Goede (online) vinyl winkels

Started by Joris1971, January 11, 2012, 22:31:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

#75
www . jpc . de

Soms ook leuke aanbiedingen...en betrouwbaar.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

flixz

Ik heb op 10 mei 2012 een bestelling geplaatst bij vinyl4ushop.nl, dit had ik beter niet kunnen doen. Na 7 dagen geen mail of pakket geprobeerd contact op te nemen. Kreeg toen een email dat ze in een verhuizing waren en problemen hadden met levertijd. Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder en naar herhaaldelijk telefonisch contact gezocht en per email maar geen reactie. Geld is al overgemaakt maar heb geen spullen.

Ik heb helemaal geen problemen met webshops die zaken niet op voorraad hebben of misschien wat problemen hebben maar zorg ten alle tijden dat je bereikbaar bent voor klanten! Misschien ben ik dan de enige van die "duizenden klanten wereldwijd" die niet geleverd krijgt of geen antwoord krijgt.

Maw niet kopen daar!


Quote from: vinyl4u on February 11, 2012, 14:28:45
Wij, en namens duizenden klanten wereldwijd en onze eigen mederkers begrijpen niet dat dit mogelijk is.
Als U vragen heeft over ons, onze " amateuristische" webshops vraag ons dan wij zijn ten alle tijde bereid U te antwoorden.
We just LOVE vinyl records! S. Fidanque
S. Fidanq

Joris1971

Quote from: flixz on June  5, 2012, 12:30:46
Ik heb op 10 mei 2012 een bestelling geplaatst bij vinyl4ushop.nl, dit had ik beter niet kunnen doen. Na 7 dagen geen mail of pakket geprobeerd contact op te nemen. Kreeg toen een email dat ze in een verhuizing waren en problemen hadden met levertijd. Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder en naar herhaaldelijk telefonisch contact gezocht en per email maar geen reactie. Geld is al overgemaakt maar heb geen spullen.

Ik heb helemaal geen problemen met webshops die zaken niet op voorraad hebben of misschien wat problemen hebben maar zorg ten alle tijden dat je bereikbaar bent voor klanten! Misschien ben ik dan de enige van die "duizenden klanten wereldwijd" die niet geleverd krijgt of geen antwoord krijgt.

Maw niet kopen daar!

bedankt voor de tip, heb hem gelijk uit mijn favorieten geknikkerd.

chansig

Kan je volgens mij direct alles uit je favorieten flikkeren..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on June  5, 2012, 18:38:49
Kan je volgens mij direct alles uit je favorieten flikkeren..

Gr Hans

waar slaat bovenstaande opmerking op?

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on June  5, 2012, 19:03:09
Op die van jouw...

Gr Hans
???

Rare reactie!

Als iemand slechte ervaringen heeft met een online winkel en dat hier deelt, wat is er dan raar aan dat ik dan zeg dat ik die online winkel uit mijn favorieten verwijder?

chansig

Niets....maar is het dan raar dat ik zeg dat je dan alle favorieten wel weg kunt gooien..want er is altijd wel iemand die een slechte ervaring heeft met een winkel.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PeterK

Ik wil hier toch nog even graag op reageren want ik ben het niet helemaal eens met dit bericht.
Tijden geleden een kabel besteld via jullie website maar nog steeds niets ontvangen. Een paar keer gebeld en krijg dan de mededeling dat ik word tereug gebeld wat natuurlijk dan ook niet gebeurt. Verder wordt er ook niet gerageerd op mijn mailtjes dus zo netjes is het allemaal niet.
Als je inderdaad afhankelijk bent van klanten mag je die wel eens wat beter en vriendelijker behandelen.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PeterK

Sorry, mijn vorige bericht was een beetje onduidelijk. het ging dus over de slechte service van de Viny4ushop.nl.
6 weken geleden wat besteld maar nog niets ontvangen helaas, verder geen enkele reactie van deze winkel.

Hobbits

#86
Quote from: Alex Groningen on February 11, 2012, 11:33:18
Iemand misschien ervaring met deze site?

www . vinyl4ushop . nl

Mijn ervaring is erg slecht en ik ben niet de enige geloof ik. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=24&t=119020&p=1580840#p1580840

Vandaar dit bericht om anderen te waarschuwen.

Ben benieuwd of gebruiker vinyl4u nog reageerd.

chansig

Nou joris...van mij je hem nu wel uit je favorieten gooien... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#88
Quote from: Hobbits on June 15, 2012, 21:32:52
Mijn ervaring is erg slecht en ik ben niet de enige geloof ik. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=24&t=119020&p=1580840#p1580840

Vandaar dit bericht om anderen te waarschuwen.

Ben benieuwd of gebruiker vinyl4u nog reageerd.

Die gebruiker vinyl4u moeten ze gelijk van het forum verwijderen als ze er zulke praktijken op nahouden  >:(

Glenn-N

Iemand wel eens bij vinyldigital.de besteld?
Scherpe prijzen.

Insa

Quote from: vinyl4u on February 11, 2012, 22:12:26
nogmaals hallo,
Wat ik vandaag probeerde uit te leggen was, hoe kun je een advies geven van iets als je er persoonlijk nooit iets mee te maken heeft gehad, voor alle duidelijkheid, wij kunnen zeer goed tegen kritiek en die krijgen we dagelijks en daar doen wij zeker wat mee, wij weten dat wij afhankelijk zijn van de klanten, daar doen wij (bijna) alles voor, design van de shops(inmiddels 10) is uiteraard niet ieders smaak, kan ook (gelukkig) niet maar wij, het serviceteam staan elke dag voor onze klanten klaar en groeien dit jaar naar 50 verschillende webshops( toch niet echt slecht in deze tijd, ook iets waar wij trots op zijn).hebben jullie op-en of aanmerkingen zijn die altijd welkom, maar wij zijn zeker niet " amateuristisch" en ik bedoelde met duizenden klanten,  dat zoveel klanten toch niet allemaal dom zijn? De meeste klanten komen na de eerste bestelling bij ons terug op een van onze (andere) webshops en daar zijn wij echt trots op. Om in deze tijd 5 mensen fulltime aan het werk te hebben, kijk, daar zijn wij trots op, dat wij geen recenties/ reviews op de shops hebben, dat weten wij, daar wordt aan gewerkt, dat vinden wij (ook) zeer belangrijk. Ik kan alleen maar adviseren, bekijk onze shops, stel vragen, doe een bestelling, ontdek zelf hoe onze service is, en waarom duizenden internationale klanten jullie voorgingen, toch niet je smaak? geen enkel probleem. Heb je vragen, opmerkingen? wij horen het echt graag.
S. Fidanque en alle medewerkers van vinyl4ushops groep

Al met al leugens van Vinyl4ushop.nl.

Ze nemen niet eens de moeite om te reageren. Bestelling vanaf Februari nog steeds niet geleverd, Telefoon is afgesloten.
Dit bedrijfje van meneer of mevouw Fidanque is een gewoon een oplichtersbende.
Veel plezier met mijn vooruitbetaalde 18 eurries.

Helaas maar waar.

Een goede vinylshop die tenminste wel altijd hun afspraken nakomen is : 7inchsingles.nl hier heb ik zeer goede ervaring mee.

Asphyxion

Zeer goede ervaringen met oa Denovali (Duitsland) en Music Fear Satan (Frankrijk). Beide in het "alternatieve" circuit, met oa metal, indie en post-rock.

derkhove

Heb van de week een platenzaak ontdekt in Putten, fysieke winkel op zolder van een antiekzaak, maar ook een webshop, deplatenzolder.nl

Vanmorgen zelf geweest, ontzettend veel keus, platen zijn gewassen, vriendelijke verkoper, gemiddelde prijs is 5 euro per lp. Heb zelf de nogige lp's gescoord van Camel, Pink Floyd en Alan Parsons Project.

painore

#93
'The Lonely Hunter' in Leiden is een erg leuk winkeltje.
Er zijn twee filialen, op donderdag op de Ketelboetersteeg en zijn alle platen 2 of 4 euro. De rest van de week is het winkeltje op de Burgsteeg open, buiten staan bakken met 10 platen voor 10 euro, binnen is het 5 platen voor 20 euro.

Als je op zoek bent naar een specifieke LP is het moeilijk, er is helemaal niets gesorteerd. Heb je een middagje vrij is het natuurlijk erg leuk om door de duizenden LPs te spitten!

Heeft overigens ook duizenden CDs (1 voor EUR 5, 20 voor EUR 50) en dvd's.

http://burgsteeg9leiden.nl/


Zijn er nog meer van dit soort winkeltjes? Utrecht heeft wel een platenzaak met een redelijk aanbod, echter vragen ze daar voor simpele tweedehands platen makkelijk EUR 20,-. Hetzelfde geld voor Sounds en Velvet in Delft.

Wat ook nog op de planning staat om een bezoekje aan te brengen is de Velvet Outlet, iemand ervaring? http://www.velvetvinyloutlet.nl/velvet_NL/Home.html
Tannoy Mercury F3, Tannoy MR B/eye, Tannoy MC B/eye, Onkyo TX-SR608, Klipsch SUB-10, InFocus X9, 80" 16:9 Kingpin scherm

LP collectie: http://www.discogs.com/collection?user=Painore

provia_f

Ik ben 2x naar die Velvet Outlet geweest. De laatste keer was het aanbod wat minder omdat de 1 of andere Rus (dacht ik) 70.000 platen opgekocht had.

Ik denk dat het aanbod daar voornamelijk de wat minder bijzondere platen betreft. Die laatsten liggen elders wel in andere bakken voor hogere prijzen. Desalniettemin kan je er heel wat leuke dingen scoren voor 2,50 per stuk (2 euro als je er 25 of meer meeneemt). Van platen waarvan ze er meerdere hebben liggen kan je dan leuk mooiste hoes en plaat bij elkaar zoeken  ;) Een Knosti of andere platenwasmachine thuis kan trouwens geen kwaad voor deze platen, zonder wasbeurt tikt en kraakt het behoorlijk...

Empire Records in Den Haag heeft trouwens ook wel mooie 2e hands platen. Over het algemeen niet te duur en in goede staat.
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

Jumping Jack

Gisteren voor het eerst een bestelling gedaan bij 45toeren.nl. Ik had vnl verzenddozen voor lp's nodig, en dan natuurlijk ook maar gelijk een aantal plaatjes gekocht om aan de gratis verzending te komen (vanaf €50)  ;D. Verzendkosten zijn daar sowieso erg redelijk te noemen... Ik ben benieuwd...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Plaatjes van 45toeren.nl zijn allemaal netjes toegekomen, en dus gratis verzending vanaf €50. Aanrader wat mij betreft!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

clockwork

We gaan binnenkort een weekendje naar Antwerpen. Ik heb hier nu een lijstje liggen met een aantal platenzaken in het centrum.
Zijn er locals die me een 'must-see' tip kunnen geven?

ik heb in elk geval Tune-Up aan de Melkmarkt op mijn wensenlijst staan.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jumping Jack

Fatkat en Coffee & Vinyl zijn ook de moeite, maar voor mij is Tune-up dé winkel (mooi centraal gelegen en ook open op zondag)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

clockwork

Quote from: Jumping Jack on March 20, 2014, 11:39:33
Fatkat en Coffee & Vinyl zijn ook de moeite, maar voor mij is Tune-up dé winkel (mooi centraal gelegen en ook open op zondag)...

Dank je! Fatkat is momenteel helaas wegens vakantie gesloten. Die twee anderen ga ik zeker bezoeken. Heb je ook ervaringen met Backtrack en Chelsea?
Hoewel ik denk van mijn wederhelft na er na 2 platenwinkels wel weer genoeg van heeft. Wat dat betreft is Coffee en Vinyl wel een gouden concept....    :coffee:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling