Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

CZ79

Van de week maar een sub gekocht (REL Q200e), de bas is al minder geworden maar wellicht is iets beter haalbaar en ik zag een mooie kans om een Q200 te kopen (had ik al eerder mee getest) dus 1+1=2

Gisterenavond laat even wat gestoeid met mijn sub en de resultaten zijn er voor wat betreft de 'baspieken', ook weer wat geschoven met de luidsprekers en op een enkel dipje op de 51 en 52 Hz (60dB) kom ik in het geheel niet verder dan 80dB (90-94Hz).

Dus mijn piek op 32/33Hz was rond de 98dB en is nu 79dB pompom (pink noise = 70dB), dan kakt de bas op 51 en 52Hz een beetje in naar 60 á 62dB en dan heb ik nog wel een versterking op de 90-94Hz naar 80 á 81dB, maar al met al heb ik de pieken van 98dB in het echte laag met -17dB kunnen dempen en is het gehele verloop (met uitzondering van de piekjes en dipjes) best netjes, gemeten op 70dB kom ik tot 80dB piek en gemiddeld 64dB dip (dus maar een verloop van laag naar hoog van 16dB in plaats van 32dB).

Ik ben er niet meer aan toe gekomen om echt muziek te gaan luisteren maar dat doe ik van de week even, kijken of alle gemeten waardes ook hun positieve effect hebben in de luisterervaring en de muzikaliteit.

PS als ik echt een testtoon opzet van 33Hz en ik doe de sub uit dan wordt je helemaal nettergek van het geluid, terwijl ik voor mijn gevoel er al bijna geen last meer van had, gemeten waardes zeggen niet alles maar theoretisch zou het nu beter moeten zijn, ik hou jullie op de hoogte...

TBC
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Mooie vorderingen gemaakt dus :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

die plateau's onder je apparatuur en speakers waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

Die plateau's onder mijn apparatuur heb ik zelf gemaakt van MDF (twee platen van 16mm op elkaar gelijmd en een randje erin gefreest) en die platen onder mijn luidsprekers zijn van graniet en heb ik laten maken in Lelystad (bedrijf bestaat niet meer volgens mij).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

dankjewel! er zijn geen bedrijven die ze maken zeker (behalve steenhouwerij's)?
het heeft ook geen naam?

wat heb je betaald voor die granieten platen?

gr.

Wessel
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

85 euro voor all twee, bij de stenenman in lelystad (ik weet niet of die nog bestaat en hetzelfde doet) maar het was wel erg goedkoop
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

dat is redelijk goedkoop ja. heb net een mailtje gestuurd naar de lokale steenboer dus ben benieuwd wat die er voor vraagt.

hebben die platen ook een naam? zijn er zaken die dit aanbieden? dat googelt wat makkelijker dan: luidspreker plaat/plateau o.i.d.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

Bij een natuursteen handel, of grafsteenhandel kun je dit vaak halen, maar reken op een euro of 170, dat is doorgaans ongeveer de prijs.
Dit is de 'absolute black' en de platen zijn 2cm dik
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

tja was ik al bang voor! dan maak ik ze zelf wel van mdf ofzo;) toch meer voor de looks.

Maar het heeft geen naam van die platen? als spikes&cups dat zo'n plaat ook een specifieke naam heeft?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

granieten/natuurstenen plaat, een andere naam weet ik niet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

Voor apparatuur heb je andere benamingen zoals:

trillingsdempend plateau
Dempings platform
decoupling base
ontkoppelingsplatform

Je zou eens kunnen zoeken op dit soort namen maar dan ben je over het algemeen heel wat meer kwijt dan de granieten platen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

@W.A. Otter: je hebt PM
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

waar haal je die A in w.otter vandaan?  ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

Heel scherp...OK lees W.Otter in plaats van W.A.Otter, of zijn je ouders vergeten de A erbij te doen als naam, toen je werd geboren ;D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

sterker nog het is een J ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

Zeker weten geen A? Ik vergis me zelden :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

dit is dan toch die keer dat je je wel vergist hebt  ;D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

Ik denk het ook, maar als je zelf panelen gaat maken kun je ook Berken Multiplex gebruiken, ik geloof dat dat beter dempende eigenschappen heeft, er zijn al diverse topics hier op het forum waarin dat naar voren komt.
Ik ga die van mijn wellicht vervangen door Mulitplex.

