vd 100 keer nog wel goed. Maar 24/96 hoef ik al niet te proberen via WiFi (ook zou 't technisch makkelijk moeten kunnen) op m'n Squeezebox. Gaat op PC wel goed in dezelfde ruimte. Kortom de netwerk kaart in de SB is schijnbaar niet zo goed. Of wellicht software issue kan ook nog. Netwerk kabel erin, nergens meer problemen mee.

Quote from: Kingpin on September  4, 2013, 15:54:11
Maar het is niet zo dat dit niet kan, in mijn geval, goede router ertussen is het totaal geen probleem om een bluray op de hoogste bitrate (bv Avatar) te bekijken.
Ik stream trouwens sowieso alles draadloos binnen mijn huis.
Ja, maar dan nog kun je er niet echt vanuit gaan. Het kan in sommige gevallen. Maar zet er een muur tussen en dan wordt 't alweer een ander verhaal.
M'n PC kan makkelijk met 60 Mbit draadloos streamen door 2 muren. Maar een 1080p MKV wat dan makkelijk moet kunnen krijg ik niet goed afgespeeld op m'n Dune in dezelfde ruimte als de PC.
Er hoeft maar 1 punt te zijn die 't niet helemaal lekker trekt (in mijn geval dus blijkbaar de Dune of wisselwerking met USB WiFi dongle die prima presteerd op m'n PC), en dan zit je met je mooie setup :)

Ik heb routers van een paar 100 EU gehad (Linksys, Draytek etc), die overigens minder presteerde dan de TP-Link van 4 tientjes die ik nu heb, die wireless HD streamen echt niet voor elkaar kregen. Met m'n LG mediaspeler ging 't een tijdje vrij aardig, maar dan had ik wel incidenteel even een freeze - al is 't 1x per maand. Dat alleen al is een reden voor mij om 't gewoon bedraad te doen :) Bovendien is m'n situatie nu verander met meer muren ertussen. Voor iPad e.d. gebruik ik uiteraard ook gewoon WiFi. Gaat dan even om de HD streaming toepassingen.

Maargoed, ligt ook een beetje aan je situatie. M'n router staat nu beneden, en moet een verdieping naar boven met 2 a 3 muren ertussen ... ga dan maar 's wireless HD streamen.
Als 't in dezelfde ruimte staat wordt t met de juiste apparatuur alweer een stuk makkelijker.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kingpin

Klop Xtream, ligt ook helemaal aan de situatie of draadloos wel of niet goed werkt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

KayaRahnee

quote author=Xstream link=topic=136327.msg2490296#msg2490296 date=1378301473]
Ik ga er vanuit dat 't om een stereo inrichting gaat en je dus geen behoefte hebt aan surround sound e.d. ?
[/quote]

Correct, zo is dat.

Quote from: Xstream on September  4, 2013, 15:31:13
Ik neem aan, aangezien je een DAC hebt, dat je dan de mediaspeler aan de DAC koppelt en die via de buizenversterker naar je speakers worden gestuurd? 

Is de bedoeling ja.

Quote from: Xstream on September  4, 2013, 15:31:13
Dit doe je dan optisch of analoog? 

Zal ik  dit niet best uittesten wat het beste resultaat geeft?
Moet trouwens ook nog rekening houden met aansluitmogelijkheden Eastern Electric MiniMax DAC Plus.
Squeezebox en CD speler komen er ook op.

Quote from: Xstream on September  4, 2013, 15:31:13
dan inderdaad een HDMI kabel naar je TV leggen vanuit de mediaspeler, mits je TV deze aansluiting heeft uiteraard.

TV is voorzien van HDMI.

Quote from: Xstream on September  4, 2013, 15:31:13
Als je een mediaspeler kiest met DLNA, dan kun je d.m.v. een app op je tablet/telefoon dus je muziek beheren en afspelen zonder je TV te hoeven aanzetten. 

Het is de bedoeling om dit te kunnen doen met de Asus Nexus Tablet.

Quote from: Xstream on September  4, 2013, 15:31:13
Op zich heb je dan de Squeezebox niet echt meer nodig. Dan heb je met een DLNA mediaspeler dus een all-in-one oplossing.

Wil muziek afspelen en video/beeldmateriaal gescheiden houden.

Quote from: Xstream on September  4, 2013, 15:31:13
Ik zou als 't kan altijd kiezen voor een bedraad netwerk. Je hebt met WiFi toch dropouts die invloed hebben op de geluidskwaliteit.
Draadloos streamen van een BluRay concert kun je wel vergeten. Dat kan echt alleen goed met draad.

Hier staat alles op zo'n 5 meter van mekaar, wil deze mogelijkheid toch open laten..........'t zijn op den duur wel veel kabeltjes hé.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: Xstream on September  4, 2013, 15:31:13
Ik neem aan, aangezien je een DAC hebt, dat je dan de mediaspeler aan de DAC koppelt en die via de buizenversterker naar je speakers worden gestuurd? Dit doe je dan optisch of analoog?

Voor het aansluiten van de Squeezebox Touch was het meerendeel van de bezitters het eens dat coaxiaal aansluiten het beste resultaat gaf, wat is jullie mening hierover als het over aansluitigsvorm voor mediaspelers gaat? (Rekening houdend met de manier van aansluiten in de quote beschreven).
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xstream

Quote from: KayaRahnee on September  5, 2013, 19:06:02
Voor het aansluiten van de Squeezebox Touch was het meerendeel van de bezitters het eens dat coaxiaal aansluiten het beste resultaat gaf, wat is jullie mening hierover als het over aansluitigsvorm voor mediaspelers gaat? (Rekening houdend met de manier van aansluiten in de quote beschreven).
Ze zeggen 't inderdaad. Ik vind 't vooralsnog moeilijk om duidelijk verschil waar te nemen. Ik geloof er niet zo in.
Je hebt een digitaal signaal. Die komt aan of niet ... daar zit geen kwaliteitsverschil in. Je DAC doet uiteindelijk 't werk en bepaald hoe 't uiteindelijk klinkt.
Teksten als:
QuoteDigitale Coax Audio Kabel is ideaal in het geven van een puur audio signaal voor accurate, natuurlijke geluid kwaliteit.
He, wat? Maak je van die 1tjes en 0tjes dan ineens 2tjes ofzo?

QuoteDigitale coax kabels zijn ontworpen om signaal verlies uit te sluiten
He, wat? Dus ipv 1tjes en 0tjes komen er corrupte halfjes binnen ofzo?

Dus dat moet iemand me nog maar 's uitleggen.

QuoteHier staat alles op zo'n 5 meter van mekaar
Alles binnen 5m kun je wireless prima proberen inderdaad. Draad kan altijd nog.

QuoteWil muziek afspelen en video/beeldmateriaal gescheiden houden.
Tja, muziek in de 1e map, films in de andere map, heb je 't toch ook gescheiden? Scheelt een apparaat + remote. Als heb je die al, dus ik snap dat 't niet leuk is om 't nu weer weg te doen :)
Zou ik er inderdaad gewoon even mee gaan spelen. Misschien klinkt 1 of ander wel beter. Bovendien biedt de SB wat meer opties uiteraard.
Noemde 't even puur voor de beeldvorming, dat je 't zo kunt inrichten.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

KayaRahnee

Vraagje / voorstel aan moderator(s):

Misschien is het, om het overzicht te behouden,  beter om dit topic te laten aansluiten bij mijn ander topic "streamen voor beginners"?
Alvast bedankt,
Groet,
KayaRahnee.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: Xstream on September  5, 2013, 22:47:32
Tja, muziek in de 1e map, films in de andere map, heb je 't toch ook gescheiden? Scheelt een apparaat + remote.

Ik wil de apparaten gescheiden houden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#396
Quote from: angel on September  4, 2013, 10:45:45
als ik kijk hoe onzeker je erin staat en waar je allemaal nog vragen over hebt, dan zou ik zeggen, ga kijken bij mensen.
Kijk bij iemand hoe een DUNE werkt en hoe je dit ( eenvoudig ) kan aansluiten.
Kijk bij iemand met een ATV2 of 3 en voel eens of dit genoeg plug en play voor je is.
En laat je helpen bij het aansluiten bij jezelf.
Niets zo funest als een slechte installatie waardoor iemand een op zich goed gekozen produkt toch weg doet omdat het allemaal niet zo vloeiend verloopt dan gedacht puur duur onwetendheid.

Vandaag op bezoek geweest bij iemand die erg veel bezig is met PC en digitale toestanden, 't is zelfs zijn job.
Zijn grote passie/hobby:  muziek en audio.

In verband met audio streamen stelde hij me het volgende voor:
http://www.alternate.be/ZOTAC/ZOTAC+ZBOX_ID17/html/product/1077717
met als vermelding dat  er nog één en ander apart moet worden bijgekocht.
Totaal, inclusief verzendkosten, zou dit  ongeveer 200 euro gaan kosten.
De persoon in kwestie is bereid om alles voor mij startklaar te zetten.......... dit maakt het misschien wel extra interessant.
De reden dat hij me dit aanraadde i.p.v. bijvoorbeeld een Dune zou zijn dat zo'n mini PC alle bestanden kan afspelen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

johan d

Voor audio te streamen heb je toch al een squeezebox? Koop voor films een Dune. Meer heb je echt niet nodig.

KayaRahnee

Quote from: johan d on September 16, 2013, 17:49:53
Voor audio te streamen heb je toch al een squeezebox? Koop voor films een Dune. Meer heb je echt niet nodig.

Fout geschreven, audio moest  video zijn.

Het advies om voor een  miniPC  te kiezen was dat het miniPC systeem kostenloos en vrijwel onbeperkt bijgewerkt en zelfs uitgebreid kan worden.
Voor ongeveer hetzelfde (aankoop)bedrag meer mogelijkheden zeg maar.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

angel1978

Quote from: KayaRahnee on September 16, 2013, 18:18:44
Fout geschreven, audio moest  video zijn.

Het advies om voor een  miniPC  te kiezen was dat het miniPC systeem kostenloos en vrijwel onbeperkt bijgewerkt en zelfs uitgebreid kan worden.
Voor ongeveer hetzelfde (aankoop)bedrag meer mogelijkheden zeg maar.

maar ook meer 'gepruts' en eigen handwerk eraan dus.