Goede (online) vinyl winkels

Started by Joris1971, January 11, 2012, 22:31:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Post hier goede zken waar je mooi vinyl kunt kopen

Jumping Jack

Wel even vermelden dat er geen links van niet forumsponsors mogen gepost worden  :police:

Ik heb enkel ervaring met vinylvinyl.nl en amazon.co.uk, beide zijn aanraders wat mij betreft.
Vaak kun je ook rechtstreeks bij labels bestellen, bv bij stockfish, fat possum, saddle creek.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

#2
Quote from: Jumping Jack on January 11, 2012, 22:35:57
Wel even vermelden dat er geen links van niet forumsponsors mogen gepost worden  :police:

Ik heb enkel ervaring met vinylvinyl.nl en amazon.co.uk, beide zijn aanraders wat mij betreft.
Vaak kun je ook rechtstreeks bij labels bestellen, bv bij stockfish, fat possum, saddle creek.

Wat een tegenvaller die vinylvinyl

Zoek ik op metallica, toont ie maar 3 lp's
Pink floyd toont ie 2 lp's
David gilmour,..niks gevonden

Jumping Jack

Quote from: Joris1971 on January 11, 2012, 22:47:10
Wat een tegenvaller die vinylvinyl


Favid gilmour,..niks gevonden

beetje logisch...

Het aanbod is inderdaad niet super uitgebreid, maar vaak wel mooie jazz plaatjes te vinden voor een normale prijs en ronduit goedkope en snelle verzending.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Quote from: Jumping Jack on January 11, 2012, 22:50:25
beetje logisch...

Het aanbod is inderdaad niet super uitgebreid, maar vaak wel mooie jazz plaatjes te vinden voor een normale prijs en ronduit goedkope en snelle verzending.

Het moest david gilmour zijn natuurlijk maar die vind ie niet..

Hoezo logisch?

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Groovy

Sounds in Tilburgvind ik een hele goede zaak.
Er zijn ook winkels in andere steden.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

chansig

Amazon.com is ook aan te bevelen. Vaak goedkoper dan in Nederland en als je onder de 23 euro blijft incl verzenden dan heb je sowieso geen problemen met invoerrechten.

Menig plaat daar vandaan gehaald.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Shorkan

Quote from: chansig on January 13, 2012, 13:11:58
Amazon.com is ook aan te bevelen. Vaak goedkoper dan in Nederland en als je onder de 23 euro blijft incl verzenden dan heb je sowieso geen problemen met invoerrechten.

Menig plaat daar vandaan gehaald.

Gr Hans

Vaak zijn dezelfde producten ook verkrijgbaar bij Amazon.de betaal je meestal geen(!) verzendkosten en binnen 2 dagen huis. Moet er wel bij zeggen dat ik er tot nu toe voornamelijk Engelstalige boeken heb besteld.
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Thesqualer

McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

chansig

Quote from: Shorkan on January 13, 2012, 15:08:53
Vaak zijn dezelfde producten ook verkrijgbaar bij Amazon.de betaal je meestal geen(!) verzendkosten en binnen 2 dagen huis. Moet er wel bij zeggen dat ik er tot nu toe voornamelijk Engelstalige boeken heb besteld.

Vaak wel duurder...Voordat ik en lp koop heb ik de halve wereld gehad.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Graphtuner

cdwow.nl
amazon.co.uk

daar koop ik de meeste vinyl online...
amazon.com loop je meestal tegen verkopers aan die enkel domestic willen verkopen...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

rexp

shinybeast.nl

Niet veel mainstream dingen, maar wel veel interessante (re-)issues als je je muziek wat verder van de gebaande paden zoekt.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

peterrr

Recordfriend.com veel online

Ook leuk om te snuffelen...tussen oud en nieuw in Adam

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

juiced01

Quote from: rexp on January 16, 2012, 15:48:46
shinybeast.nl

Niet veel mainstream dingen, maar wel veel interessante (re-)issues als je je muziek wat verder van de gebaande paden zoekt.
Ojee... Dit gaat me geld kosten :P

bles

#15
Hier een paar site,s waar veel vinyl wordt aangeboden .

gemm.com/browse/Music
musicstack.com/
discogs.com/

En natuurlijk ebay en amazon .

provia_f

North End in Haarlem
Large (veel metal, veelal lage prijzen)
Sounds Delft
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

pietjepc

cdandlp.com

Veel aanbod van verschillende aanbieders...

Tube-freak

technology factory in antwerpen heeft veel vinyl.  Allemaal nieuw en je kan het via internet bestellen of zelf in de platenkast snuffelen in antwerpen.
Die man woont in een mooi oud pand met mooi akoestiek. ben er wel eens geweest. 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Jumping Jack

Quote from: Tube-freak on January 24, 2012, 11:42:20
technology factory in antwerpen heeft veel vinyl.  Allemaal nieuw en je kan het via internet bestellen of zelf in de platenkast snuffelen in antwerpen.
Die man woont in een mooi oud pand met mooi akoestiek. ben er wel eens geweest. 

Zijn prijzen zijn er ook wel naar...

Mijn favorieten hier in België:
- Tune-up records, Antwerpen
- Vynilla, Gent
- Music Mania, Gent
- Vinyl Kitchen, Gent
- Media Markt Nieuwstraat, Brussel
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

waar is die technology factory ergens te vinden?
en die vinyl kitchen in gent?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Technology factory zit in de Emiel Banningstraat, in de buurt van de gedempte zuiderdokken (Vlaamse kaai en Waalse kaai). Is eigenlijk een hifi-winkel / importeur... Ik ben er nog niet geweest, wel al contact gehad via mail (vriendelijke man).
Vinyl Kitchen in de Lange Violettestraat...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

m9

de plaatselijke kringloper, 1 euro per kilo of iets in die richting.

regelmatig in de gaten houden en je kunt er juweeltjes uitpikken voor bijna niets.


Jumping Jack

Iemand ervaring met music4hifi.nl? Mooi aanbod van audiofiele uitgaves...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Fré

Quote from: Jumping Jack on January 24, 2012, 14:15:46
Technology factory zit in de Emiel Banningstraat, in de buurt van de gedempte zuiderdokken (Vlaamse kaai en Waalse kaai). Is eigenlijk een hifi-winkel / importeur... Ik ben er nog niet geweest, wel al contact gehad via mail (vriendelijke man).
Vinyl Kitchen in de Lange Violettestraat...

Technology Factory kan ik zeker aanbevelen.  Top service.  Gewoon een e-mail sturen met wat je zoekt.  Hij geeft u de prijs en de leveringstermijn door en dan kan je nog zien wat je doet.

Sonus Faber  -  McIntosh  -  Lampizator  -  Aurender  -  Tellurium Q  -  Wireworld  -  IsoTek