Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Ze hellen een paar graden achterover idd.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Carrol

Wat voor een effect heeft dat op t geluid?
Ik zie ook dat jij ze al hoger hebt staan,is de tweeter nu wel op oorhoogte?
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

CZ79

Geen flauw idee, is het ontwerp van de luidspreker dus met dat hellen zullen ze vast een bedoeling hebben. Ik heb de spikes op het laagst staan en daaronder 5cm granieten platen. Tweeters zitten nagenoeg op oorhoogte
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Carrol

oh oke,zit in het ontwerp,idd de ontwerper heeft zeker daar een bedoeling mee
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

CZ79

De plaat eronder is meer bedoeld zodat ik niet dagelijks de speakers weer goed moet zetten (verschuiven) en het ziet er ook nog eens goed uit  :D

Ik heb nog wel een paar machinedempers met de juiste schroefdraad dus ik zou die nog wel eens kunnen proberen, maar voor nu is het goed zo.

Erg happy
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Granieten tegels gaan weg, klinkt echt beter zonder. Ik trap er iedere keer weer in omdat het fraai staan maar wanneer ik ze eronderuit haal dan heb ik gewoon een mooier geluid.
Ik heb nu, tijdelijk, een paar andere (rubberen machinedempers) eronder geplaatst, maar heb gisteren bij H&C Hifi twee sets Isoacoustics Gaia III besteld.
Ben benieuwd.....
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Mooie maar prijzige voetjes. Echter hebben deze ook mijn aandacht, ik ben dan ook erg benieuwd naar jouw ervaringen 👍🏻

Quote from: cz79 on November 16, 2019, 08:36:02
Granieten tegels gaan weg, klinkt echt beter zonder. Ik trap er iedere keer weer in omdat het fraai staan maar wanneer ik ze eronderuit haal dan heb ik gewoon een mooier geluid.
Ik heb nu, tijdelijk, een paar andere (rubberen machinedempers) eronder geplaatst, maar heb gisteren bij H&C Hifi twee sets Isoacoustics Gaia III besteld.
Ben benieuwd.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Quote from: cz79 on November 16, 2019, 08:36:02
Granieten tegels gaan weg, klinkt echt beter zonder. Ik trap er iedere keer weer in omdat het fraai staan maar wanneer ik ze eronderuit haal dan heb ik gewoon een mooier geluid.
Ik heb nu, tijdelijk, een paar andere (rubberen machinedempers) eronder geplaatst, maar heb gisteren bij H&C Hifi twee sets Isoacoustics Gaia III besteld.
Ben benieuwd.....

Als je het mooi vind staan, fake tegels? Alleen de zichtbare rand, midden van de tegel er uit zagen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CZ79

Nee hoor, ze zijn verkocht en ik ga blij zijn met de gaia's
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: Xander32 on November 16, 2019, 09:40:31
Mooie maar prijzige voetjes. Echter hebben deze ook mijn aandacht, ik ben dan ook erg benieuwd naar jouw ervaringen 👍🏻

Ja zijn het ook maar dat waren de tegels ook en die doen het geluid geen goed. Dus ben benieuwd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Sirius666

Quote from: cz79 on November 16, 2019, 11:23:22
Nee hoor, ze zijn verkocht en ik ga blij zijn met de gaia's

Weet je heel toevallig of de Gaia's onderling van elkaar nog iets te verstellen zijn? M'n laminaat ligt niet waterpas :D

Ralf67

Grappig, ben juist mijn subwoofers weer op Belgisch hardsteen aan het plaatsen.

Mijn nieuwe fronts zijn voorzien van zogenaamde outriggers.


CZ79

Jazeker. Het is gewoon een schroefverbinding dus die kun je dan per Gaia er verder in/uitdraaien. Zolang het logo maar aan de voorzijde staat
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Sirius666

Quote from: cz79 on November 16, 2019, 12:08:52
Jazeker. Het is gewoon een schroefverbinding dus die kun je dan per Gaia er verder in/uitdraaien. Zolang het logo maar aan de voorzijde staat

Ah beter, thnx.

Xander32

Wat deden de tegels dan betreffende het geluid?

Quote from: cz79 on November 16, 2019, 11:30:54
Ja zijn het ook maar dat waren de tegels ook en die doen het geluid geen goed. Dus ben benieuwd
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Magerder, weet even niet het juiste woord. Killer, nu de scansonics weer op de grond staan klinkt het gewoon voller, betere bassen en strakker.
Grotere bubble ook, met Roger Waters klinkt nu het geluid volledig links en rechts van me terwijl het geluid, toen de tegels er nog onder stonden, meer tussen de speakers in bleef, ook we aardig maar nu is het gewoon anders (beter naar mijn zin)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Het schuinstaan van de speakers doet men omdat de looptijd van tweeter en woofer verschillen. Maw door het schuinstaan komt het geluid van tweeter en woofer tegelijkertijd aan, anders kan daar verschil in zitten, dit schijnt een mooiere oplossing te zijn dan dit aan te passen via het filter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Thx, helder 👍🏻

Zelf had en heb ik de ls op tegels staan, kan ze daarmee eenvoudig verschuiven en ze staan iets hoger. Ik heb nooit zonder geluisterd, wellicht toch een keer doen 🤔

Quote from: cz79 on November 16, 2019, 14:27:21
Magerder, weet even niet het juiste woord. Killer, nu de scansonics weer op de grond staan klinkt het gewoon voller, betere bassen en strakker.
Grotere bubble ook, met Roger Waters klinkt nu het geluid volledig links en rechts van me terwijl het geluid, toen de tegels er nog onder stonden, meer tussen de speakers in bleef, ook we aardig maar nu is het gewoon anders (beter naar mijn zin)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Heb graniet gehad en hout maar bij mij is het gewoon mooier zonder
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Richi

Quote from: cz79 on November 16, 2019, 12:08:52
Jazeker. Het is gewoon een schroefverbinding dus die kun je dan per Gaia er verder in/uitdraaien. Zolang het logo maar aan de voorzijde staat
En dat is heel eenvoudig, want de voeten zijn te draaien zonder dat het schroefdraad draait.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CZ79

Toch niet zonder dat ze dan hoger of lager komen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Richi

Quote from: cz79 on November 16, 2019, 18:06:02
Toch niet zonder dat ze dan hoger of lager komen?
Zekers wel. Het schroefdraad en de voeten kunnen onafhankelijk van elkaar draaien. Dus als het schroefdraad op hoogte is, kan je de voeten recht draaien zonder het schroefdraad verder te draaien. Een mooie constructie, maar dat mag ook wel voor dat geld.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CZ79

#2497
Maar als ik het voetje rechtdraai dan gaat hij toch hoger of lager op het schroefdraad? Kan niet anders volgens mij?

Zijn millimeters maar toch... zal vast wel goed komen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Set Isoacoustics Gaia III zijn binnen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67

#2499
Prijzige dempertjes  8)

Maar mooie techniek in verwerkt.


Toeval ?

https://www.hifi.nl/artikel/28466/Review-IsoAcoustics-GAIA-Onmisbare-audiotweak.html