Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NAF

Quote from: Vhond on August 14, 2021, 09:09:47
Welke mod is hier op losgelaten om 'm Hifi te noemen? (kon het 1,2,3 niet terugvinden).

Hier staat wat uitleg over de mogelijke aanpassingen van deze switch.

https://audiophool.nl/?page_id=69

:google:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Kerkhoffd

Waarschijnlijk bedoelt CZ (correct me if I am wrong) dat de Meraki vlak bij de hifi set is gemonteerd. Modded of niet.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

CZ79

Geen mod (en ook niet nodig).
Er staat 'hifi' omdat enkel de hifi erop is aangesloten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: Kerkhoffd on August 14, 2021, 10:10:10
Waarschijnlijk bedoelt CZ (correct me if I am wrong) dat de Meraki vlak bij de hifi set is gemonteerd. Modded of niet.

100 punten  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Toch nog een beetje aan het schuiven geweest en daarbij een soort van hybride aanpak gehanteerd tussen de PS audio methode en de verkorte Master Setup procedure.

Enige dat ik nu nog wil testen is de baspoort eens dempen om te kijken of dat een positief verschil maakt, ben benieuwd.

Verder weinig wijzigingen, behalve een nieuwe digitale interlink die onderweg is naar me. Geen grootse verwachtingen van maar wel leuk om eens te kijken wat dit doet. Het betreft een Nimak Pulsar mk2 puur zilveren interlink.

Dat is dan ook het moment om eens te proberen hoe de DAC van de Moon zich verhoudt tot de Chord DAC, gewoon om eens te kijken of het verschil voor mij hoorbaar/merkbaar is.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Met een beetje mazzel heb ik morgen een andere DAC in huis, gewoon leuk om eens te proberen en deze had ik al een tijdje op het oog maar was altijd net boven budget wat ik er voor over had.

Twee jaar geleden ook een deal gemaakt voor zo'n zelfde Dac en toen belazerd voor €650, aangifte gedaan, dader gepakt en ik heb daadwerkelijk elke euro terug gekregen.

Nu voor een meer dan keurige prijs komt de verkoper bij mij aan om de DAC te brengen en kunnen we hem hier testen. Bij technisch 'in orde' is de deal rond.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Leuk vooruitzicht. Jouw set staat er gewoon, ik heb de indruk dat je tevreden bent en dat dit soort stapjes er enkel zijn ter lering en vermaak 🙂
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Dat is het exact! Gewoon af en toe weer een nieuw kabeltje of een nieuw dingetje maar zoals het nu staat ben ik heel happy.

Deel van de hobby is ook af en toe eens iets veranderen en als het niet bevalt dan gaat het weer de verkoop in.

Morgenochtend dus een mooie DAC in huis, als ik hem heb verklap ik het raadsel :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Marino

Heb je eindelijk de dac? Ik weet welke het is maar verklap het niet.
Fijn dat de verkoper het ook nog eens komt brengen!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

CZ79

Eeehm eindelijk? Ik heb de deal vanmiddag rondgemaakt dus dat 'eindelijk' valt nog wel mee  :D
Ik heb het er hier verder maar 1x over gehad en dat was toen ik ben opgelicht, nu deed zich toch de gelegenheid weer voor en heb ik mijn kans gegrepen.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Marino

Ik bedoelde meer na de oplichting en waarschijnlijk de markt in de gaten houden voor exemplaar met een nette prijs..

Blijft een mooie dac, qua uiterlijk mijn smaak.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

CZ79

Denk dat je goed zit en we gaan het morgen meemaken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Vhond

Ben benieuwd welke Chord Dac het is geworden.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Net een onwijs leuk bezoek gehad van een mede liefhebber en de DAC is binnen en staat te spelen, het is geworden:

Weiss DAC2


Gelijk aangesloten en hier getest op werking, maar staat nu te spelen. Erg positief en onwijs veel detail en spreiding zonder dat het vermoeiend wordt (noemen ze dat muzikaal???), het geluid is iets minder 'vet' dan met de Chord, maar heel erg mooi.
Heel bijzonder apparaat dit, want wat ik nu hoor en ervaar is niet hetzelfde als dat ik had of heb gehad, wat het ook is.....ik ben er erg blij mee.

Gelijk maar weer de Grimm TPR AES/EBU kabel ertussen gezet, de Chord DAC had geen AES/EBU in, maar ik heb al eerder ervaren dat ik dit toch fijner vindt vanaf de Moon streamer.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Deze versie is geupgrade (door Weiss) met een optionele USB aansluiting, nu gebruik ik dat niet maar toch leuk dat deze er op zit voor (wellicht) de toekomst.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

JoWa

Quote from: cz79 on August 26, 2021, 12:24:20
Net een onwijs leuk bezoek gehad van een mede liefhebber en de DAC is binnen en staat te spelen, het is geworden:

Weiss DAC2


Gelijk aangesloten en hier getest op werking, maar staat nu te spelen. Erg positief en onwijs veel detail en spreiding zonder dat het vermoeiend wordt (noemen ze dat muzikaal???), het geluid is iets minder 'vet' dan met de Chord, maar heel erg mooi.
Heel bijzonder apparaat dit, want wat ik nu hoor en ervaar is niet hetzelfde als dat ik had of heb gehad, wat het ook is.....ik ben er erg blij mee.

Gelijk maar weer de Grimm TPR AES/EBU kabel ertussen gezet, de Chord DAC had geen AES/EBU in, maar ik heb al eerder ervaren dat ik dit toch fijner vindt vanaf de Moon streamer.
Mooie aanwinst Chris [emoji1360].
De Chord gaat de verkoop in?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

CZ79

#2843
Als het geluid niet opeens veel minder wordt zeker wel :-)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

fugazi_2009

Grappig, ik heb ook nog naar dit exemplaar zitten kijken.  Lijkt mij een mooi apparaat!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CZ79

Is het ook, en een behoorlijk positief verschil met de Chord. Beide erg goed maar ook beide erg anders
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Marino

Yes, de Weiss is er! Mooi dat het ook nog eens positief uitpakt, toch altijd meer afwachten.
Ik wil ook nog wel eens zo'n Weiss proberen maar dat mag zonder usb.

Het zal extra fijn klinken na zo'n oplichtingservaring. Veel luisterplezier!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

CZ79

De USB gebruik ik ook helemaal niet maar toch fijn dat deze door Weiss (later) is ingebouwd, wellicht in de toekomst een keer een streamer met USB uit en dan kan ik de DAC houden
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Na een dag luisteren en muziek draaien ben ik steeds meer overtuigd dat dit een hele goede stap is in de juiste richting.

De Weiss DAC 2 is uiterst precies, erg gedetailleerd en maakt het gehele beeld dieper en breder (in de goede zin, dus niet een piano van 7m breed).
Niet schel of scherp, maar zeer neutraal en er springt geen Bas/mid/hoog uit, heel erg mooi in balans.
De Chord doet in het middengebied alles een klein beetje aanzetten, maar niet de Weiss.

Eerlijk is eerlijk, het is wel even wennen omdat het 'kaler' lijkt, maar als je even aandachtig verder luistert hoor je dat dit het niet is, gebalanceerd is het juiste woord.

Kortom een onwijs goede DAC waar ik lang plezier van ga hebben
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Goede stap Chris! Een hele fraaie DAC! 👍
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]