Absurde vinylprijzen

Started by Joris1971, January 11, 2012, 22:23:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Het lijkt wel of lp's steeds duurder worden..

Een jaar geleden gekocht David Gilmour - on an island 180 grs voor 21 euro, nu kost diezelfde lp 37 euro  :'(
Idem met nirvana MTV unplugged, toen 18 euro voor betaald, nu kos die 32 euro.

Wat is de reden van deze extreme prijsverhogingen?

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971


Jumping Jack

Ik bedoel dat er genoeg mensen zijn die bereid zijn om extra te betalen voor bepaalde "audiofiele" persingen of uitgaven. Vraag en aanbod dus. Wel opmerkelijk dat die prijs op zo'n korte periode zo gestegen is.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Quote from: Jumping Jack on January 11, 2012, 22:32:09
Ik bedoel dat er genoeg mensen zijn die bereid zijn om extra te betalen voor bepaalde "audiofiele" persingen of uitgaven. Vraag en aanbod dus. Wel opmerkelijk dat die prijs op zo'n korte periode zo gestegen is.

Heeft niks met bereid zijn te maken, die prijs wort je gewoon opgedrongen..

Jumping Jack

Ja, en toch wordt er gekocht aan die prijzen wat de prijsbepalers enkel in hun geloof sterkt.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Staaled

Mogelijk is er eea ondergelopen? :sigh:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

zoldar

Quote from: Joris1971 on January 11, 2012, 22:23:04
Het lijkt wel of lp's steeds duurder worden..

Een jaar geleden gekocht David Gilmour - on an island 180 grs voor 21 euro, nu kost diezelfde lp 37 euro  :'(
Idem met nirvana MTV unplugged, toen 18 euro voor betaald, nu kos die 32 euro.

Wat is de reden van deze extreme prijsverhogingen?

Mee eens. De platenpersen worden van de grond gestampt en toch gaat de prijs giga omhoog. Dure niche zo.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

chansig

Marktwerking..simpel toch ?

Het snuffelen op internet levert toch regelmatig leuke lp's op voor weinig geld. Zo had ik een album van de Beastie boys voor 18 euro incl verzenden...een week later was hij weer 35 euro. Mazzel is ook soms fijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on January 18, 2012, 08:45:31
Marktwerking..simpel toch ?

Het snuffelen op internet levert toch regelmatig leuke lp's op voor weinig geld. Zo had ik een album van de Beastie boys voor 18 euro incl verzenden...een week later was hij weer 35 euro. Mazzel is ook soms fijn.

Gr Hans

Op welke site was dat?

Het bevreemdt me wel dat die lp de week erop 2x zo duur was, waarom moet er de week erop nog eens 100% extra marge op zitten?

zoldar

want wij kopen het  ;D

Wat was die site?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

chansig

Amazon Duitsland...Zoals gezegd...speuren is leuk en het levert dus ook af en toe mazzeltjes op. Je moet niet alles direct willen hebben. Zo heb ik ook van Tricky (back to mine) een verzamel lp kunnen kopen voor 6  pond incl verzenden. Tegenwoordig doet deze rond de 30 euro

http://www.amazon.de/Sound-Way-Out-Vinyl-LP/dp/B00000I64K/ref=sr_1_1?s=music&ie=UTF8&qid=1326877449&sr=1-1

40 euro gebruikt...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Waarom klagen? JIJ wilde weer vinyl gaan draaien Joris... ;)

AbZ


Nahpets

Quote from: AbZ on January 18, 2012, 10:51:12
Set is gewijzigd maar gebruiker niet.
Man, ik heb je echt gemist.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Dat krijg je dus als je een aantal weken niet op het forum komt...dan wordt je echt grappig. Ik ga het ook maar eens proberen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bmateijsen

Quote from: garmtz on January 18, 2012, 10:46:10
Waarom klagen? JIJ wilde weer vinyl gaan draaien Joris... ;)

Inderdaad... ;D... En ik vind juist de 2dehands markt voor LP's het leukst, daar kunnen echt voor 1, 2, 3 euro pareltjes tussen zitten... Ipv de persingen op LP die vanaf een digitale master worden geperst ::)

chansig

Quote from: Joris1971 on January 11, 2012, 22:23:04
Het lijkt wel of lp's steeds duurder worden..

Een jaar geleden gekocht David Gilmour - on an island 180 grs voor 21 euro, nu kost diezelfde lp 37 euro  :'(
Idem met nirvana MTV unplugged, toen 18 euro voor betaald, nu kos die 32 euro.

Wat is de reden van deze extreme prijsverhogingen?

Nirvana

http://www.amazon.de/Unplugged-Back---Black-Serie-inkl-MP3-Download-Code/dp/B000000OU2/ref=sr_1_1?s=music&ie=UTF8&qid=1326883457&sr=1-1

Scheelt toch weer..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: bmateijsen on January 18, 2012, 11:10:04
Inderdaad... ;D... En ik vind juist de 2dehands markt voor LP's het leukst, daar kunnen echt voor 1, 2, 3 euro pareltjes tussen zitten... Ipv de persingen op LP die vanaf een digitale master worden geperst ::)

Das ook zo  ;D

Koen70

Amazons vergelijken met elkaar! alvorens ik iets koop vergelijk ik Amazon UK, France & Deutschland met elkaar en ik verzeker je dat er soms héél grote verschillen tussen bestaan! :headbanging:
bedankt voor alle info!

brtram

Quote from: Koen70 on February 19, 2012, 18:54:59
Amazons vergelijken met elkaar! alvorens ik iets koop vergelijk ik Amazon UK, France & Deutschland met elkaar en ik verzeker je dat er soms héél grote verschillen tussen bestaan! :headbanging:

Je vergeet o.a. Amazon.com(USA), Ebay wereldwijd, Play.com, Cdwow.com en natuurlijk de "echte" winkels en beurzen.

Om koopjes te vinden moet je het leuk vinden om veel tijd te besteden aan zoeken.
Niet alleen om het te vinden, maar ook om het voor een leuke prijs te vinden.

Je moet alleen niet bij die "koopjes" een uurtarief voor het zoeken optellen  ;D 


Koen70

Quote from: brtram on February 19, 2012, 20:55:03
Je vergeet o.a. Amazon.com(USA), Ebay wereldwijd, Play.com, Cdwow.com en natuurlijk de "echte" winkels en beurzen.

Om koopjes te vinden moet je het leuk vinden om veel tijd te besteden aan zoeken.
Niet alleen om het te vinden, maar ook om het voor een leuke prijs te vinden.

Je moet alleen niet bij die "koopjes" een uurtarief voor het zoeken optellen  ;D 
bij amazon.com heb je het probleem van douanetaxen
bedankt voor alle info!

Nahpets

Quote from: Koen70 on February 19, 2012, 20:58:44
bij amazon.com heb je het probleem van douanetaxen

Is geen probleem hoor, je moet er gewoon rekening mee houden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mordante

Quote from: Koen70 on February 19, 2012, 20:58:44
bij amazon.com heb je het probleem van douanetaxen

Klopt. Echter als je artiekelen vanuit de VS koopt wordt er dacht ik automatisch BTW bij het verkoop bedarg opgeteld.

henkt1

Quote from: bmateijsen on January 18, 2012, 11:10:04
Inderdaad... ;D... En ik vind juist de 2dehands markt voor LP's het leukst, daar kunnen echt voor 1, 2, 3 euro pareltjes tussen zitten... Ipv de persingen op LP die vanaf een digitale master worden geperst ::)

Dat heb ik inderdaag ook nooit begrepen. Waarom platen kopen waarvan de opnames van voor naar achter compleet in het digitale domein gemaakt zijn? Dus alle platen na pakweg 1990 (audiofiele labels mogelijk daargelaten) zijn meer een emotionele aankoop dan dat het audiofiel iets toevoegd.

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest