Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Toch gelukt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

#2452




Dat ziet er strak uit  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Cobraatje

Nog een Scansonic MB eigenaar, verstandig ;)
Veel plezier ermee :pompom:
3.5 meter uit elkaar of meer en behoorlijk ingedraait geeft het beste geluid.
Zelf kan ik dat niet, maar ook niet perfect geplaatst vind in de MB 3.5 erg fijne speakers.

felix01

veelluisterplezier met nieuwe luidsprekers! :clapping:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Staan nu ruim 3M uit elkaar maar ik moet nog wel aan de bak met indraaien en schuiven.
Ga maandag eerst op vakantie maar het klinkt iig al erg strak en zeker niet scherp (was daar een klein beetje bang voor)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Richi

Erg mooie luidsprekers hoor! Kan je de klank omschrijven?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CZ79

Loeistrak, niet klinisch, maar ook zeker niet warm. Enorm brede en diepe stage (echt onwijs) en heel erg snelle weergave van het hoog (beetje rare omschrijving maar echt anders dan een 'normale' Tweeter).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Sirius666

#2458
Quote from: cz79 on August  2, 2019, 22:24:30
Loeistrak, niet klinisch, maar ook zeker niet warm. Enorm brede en diepe stage (echt onwijs) en heel erg snelle weergave van het hoog (beetje rare omschrijving maar echt anders dan een 'normale' Tweeter).

Heeft de stage ook wat hoogte?

Ribbon heeft een aparte 'flow'. Is best even wennen want het tja...het vloeit er alemaal heerlijk vlotjes en tegelijk relaxed uit. Op een meer bescheiden niveau ben ik erg benieuwd naar de XTZ 99.36 FLR welke een Fountek ribbon heeft.

Wat voor muziek luister je zoal?

CZ79

Hoogte lijkt meer dan prima, iets hoger dan de lijn van de speakers dus das prima, maar ik moet nog wel wat aandachtiger aan de bak met de plaatsing en dan de room correction. Ga ik na mijn vakantie doen.

Muziek erg divers, blues, jazz, klassiek, pop/rock.

Maar tot nu toe erg blij met de klank en de muziek van van Dire Straits tot Bach en van Buddy Guy tot Buxtehude
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinda13

Mooie speakers Chris! Veel plezier ermee, maar lukt wel denk ik [emoji7][emoji123]. Ik had ze liever int zwart gehad maar looks zijn echt top! Ik ken dit merk niet.

Verstuurd vanaf mijn EVR-L29 met Tapatalk

" no loss of fine detail "

vik

Gefeliciteerd! Dit zijn bijzondere luidsprekers en klinken heel erg fraai. Ik ken ze persoonlijk en ken ze van forum lid Cobraatje.

Indraaien en breedte hangt ook af van je ruimte en situatie. Dat zul je zelf moeten ondervinden dat kan in elke situatie anders zijn.  Nuff said.. fijne vakantie en veel plezier.  8)


Quote from: cz79 on August  2, 2019, 21:22:59
Staan nu ruim 3M uit elkaar maar ik moet nog wel aan de bak met indraaien en schuiven.
Ga maandag eerst op vakantie maar het klinkt iig al erg strak en zeker niet scherp (was daar een klein beetje bang voor)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

CZ79

Quote from: Pinda13 on August  3, 2019, 04:03:59
Mooie speakers Chris! Veel plezier ermee, maar lukt wel denk ik [emoji7][emoji123]. Ik had ze liever int zwart gehad maar looks zijn echt top! Ik ken dit merk niet.

Verstuurd vanaf mijn EVR-L29 met Tapatalk

Vond ze in het wit juist wel weer aardig. Dit is het kleinere broertje van Raidho
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: vik on August  3, 2019, 08:29:20
Gefeliciteerd! Dit zijn bijzondere luidsprekers en klinken heel erg fraai. Ik ken ze persoonlijk en ken ze van forum lid Cobraatje.

