Bas' Bios - voorzetje

Started by Bas Akkerman, January 23, 2012, 14:37:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on April 23, 2021, 07:38:29
Dat jij nog Nederlands praat  ;D

Thuis praten we nog wel Nederlands, althans een mix van Nederlands en Engels.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Bas Akkerman

#751
Sorry, door alle drukte heb ik jullie reacties niet gezien!

Quote from: garmtz on April 23, 2021, 10:01:00
Kan pima! Laminaat met een vloerkleed kan een prima uitgangspunt zijn voor een goede akoestiek, mits de rest maar zodanig wordt ontworpen dat je de gewenste nagalmtijd haalt.

Een vloer kan echter niet echt koelen. Je zou dan een combinatie moeten maken van koelplafond en vloerverwarming. Met een akoestisch spanplafond kan een koelplafond nog steeds werken, maar is de werking wat trager.
Het wordt waarschijnlijk een pvc-vloer. En ik denk toch eerder aan een airco (alleen om te koelen). Met ook zonnepanelen op het dak van de garage (waar de HT komt) hoop ik dat energieverbruik een beetje te compenseren.

Ook een akoestisch plafond. Verder wil ik aan alle muren een voorzetwand plaatsen. Hoewel ik twijfel tussen akoestisch materiaal of isolatiemateriaal. De zoektocht naar hulp daarbij, ook voor meten en advies, blijft. De huidige prijs bij een aanbieder is echter helaas buiten bereik. Dat bedrag besteed ik liever aan een uitbouw bij de keuken.

Op korte termijn gaan we de muren en plafond donker verven. Mijn vader wil ook een voorzetwand gaan plaatsen. De overweging daarbij is om de apparatuur daarachter te plaatsen. En iets van een gordijn of (schuif)deur in de wand, zodat ik bij de apparatuur kan als dat moet.

En daarvoor denk ik aan het idee om het scherm met staalkabels aan het plafond te hangen. Dan kunnen we toch kijken en is het niet erg dat we op mijn vader moeten wachten. Dynky heeft dat ook gedaan, dus ik steek mijn licht bij hem op.

Quote from: Jean Sibelius on April 23, 2021, 13:04:28
Hoi Bas. Ik gebruik in mijn ruimte alleen maar vloerverwarming en heb ook een kleed op de grond liggen tussen de speakers en de luisterplek, dat werkt prima.
Groeten, Jan
Ah ja, dat was een fijne warmte inderdaad. Moest jouw topic maar weer eens lezen voor je ervaringen met airco in de HT.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Hoi Bas,

Ik heb in mijn ruimte geen airco hangen (gaat ook niet komen). Wel vloerverwarming in combinatie met een luchtventilatie systeem met een WTW. In principe is dat voldoende om het hele jaar door te komen (tenzij het 40 graden wordt en de temperatuur 's nachts niet onder de 25 graden zakt). Het is een keuze/compromis.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Ik vermoedde al zoiets. Op het woordje airco kwam ik een vrij oude post in je topic tegen. Een waarin je aangaf dat er waarschijnlijk geen airco zou komen. Dat was volgens mij de laatste post erover, dus ik ging er al vanuit dat je daar niet voor had gekozen. Met jouw weloverwogen keuzes had je anders wel uitgebreid je bevindingen gepost. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#754
Genoeg ideeën om de ruimte aan te pakken. Zal straks eens wat foto's maken. Het gaat in ieder geval om een garage die grenst aan de garage van de buren, onze tuin, de hal en de keuken. Alleen bij dat laatste en de toegangsdeur naar de garage zou ik dan enigszins geluidsoverlast verwachten.

En ik heb meer dan genoeg vragen. Ik zal ook helaas veel moeten laten doen, maar er vooraf over nadenken lijkt me geen kwaad. Jullie hulp kan ik zeker gebruiken.

- Ik wil voor alle oppervlakten (wanden, plafond) een voorzetwand/-plafond plaatsen. Nu is er aan de zijkanten en achterkant een stenen wand. De achterkant lijkt al een voorzetwandje te hebben, gezien het holle geluid. In de zijwanden wil ik akoestisch materiaal plaatsen.
Op de vloer is het plan vloerverwarming te plaatsen (augustus, september). Daaroverheen een pvc vloer. Over het plafond ben ik nog niet uit. In het topic van Jeffen zag ik al een K40 wanddoos langskomen. Lijkt me een prima optie.

- Er komt een nieuwe meterkast. Dus ook de mogelijkheid die aan te passen voor de luisterruimte boven en de HT beneden.

- Ventilatie is ook zeker iets dat ik mee wil nemen.

- Het idee is om achter de voorste voorzetwand, bij het raam een apparatuurruimte te maken. Waar ik nog over nadenk, is hoe ik die kan betreden. Ik kan me voorstellen dat een deur het handigste is, maar die moet niet gaan trillen.

- Plaatsing van de apparatuur wordt dus in de apparatuurruimte. Enige waar ik nog aan twijfel is waar ik de pc moet gaan zetten. Ik game regelmatig en doe dat met muis en toetsenbord. De pc zou ik in de apparatuurruimte kunnen plaatsen. De muis en toetsenbord zou dan draadloos kunnen. Al zijn mijn ervaringen daarmee (lag, opladen van de batterijen) niet heel positief. Dat is ook al van even geleden, dus misschien is dat sterk verbeterd.

- Uiteindelijk komt er Atmos, maar vooralsnog blijf ik 5.1 draaien. De DD18 komt dan in de HT en de DD15 naar de luisterruimte. "Tijdelijke" plaatsing is los in de ruimte. Tenzij ik met de plaatsing van de wanden flexibel kan blijven en ze ook daarin kwijt kan.

- Grootste minpunten zijn het budget en mijn lijf (rolstoel en twee linkerhanden). Waar ik mensen elk jaar of vaker iets nieuws zie kopen, moet ik daar echt een aantal jaar voor sparen. En zelf doen, is geen optie. Ik zal het dus sowieso uit moeten besteden en dat is ook niet goedkoop.

Sommige plannen zijn voor de korte te termijn (vloerverwarming, ventilatie) andere voor de komende jaren. An sich geen probleem omdat ik nu in mijn huidige woning een vrij kleine HT heb waar ik me ook prima vermaak. Het wordt dus alleen nog maar beter.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Mooie plannen Bas, dat geeft vast ook al een goede energie. Zijn jullie al over? Zo ja, bevalt het?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on May  8, 2021, 07:30:02
Mooie plannen Bas, dat geeft vast ook al een goede energie. Zijn jullie al over? Zo ja, bevalt het?
Zeker! Ik kan de ruimte bijna geheel aanpakken. Dus dat vind ik een tof vooruitzicht.

We gaan eind mei over. Maar ik ben er zelf al van dinsdag tot en met zaterdag om hier spullen in ontvangst te nemen, vaklui en adviseurs over de vloer te krijgen. Het bevalt, zelfs ik een onaf huis, al erg goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Hoi Bas,

Vwb betreft jouw opmerking over apparatuur in een speciale ruimte plaatsen. Dat was destijds ook een van mijn gedachten (totdat Angelie haar veto uitsprak, gelukkig maar achteraf) ;)

Misschien een open deur, maar houd er rekening mee dat veel spulletjes nog met IR werken, dus hoe ga je bv. iets simpels als het volume regelen?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jefften

Een Marmitek IR Extender.

Ik heb dit "probleem" zelf ook, echter zijn er genoeg oplossingen.
De Marmitek is er vanaf een 50 tot 150 euro.

https://www.marmitek.com/nl/bedienen/infrarood-verlenger/?gclid=EAIaIQobChMI1onj--O58AIVDxoGAB0yqAwwEAAYASAAEgImKfD_BwE

Mooie plannen Bas :clapping:

Mocht je een keer vragen hebben schroom niet een PB te sturen of even te bellen/ appen

Jeff
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Marco66

Quote from: Bas Akkerman on May  8, 2021, 10:48:29
Zeker! Ik kan de ruimte bijna geheel aanpakken. Dus dat vind ik een tof vooruitzicht.

We gaan eind mei over. Maar ik ben er zelf al van dinsdag tot en met zaterdag om hier spullen in ontvangst te nemen, vaklui en adviseurs over de vloer te krijgen. Het bevalt, zelfs ik een onaf huis, al erg goed.

Leuk, wij wonen al weer twee jaar in Neder Betuwe en bevalt prima!
Kom wel keertje buurten als je gesetteld bent!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Bas Akkerman

#760
Quote from: Jean Sibelius on May  8, 2021, 11:24:41
Hoi Bas,

Vwb betreft jouw opmerking over apparatuur in een speciale ruimte plaatsen. Dat was destijds ook een van mijn gedachten (totdat Angelie haar veto uitsprak, gelukkig maar achteraf) ;)
Wat was de reden dat je blij bent dat je het niet hebt gedaan?

QuoteMisschien een open deur, maar houd er rekening mee dat veel spulletjes nog met IR werken, dus hoe ga je bv. iets simpels als het volume regelen?

Groeten, Jan
Quote from: Jefften on May  8, 2021, 11:36:45
Een Marmitek IR Extender.

Ik heb dit "probleem" zelf ook, echter zijn er genoeg oplossingen.
De Marmitek is er vanaf een 50 tot 150 euro.

https://www.marmitek.com/nl/bedienen/infrarood-verlenger/?gclid=EAIaIQobChMI1onj--O58AIVDxoGAB0yqAwwEAAYASAAEgImKfD_BwE
Yes, die, of in ieder geval een marmitek, heb ik al jaren in een doos zitten. Met het idee dat ik ooit een ruimte als deze zou hebben.

QuoteMooie plannen Bas :clapping:

Mocht je een keer vragen hebben schroom niet een PB te sturen of even te bellen/ appen

Jeff
Moet jij zeggen. Man, wat een respect voor jouw aanpak en voortgang. Heb vol bewondering de 11 pagina's van je HT gelezen.

Oh, heel graag! Dat zou ik enorm waarderen! Ik PM je.

Quote from: Marco66 on May  8, 2021, 11:48:53
Leuk, wij wonen al weer twee jaar in Neder Betuwe en bevalt prima!
Kom wel keertje buurten als je gesetteld bent!
Leuk. En als het weer verstandig is, meer dan welkom. Dit huis was een heel bewust keuze. Juist ook door de garage, waardoor we makkelijker bezoek kunnen ontvangen. Nou ja, niet in de garage ;D, maar mensen hoeven niet je hele huis door om een filmpje te kijken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Hoi Bas,

Een wild idee (destijds) was om een deel van de schuur te gebruiken om de apparatuur neer te zetten. Als ik echter kijk naar hele praktische zaken zoals temperatuur en vochtbeheersing, maar ook veiligheid dan vind ik het fijn dat ik alles achter 1 deur heb staan.

Volgens mij heeft bv. Teejoo zijn apparatuur in een aparte nis staan. Voor was dat praktisch niet realiseerbaar ('puist' aan het bijgebouw) en verder heb ik geprobeerd om alles zo symmetrisch te houden. Heb ooit een Confidence Mansion mk2 op papier gezet en daarbij had ik een extra gang om de luisterruimte gezet en in dat geval zou ik wel een groot deel van de apparatuur uit de ruimte plaatsen (maar dan nog wel steeds een compleet dedicated ruimte/bijgebouw). Mocht ik ooit de hoofdprijs winnen in de Staatsloterij dan komen die plannen weer uit de kast :colgate:

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

#762
Ik zal ook even wat foto's plaatsen, dat verduidelijkt de situatie beter.
De afmeting van de ruimte is 6,40m bij 3,50m.

Idee is om bij de tuinkant, bij de ramen de aparte apparatuurruimte te maken. Ik verwacht daar ook wat makkelijker de warmte van de apparatuur kwijt te kunnen (rooster in deur of raam bijvoorbeeld).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

reza

Zeer mooie ruimte om iets te gaan creëren :thumbs-up: veel plezier met de "reis".
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Ziet eruit als een ruimte vol mogelijkheden. Mooie stap, Bas! Heb je er nog steeds geen spijt van dat je het Haagse gaat verlaten?

Apparatuur buiten de ruimte geeft in de bios wel een hele mooie, cleane look. Ik zou dan zelf met inbouwspeakers ook gaan werken, om het nog strakker te krijgen. Hoewel de JMLabs niet heel veel ruimte innemen natuurlijk, maar toch.
Met je apparatuur apart, hoe ga je het doen met het afspelen van schijfjes? Elke keer naar die ruimte erachter om ze erin te stoppen? Klinkt wel als "gedoe". Aan de andere kant: beamer en apparatuur buiten de ruimte is wel stilte in de ruimte. Erg fijn met stille/rustige passages in een film.

Veel plezier met plannen!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

#765
Quote from: reza on May  8, 2021, 14:33:22
Zeer mooie ruimte om iets te gaan creëren :thumbs-up: veel plezier met de "reis".
Dank je. Daar kijk ik erg naar uit.

Quote from: skyfox on May  8, 2021, 14:45:45
Ziet eruit als een ruimte vol mogelijkheden. Mooie stap, Bas! Heb je er nog steeds geen spijt van dat je het Haagse gaat verlaten?

Apparatuur buiten de ruimte geeft in de bios wel een hele mooie, cleane look. Ik zou dan zelf met inbouwspeakers ook gaan werken, om het nog strakker te krijgen. Hoewel de JMLabs niet heel veel ruimte innemen natuurlijk, maar toch.
Met je apparatuur apart, hoe ga je het doen met het afspelen van schijfjes? Elke keer naar die ruimte erachter om ze erin te stoppen? Klinkt wel als "gedoe". Aan de andere kant: beamer en apparatuur buiten de ruimte is wel stilte in de ruimte. Erg fijn met stille/rustige passages in een film.

Veel plezier met plannen!
Qua openbaar vervoer en de variëteit aan veganistische etensgelegenheden wel. Maar dat is gewoon wat beter plannen en we gingen eens in de maand of twee maanden ergens eten. Dan kunnen we ook wel eens naar Den Haag. Al is er in de omgeving (Utrecht, Arnhem) ook echt wel wat. Meer woonoppervlakte waar voor alles nu echt plek is, een tuin, een fijne buurt, veel wandel- en fietsmogelijkheden en een centrale plek in Nederland is wat ik ervoor terugkrijg.

Uiteindelijk wil ik ook andere luidsprekers en apparatuur. Maar op de korte termijn gaat dat budgettechnisch niet. Dan kies ik liever voor een akoestisch goede ruimte die ook het beste in beeld brengt dan topappatatuur in een slechte ruimte.

Ik merk dat ik vooral veel stream. Wat dat betreft zie ik mijzelf nog wel een systeem als kaleidescope aanschaffen. En dan nog, even naar de blu ray speler om een schijfje te plaatsen om dat na 2 uur nog eens te doen. Dat vind ik nou niet heel spannend.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#766
Nou, lekker weer. Mijn Epson heeft sinds een maand kuren. Hij start dan wel op, maar het lijkt alsof de lens niet opent. Hij blijft dan op high lamp staan (leid ik af aan de ventilator) en uiteindelijk sluit hij weer af. Soms doet hij het wel (gisteravond nog) en vandaag blijft hij weer hangen. De lamp doet het wel, maar het lijkt alsof de doorvoer naar de lamp afgesloten blijft.

Ik ga straks kijken of ik het probleem kan achterhalen. Iemand een idee wat het kan zijn?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Ai, dat is niet mooi. Ik had laatst iets soortgelijks met mijn BenQ, maar dat was een gevalletje RMA. Ze hebben iets moeten vervangen. Wat niet wil zeggen dat dit bij jou het geval is natuurlijk. Neem anders even contact op met Epson support, in mijn ervaring reageren ze ook deskundig.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Ja, al een berichtje naar Mservice in Maarssen gedaan. Daar heb ik eerder mijn Epson laten maken. Het hangt er ook echt vanaf hoeveel de reparatie gaat kosten of ik het nog waard vind. We gaan het zien, nou ja, niet dus. :closedeyes: ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Lol. Voel ik hier een aanstaande upgrade aankomen? ;)

Nee, gekheid, ik hoop op een goedkope reparatie en nog vele uren kijkplezier.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on May  8, 2021, 18:51:18
Dank je. Daar kijk ik erg naar uit.
Qua openbaar vervoer en de variëteit aan veganistische etensgelegenheden wel. Maar dat is gewoon wat beter plannen en we gingen eens in de maand of twee maanden ergens eten. Dan kunnen we ook wel eens naar Den Haag. Al is er in de omgeving (Utrecht, Arnhem) ook echt wel wat. Meer woonoppervlakte waar voor alles nu echt plek is, een tuin, een fijne buurt, veel wandel- en fietsmogelijkheden en een centrale plek in Nederland is wat ik ervoor terugkrijg.

Uiteindelijk wil ik ook andere luidsprekers en apparatuur. Maar op de korte termijn gaat dat budgettechnisch niet. Dan kies ik liever voor een akoestisch goede ruimte die ook het beste in beeld brengt dan topappatatuur in een slechte ruimte.

Ik merk dat ik vooral veel stream. Wat dat betreft zie ik mijzelf nog wel een systeem als kaleidescope aanschaffen. En dan nog, even naar de blu ray speler om een schijfje te plaatsen om dat na 2 uur nog eens te doen. Dat vind ik nou niet heel spannend.
Je bent welkom hier in Utrecht, zodra de restaurantjes weer open zijn ;)

Ik ben blij voor jullie dat alle woonwensen nu uitkomen. Dat sommige dingen iets later komen is dan niet erg. De weg er naartoe is tenslotte de helft van de fun. Ook al wil je het eigenlijk nú.

Om welke reden zou je van apparatuur willen wisselen voor de cinema? Neem hierbij aan dat je intens tevree bent met je Harberth op Resolution overigens ;)
Met m'n huidige inzichten snap ik dat je eerst de akoestiek op orde wilt hebben. Ik heb het nu ook enigszins netjes en dat luistert echt intens lekker [emoji39]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

#771
Quote from: skyfox on May 10, 2021, 21:52:43
Lol. Voel ik hier een aanstaande upgrade aankomen? ;)

Nee, gekheid, ik hoop op een goedkope reparatie en nog vele uren kijkplezier.
Dat ligt er echt aan. Stel dat de reparatie €500 is, dan weet ik niet of ik het dat waard vind. Aan de andere kant, is een tweedehands projector van pakweg €1500 echt veel beter?

Quote from: skyfox on May 10, 2021, 21:57:06
Je bent welkom hier in Utrecht, zodra de restaurantjes weer open zijn ;)

Ik ben blij voor jullie dat alle woonwensen nu uitkomen. Dat sommige dingen iets later komen is dan niet erg. De weg er naartoe is tenslotte de helft van de fun. Ook al wil je het eigenlijk nú.

Om welke reden zou je van apparatuur willen wisselen voor de cinema? Neem hierbij aan dat je intens tevree bent met je Harberth op Resolution overigens ;)
Met m'n huidige inzichten snap ik dat je eerst de akoestiek op orde wilt hebben. Ik heb het nu ook enigszins netjes en dat luistert echt intens lekker [emoji39]
Het is nog veel erger. Ik heb straks een woonkamerset van Harbeth 30.1 met Linn (heb die van Mitchell overgenomen), een aparte luisterkamerset van Harbeth 30.2 met Resolution Audio en een filmruimte met Meridian en JMlab luidsprekers. Dus eerst maar eens alles plaatsen en de komende jaren met de akoestiek aan de gang.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scoc

Quote from: Bas Akkerman on May 10, 2021, 22:12:44
Dat ligt er echt aan. Stel dat de reparatie €500 is, dan weet ik niet of ik het dat waard vind. Aan de andere kant, is een tweedehands projector van pakweg €1500 echt veel beter?
Ik denk het zeker wel voor dat budget kan je bvb een JVC X5500 of mischien zelfs een X7500 vinden dat toch wel aanzienlijk beter is dan de Epson. Ik weet dat jij liever een Sony zou overwegen maar ik denk niet je een Sony VW260 zult vinden onder de 2K.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Bas Akkerman

#773
Quote from: scoc on May 11, 2021, 00:52:03
Ik denk het zeker wel voor dat budget kan je bvb een JVC X5500 of mischien zelfs een X7500 vinden dat toch wel aanzienlijk beter is dan de Epson. Ik weet dat jij liever een Sony zou overwegen maar ik denk niet je een Sony VW260 zult vinden onder de 2K.
Food for thought... De stap naar de Sony VW260 zou ik wel het liefst willen (en naar een VW760 nog meer). Maar de vraag is of ik zo lang wil wachten. Misschien wel de volgende zoektocht. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Tja, waarschijnlijk is het gedaan met de Epson. Mservice geeft aan dat het waarschijnlijk een probleem met de auto-iris is. Er zijn echter geen onderdelen meer om dat te repareren.

Het komt op een heel onhandig moment nu zo met de verhuizing en verbouwing. Tegelijkertijd wil ik dan ook wel een stap maken naar een nieuwe projector. Onder voorbehoud zou mijn budget dan tussen de €2000 en €2500 zitten. Ik ga ook wat sponsors vragen mee te denken. Als jullie nog tips hebben, laat het weten!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten