Buren last van mijn surround geluid?.

Started by hitsenbits, January 29, 2012, 18:43:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Midcall

In verreweg de meeste gevallen is het laag de boosdoener en de buren hebben echt wel gelijk dat dit uitermate irritant overkomt, ze horen alleen maar (onregelmatig) gebonk en daar kan je echt helemaal gek van worden. In de praktijk kan je hier heel weinig aan doen, en betekent het al snel dat de subwoofer de deur uit kan, hoe vervelend dat ook is. Zo'n subdude of ontkoppeling helpen niet tegen dit soort klachten, deze hebben een andere functie, hierin investeren in de hoop dat het dit specifieke probleem oplost is zonde van het geld (je krijgt er overigens wel een strakker laag door, dus nutteloos zijn die investeringen niet).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Melbury

QuoteBij ons heeft het probleem zichzelf opgelost, want ik ben onlangs zelf vader geworden. Dus het komt hier helaas niet meer boven de -45db 

Gefeliciteerd!

Dus de baby blijft onder de 45db ?  ;)

hitsenbits

Nou ja we kijken wel hoe het afloopt maar de baby is er al een half jaar dus en in dat half jaar hebbebn we toch al aardig wat film en muziek afgespeelt,en het staat nu ook niet overmatic hard hoor!!.
William.

flakkees

mijn buren weten van mijn hobby  :D
maar ik zet de boel gewoon na acht uur uit . altijd
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Maro

Ben vrijstaand gaan wonen, kan tot diep inde nacht knallen. Mijn kinderen slapen aan de achterkant van de woning en hebben nooit last.... :headbanging:  Beste upgrade ooit.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

flakkees

zoek ook nog zoiets
misschien na de oudejaars trekking  ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Raymond187

1 kant buren hier en huizen zijn niet verankerd, maar als we film ga kijken en receiver staat op 25% dan voelen ze de bas nog steeds. In de middag moet het kunnen vind ik. Later op de avond gaat de gain gewoon omlaag van de sub  :thumbs-up:

Onacceptabel als je buren er last van hebben na bepaald tijdstip.

danielo

Beetje oude posting maar misschien goed om nog eens aan te geven. Het is persoonlijk maar ik heb veel zorg genomen om te proberen overlast naar de buren/buiten te voorkomen dat doe ik vooral voor mijzelf er is niets dodelijker voor plezier (voor mij te minste) dan weten dat andere er last van hebben.

Soms snap ik niet hoe mensen als ze toch verhuizen kiezen, ik snap dat het oog wat wil maar je moet ergens leven en als je weet dat je van muziek/films houd of juist niet tegen buren geluid kan dan is dat een voorwaarde voor je nieuwe huis.

Verhuizen is een grote stap maar als je toch 3 a 4 keer in je leven verhuisd dan weet je de 2e of 3e keer beter. Het rekening houden met mijn hobby bij het kiezen van een huis een jaar of 6 geleden de beste upgrade ooit.

De makelaar keer wat vreemd toen ik met 3 luchthoorns en een subwoofer wat metingen wilde doen voor de koop rond was (was de eerste keer maar snapte het wel). Daarna denk nog 15k uitgegeven voor extra ramen en aanpassingen puur gericht op geluid overdracht naar buiten/buren.

Zelfs hierna is communicatie belangrijk, de buren weten hoe veel moeite ik gedaan heb en dat als er problemen zijn ik kom luisteren en indien nodig aanpassingen maak of in gedrag of in techniek zal doen dat geeft zoveel goodwill dat wil je niet weten.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

flakkees

ik draai het heel soms even vol open , met dit setje kan dat gewoon niet te vaak  :D

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

danielo

#34
Das mijn punt deze kan ik redelijk openzetten (zeg -10dB) op elk moment dat ik dat wil, vaak doe ik -15dB om uur of 1 in de nacht en dan weet ik dat niemand er last van heeft :)

Daniel.



denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raymond187

Quote from: flakkees on December 28, 2012, 10:16:16
ik draai het heel soms even vol open , met dit setje kan dat gewoon niet te vaak  :D



ttssss uitslover :D

danielo

Quote from: Raymond187 on December 28, 2012, 10:24:50
ttssss uitslover :D

Ja vond het ook wat groot heb het plaatje kleiner gemaakt beter zo :). Maar even zonder gekheid het feit dat je de vrijheid hebt om de muziek te draaien die je wil op elk moment vergroot de plezier onvoorspelbaar.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Raymond187

lol me reactie was een quote van Flakkees vanwege al die zwarte blokken :D
maar idd een kleiner plaatje kijkt wat fijner  :thumbs-up:

rekening houden is het makkelijkste en scheelt een hoop frustratie. Communicatie is weer wat moeilijker.

Wij gaan redelijk goed om met de buren komen bij elkaar op visite. Ze weten van mijn hobby en dat we rekening houden dus als het een x gebeurd vinden ze dat ok

Quote from: flakkees on December 28, 2012, 10:52:54
dan laat ik het subje maar achterwegen
Die vergrote oordopjes van je :D :D

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

H8TER

onze buren hadden hiervoor mensen wonen die om alles zeurde. Dus nu ik eens af en toe een filmpje kijk vinden ze dat prima.
Heb al meerdere keren gevraagd of ze last hebben en zijn antwoord was: Wij houden van levens geluiden dan weten we dat we niet alleen zijn  :worship:

Maar zal zelf ook nooit later spelen dan 21:00uur dan zou ik het zelf ook te laat gaan vinden.
Dus mijn buren klagen gelukkig nooit en hebben ook maar 1 buur dus dat was erg makkelijk  :clapping:
TXNR5007  BDP-105 HTS2600 Q11(4x)  IQ60c ASW2000(2x)

Paul1967

Mijn buurman heeft het voor zichzelf verpest, om het maar zo te verwoorden.
Heeft zelf twee kinderen van 11 en 2 nu maar maakt lawaai (klussen tot soms wel 11 uur s'avonds, zijn ook niet rustig met kastjes en deuren sluiten, stampend trap op en af etc) dat ik zoiets heb van....bekijk het maar even als ik een filmpje wil kijken s'avonds of muziek wil luisteren.
En ja, dan gaat hij/hun tegen de muren lopen bonken als ik een keer leven maak of klussende ben.
Daags later zit ie zelf dan weer te timmeren, zagen en boren....en dat mag dan wel want nadat ik hem er een keer over aansprak: als mijn kinderen eenmaal slapen kan ik een bom laten ontploffen en horen ze nog niks. Als ik dan zeg: maar je zit de bonken als ik "s'avonds" muziek draai o.i.d. of klust. O ja? nee dat doen we niet. :wacko:

Toch zal ik nooit doorgaan tot 11 uur s'avonds of later.
Muziek nooit later dan 21.00 uur, filmpje tot hooguit 22.00 uur. Overdonderende volume's doe ik al nooit s'avonds. Denk teven smaar zo: die kinderen kunnen ook niet helpen dat ze met zo'n vader opgescheept zitten.

Raymond187

Dat is zo kansloos volk. Zelf iets doen en een ander erop aan spreken als die hetzelfde doen, maar oh wee als er iets tegen hun gezegd wordt over hun gedrag dan kan alles en moet de ander niet zo zeuren.

Tokkies  :nopompom:

danielo

Wat ik hier hoor is inderdaad een punt waar ik niet wil komen, dat er al een negatieve interactie is tussen je hobby en de buurt. Dit is waarom ik aangaf dat als je de kans heb je het aan moet pakken vanaf het moment dat je een huis op het oog hebt.

Indien je je al zorgen maakt om de buren is voor veel mensen de lol er al af.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

hitsenbits

Hier maar weer een update van de poster zelf!? :worship:Ik was de schuldige dat de buurvrouw klaagte over een film die we in de avond keken (niet erg laat nog hoor!)
Ze was bang dat de baby niet kon slapen door bepaalde geluiden dat is nu een jaar geleden denk ik.We kijken nu als we een film zien meestal in de middag en dan wil de vloer ook nog wel's een beetje mee trillen ,en soms heb ik een late film tegen 11 uur in de avond en dan doe ik de koptelefoon op waar ook een heel goed geluid in zit hoef ik niet banf te zijn op klachten.Tot nu toe heb ik ook geen klachten weer gehad ook niet met de muziek die je soms op normaal geluidsvolume hebt maar ook wel\s even wat luider en ja meestal is dat niet zolang!?.
Ook speel ik elektriche gitaar waar ze ook wel's iets van horen denk ik :sarcasm:die ook weer niet echt hard staat hoor!.
Maar ja kinderen maken ook herrie,ook de buren zelf hebben geregelt ruzie (hoop niet door mij???).Dus ze zullen wel\s wat horen ook omdat ze zelf nooit meer een muziekje op hebben staan!!want we horen daar nooit wat het is er muis stil.
Alleen als ze ruzie hebben he dan wel?.
William.

H8TER

Quote from: Paul1967 on December 28, 2012, 13:12:47
Mijn buurman heeft het voor zichzelf verpest, om het maar zo te verwoorden.
Heeft zelf twee kinderen van 11 en 2 nu maar maakt lawaai (klussen tot soms wel 11 uur s'avonds, zijn ook niet rustig met kastjes en deuren sluiten, stampend trap op en af etc) dat ik zoiets heb van....bekijk het maar even als ik een filmpje wil kijken s'avonds of muziek wil luisteren.
En ja, dan gaat hij/hun tegen de muren lopen bonken als ik een keer leven maak of klussende ben.
Daags later zit ie zelf dan weer te timmeren, zagen en boren....en dat mag dan wel want nadat ik hem er een keer over aansprak: als mijn kinderen eenmaal slapen kan ik een bom laten ontploffen en horen ze nog niks. Als ik dan zeg: maar je zit de bonken als ik "s'avonds" muziek draai o.i.d. of klust. O ja? nee dat doen we niet. :wacko:

Toch zal ik nooit doorgaan tot 11 uur s'avonds of later.
Muziek nooit later dan 21.00 uur, filmpje tot hooguit 22.00 uur. Overdonderende volume's doe ik al nooit s'avonds. Denk teven smaar zo: die kinderen kunnen ook niet helpen dat ze met zo'n vader opgescheept zitten.

als hun ook niet de best doen om het een beetje normaal te houden....
Zouden ze eigenlijk ook nooit mogen klagen

Bij wie ik me sub heb gekocht heeft hem 2x aangehad in zijn nieuwe huis toen kwamen de buren al zeiken klagen. Ik blij met me sub maar ik snap ook dat hij baald als een stekker

Maar echt overlast is wel een probleem :nopompom:
TXNR5007  BDP-105 HTS2600 Q11(4x)  IQ60c ASW2000(2x)

frank2

wat ben ik blij dat ik vrijstaand woon, nooit last van de buren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

niels-hihi

Even een Bump.
Ik hoor onze buren minstens een paar keer per dag, echt goed, soms een ruzie hoor je ze hard schreeuwen etc.
En soms ook hard gebonk en ga zo maar verder.
Vroeger had ik een mini setje speakers en dan hoorde je het er makkelijk doorheen. Maar nu heb ik dus wat beters staan en zet ik zelf de muziek/tv/film altijd hard als ik zoiets begin te horen. Zijn een stel asociale mensen ja serieus. Zelf altijd zeuren, doe ik eens iets, gelijk belletje lellen, triest dat, doen dan ook alleen open als we iemand zien door het raam, normaal let je daar niet heel goed op.
Maar een paar dagen geleden lekker muziek aan het luisteren buiten in het zonnetje. En in de avond gingen we bbq'en dus ging het nog even door. Was dus best wel een volume. (Frontjes waren eraf getrild.. de beschermende kapjes bedoel ik dan.) Dus dan kun je het een klein beetje inschatten. Maar normaal gaat alles gewoon goed en is er niks mis. In de zomer ga ik zelfs weleens bij hun eten! (Hebben een dochter van 15, leeftijdsgenoten dus!) Maar vraag mij dus af want hun hebben nou niet echt zulke fancy speakers staan, waar kan dat gebonk dan vandaan komen? ??? Ik luister normaal gewoon als achtergrond muziek de hele dag door. En dan een half uurtje lekker knallen!
Ben het gaan bespreken toen ik deze set net had aangeschaft, was er n
og niks mis, maar weet niet of ze er nu nogsteeds zo over denken.
Heb nu ook een setje op mijn kamer, kleine dingen dacht ik, klinkt niet erg hard maar je kan buiten op straat meeluisteren hoorde ik gister.... Maar dat heb ik niet echt heel vaak aan staan.

Hoop dat je het nog kan volgen haha

yentown

ik accepteer wat lawaai van mn buren, opdat ik dan zelf ook niet op eieren hoef te lopen.  al zullen ze van mij na 20 uur geen overlast hebben (dan gaat de hoofdtelefoon op, of ik pas mn programmering aan), en dat zal ik van hun dan ook niet accepteren. (even aanbellen ipv schreeuwen en bonken natuurlijk)  gaat al jaren goed.


niels-hihi

Ja ik ook zeker wel, maar inderdaad wel dezelfde voorwaarde, als ik zelf ook af en toe even lawaai mag maken.
Maar meestal als het aanstaat op dat volume hoor je bij ons de deurbel in ieder geval niet meer..
En hun doen eigenlijk sowieso nooit de deur open, ook altijd als de postbode komt met een pakje doen ze bijna nooit open word eigenlijk altijd bij ons afgezet. Hij loopt meestal ook gelijk door naar ons en als ze dan toch nog open doen zegt hij altijd. Ooh!! De buren zijn toch wel thuis....  ::)
Maar ik heb gister dus ge bbq'ed en hun dus blijkbaar ook, gelijk even gevraagd of ik de radio aan mocht zetten. Vonden ze wel oke. Dus konden hun ook gewoon meeluisteren!