Nu heb ik de panelen van MDF gemaakt met daaronder Vibrapods en de versterkers zelf staan weer op Acoustat ontkoppeldinges.

Wellich neem ik nog eens de tijd om iets van Multiplex te maken en dan drie platen waarvan de middelste een ruimte heeft om te vulen met lood, schelpenzand, o.i.d.
Zo kun je zelf ook best een aardig platform maken, even mooi randje erin vrezen en aflakken/verfen en voila
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

whahaha sorry maar al dat dempingsgeauwhoer moet een keer opgehouden zijn  :ph34r: dat zal me aan de bal jeuken. het gaat me meer om de looks, vind het wel mooi dat ze op een soort sokkel staan en wat demping betreft dat kan me gestolen worden. dat kan ik nog wel 100 dingen verzinnen die gedempt kunnen worden. er zit dr 1 naast me op de bank daar wil ik ook wel wat lood in stoppen  :devil: nee ongein.

maar die granieten platen die je me had ge-PMt hebben wel ongeveer de goede afmetingen! maar vind het zelf ook wel leuk om een beetje bezig te zijn met mdf en lakken en polijsten. daarnaast wil ik een sub aanschaffen binnenkort en daar ook een plateau voor maken. dan moet ik alsnog naar de steenboer om 1 te laten maken van hetzelfde soort graniet.. dus weer veel luxe problemen  :sarcasm:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

woont iemand in de buurt van Gouda en rijdt hij/zij binnenkort naar Assen city? beloning: kratje pils ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

Quote from: W.Otter on May 17, 2012, 16:54:19
whahaha sorry maar al dat dempingsgeauwhoer moet een keer opgehouden zijn  :ph34r: dat zal me aan de bal jeuken. het gaat me meer om de looks, vind het wel mooi dat ze op een soort sokkel staan en wat demping betreft dat kan me gestolen worden. dat kan ik nog wel 100 dingen verzinnen die gedempt kunnen worden. er zit dr 1 naast me op de bank daar wil ik ook wel wat lood in stoppen  :devil: nee ongein.

maar die granieten platen die je me had ge-PMt hebben wel ongeveer de goede afmetingen! maar vind het zelf ook wel leuk om een beetje bezig te zijn met mdf en lakken en polijsten. daarnaast wil ik een sub aanschaffen binnenkort en daar ook een plateau voor maken. dan moet ik alsnog naar de steenboer om 1 te laten maken van hetzelfde soort graniet.. dus weer veel luxe problemen  :sarcasm:

Beetje kortaf zo natuurlijk, ik heb een IKEA meubel met glazen deuren en die deuren stonden mooi mee te trillen met het draaien van een SACD waardoor je de deurtjes dus hoorde trillen, dus demping had in mijn geval wel zin, zelfde geldt voor een sub, demping kan wel degelijk zin hebben om meetrillen van een vloer of doordreunen te verminderen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

tuurlijk heeft tot op zekere hoogte zin. dat ben ik helemaal met je eens. ik heb een jaren 60 huis met een glazen tussenwand die mijn eetkamer afscheidt, daar zit enkel glas in dus trilt als de neten bij een leuke actiefilm.

Het is soms een beetje vermoeiend dat er dempers van honderden euros onder 'moeten' of bekabeling van duizenden euros. ga %$#%$# eens zitten en geniet van je muziek/film  :dozingoff:

zelf ben ik ook iemand die steeds weer wat nieuws wil hoor, maar ik trek wel ergens een grens. :sigh:

maar goed! die graniet platen gaan niet door, die vent wil er 100 euro voor hebben, dan ga ik wel even naar de lokale steenboer die heeft vast nog wel wat reststukken liggen waar ik voor n prikkie wat kan halen. óf ik ga mooi zelf wat plateau's maken van 36mm MDF en dan mooi pianolakken:) ook wel leuk om mee bezig te zijn.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

Zelf maken kan natuurlijk altijd, maar graniet...zijn niet vaak reststukken en je bent dan nog steeds aardig geld kwijt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

hoeft niet persee graniet te zijn als het maar zwart steen is met een beetje glans
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF