Wie speelt er allemaal met Tannoy ?

Gestart door negotiata, februari 8, 2012, 22:38:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adam L.

#350
Citaat van: Xander32 op februari 11, 2022, 19:00:02
Heb je wellicht een foto van je opstelling, daar zijn we hier dol op  :thumbs-up:

Nee, niet echt, maar ik ben bezig met een nieuw huis, daar gaat een mooie set-up komen, een vd redenen van mijn aanmelding hier is om daar dus ook gelijk een home theater van te maken.
Ik heb wel een foto van de mono eindtrap.

Even kijken hoe ik die kan uploaden hier...
(Edit:)Zo te zien komt hij gewoon onder het bericht.

Citaat van: Mediator op februari 11, 2022, 19:15:03
Gebruikt die de 6c33c buis?

De versterker zelf is door een vriend van me ontwikkeld, voor zover ik weet gebruikt deze de PL519 buizen.
Ik heb de behuizing ontworpen en gemaakt.

minplus

Erg mooi.
Is dit de eindtrap? Want ik zie geen volumeknop om maar iets te noemen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mediator

Bij OTL is vooral de kwestie om een voldoende laag ohmige belasting te krijgen die aansluit bij je luidsprekers. Als die buizen dat ook bereiken dan is dat prima. Zover ik weet zij de meeste Prestiges eenvoudig aanstuurbaar. Dan zou ik zorgen voor ook wat buizen spul als bron en bekabeling van Essential Audio Tools en Phantom Cable. Kabels maken geen verschil tot je de juiste kabel treft. Ieder goed buizenspul reageert goed op die kabels. Ik stuur mijn Prestiges ook aan met OTL/OCL. Wat mij betreft is dat óf de 845 buis 'the way to go'.

Adam L.

Citaat van: minplus op februari 11, 2022, 20:55:09
Erg mooi.
Is dit de eindtrap? Want ik zie geen volumeknop om maar iets te noemen.

Ja klopt, dit zijn mono eindversterkers.
De voortrap heb ik nog geen kast voor gemaakt dus dat is gewoon een RVS doos.

Citaat van: Mediator op februari 11, 2022, 21:42:14
Bij OTL is vooral de kwestie om een voldoende laag ohmige belasting te krijgen die aansluit bij je luidsprekers. Als die buizen dat ook bereiken dan is dat prima. Zover ik weet zij de meeste Prestiges eenvoudig aanstuurbaar. Dan zou ik zorgen voor ook wat buizen spul als bron en bekabeling van Essential Audio Tools en Phantom Cable. Kabels maken geen verschil tot je de juiste kabel treft. Ieder goed buizenspul reageert goed op die kabels. Ik stuur mijn Prestiges ook aan met OTL/OCL. Wat mij betreft is dat óf de 845 buis 'the way to go'.

Zodra ik mijn luisterruimte gereed heb ga ik de set opstellen en dingen proberen qua kabels.
Wat voor OTL's heb je, zelfbouw?

Mediator

Ik heb de Modena van het merk Graaf. Dit is de monoversie van de GM20 van Graaf.

Probeer eens om Marktplaats een Essential Audio Tools current conductor uit. Die koop je voor 7 of 8 tientjes. Op de één of andere manier werkt dat netsnoer altijd goed op degelijke buizenapparatuur. Kost je weinig voor een experiment.


Mediator

Citaat van: Adam L. op februari 12, 2022, 11:15:32
Ja klopt, dit zijn mono eindversterkers.
De voortrap heb ik nog geen kast voor gemaakt dus dat is gewoon een RVS doos.

Zodra ik mijn luisterruimte gereed heb ga ik de set opstellen en dingen proberen qua kabels.
Wat voor OTL's heb je, zelfbouw?

Nog nieuws aan het front? Of ga je zo snel niet?

Adam L.

Hahaha nee helaasch.

Ik word door m'n huurhuis eigenaar op straat gezet, hij wil een graantje meepikken van de gekte op de markt, dus ik ben genaaid.
Eerste prio is nieuwe woning, dan verder kijken.

Mediator

Citaat van: Adam L. op maart  5, 2022, 11:04:17
Hahaha nee helaasch.

Ik word door m'n huurhuis eigenaar op straat gezet, hij wil een graantje meepikken van de gekte op de markt, dus ik ben genaaid.
Eerste prio is nieuwe woning, dan verder kijken.

Dat klinkt heftig zeg. Ken je goed je rechten als huurder? Je weet toch dat je recht hebt op huurbescherming?

Adam L.

Ja, het zijn oude huisjes dus hij heeft de bouwinspectie erop af gestuurd, die zeiden dat ze gerenoveerd of gesloopt moesten worden.
Dan is het "groot eigen belang" een van de weinige geldige redenen om mensen eruit te kunnen zetten.

Het is beter voor hem als ik hem niet in een donker steegje tegen kom zullen we maar zeggen...

Anyway, ik zal waarschijnlijk eindigen in een klein appartement (vandaar het idee om naar een smallere speaker te gaan kijken), dus ik zal eens gaan zoeken wat er mogelijk is qua geluid isolatie om zoveel mogelijk overlast te voorkomen bij de buren.
Zou graag wel op redelijk niveau een film willen kijken.

Golfer

Klinkt toch dat je recht hebt op vervangende woonruimte. Renovatie is geen eigen gebruik. Ik ben vastgoedbeheerder en onze juristen vertelden mij in een casus dat ik iemand niet mocht schoppen ;)  De eigenaar zou moeite moeten doen iets te zoeken. Of had je een kortdurend contract waarin deze zaken expliciet vermeld stonden.
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

Adam L.

Bij renovatie had ik inderdaad mogen blijven wonen, daarom gooien ze het plat en gaan ze nieuw bouwen.
Zover ik weet moeten ze 1x een poging doen om een vervangende ruimte te zoeken, als ik weiger is het jammer maar dan zijn ze er vanaf.
Ik kreeg een optie om in het nieuwe huis te gaan huren voor het lutelle bedrag van ......... 2000 per maand...
Dus daarmee hebben ze aan hun "plicht" voldaan.

Helaas voor mij is de verhuurder jurist/advocaat en ik heb er de ballen verstand van, dus ik ben gewoon genaaid.
Ik wil nu wat kopen zodat ik nooit meer met zo'n kl@@tzak te maken heb.

Xander32

Jouw situatie vind ik schrijnend 🙁, echter is dit daar niet het topic voor.

Citaat van: Adam L. op maart  6, 2022, 11:42:52
Bij renovatie had ik inderdaad mogen blijven wonen, daarom gooien ze het plat en gaan ze nieuw bouwen.
Zover ik weet moeten ze 1x een poging doen om een vervangende ruimte te zoeken, als ik weiger is het jammer maar dan zijn ze er vanaf.
Ik kreeg een optie om in het nieuwe huis te gaan huren voor het lutelle bedrag van ......... 2000 per maand...
Dus daarmee hebben ze aan hun "plicht" voldaan.

Helaas voor mij is de verhuurder jurist/advocaat en ik heb er de ballen verstand van, dus ik ben gewoon genaaid.
Ik wil nu wat kopen zodat ik nooit meer met zo'n kl@@tzak te maken heb.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Darthvader

#362
Tannoy xt8f?

Prutsertje

 ;D Voor wie het weten wil..
Tannoy K3808 in (nu nog) Lancaster cabinets
2 losse 15 inch Duals incl. eenvoudige filters uit de Cougar, van de Wildcat serie
Ik stuur ze heel eenvoudig aan met een Sony TA 4650 V-fet versterkertje van slechts 35 Watt, waar ik er 2 van heb incl een Sony SQ 200 decoder.
Ik gebruik echter dagelijks de K3808 set met één Sony versterker op mijn hobbyzolder.
De andere versterker staat in de woonkamer met een internet-tuner en 2 heel kleine Tannoytjes uit de M-serie.
De rest ligt min of meer in opslag.

Xander32

Tof, heb je wellicht ook een plaatje bij het praatje?

Citaat van: Prutsertje op november 16, 2022, 19:03:07
;D Voor wie het weten wil..
Tannoy K3808 in (nu nog) Lancaster cabinets
2 losse 15 inch Duals incl. eenvoudige filters uit de Cougar, van de Wildcat serie
Ik stuur ze heel eenvoudig aan met een Sony TA 4650 V-fet versterkertje van slechts 35 Watt, waar ik er 2 van heb incl een Sony SQ 200 decoder.
Ik gebruik echter dagelijks de K3808 set met één Sony versterker op mijn hobbyzolder.
De andere versterker staat in de woonkamer met een internet-tuner en 2 heel kleine Tannoytjes uit de M-serie.
De rest ligt min of meer in opslag.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

negotiata

Citaat van: Prutsertje op november 16, 2022, 19:03:07
;D Voor wie het weten wil..
Tannoy K3808 in (nu nog) Lancaster cabinets
2 losse 15 inch Duals incl. eenvoudige filters uit de Cougar, van de Wildcat serie
Ik stuur ze heel eenvoudig aan met een Sony TA 4650 V-fet versterkertje van slechts 35 Watt, waar ik er 2 van heb incl een Sony SQ 200 decoder.
Ik gebruik echter dagelijks de K3808 set met één Sony versterker op mijn hobbyzolder.
De andere versterker staat in de woonkamer met een internet-tuner en 2 heel kleine Tannoytjes uit de M-serie.
De rest ligt min of meer in opslag.

Ja klinkt goed ! Paar mooie foto's zouden welkom zijn !
- To be or not to be, thats the question -

Leopoldus1955

Weet iemand in welke jaren de Tannoy profile 636 werd verkocht? Wellicht dat iemand zijn/haar ervaringen met deze boxen kan delen? Bedankt

Benco

Citaat van: Leopoldus1955 op april 20, 2023, 12:39:11Weet iemand in welke jaren de Tannoy profile 636 werd verkocht? Wellicht dat iemand zijn/haar ervaringen met deze boxen kan delen? Bedankt
1994 / 1995
Ben toen naar vele speakers uit die prijsklasse gaan luisteren en de Tannoy's staken er bovenuit.
Ik heb er vele jaren met plezier naar geluisterd.
Tot op een keer m'n vriendin er toen een omver liep  die ongelukkig viel en da kast zwaar beschadigd was...
Heb toen met betere kasten en beter filter de units nog veel beter laten presteren.
...

 
Citaat van: Benco op oktober  8, 2006, 14:01:30Ik had dus  Tannoy speakers ... en na een dom ongelukje  kwam ik erachter dat de kasten van deze speakers de zwakke schakel waren ... wat een povere kastjes waren het , na eentje omver te lopen  scheurde de kast uit elkaar  :o
Ik heb dan  maar  de koe bij de horens gevat en wist zo dat ik met dezelfde units  en beter resultaat kon bekomen , ben aan de tafel gaan zitten met potlood en papier en beginnen tekenen ... vervolgens naar de houtzagerij gestapt , en nu staan we zover : //////
de originele kastjes waren gemaakt in 15mm spaanplaat zonder bracings en met plastiek boven en onderkant en ik heb er nu gemaakt in 18mm MDF met bracings  en zonder plastiek ... tot hier toe bevalt het me wel , maar  de prijzen voor het materiaal v/d afwerking ???  :o daar schrok ik toch even van , ik ben dus nog lang niet klaar ...

Keep u posted , Tips en evt hulp van ervaren mensen in zake fineren  zijn altijd welkom.

MVG , Benco.

https://www.youtube.com/watch?v=wzSGpv6pnx0





Dura

Gold monitor is terug

Leuk! Ik kende vroeger iemand die ze had, de little red monitors dacht ik, vergelijkbaar met het kleinste model uit het artikel.
Indrukwekkende speakers waar ik goede herinneringen aan heb. Heel gevoelig, zelfs met een walkman met een vermogentje van 0,5 Watt kwam er al een heel aardig geluidje uit, en met een redelijke versterker klonken ze echt top, leken een soort bol van geluid in de ruimte te creëren, die leek tussen, voor en boven de speakers te hangen. Een plezier om naar te luisteren.
Ik vrees wel dat ze weer veel te duur in de markt gezet gaan worden, dat was het leuke van het oude Tannoy, die monitors waren voor de liefhebber best te betalen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32



Prijzen, quote Stereonet:

The Tannoy Super Gold Monitor range is available with prices starting at £5,995 for the SGM 10. The SGM 12 costs £6,995, and the SGM 15 sells for £8,495.

( https://www.stereonet.com/uk/news/tannoy-super-gold-speaker-range-announced )

Ik ben benieuwd hoe ze ontvangen worden, hoe ze presteren in de praktijk. Nog niet eens zo heel lang geleden is bijna het gehele ontwerpteam van Tannoy overgegaan naar Fyne Audio. Sindsdien brengt Tannoy nog maar weinig bijzonders uit. Enkel een soort van remakes van modellen uit vervlogen tijden. Die kant lijkt het met deze MSG's ook op te gaan. Ik ben benieuwd naar de eerste reviews en gebruikerservaringen.

Citaat van: Dura op september 24, 2023, 09:18:28Gold monitor is terug

Leuk! Ik kende vroeger iemand die ze had, de little red monitors dacht ik, vergelijkbaar met het kleinste model uit het artikel.
Indrukwekkende speakers waar ik goede herinneringen aan heb. Heel gevoelig, zelfs met een walkman met een vermogentje van 0,5 Watt kwam er al een heel aardig geluidje uit, en met een redelijke versterker klonken ze echt top, leken een soort bol van geluid in de ruimte te creëren, die leek tussen, voor en boven de speakers te hangen. Een plezier om naar te luisteren.
Ik vrees wel dat ze weer veel te duur in de markt gezet gaan worden, dat was het leuke van het oude Tannoy, die monitors waren voor de liefhebber best te betalen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator


Xander32

Indrukwekkende speakers betreffende het formaat en 18" en supertweeters. Een Kingdom zou ik graag eens horen, al is het een modale 15" versie 😁

Al vraag ik het mij steevast af of je met het toevoegen van supertweeters het DC principe  (het puntbron principe) geen geweld aan doet 🙄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Xander32 op februari  7, 2024, 13:29:33Al vraag ik het mij steevast af of je met het toevoegen van supertweeters het DC principe  (het puntbron principe) geen geweld aan doet 🙄
Wat mij betreft niet! Op mijn TD-8 speakers zaten supertweeters en wat ze vooral toevoegen is ruimtelijkheid. Als je ze afdekt, klinkt het nog steeds goed, maar de ruimtelijkheid is er af.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a