Indraaien en breedte hangt ook af van je ruimte en situatie. Dat zul je zelf moeten ondervinden dat kan in elke situatie anders zijn.  Nuff said.. fijne vakantie en veel plezier.  8)

Thx!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

holco

Gefeliciteerd met je fraai spelende Scansonic's 👍👍👍
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rob46

Heel erg mooi Chris. Net zoals mijn NEAT speakers ook ietwat achterover leunend......?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Ja ze leunen een paar graden achterover 
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Klinkt echt fantastisch, was in het begin een beetje bang voor de bandtweeter (misschien wat te schel), maar onterecht....niet schel, niet schreeuwerig en zeker niet opdringend.

Laag is echt bijzonder stevig, ik zal binnenkort nog wel de TaCT aan het werk moeten zetten om de boel opnieuw in te meten, maar ook zonder correctie klinkt het heel erg naar mijn zin (voor nu :D).

Heb de DNM kabel eens vervangen door een Black Cable, dit is een relatief onbekend merk uit Duitsland, maar maken bijzonder nette kabels en voor een nette prijs (waar ik ze voor heb gekocht), zoals ik gewend ben weer een solid core koperkabel met 4 aders voor de plus en 4 voor de min.
Het laag lijkt strakker dan met de DNM, misschien omdat de diameter nu groter is? Ik weet het niet maar ik ben er erg blij mee en dat is het belangrijkst  :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Vanmorgen voor een zacht prijsje een Van Medevoort DA222 DAC opgehaald. Klinkt niet slecht, lang niet slecht zelfs. Erg muzikaal en haast een analoog geluid, erg mooie dual mono opbouw met gescheiden trafo's voor het analoge en digitale circuit. Mooie voeding ook en de dac weegt bijna 5 kilo wat een degelijke indruk geeft.

Ben best onder de indruk tot nu toe. Even warm laten spelen (heeft een jaar in een kast gestaan), maar eerste indruk is goed.

heb van de week ook de kamer met speakers opnieuw gemeten via de TaCT en een nieuwe targetcurve ingesteld, in het laag de pieken gecorrigeerd en de dips (bijna) gelaten voor wat ze zijn (2 kleine dips) en vanaf 500/600Hz bijna flat naar de 20Khz toe, waarbij ik zoveel als mogelijk de curve van de speakers heb aangehouden (dus nagenoeg niets gecorrigeerd). Erg tevreden mee, wellicht nog een keer (na wat langer luisteren) bepalen of dit hem zeker is voor mij
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Gisterenavond de set van Chris in actie gehoord. Wat klinkt dat ontspannen zeg. Transparant, spat zuiver en een mooi strak laag. Alles in balans. Een set waar je onvermoeibaar uren naar kunt kijken en luisteren :headbanging: Bovendien staan de slanke luidsprekers prima in de woonkamer. We hebben met de van Medevoort DAC geluisterd. Echt helemaal niets mis mee. Volop in detail. Absolute plussen: stemmen, plaatsing van de instrumenten en de rust in het beeld. Geen klosje wol wat uit elkaar gepulkt moet worden. De woonkamer wordt goed gevuld, een breed en groots beeld wordt hier neergezet. Het geluid klinkt bij hoge volumes niet overspannen. De tweeter schiet niet in de stress en het geheel blijft mooi in balans. Het was gezellig gisterenavond Chris. Mooie set!  :clapping:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Was weer gezellig Rob! Thx voor je mooie verhaal
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Zijn er nog wijzigingen in de set doorgevoerd Chris?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Switch erbij gehaald voor de streamer (en alleen de streamer) met een Ifi power supply.
Prima aanwinst en lijkt weer wat schoner te klinken en wat strakker laag, misschien lijkt met maar zo maar het stemt me happy dus... :D

Op de website van Audiomaat stond een tip over een switch en die heb ik opgevolgd (braaf als ik ben) :D :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

J o e p

Netjes, fijn dat je zo tevreden bent!  :pompom:
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Carrol

Hellen ze nu achter over? Of lijkt dat zo.
Mooie luidsprekers 👍
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater