Alles over phono versterkers

Started by Joris1971, January 9, 2012, 20:44:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Mordante

Quote from: Kwabbernoot on August 15, 2015, 23:54:56
Ik neem aan dat de vraag voor mij is?

Ik wilde voor de verandering een robuuste en makkelijk af te stellen arm hebben en ook nog een beetje betaalbaar.  Daarnaast had ik al een SME board voor op mijn loopwerk. En er zal vast beter te koop zijn maar veel beter?

Groeten...

Misschien wat overdreven van mij. Echter persoonlijk zou ik eerder kijken naar Reed, Ikeda, Kuzma, en er zijn er vast nog meer.

Robiwan

Laatst de iFi Iphono getest. Instellingen voor de Linn Adikt MM op 40 dB versterking, 47kohm afsluitweerstand en 100 pF capaciteit.

Best een aardig trapje en super compact met een redelijk stille achtergrond, schone en heldere klank, maar dynamiek, speelvreugde en met name de kwantiteit en strakheid van het laag kon me niet (voldoende) bekoren. Klankmatig beetje doorsnee zoals bijv. ook een Graham Slee's laat horen.   
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

hifi-annemie

Ik gebruik al een tijdje de Golden Note PH 7 met PSU 9 accuvoeding. Ik ben er heel tevreden mee, en is bovendien best betaalbaar.

Robiwan

Quote from: hifi-ralph on August 17, 2015, 10:27:18
Ik gebruik al een tijdje de Golden Note PH 7 met PSU 9 accuvoeding. Ik ben er heel tevreden mee, en is bovendien best betaalbaar.

mooi ding, geen brom want dat lees ik soms wel in reviews?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

hifi-annemie

Nee, niets van brom te horen, ligt wellicht aan de voeding.

Graphtuner

beste mede vinyl liefhebbers...

momenteel speel ik met een project tube box II op mijn VPI classic met Audio Technica OC9 element... op zich geen klachten, alles klinkt zeer leuk en lekker, alleen merk ik dat er nog potentieel zit in de weergave als ik vergelijk met de cd speler (astin trew 3500+), daar is het geluid iets directer en komt beter los van de speakers, op vinyl klinkt alles iets meer terughoudend.

Nu als ik kijk naar de huidige setup vermoed ik dat de voorversterker het grootste aandeel kan hebben, uiteraard kan een ander element ook veel betekenen maar zolang de OC9 goed functioneert zie ik me niet direct upgraden... maar zeg nooit nooit.
Als ik momenteel rondkijk naar de voorversterkers ben ik vooral gecharmeerd door de Sonneteer Sedley en omdat de astin trew cd speler me zo goed bevalt kijk ik ook naar de astin trew 8000 phono stage, waar ik hier op het forum ook een paar mensen mee zie spelen.

Nu is er iemand die beide al kunnen vergelijken heeft? Zelf heb ik beide nog niet gehoord in een setup, de sedley vind ik zelf gewoon heel mooi en astin trew bekijk ik omwille van de cd speler ervaring... beide phono stages zijn beschikbaar op de 2e hands markt voor een relatief beperkt budget, en das ook mooi meegenomen

Uiteraard zijn alle ervaringen welkom :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

"deleted member" aka Onder013 speelt met de combi at oc9 en de astin trew 8000.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

Quote from: Jumping Jack on January  4, 2016, 10:58:55
"deleted member" aka Onder013 speelt met de combi at oc9 en de astin trew 8000.

die had ik ook teruggevonden... vandaar mijn vraag hier om de boel wat open te trekken  ;D
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

brtram

Ik gebruik de Sonneteer achter een Thorens TD850/Michell tecnoarm/Transrotor UC.R element(=Goldring 1042 Reference).
Deze combinatie klinkt (met mijn oren) mooier dan cd's of streamen via de OPPO105.

De Sonneteer is d.m.v. dipswitches heel goed aan te passen aan het element.
De USB uitgang vind ik niet geweldig.
Ik gebruik de USB uitgang niet en rip via de analoge uitgang en een externe acd.

Ik heb geen ervaring met de Astin Threw.

ps
De Sonneteer wordt niet zo vaak 2e hands aangeboden  ;)

Graphtuner

Quote from: brtram on January  4, 2016, 11:30:54
De Sonneteer wordt niet zo vaak 2e hands aangeboden  ;)

klopt, laatst hier op het forum stond er eentje te koop zonder usb, het is ook die versie die ik zou nemen...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Sodejuu

Er staat een review op www.puresound.be over de laatste versie van de Astin Trew. Zo ver ik die kan beoordelen klopt die behoorlijk (ik heb 'm zelf gereviewd). De AT8000 klinkt toch wel anders dan de cd-speler. De ontwerpers zijn dan ook verschillend. De AT8000 is ontworpen door ons aller bekende KT-88, maar is in de laatste versie wel iets aangepast.
http://www.puresound.be/recensies/archive/2015/mei/article/astin-trew-at8000-improved-phonostage/?tx_ttnews%5Bday%5D=10&cHash=c7c73bab4ee50a75339fe082fdc0762b

De Sonneteer ken ik helaas niet.

Wil je alleen maar een van deze twee of sta je ook open voor andere opties?
Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier. - Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

naish123

#411
Ik heb sinds kort een Schiit Mani phono pre. Ben er erg content mee.
Geluid is echt goed. Bass, helderheid, timing, super!

Dit vind ik zo'n gave review:


https://youtu.be/R4PvNVBUQGY

Devo

Leuke phono pre voor 129 dollar, heb je hem hier in nederland gekocht?


Robiwan

Quote from: naish123 on January  8, 2016, 18:28:21
Ik heb sinds kort een Schiit Mani phono pre. Ben er erg content mee.
Geluid is echt goed. Bass, helderheid, timing, super!

Dit vind ik zo'n gave review:


https://youtu.be/R4PvNVBUQGY

Klinkt niet slecht voor een phonotrap van 160 euro!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

naish123

Ding klinkt ook echt goed. En MM en MC!

Jumping Jack

Heb je ervaring met andere phono's ter vergelijk? Heeft ie ook instelmogelijkheden?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

naish123

Ik wel een aantal phono pre's gehad. Oa Cambridge audio, Rotel en een paar versterkers met een goede phono ingang. 
Je kunt m aan de onderkant met schuifjes aanpassen aan je element.

Maikel_audionerd

Zeker een interessant ding zeg !
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Graphtuner

Quote from: Sodejuu on January  8, 2016, 15:00:20
Wil je alleen maar een van deze twee of sta je ook open voor andere opties?

ik sta zeker open voor andere opties! Zoals gezegd, astin trew omdat de cd speler bevalt maar de phono pre heb ik nog nooit gehoord... dus bedankt voor je interessante info :) De sonneteer is gewoon een zeer mooi doosje :p

Je hebt ook die kleine Nagra BPS, waarom nagra? Omdat ik voor het eerst op een nagra set door vinyl overdonderd werd... waarom de BPS? Omdat ik de grote nooit zal kunnen betalen  ;D Maar deze bps zou ook anders klinken dan de grote... dus die zou ik ook niet direct blind durven kopen.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

gerzom

Quote from: Graphtuner on January 11, 2016, 14:33:38
ik sta zeker open voor andere opties! Zoals gezegd, astin trew omdat de cd speler bevalt maar de phono pre heb ik nog nooit gehoord... dus bedankt voor je interessante info :) De sonneteer is gewoon een zeer mooi doosje :p

Je hebt ook die kleine Nagra BPS, waarom nagra? Omdat ik voor het eerst op een nagra set door vinyl overdonderd werd... waarom de BPS? Omdat ik de grote nooit zal kunnen betalen  ;D Maar deze bps zou ook anders klinken dan de grote... dus die zou ik ook niet direct blind durven kopen.
Moon 310lp (al dan niet met 320s voeding ) ik ben zeer onder de indruk van deze phono.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Sodejuu

Quote from: Graphtuner on January 11, 2016, 14:33:38
ik sta zeker open voor andere opties! Zoals gezegd, astin trew omdat de cd speler bevalt maar de phono pre heb ik nog nooit gehoord... dus bedankt voor je interessante info :) De sonneteer is gewoon een zeer mooi doosje :p

Je hebt ook die kleine Nagra BPS, waarom nagra? Omdat ik voor het eerst op een nagra set door vinyl overdonderd werd... waarom de BPS? Omdat ik de grote nooit zal kunnen betalen  ;D Maar deze bps zou ook anders klinken dan de grote... dus die zou ik ook niet direct blind durven kopen.
Ik merk dat je nogal visueel georienteerd bent. ;)

Zo te zien is je budget iets van €1000-1200. In die prijsklasse zijn er nogal wat phonotrappen te koop. De Nagra BPS zou je misschien voor dat bedrag kunnen vinden. Het is zeker geen VPS, maar de BPS is absolut prima.
Je zou ook eens naar een Whest Two of een Lehmann Decade. Verder is een EAR 834P ook erg goed (misschien wel de muzikaaldte uit het rijtje.
Wil je echt voor weinig een geweldige phono die bovendien veel instelmogelijkheden heeft, zou ik de Ifi iPhono zeker in je keuze meenemen. Die kost nog niet de helft van bovengenoemd budget en speelt wel bijna in die liga.
Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier. - Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

Jumping Jack

De Lehmann Decade zal wss niet zijn smaak zijn, in combinatie met zijn element iets te 'analytisch' en te helder (ik heb een hele tijd met die combi gespeeld, Graphtuner speelt nu met mijn "oude" element).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Sodejuu

Het ligt eraan. Als hij een oude OC-9 heeft, heb je gelijk. De nieuwe OC9 III is echter heel anders dan zijn voorgangers. Die heeft wel body en klinkt zelfs warm voor een AT, zonder detail te verliezen.
Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier. - Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

Jumping Jack

Het is de mk3 en die vind ie nu al te koud.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs