Buren last van mijn surround geluid?.

Started by hitsenbits, January 29, 2012, 18:43:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hitsenbits

Hallo,
Ik ben zoals heel veel hier op dit forem een grote liefhebber van goeie films en muziek,vooral de films met goed geluid is natuurlijk geweldig.
Zelf heb ik een heuse thuisbioschoop in de woonkamer een projector(epson tw5000)en een aardig scherm.
Nu gaat het niet zozeer om het beeld maar om het geluid,ik heb buren links en rechts van me zitten en nog nooit heb ik een klacht van hun gehoort?.Ze hebben natuurlijk altijd wel's wat gehoort'dat zal best?'.
Maar nu hebben de buren links van me een babie gekregen (O Jeee!!??)Dus in principe ga je daar wel iets rekening mee houden vooral in de avond dan.En ach in de middag mag je toch wel iets volume hebben?? al hoeft het niet overdreven te zijn mischien.
Maar gisteravond tegen negenen ging de telefoon 'zat te kijken naar Abduction' dat was net na dat dat huis explodeerde.
Of het ook wat zachter kon' Want de kleine had er last van??. Ja natuurlijk kan het altijd iets zachter dat doe je dan wel he.Nu is zo'n film niet de hele tijd zo vol met actiegeluid, maar toch.
Je heb dan ook niet zo snel in de gaten dat de buren er last van kunnen hebben.
De volgende dag ging ik al snel aan de gang om te zien hoe je teveel geluidoverlast kan voorkomen,ja volume knop op nul of heel zacht of op normaal volume (wat dat ook moge zijn dan?)de buren met babie daar zit maar een kliene muur tussen de rest is kast en een gang trap naar boven toe.
Ik weet niet of het iets uitmaakt of je de subwoofer loskoppelt van de vloer beton met vloerbedekking,ik heb er al iets over gevonden dit Auralex SubDude subwooferisolatie.
Mijn Front Boston vr1 heb ik op spikes staan.De Rears hangen aan de muur aan de kant van de babie!!! daarachter zit de gang en trap naar boven toe,maar mischien kan je die ook loskoppelen??.
Maar wat is de beste oplossing voor zoiets? het zal niet zo gemakkelijk zijn denk ik zelf,en ja als ze eens niet thuis zijn dan is het geen probleem???.
Maar toch schrok ik wel even dat belden ook omdat ik nog nooit een klacht heb ontvangen?.

HAL

Er is maar 1 oplossing: ze moeten verhuizen...

negotiata

Of je koopt kleine lieve roze oorwarmertjes voor de baby ;-)
- To be or not to be, thats the question -

Joris1971

Het is maar ook wat die ouders die baby gewend maken, vanaf het begin toen onze zoon Luuk geboren is, hebben we gewoon gestofzuigd, muziek gedraaid etc.
De meeste mensen gaan overdreven stil doen, kom je daar op visite, dan mag je niet te hard praten want de baby slaapt..pffff

EJ

Dat klopt... Maar je mag ook geen overlast veroorzaken. :)

HAL

 :devil:
Quote from: EJ on January 29, 2012, 19:18:17
Dat klopt... Maar je mag ook geen overlast veroorzaken. :)

Een baby. Dat is pas overlast!

Erik

Kun je niet eens aanbellen om te vragen of de baby zijn mond kan houden omdat je de film niet goed kunt verstaan ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

hitsenbits

Ja ja leuke reactie allemaal!!! ;D maar ja volgens mij zijn ze wel heel stil hoor ik hoor eigelijk bijna nooit wat echt niks geen muziek of tv voor de baby nog wel maar nu is het muistil (belachelijk!!!).In de beginne sloegen ze altijd heel hard met de deuren 'ook bijna niet meer dus?.
Maar nu heb ik het gevoel dat ik ook muistil moet zijn haha?.
Maar ja wil ook geen ruzie he,maar meestal draai ik films in de middag waar aardig wat geluid in zit,dan hoor ik geen klachten Teminsten.
Maar je mischien kan ik zoals de subwoofer of de fronts iets gaan dempen of ontkoppelen hoe je dat maar noemt.
William.

squeek

Babbel er eens over met hun. Ga even langs, vraag eens of je mag horen in hoe verre er lawaai doorkomt. Maak afspraken met elkaar maar laat je ook niet in volledige stilte zetten.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Zymotic

Quote from: HAL on January 29, 2012, 19:27:39
:devil:
Een baby. Dat is pas overlast!

Onze zoon slaapt al 1,5 niet door, we kregen een brief van de buren of we daar niets aan konden doen....

Joris1971

Quote from: Zymotic on January 29, 2012, 20:29:59
Onze zoon slaapt al 1,5 niet door, we kregen een brief van de buren of we daar niets aan konden doen....

Das klote, maar ik van mij de irritatie vd buren ook wel iets voorstellen.

Zymotic

Absoluut, maar ik hoop ook dat de buren denken dat wij er heus wel wat aan gedaan hadden als dat kon.

EJ

Communiceer! Het belangrijkste dat je kan doen. Ga er over praten. Zowel voor TS als voor Zymotic.

Ooit begon mijn buurman met een droeftoeter, en dat zondags om 9 uur 's morgens. Even overleggen en probleem opgelost.

Poldo

Quote from: Zymotic on January 29, 2012, 20:46:38
Absoluut, maar ik hoop ook dat de buren denken dat wij er heus wel wat aan gedaan hadden als dat kon.

Je kan daar niks aan doen, heeeeel veel kinderen slapen de nacht niet door, wanneer je daar niet tegen kunt moet je in een hutje op de hei gaan wonen, wanneer je daar over gaat klagen dan vind ik dat echt heel erg.

Die van ons wordt ook vaak in de nacht wakker, heel irritant, maar wat moet je dan, een pleister op zijn mond plakken?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

danielo

Communicatie is hier belangrijk, ga zelf luisteren. Een systeem als audyssey of een ander eq systeem kan helpen om de bass goed te krijgen wat ook vaak veel uit maakt. Deze hebben ook vaak betere standen voor 'avond' mode. Het is natuurlijk ook niet ondenkbaar dat als je echt zelf ook vind dat er teveel geluid terecht komt bij de buren te gaan kijken naar technische oplossingen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Bas Akkerman

Interessant topic dit, volgmodus aan.
Ik zou zeker eens bij ze langs gaan, terwijl je een op voor jou lekker volume film aan hebt staan. Dan kan je horen hoe het is. Maar nog veel belangrijker, denk ik, laat je merken dat je betrokken bent. Dat werkt nog het beste lijkt me zo en kan je hen beter leren kennen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Zymotic

Ik kaap een beetje dit topic (sorry TS!) wij staan altijd open voor de buren. We tonen ook alle begrip en vinden het ook erg vervelend voor ze, net zoals het voor ons is. Al is het voor ons iets makkelijker te accepteren omdat het ons kind is natuurlijk. Maar om na 1,5 jaar een brief te sturen waar je alles in herhaalt wat je al een paar keer hebt gezegd tegen ons kan ik gewoon niet veel mee. Mede omdat ik gewoon geen oplossing heb (helaas.....)

danielo

Quote from: Bas Akkerman on January 29, 2012, 20:53:33
Interessant topic dit, volgmodus aan.
Ik zou zeker eens bij ze langs gaan, terwijl je een op voor jou lekker volume film aan hebt staan. Dan kan je horen hoe het is. Maar nog veel belangrijker, denk ik, laat je merken dat je betrokken bent. Dat werkt nog het beste lijkt me zo en kan je hen beter leren kennen.

Je kan beter muziek gebruiken tijdens het testen want bij films is het vaak 1 of 2 knallen het is veel eenvoudiger de beat te vinden en daar vandaan te werken. Soms is het muziek die je niet verwacht waar meer bass inzit dan je denkt laatste keer dat de buren hier iets hoorde (door verkeerde afstelling en -5dB ref :) was caro emerald veel nummers met beat achter elkaar.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

hitsenbits

Ja dat is de beste manier om eerst een te luisteren bij de buren hoe ver je gaan kan met het geluid,maar ze zijn nogal afstandig!! ,zo zonderen hun wat af van de buren laar ik het zo maar zeggen,en nu met een kind van een half jaar is dat nog erger geworden?.
Ik ben dan zelf ook wel benieuwt hoe het door klinkt.
Ik speel ook nog eens elektrische gitaar (Fender Stratocaster)maar meestal ook in de avond tegen 19:30, maar ik heb de gitaar versterker nooit luid aan staan.
Met het film gebeuren meestal doen we dat in het weekend en dan ook nog in de middag (tegen vieren).
En normaal muziek luisteren doe ik soms als ik thuis komt van get werk tegen vijf uur tot zes uur middag op normale volume en vindt ik het heel mooi ja dan gaat de knop wel's iets verder omhoog, hier heb ik nog nooit klachten over gehoort?.
Mischien moet ik nog iets doen om overmatige trillingen van de subwoofer en fronts tegen te gaan.De fronts staan op spikes.
Maar zoals ik normaal films en muziek luister de laatste tijd voordat deze buren een baby kregen hebben we nooit een klacht gehoort,maar nu dus wel helaas.Nu ik me "Moet??" aanpassen aan hun kind 'ben ik niet erg happy mee. ik wil ook geen overmatige overlast bezorgen maar wil ook niet muis stil zijn haahah?.
Het is ook niet zo dat ik de hele week door films draai S'avonds kijken we wel vaak serie's die ik ook afspeel over de surround maar op normale volume en in het Weekend kijken we films.
William.

screamhouse

let wel dat babies een ander ritme hebben, die gaan niet enkel om bv 19:30 naar bed, maar slapen meerdere keren per dag.
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

HAL

Quote from: screamhouse on January 30, 2012, 19:48:28
let wel dat babies een ander ritme hebben, die gaan niet enkel om bv 19:30 naar bed, maar slapen meerdere keren per dag.

Pech voor iedereen die baby is zou ik zeggen.... :)

Melbury

QuoteNu ik me "Moet??" aanpassen aan hun kind 'ben ik niet erg happy mee.

In een rijtjeshuis zal je je altijd enigszins aan moeten passen. Je hebt altijd met elkaar te maken, helaas zijn sommige woningen gehoriger dan anderen.
Als iemand de mentaliteit heeft van: "ze passen zich maar aan mij aan" verval die zelf al snel in aso gedrag.
Ik kan ervan meepraten, heb zelf ooit eens 'moeten' verhuizen na jaren van overlast van, sorry dat ik het moet zeggen, ex-kampers die vochten. zopen en een orgel bespeelden waarvan zelfs 5 huizen verder de glazen in de kast stonden te trillen.
Kon er goed mee praten...dat hielp dan 10 minuten.
Met alle andere buren altijd goed gecommuniceerd, heb nu héél stille buren, die ik af en toe maar eens vraag of ze last hebben van mijn subwoofer tijdens Transformer-3 of zo.  :)

qinq

Ach mensen vinden vaak de onzekerheid het ergste aan geluidsoverlast. Dat ze niet weten hoe lang het duurt. Dus maak duidelijke afspraken. Leg uit wanneer je film kijkt en hoe lang dat duurt.

Mijn buren weten dat ik af en toe overdag het volume flink opendraai, maar dat ik nooit langer dan 20 minuten op een niveau luister dat zij er last van kunnen hebben. Ik doe t nog net zo vaak als vroeger maar omdat ze weten waar ze aan toe zijn zit t ze niet dwars.

aem kei


Mijn luidsprekers zitten ingebouwd in de muur (b&w) en heb een subwoofer XLS400.

Wat helpt is aanbellen bij de buren en vragen of je eens mag komen luisteren bij hun als je muziek heel luid staat.
Zo kan je best inschatten wat de problemen zijn.
De kans bestaat dat je een hele hoop aanpassingen aan je subwoofer gaat maken terwijl het de hoge tonen zijn waar ze eerder last van hebben.

Ik heb geluk dat er geen overlast is. Maar ik ben het wel gaan vragen voor ik mijn luidsprekers in dienst nam.
kwestie van goede afspraken maken goede vrienden. En burenruzies is iets wat je ten alle koste moet vermijden...

Bij ons heeft het probleem zichzelf opgelost, want ik ben onlangs zelf vader geworden. Dus het komt hier helaas niet meer boven de -45db :(

Former member 78

Lastige situatie.

Maar ook al zonderen ze zich af, toch zal ik persoonlijk een vriendelijk gesprek
met ze aan gaan. Op die manier kom je ook achter de slaaptijden van de kleine, en
daar kun jij je misschien op aanpassen.

Nodig ze des nood uit voor een leuk filmpje :)