Wie speelt er allemaal met Tannoy ?

Started by negotiata, February 8, 2012, 22:38:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jahtari

Jammer dat het legendarische tannoy zo weinig nog lijkt te vernieuwen. Heb vroeger een cpa15 gehad, heerlijke speaker voor mij in die leeftijd destijds.  :headbanging:

Hoe kijken jullie tegen fyne audio aan? Verbetering of afvalligen?

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Ryvm

Quote from: Marvin.... on January 25, 2022, 18:09:21
Die i12 gaat je vast wel bevallen.
Heb ze nog niet echt kunnen beluisteren. Heb je ervaring met de i12 Marvin?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

Xander32

Tannoy is in handen gekomen van investeerders en die hebben schijnbaar weinig met audio op, des ter meer met rendement, met winst.

Quote from: jahtari on January 25, 2022, 19:07:56
Jammer dat het legendarische tannoy zo weinig nog lijkt te vernieuwen. Heb vroeger een cpa15 gehad, heerlijke speaker voor mij in die leeftijd destijds.  :headbanging:

Hoe kijken jullie tegen fyne audio aan? Verbetering of afvalligen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marvin....

#328
Quote from: Ryvm on January 25, 2022, 19:14:55
Heb ze nog niet echt kunnen beluisteren. Heb je ervaring met de i12 Marvin?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Ja ik heb ze wel vaker gehoord.

Gewoon een groots, direct geluidsbeeld.
Echte speakers, houden wel van een beetje luid spelen.
Op normaal luister niveau ook heerlijk vol hoor, maar ze gaan graag hard.

Xander32

... Fyne Audio; mooie ls, indien ik een keer wat anders zou willen komt hun 7 serie zekers op mijn shortlist te staan 👌🏻

Quote from: jahtari on January 25, 2022, 19:07:56
Jammer dat het legendarische tannoy zo weinig nog lijkt te vernieuwen. Heb vroeger een cpa15 gehad, heerlijke speaker voor mij in die leeftijd destijds.  :headbanging:

Hoe kijken jullie tegen fyne audio aan? Verbetering of afvalligen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marvin....

Ziet er allemaal wel netjes uit, maar ik heb ze nog nooit gehoord.
Het idee dat een aantal Tannoy techniekers aan de basis staan voelt voor mij wel goed.
Maar ook ben ik wel benieuwd wat er uiteindelijk door Tannoy zelf wordt uitgebracht.

Faxe

Heb nog dagelijks urenlang luisterplezier van mijn Precision 6.4 speakers. Sinds kort aangestuurd door een Lyngdorf versterker met roomperfect waardoor ze nog beter klinken en zo dicht mogelijk tegen de muur staan. Met de nieuwe versterker klinken ze vooral een stuk beter bij wat hogere volumes. Voorheen was dat al snel vermoeiend maar dat is nu niet meer het geval.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Momenteel doen ze volgens mij weinig, enkel de Legacy serie. De Prestige serie is nergens meer beschikbaar, alhoewel ze nog wel op de Tannoy site staan.

Tof overigens om jou nu hier tegen te komen, have fun 🎶

Quote from: Marvin.... on January 25, 2022, 20:21:02
Ziet er allemaal wel netjes uit, maar ik heb ze nog nooit gehoord.
Het idee dat een aantal Tannoy techniekers aan de basis staan voelt voor mij wel goed.
Maar ook ben ik wel benieuwd wat er uiteindelijk door Tannoy zelf wordt uitgebracht.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marvin....

Quote from: Xander32 on January 25, 2022, 20:29:34
Tof overigens om jou nu hier tegen te komen, have fun [emoji445]
Haha ja, het is leuker als er iemand terug praat hè.

Mediator

Wie speelt er nog allemaal met Tannoy. Wel ik dus. Fotootje doet wonderen toch.


Xander32

Nice 👌🏻

De Glenairs met 15", zou ik nog wel eens willen horen spelen 🎶

Quote from: Mediator on January 25, 2022, 21:40:30
Wie speelt er nog allemaal met Tannoy. Wel ik dus. Fotootje doet wonderen toch.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Misschien een keer een hifi visit doen? Ik heb een paar Kensingtons ook nog nooit gehoord. Maar wel als het qua Corona iets beter te doen is.

Xander32

Dat zou ik erg tof vinden, uiteraard ben je hier ook welkom  :coffee: 🎶

Quote from: Mediator on January 26, 2022, 14:16:54
Misschien een keer een hifi visit doen? Ik heb een paar Kensingtons ook nog nooit gehoord. Maar wel als het qua Corona iets beter te doen is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Benco

#338
Niets nieuws hier en toch een beetje wel ...
Oude 2040 units in een muur gebouwd met nieuw filter .
blijft leuk spul.





Video:

https://www.flickr.com/photos/184372114@N08/51854910205/in/dateposted-public/

https://www.flickr.com/photos/184372114@N08/51754067785/in/dateposted-public/


Xander32

Wat een huisvlijt 👍🏻, behoeft echter nog wel enige afwerking  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Benco


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Adam L.

Goedemorgen, ik ben net nieuw op het forum.
Ik heb ook Tannoy's namelijk een setje Canterbury 15's.
Deze heb ik al jaaaaren en heb ze altijd met veel plezier geluisterd.
Maar de laatste tijd kriebelt het om wat anders te nemen, maar ik lees nu dat het niet zo heel lekker meer gaat met Tannoy dus wat te doen.

Ik zit eigenlijk een beetje richting Fyne Audio te kijken, en dan met name de F704 of F1-10.
Maar ik twijfel of er speakers zijn die hetzelfde volle geluid geven als de 15" dual concentric unit.
Twijfel, twijfel.

Wat is jullie ervaring?

Mediator

Quote from: Adam L. on February 11, 2022, 11:22:37
Goedemorgen, ik ben net nieuw op het forum.
Ik heb ook Tannoy's namelijk een setje Canterbury 15's.
Deze heb ik al jaaaaren en heb ze altijd met veel plezier geluisterd.
Maar de laatste tijd kriebelt het om wat anders te nemen, maar ik lees nu dat het niet zo heel lekker meer gaat met Tannoy dus wat te doen.

Ik zit eigenlijk een beetje richting Fyne Audio te kijken, en dan met name de F704 of F1-10.
Maar ik twijfel of er speakers zijn die hetzelfde volle geluid geven als de 15" dual concentric unit.
Twijfel, twijfel.

Wat is jullie ervaring?

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je niet tevreden bent met dit soort speakers. Ik heb 15inch dual concentrics en kan volmondig zeggen dat het af is en dat ik geen enkele behoefte voel nog te veranderen. Ik weet wat ik heb en dat het resultaat kostbaar is. Dat gezegd hebbende waarmee stuur je die Canterburry's aan? Zo op afstand zou ik eerder daar aan denken. Kijk eens of je ergens een 845 buizenversterker kunt lenen. Ik zou twee keer nadenken voordat ik jouw speakers verkoop. Tenzij het je smaak niet is maar dan had je ze niet gekocht naar ik mag aannemen.

Adam L.

Het is ook voor een deel een kwestie van ruimte gebrek moet ik zeggen.
Maar als ik niks vind wat net zo goed of beter klinkt gaan ze niet weg hoor. :-)

Xander32

Wanneer je ze verkoopt en spijt krijgt, zal het je vervolgens heel veel moeite en geld kosten om weer iets gelijkwaardigs van Tannoy te verkrijgen.

Je zou Marcel van H&C Hifi eens kunnen polsen over de overeenkomsten en verschillen van de Fyne Audio ls en jouw Tannies.

Quote from: Adam L. on February 11, 2022, 11:22:37
Goedemorgen, ik ben net nieuw op het forum.
Ik heb ook Tannoy's namelijk een setje Canterbury 15's.
Deze heb ik al jaaaaren en heb ze altijd met veel plezier geluisterd.
Maar de laatste tijd kriebelt het om wat anders te nemen, maar ik lees nu dat het niet zo heel lekker meer gaat met Tannoy dus wat te doen.

Ik zit eigenlijk een beetje richting Fyne Audio te kijken, en dan met name de F704 of F1-10.
Maar ik twijfel of er speakers zijn die hetzelfde volle geluid geven als de 15" dual concentric unit.
Twijfel, twijfel.

Wat is jullie ervaring?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Nog niet verteld waarmee je die speakertjes nu aanstuurt.

Adam L.

Quote from: Xander32 on February 11, 2022, 18:18:02
Wanneer je ze verkoopt en spijt krijgt, zal het je vervolgens heel veel moeite en geld kosten om weer iets gelijkwaardigs van Tannoy te verkrijgen.

Je zou Marcel van H&C Hifi eens kunnen polsen over de overeenkomsten en verschillen van de Fyne Audio ls en jouw Tannies.

Ik heb Marcel toevallig van de week gecontact.
Ze krijgen als het goed is een set Fyne F1-10 binnen, dus dan kan ik ze samen met de F704 gaan beluisteren.
Ik ga niet over 1 nacht ijs wat dit betreft, de Tannoy's zijn niet makkelijk te vervangen denk ik.

Quote from: Mediator on February 11, 2022, 18:50:58
Nog niet verteld waarmee je die speakertjes nu aanstuurt.

Ik heb zelfbouw OTL buizen versterkers, geen idee van de waardes. :-)

Xander32

Heb je wellicht een foto van je opstelling, daar zijn we hier dol op  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Quote from: Adam L. on February 11, 2022, 18:57:21
Ik heb Marcel toevallig van de week gecontact.
Ze krijgen als het goed is een set Fyne F1-10 binnen, dus dan kan ik ze samen met de F704 gaan beluisteren.
Ik ga niet over 1 nacht ijs wat dit betreft, de Tannoy's zijn niet makkelijk te vervangen denk ik.

Ik heb zelfbouw OTL buizen versterkers, geen idee van de waardes. :-)

Gebruikt die de 6c33c buis?