Aankoopadviezen platenspelers

Started by Joris1971, January 9, 2012, 20:48:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Joris1971

#100
Quote from: chansig on October 20, 2013, 09:36:45
Dit is de derde keer in 4 jaar ? Misschien moet je het geld gewoon in je bedrijf steken.

Ik zou zeggen koop iets leuks...je gaat het toch weer verkopen dus ik zou er niet teveel aan besteden.

Gr Hans

Dit is de zoveelste keer dat jij weer met je opmerkingen moet komen? Misschien moet jij je betweterige opmerkingen eens voor je houden.

Moet je de Mega Mindy Tobi uit gaan hangen hier op het forum...

Dirk

Quote from: Joris1971 on October 20, 2013, 09:49:42
Dit is de zoveelste keer dat jij weer met je opmerkingen moet komen? Man, waarom moet jij altijd van die snerende opmerkingen maken!
lijkt me anders niet zo'n fout advies (los vd opmerking mbt je bedrijf)

je hebt al meerdere keren je DT (en vinyl) verkocht, om er telkenmale achteraf weer van 0 mee te beginnen.
dan is een economisch interessante aankoop (zoals Hans ietwat onhandig aangeeft) toch logisch?

afschrijven doe je altijd, maar dan liefst zo weinig mogelijk en vooral op iets waar je 100% zeker van gaat genieten, toch?...dus besteed 1) niet teveel aan een gebruikte DT, maar zorg 2) wel dat je wat koopt wat echt bevalt, om wat voor criteria dan ook...maar niet omdat wij het zeggen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Ik had een pracht van een draaitafel en dito phono pre... Dat was ook een erg kostbaar bezit.
Deze heb ik niet verkocht omdat ik hem beu was maar om het aanzienlijke bedrag in mijn zaak te steken.

Nu heb ik een set waar ik erg tevreden mee ben, budgetair een heel stuk minder dan voorheen maar ik geniet er wel van.
Dat het draaitafel gevoel terugkomt is omdat het feitelijk nooit weg is gegaan, maar ipv een dure speler wil ik nu een budget speler vandaar de vraag.

Om dan weer van die opmerkingen te krijgen al la chansig, daar heb ik weinig zin in.. Vooral die opmerkingen over Stop dat geld in je bedrijf deed het hem.
Maar ach Hans niet iedereeen kan een loonslaaf zijn....

Robiwan

Quote from: Joris1971 on October 20, 2013, 10:05:15
Ik had een pracht van een draaitafel en dito phono pre... Dat was ook een erg kostbaar bezit.
Deze heb ik niet verkocht omdat ik hem beu was maar om het aanzienlijke bedrag in mijn zaak te steken.

Nu heb ik een set waar ik erg tevreden mee ben, budgetair een heel stuk minder dan voorheen maar ik geniet er wel van.
Dat het draaitafel gevoel terugkomt is omdat het feitelijk nooit weg is gegaan, maar ipv een dure speler wil ik nu een budget speler vandaar de vraag.

Om dan weer van die opmerkingen te krijgen al la chansig, daar heb ik weinig zin in.. Vooral die opmerkingen over Stop dat geld in je bedrijf deed het hem.
Maar ach Hans niet iedereeen kan een loonslaaf zijn....

koop een nieuwe Denon DP300 voor 399 euro!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Joris1971

#104
Ik zat al naar de occasion van BB&G te kijken, die audionote.. Alleen ligt die een stukje boven budget

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=135717.0

Jumping Jack

Quote from: Dynky on October 20, 2013, 09:57:34
lijkt me anders niet zo'n fout advies (los vd opmerking mbt je bedrijf)

je hebt al meerdere keren je DT (en vinyl) verkocht, om er telkenmale achteraf weer van 0 mee te beginnen.
dan is een economisch interessante aankoop (zoals Hans ietwat onhandig aangeeft) toch logisch?

afschrijven doe je altijd, maar dan liefst zo weinig mogelijk en vooral op iets waar je 100% zeker van gaat genieten, toch?...dus besteed 1) niet teveel aan een gebruikte DT, maar zorg 2) wel dat je wat koopt wat echt bevalt, om wat voor criteria dan ook...maar niet omdat wij het zeggen ;)

^^
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971


AbZ

Die Denon van LPlover lijkt me idd een aardige optie.
Audiotechnica maakt ook een soort Technics SL1200 nieuw.
Pro-Ject heeft ook aardige budget-opties. 
Vintage draaitafels worden imho vaak zwaar overschat & overpriced.

chansig

Quote from: Joris1971 on October 20, 2013, 09:49:42
Dit is de zoveelste keer dat jij weer met je opmerkingen moet komen? Misschien moet jij je betweterige opmerkingen eens voor je houden.

Moet je de Mega Mindy Tobi uit gaan hangen hier op het forum...

Stel je niet zo aan.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on October 20, 2013, 13:35:03
Stel je niet zo aan.

Gr Hans

De pot verwijt de ketel zullen we maar zeggen.

chansig

Als jij dat zo ziet prima. Ik kan ook wel hosanna roepen dat je weer platen etc gaat kopen. En dan verontwaardigd reageren als je ze over een jaar weer gaat verkopen..maakt mij allemaal niet uit.  Je opmerking over het geld in je bedrijf heb je aan jezelf te wijten. Paar maanden terug verkoop je je set met een hoop tamtam omdat er geld in het bedrijf moet...prima.

Leuk dat je weer aan de platen gaat en wat is je budget qua DT ? Wil je net als de versterking en speakers terug naar Vintage ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on October 20, 2013, 13:56:32
Als jij dat zo ziet prima. Ik kan ook wel hosanna roepen dat je weer platen etc gaat kopen. En dan verontwaardigd reageren als je ze over een jaar weer gaat verkopen..maakt mij allemaal niet uit.  Je opmerking over het geld in je bedrijf heb je aan jezelf te wijten. Paar maanden terug verkoop je je set met een hoop tamtam omdat er geld in het bedrijf moet...prima.

Leuk dat je weer aan de platen gaat en wat is je budget qua DT ? Wil je net als de versterking en speakers terug naar Vintage ?

Gr Hans

Waarom moet jij dan altijd zo reageren? Je hoeft geen hosanna te roepen maar als je alleen maar negatief erover doet heb ik liever geen reactie.

Enfif zand erover, het is idd een budget tafel, dus niet a la VPI  ;)

AbZ

Leuk plan.  Budget DT geeft niet minder plezier, wel minder zorgen.

chansig

Ik doe niet negatief..volgens mij noem ik alleen maar feiten en daarop zeg ik: misschien gewoon iets leuks kopen.

Ik zou het zoeken bij bv een oudere Pioneer, Micro Seiki, DUAL, Thorens etc. Die hebben mooie DT tussen de 100/500 (en natuurlijk ook duurder). Mooi element, simpele phonotrap en klaar. Past volgens mij mooi bij de Luxman en JBL speakers..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on October 20, 2013, 14:11:47
Ik doe niet negatief..volgens mij noem ik alleen maar feiten en daarop zeg ik: misschien gewoon iets leuks kopen.

Ik zou het zoeken bij bv een oudere Pioneer, Micro Seiki, DUAL, Thorens etc. Die hebben mooie DT tussen de 100/500 (en natuurlijk ook duurder). Mooi element, simpele phonotrap en klaar. Past volgens mij mooi bij de Luxman en JBL speakers..

Gr Hans

De luxman heeft een mm/mc phone pre aan boord dus die ga ik (eerst) gebruiken.

Een mikro seiki is wel wat duurder hoor Hans..

chansig

Duurder als ?

Ik heb er ooit 1 gehad welke 200 euro koste..DL40 oid.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ


Joris1971


Joris1971

Hier nog zo een grappenmaker een mooie wilson draaitafel, staat er 850 euro op MP , dus mail ik hem.. Krijg ik een antwoord terug.. Nee, het is bieden vanaf 850 euro, mijn vraagprijs is 1350, pfff kom op zeg pas je prijs dan aan op MP .

Zie:  http://link.marktplaats.nl/727785527

chansig

Quote from: AbZ on October 20, 2013, 15:16:43
Nee, duurder dan.

:D

Altijd wel iemand die er op (erop) reageert...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Joris1971 on October 20, 2013, 15:17:53
Zie

http://link.marktplaats.nl/727192595

http://link.marktplaats.nl/733524969

Tsja...als je niet verder kijkt dan dit..dan is het inderdaad duurder dan/als/of etc.

Ze zijn er echt wel goedkoper..je zult alleen wat geduld moeten hebben.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on October 20, 2013, 15:36:39
Tsja...als je niet verder kijkt dan dit..dan is het inderdaad duurder dan/als/of etc.

Ze zijn er echt wel goedkoper..je zult alleen wat geduld moeten hebben.

Gr Hans

Schijnbaar zijn die seiki's gewild, want ik kijk al een paar maanden rond op MP

Dirk

de links die je gaf van MS's zijn beide redelijk tot zwaar overpriced.

mijn DD40 verkocht ik een jaartje terug voor 500€ incl element, na een normale verkoop periode en met slechts 20€ verlies (heb hem zo'n 6 maanden gehad), dus het kan absoluut wel...maar laat je niet gek maken door sommige loco's  ;)

de aangeboden DD40 is trouwens niet meer origineel, wat hem imo lastig(er) terug verkoopbaar zal maken.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Linx

#123
 :withstupid:

Joris1971

Quote from: Linx on October 20, 2013, 19:18:40
Volgens mij was je toen druk bezig om je set te verkopen toch, of ben ik abuis?  :crazy: Kan het iig allemaal niet meer volgen. Is het misschien niet handiger om een soort van hifi plan te maken en dit te volgen, scheelt je mi een boel geld...

Excuses bedoelde een paar weken