Alles over platenwasmachines

Started by Joris1971, January 9, 2012, 21:25:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Hier alles over platenwasmachines, welk schoonmaakmiddel, ect wordt een sticky

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Joris1971

Quote from: advr on January  9, 2012, 21:49:10
wat wil je weten dan? ;D

Nee, wordt gewoon een topic met de voor en nadelen over bijv. De hans acoustisc rc20, okki nokki etc

Rowdy

#3
Wat is de meerwaarde van een duurdere platenwasmachine t.o.v. een goedkopere zoals b.v. de Okki Nokki?

Joris1971

Quote from: Rowdy on January  9, 2012, 21:56:43
Wat is de meerwaarde van een duurdere platenwasmachine t.o.v. een goedkopere zoals b.v. de Okki Nokki?

Betere afzuiging..

Rowdy


Joris1971

Quote from: Rowdy on January  9, 2012, 21:59:38
Daardoor een betere resultaat?

Lijkt mij wel, des te minder residu blijft er achter

Rowdy

Hoe zit het met het geluidsnivo?

Joris1971

#8
Quote from: Rowdy on January  9, 2012, 22:01:41
Hoe zit het met het geluidsnivo?

Een hans acoustics maakt vrij veel herrie qua afzuiging.. Over een okki nokki kan ik niks zeggen

Jumping Jack

Okki nokki maakt ook best veel lawaai, maar doet wat hij moet doen. Ik heb met die van mij nu zo'n 150 plaatjes gewassen en niets op aan te merken.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

advr

heb een okki nokki, werkt perfect maakt een klere herrie maar maakt mijn platen goed schoon ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rowdy

Een Okki Nokki staat op mijn verlanglijstje. Dit vanwege z'n prijs. Gebruik nu een Knosti.

Jumping Jack

Kleine tip: de prijzen van okki nokki liggen zo goed als vast maar forumsponsor h&c hifi kan er toch wat van af doen  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alex Groningen

Quote from: Joris1971 on January  9, 2012, 22:03:36
Een hans acoustics maakt vrij veel herrie qua afzuiging.. Over een okki nokki kan ik niks zeggen

Heb ze beide gehad. En kan je vertellen dat de Okki Nokki bij wijze van fluisterstil is vergeleken bij de Hans Acoustics.

Jumping Jack

  :crazy:
en zijn er verschillen in wasresultaat?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alex Groningen

#15
Doen beiden uitstekend hun werk. Denk zelf dat er niet zoveel verschil in zit.
Alleen dat de Hans Acousic meer zuigkracht heeft. Dat heeft dan wel weer het nadeel dat ik 's avonds na 10en niet meer plaatjes kan reinigen,
denk dat ik dan snel de buren op de stoep zou hebben staan. :D

advr

Quote from: Rowdy on January  9, 2012, 22:11:57
Een Okki Nokki staat op mijn verlanglijstje. Dit vanwege z'n prijs. Gebruik nu een Knosti.

zeker een no brainer de Okki Nokki ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

AbZ

Quote from: Jumping Jack on January  9, 2012, 22:23:12en zijn er verschillen in wasresultaat?
Volgens mij moet het losmaken van vuil niet door het zuigen gebeuren
maar door de vloeistof & het inweken.

Jumping Jack

Daar heb je een punt AbZ.

Welke vloeistoffen gebruiken jullie? Ikzelf vooralsnog het meegeleverde okki nokki-spul. Het ruikt niet lekker, maar werkt wel.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alex Groningen

Mobile fidelity  super record wash.

AbZ

Quote from: Jumping Jack on January  9, 2012, 22:36:32Welke vloeistoffen gebruiken jullie?
Hangt er vanaf waar de betreffende muzikant verslaafd aan was.  De één speelt beter met alcohol, de ander met coke of heroine; zit altijd veel waspoeder bij...

Quote from: Jumping Jack on January  9, 2012, 22:36:32Ikzelf vooralsnog het meegeleverde okki nokki-spul. Het ruikt niet lekker, maar werkt wel.
Same here.

Jumping Jack

Quote from: AbZ on January  9, 2012, 22:49:50

Same here.

Jij ruikt niet lekker maar je werkt wel? Oké dan, blij dat je dat toch even wou delen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Quote from: Joris1971 on January  9, 2012, 21:55:52
Nee, wordt gewoon een topic met de voor en nadelen over bijv. De hans acoustisc rc20, okki nokki etc

Euhhh...Hanss Acoustic..

Gr Hans (zonder dubbel s)
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: Jumping Jack on January  9, 2012, 22:54:33
Jij ruikt niet lekker maar je werkt wel? Oké dan, blij dat je dat toch even wou delen.
;D  bijna goed!  (de stank is gevolg van het werk  ;) )

AbZ

#24
Quote from: Joris1971 on January  9, 2012, 21:55:52
Nee, wordt gewoon een topic met de voor en nadelen over bijv. De hans acoustisc rc20, okki nokki etc
Voordelen van Okki-Nokki:
- Goedkoper.
- Maakt minder lawaai dan Hanss (volgens Alex) maar nog steeds erg veel...
- Kan ook singles wassen; hiervoor is een aparte zuigarm te koop.
- Onderdelen (armen, nieuw vilt voor zuigmond, etc.) online te bestellen.
- Makkelijker met service?  Geen ervaring mee maar fabrikant zit dichterbij, in NL.

Voordelen van Hanss:
- Duurder.  (Vinden sommigen altijd beter.)
- Ziet er meer gelikt uit.
- Heeft platenpuck die het label tegen knoeien beschermt.

Hmmm, waskracht:
- Hanss heeft meer vermogen?  Weet niet of dit effectief uitmaakt.
- Okki kan in twee richtingen draaien.   Misschien maakt dit grondiger schoon?

Andere wassers:
- VPI
- ClearAudio
- ...

Aanvullingen welkom!