Centrale opslag voor Mac / Oppo

Started by Wuppy32, January 8, 2012, 11:10:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wuppy32

Momenteel in huis

Mac mini
2x MacBook pro (eentje van mij en eentje van mijn vriendin)
Oppo BDP93EU

Ik ben op zoek naar een centrale opslag. Backups (middels Time Machine) van de MacBook Pro's. Centrale opslag series/films gedownload via de Mac Mini.
Ik gebruik de Mac Mini ook om af te spelen via Plex of VLC, maar ik wil ook downloads kunnen afspelen via de Oppo.

Momenteel heb ik een Netgear Duo NAS, maar die is niet altijd bereikbaar voor de MacBooks en wordt ook niet herkent door Time Machine.

Nu lijkt mij de Time Capsule wel wat, maar misschien zijn er ook andere mogelijkheden. Nieuwere NAS systemen o.i.d.

Wie kan mij advies/tips geven

Wuppy32


Shorkan

Volgens mij heeft Synology time machine support.

Ze hebben ook support voor Twonky Media dus afspelen via de Oppo gaat dan ook lukken :-)
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

hifivogel

Om bestanden extern op te slaan, maak ik gebruik van Time machine. En de externe schijf is een NAS van synology. Hopelijk beantwoord dit je vraag.
Als ik time machine start duurt het inderdaad even voordat de iMac contact legt met de NAS maar daarna loopt het allemaal prima en het wordt na afloop automatisch afgesloten.
audiostreaming sonos

Sander_Kaa

Ook ik ben tevreden gebruiker van een NAS van Synology voor zowel opslag (muziek en foto's) en Timemachine. Zowel mijn iMac als macmini maken gebruik van de NAS. Ik gebruik deze overigens wireless (wel een kabel tussen modem-router en NAS) en dat zorgt voor enkele seconden totdat er goed contact is.

denoontje

#5
ook hier:

zet in het config van je nas wel de apple zaken aan:

Wuppy32

Quote from: Sander_Kaa on January 10, 2012, 17:15:02
Ook ik ben tevreden gebruiker van een NAS van Synology voor zowel opslag (muziek en foto's) en Timemachine. Zowel mijn iMac als macmini maken gebruik van de NAS. Ik gebruik deze overigens wireless (wel een kabel tussen modem-router en NAS) en dat zorgt voor enkele seconden totdat er goed contact is.

Welke type NAS van Synology heb jij?

Sander_Kaa

Quote from: Wuppy32 on February  3, 2012, 18:15:39
Welke type NAS van Synology heb jij?

De DS211. Met de kennis van nu zou ik wellicht voor iets meer rekenkracht/snellere schijven gegaan. Schijven moeten nu telkens opstarten als ik bv. Itunes wil activeren waardoor Itunes de library nog wel eens niet 'ziet'. Ik weet overigens niet of een 'snellere' NAS dat probleem zou oplossen. Maar al met al dik tevreden!

Xstream

#8
Voor alleen wat opslag en streamen voldoet de DS2/411(j) of + prima.
Ga je er echter ook mee/op downloaden (met uitpakken enzo) of andere meer geavanceerd zaken als websites localhost draaien e.d., dan is een snellere zeker aan te raden en een stuk fijner. Ik heb die van mij DS411J daarom binnen een jaar ook al vervangen met een DS1511+. Met de 11j haalde ik maar +- 3.5Mb/s max, met de 1511 m'n max van 7,5Mb/s. Daarbij ging de DS411j ook over z'n nek bij uitpakken van BR's. Niet dat die vast liep, maar duurde gerust een halve dag a dag. Erg irritant.

Echter, het activeren van de schijven blijf je houden (wellicht fractie sneller, maar niet veel). Dat is gewoon de energie zuinige modus waarbij de schijven vanuit sleep modus geactiveerd worden. De HD snelheid bepaald dan meer hoe snel dit gaat. Dus daarvoor hoef je geen snellere te nemen. Alleen snellere (minder energiezuinige) schijven erin zetten wellicht (hoe meer rpm hoe sneller dit doorgaans gaat). Zijn ook wel charts voor op TomsHardware e.d. (Access time).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Wuppy32

Quote from: Sander_Kaa on January 10, 2012, 17:15:02
Ook ik ben tevreden gebruiker van een NAS van Synology voor zowel opslag (muziek en foto's) en Timemachine. Zowel mijn iMac als macmini maken gebruik van de NAS. Ik gebruik deze overigens wireless (wel een kabel tussen modem-router en NAS) en dat zorgt voor enkele seconden totdat er goed contact is.

Deze situatie heb ik ook met mijn Netgear Ready NAS duo. Alleen redelijk vaak verdwijnt de NAS uit de finder van MacBook pro's / Mac mini.
Ik hoop dat de Synology meer compatible is.

mijkie

heb een Qnap Nas , de 219P II , 2 imacs , appletv etc. , time machine gebruik ik ook op de nas en het leuke van een goede nas is dat hij ook kan downloaden , zowel torent als nzb's , hoef je dan niet met macmini te doen , Qnap is net zo goed als synology , alleen heeft synology dacht ik een functie of een instelbare functie voor plexserver...... , een goede nas is echt een uitkomst voor dit soort dingen ....

mijkie
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6