HTPC bij speakers

Started by Robbo, May 9, 2002, 16:13:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Nu heel de HT opstelling zo'n beetje klaar is, ben ik nu aan  het bedenken hoe alle componenten op te stellen.

De bedoeling is op tussen de front speakers een meubel te plaatsen waarin 3 componenten breed, 2 hoog, naast elkaar kunnen staan, met de center erbovenop. Aangezien ik de voorversterker en de eindbak naast elkaar wil hebben komt de HTPC links of rechtsbuiten te staan.

Zeer dicht bij een van de fronts dus.   Ik neem aan dat het magnetisch veld van een speaker niet goed is voor de HTPC.  Kan iemand dit bevestigen ?   Wat is de min. afstand om aan te houden?

Grtz,
Rob

J.A.F._Doorhof

#1
Je moet het uitproberen. Sommige mensen zullen TOTAAL geen last ervaren en andere wel.

Mijn gut feeling zegt me altijd dat je apparatuur uit de buurt van speakers moet houden. Minimale afstand ? een meter ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

#2
Ik het wel uitproberen.  Het belangrijkste is dat de PC geen blijvende schade kan oplopen.

Grtz,
Rob

Robbo

'ingeving:'

Hoeveel mensen hebben wel niet een monitor langs hun PC staan ?    Als dat geen problemen opleveren zou een speaker het toch ook geen probleem moeten zijn.


Grtz,
Rob

eduard

#4
Volgens mij zou een metalen gesloten pc kast weinig last hebben van straling en andere magnetische velden van buiten. De pc zelf is een grote bron van hf straling.