Vinyl - Alles over problemen

Started by Joris1971, January 9, 2012, 20:47:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

Dr. Feickert's 7inch ontvangen. In bijlage de meetresultaten. De tafel draait nu continu wat te traag blijkbaar...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2


Jumping Jack

Streamen.

;). Contact opnemen met de dealer en hem eens alles laten checken. Ik ben er te weinig mee vertrouwd om er zelf nuttig mee bezig te kunnen zijn. Dan kan ie meteen ook eens het element nakijken in welke staat het zich nog bevindt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

kan je de snelheid niet justeren?

Deleted Member 2

wat tips:

08-23-11: Evahnyird
Its a lower pitched sound, not lower volume. I have tried the pulley positions with no effect. Mike from VPI told me to check if the pulley is loose, which it was not. He said the next step would be sending me a replacement pulley. I'm not sure how the pulley could be messed up since it is such a new table, but it is possible.
Evahnyird  (Answers | This Thread)


09-01-11: Bshapperd
Is it possible that the belt has stretched? Take the belt off, boil it in water, then reinstall and try again. VPI tip is to put the belt into a samall bag with a little bit of talc powder, give it a shake, then reinstall the belt; this powdered belt helps to negate any slippage between the belt and platter.

You say the pulley is tight; a loose pulley was my first thought? Take off the platter and confirm the thrust bearing is adequately greased ( I'm reaching here).

Jumping Jack

De riem is pas nieuw, lijkt me sterk dat iets mee is...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on May  5, 2014, 22:21:45
De riem is pas nieuw, lijkt me sterk dat iets mee is...

ok

Jumping Jack

I stand corrected. Toch maar eens terug de oude riem opgelegd, en ja hoor: geen gejengel meer. Het valt meteen op met de intro van de nieuwe Eels: voorheen echt niet te beluisteren, zo slecht, maar nu klinkt het gewoon zoals het hoort... Ik begrijp niet hoe het kan, de nieuwe riem ziet er identiek uit. Mss is ie toch net een mm dikker ofzo?

Stom dat ik er zomaar vanuit ging dat het niet aan de riem kon liggen, maar soit, het klinkt weer  :blush:.

Toch maar eens een mailtje sturen naar de dealer waar ik de riem heb gekocht.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Even een update: ik heb de riem teruggestuurd naar Sense of music, die mij een nieuwe heeft bezorgd. En nu klinkt het zoals het moet... Bizar, maar eind goed al goed.  :pompom:.

Vlotte service ook van Ronald van Sense.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jeffaudio

vraagje ,

Heb ene Project Rpm `1.3 speler en deze zoemt/bromt op de achtergrond
Dit doet hij alleen als de naald op de plaat ligt , als de arm omhoog is hoor je niks.
Het maakt niet uit of de motor aan of uit staat zolang de naald op de plaat ligt zoemt hij.
De aarde kabel zit aangesloten op de Vv , kan het misschien aan de bijgeleverde(flut) interlinks liggen? niet voldoende afgeschermd
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

Broem

Quote from: jeffaudio on December  4, 2014, 10:33:46
vraagje ,

Heb ene Project Rpm `1.3 speler en deze zoemt/bromt op de achtergrond
Dit doet hij alleen als de naald op de plaat ligt , als de arm omhoog is hoor je niks.
Het maakt niet uit of de motor aan of uit staat zolang de naald op de plaat ligt zoemt hij.
De aarde kabel zit aangesloten op de Vv , kan het misschien aan de bijgeleverde(flut) interlinks liggen? niet voldoende afgeschermd

Zitten de aansluitingen van je element (de 4 stekkertjes aan de achterzijde) allemaal goed vast! Maken ze geen sluiting oid! Vreemd dat je het geluid alleen hoort als de naald de groef raakt.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Broem

#86
Enkele weken geleden een nieuwe Pro-ject Xtension 10 draaitafel met een Ortofon Cadenza Black gekocht via fono.de. Draaitafel geleverd en vervolgens pech gehad met de diamant tip van de Cadenza. Die was opeens verdewenen. Vervolgens gisteren een nieuw element thuis gekregen en vanochtend gemonteerd. Uiteraard goed naar de kleuren gekeken, afgesteld en draaien maar. Ik hoor alleen maar gebrom en een heel zacht signaal uit mijn rechterspeaker. Ik maak tijdelijk gebruik van de phono uitgang van mijn ADL GT 40 (Clearaudio verkocht en nieuwe Moon in bestelling - wordt pas over enkele dagen geleverd) De ADL heb ik vaak gebruikt om vinyl rips te maken. Heeft het altijd goed gedaan en kan me niet voorstellen dat hij kapot.

Alles gecheckt en nogmaals gecheckt. Interlink zit goed vast, element goed gemonteerd, alles goed aangesloten op de phonotrap, aarde goed vastgemaakt. Ik word er zachtjes aan moedeloos van. Voordat ik alles weer in het krat pak en naar Duitsland terugstuur sta ik open tips en trucs die ik mogelijk over het hoofd zie. Mis ik iets? Nadeel is dat ik geen andere phonotrap en element (meer) heb om zaken uit te sluiten.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Broem

Foto van het gemonteerde element. Bedrading aangesloten volgens de pijltjes op het element. Kan niet fout zijn
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Jumping Jack

Hoor je iets aan het element zelf (onversterkt signaal)?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Broem

Begrijp niet helemaal wat je bedoelt! Ik hoor alleen in de rechter speaker een zwak geluidssignaal. Voor de rest alleen een stevige brom. Als ik de phonotrap aanraak wordt de brom erger. Ik hoor de brom ook als de naald boven de plaat hangt (dus niet speelt)
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Jumping Jack

Als het element een plaat aftast, hoor je normaal het onversterkte signaal als je van dichtbij luistert. Als je dat hoort, zit het probleem alvast niet in het element...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Broem

Quote from: Jumping Jack on December 12, 2014, 13:05:46
Als het element een plaat aftast, hoor je normaal het onversterkte signaal als je van dichtbij luistert. Als je dat hoort, zit het probleem alvast niet in het element...

Dat hoor ik prima.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Jumping Jack

Die aansluiting van het rode kabeltje, is die wel oké?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Broem

Die kabelschoentjes zitten netjes vast. Ik heb al vaker elementen gemonteerd. Zit allemaal stevig.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

scrutinizer

#94
Voor zover te zien zitten de kabelschoentjes goed, Broem. wit+/blauw - (links), rood +/groen- (rechts)...

Vreemd verhaal!!!
- Switch ADL goed >MC?
- verbinding PS > 9 volt DC?
- Line in Ok?

Anders ben ik bang voor schade aan ADL of element......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted Member 2

Quote from: scrutinizer on December 12, 2014, 17:00:10
Voor zover te zien zitten de kabelschoentjes goed, Broem. wit+/blauw - (links), rood +/groen- (rechts)...

Vreemd verhaal!!!
- Switch ADL goed >MC?
- verbinding PS > 9 volt DC?
- Line in Ok?

Anders ben ik bang voor schade aan ADL of element......

Is er een automatisch schakelaartje in de arm die bijvoorbeelde de output pas doorgeeft als de arm op of dichtbij het afspeelbare deel van de lp is?

scrutinizer

Quote from: Onder013 on December 12, 2014, 17:27:40
Is er een automatisch schakelaartje in de arm die bijvoorbeelde de output pas doorgeeft als de arm op of dichtbij het afspeelbare deel van de lp is?

Nope!!! Ziet er uit als Project's carbon arm........En ik hoop dat we dat tijdperk al enige jaren achter ons hebben liggen. ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Broem

Quote from: Onder013 on December 12, 2014, 17:27:40
Is er een automatisch schakelaartje in de arm die bijvoorbeelde de output pas doorgeeft als de arm op of dichtbij het afspeelbare deel van de lp is?

Nee, niks van dit alles. Ik heb de vorige Cadenza Black netjes verwijderd en sindsdien de DT niet meer aangeraakt. Ik heb enkel de Clearaudio phonotrap (waarop ik in eerste instantie heb gedraaid tot de diamanttip van de vorige Candenza weg was) verkocht. In afwachting van mijn nieuwe phonotrap de ADL GT 40 ontkoppeld en aangesloten op de lijn ingang, switch op MC en verder alles aangesloten zoals altijd. Ik kan me niet voorstellen dat de ADL kapot is. Ik heb 'm het laatste jaar vooral gebruikt als hoofdtelefoon versterker maar ripte daarvoor met regelmaat vinyl (Linn met Ortofon Rondo Red) ik begrijp er echt helemaal niks van. Toch denk ik dat het in het element en /of armbedrading zit. Ik krijg volgende week mijn nieuwe phonotrap en probeer die nog even, anders zit er niks op om alles weer in te pakken en retour te sturen. Ben ruim 3 maanden verder en heb 6 plaatjes kunnen draaien. Zucht, koop ook eens een nieuw apparaat. Al die mooie lp's die staan te wachten en vakantie in het vooruitzicht. Kan geen icoontje met een traantje vinden maar anders...
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

scrutinizer

Quote from: Broem on December 12, 2014, 17:44:07
Nee, niks van dit alles. Ik heb de vorige Cadenza Black netjes verwijderd en sindsdien de DT niet meer aangeraakt. Ik heb enkel de Clearaudio phonotrap (waarop ik in eerste instantie heb gedraaid tot de diamanttip van de vorige Candenza weg was) verkocht. In afwachting van mijn nieuwe phonotrap de ADL GT 40 ontkoppeld en aangesloten op de lijn ingang, switch op MC en verder alles aangesloten zoals altijd. Ik kan me niet voorstellen dat de ADL kapot is. Ik heb 'm het laatste jaar vooral gebruikt als hoofdtelefoon versterker maar ripte daarvoor met regelmaat vinyl (Linn met Ortofon Rondo Red) ik begrijp er echt helemaal niks van. Toch denk ik dat het in het element en /of armbedrading zit. Ik krijg volgende week mijn nieuwe phonotrap en probeer die nog even, anders zit er niks op om alles weer in te pakken en retour te sturen. Ben ruim 3 maanden verder en heb 6 plaatjes kunnen draaien. Zucht, koop ook eens een nieuw apparaat. Al die mooie lp's die staan te wachten en vakantie in het vooruitzicht. Kan geen icoontje met een traantje vinden maar anders...

Dat is idd een teleurstelling. :(

neemt niet weg dat het een vreemd verhaal is. Nieuw element (dus sterk dat er een metaaldeeltje tussen poleplaat en spoel zit), elektrisch goed verbonden, geometrie is verder onbelangrijk in deze...... Wat weerhoudt je de bedrading na te meten/controleren?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Broem

Quote from: scrutinizer on December 12, 2014, 17:52:24
Dat is idd een teleurstelling. :(

neemt niet weg dat het een vreemd verhaal is. Nieuw element (dus sterk dat er een metaaldeeltje tussen poleplaat en spoel zit), elektrisch goed verbonden, geometrie is verder onbelangrijk in deze...... Wat weerhoudt je de bedrading na te meten/controleren?

Daar heb ik absoluut geen kaas van gegeten en heb er de spullen ook niet voor. Als het vorige element goed heeft gespeeld en ik verder niet aan de bedrading heb gezeten moet dat kloppen. Het nieuwe element aansluiten is een fluitje van een cent (duidelijke kleur indicatie) Blijft jammer dat ik geen ander element meer heb om dat te checken. Dan kon ik eea uitsluiten. Ik stop er mee en kan niet anders als afwachten. Heb nog wel een telefoontje naar de NL importeur gewaagd, antwoord was duidelijk en begrijpelijk...niet hun probleem. Bedankt voor de tips. Ik laat tot nog wel weten wat het probleem was.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45