Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

CZ79

Erg goed. ik heb ze van HuubF overgenomen net als de Avalons, had hiervoor Thule amps maar nu met buizen pre en de power van de UcD's is de combi erg mooi. Bevallen erg goed en gaan niet zomaar weer weg, wellicht nog eens wat mooie Dion eindversterkers (ook klasse D) maar die kosten en voor nu laat ik het zoals het nu is
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: chansig on September 29, 2016, 07:48:40
Even los van alle gezelligheid....wat zijn de verschillen ?

Af en toe eens een audiofiele vraag stellen. :D

Gr. Hans

Ben je ook benieuwd naar het Audiofiele antwoord? :colgate:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Zekers...kom er maar in.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Lijkt allemaal iets dynamischer en levendiger, kan ook puur suggestie zijn maar ik ben er erg happy mee.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Als het aanhoudt maakt het allemaal toch niet uit. Veel plezier ermee.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

hifiman

Quote from: cz79 on September 29, 2016, 18:19:28
Erg goed. ik heb ze van HuubF overgenomen net als de Avalons, had hiervoor Thule amps maar nu met buizen pre en de power van de UcD's is de combi erg mooi. Bevallen erg goed en gaan niet zomaar weer weg, wellicht nog eens wat mooie Dion eindversterkers (ook klasse D) maar die kosten en voor nu laat ik het zoals het nu is
Ben benieuwd hoe dat klinkt!  :music:

Overigens speel ik ook met een buizen pre, maar dan met klasse AB eindversterking.

CZ79

Vorige week even een logee in huis gehad, de Class D Audio SDS470, mooie degelijke eindversterker met meer dan voldoende power.
Erg leuk geweest om deze te testen naast mijn huidige monoblokken, ik had er erg veel goede verhalen over gehoord en die werden zeker waargemaakt.

Class D Audio SDS470:

+ Mooi strakke basweergave
+ Degelijke stabiele versterker
+ Meer dan voldoende power
- Geluid blijft iets meer aan de speakers 'kleven'

Hypex UCD400 monoblokken (gemod.):

+ Zeer breed en diep podium, ruimtelijke afbeelding is in mijn set beter
+ Beter match in mijn set, waarschijnlijk komt dat ook doordat de UCD400's niet helemaal meer standaard zijn
+ Stabiel genoeg voor de Avalons
- Bas iets minder strak als de Class D Audio

Ik blijf dus bij mijn huidige eindversterkers, maar een leuke test was het zeker en tof van de verkoper dat ik ze vrijblijvend mocht proberen.
Thx Edwin!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

edwin99

Graag gedaan, staat ondertussen hier weer mee te draaien en als volgende week mijn nieuwe voorversterker komt zal het mij niet verbazen als hij toch hier mag blijven :)
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

CZ79

Snap ik heel erg goed, voor dat geld heb je weinig beters
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Leeuwarden

Wat is er gemod aan jouw UCD's?

CZ79

Beetje gehakt en bekabeling is gedeeltelijk vervangen door mono crystal kabel, ook zijn er andere zekeringen in geplaatst
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

katwax

Als de bas niet strak genoeg is met UCD zou je eens kunnen vergelijken met een eindversterker met Ncore modules.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

CZ79

Leuk vergelijk, alhoewel ik weinig last heb van de bas
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Leuke test Chris en altijd fijn dat een uitkomst bevestigt, dat hetgeen je er hebt staan, zo gek nog niet is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

exact, gewoon lekker genieten van hetgeen ik nu heb
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

martin778

He Chris, heb je werkelijk je voor/eind combi weggedaan voor een Krell KAV300i?  :blink:

CZ79

ha de eerste die het merkt, jazeker en dat is verreweg de beste upgrade in jaren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Absurd hoeveel dynamiek en controle die Krell heeft op de Avalons, bas gaat een heel stuk lager en is veel voller, uithalen in de muziek zijn opeens veel dynamischer. Een veel betere match met de Avalons
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

hifiman

#2170
Quote from: cz79 on December  8, 2016, 14:19:01
ha de eerste die het merkt, jazeker en dat is verreweg de beste upgrade in jaren
Grappig, heb ik ook gehad, maar had toen nog niet de Avatars. Op mijn wat bombastisch klinkende Paradigm speakers van toen was het wat "too much" (te fel), maar kan me zo voorstellen dat het op de Avatars best lekker klinkt  ;D Ook heerlijk dynamisch met film kijken en kan me nog herinneren dat het laag echt retestrak is van deze versterker  :headbanging:

CZ79

Ik heb de bas die ik nu heb nog niet eerder zo gehad, strak en laag. Uiteraard hou ik de TaCT erbij voor Room Correction maar het algehele plaatje is erg opgeknapt sinds ik de Krell heb
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

Quote from: cz79 on December  8, 2016, 14:19:01
ha de eerste die het merkt, jazeker en dat is verreweg de beste upgrade in jaren

proficiat met de krell!! :clapping:
heb zelf ooit nog  de 300il gehad:heel veel power & loei strakke bas ,dat herinner ik me...
En Zoals je beschrijft een goeie match met avalon...

geniet er van!!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Thx en inderdaad een meer dan perfecte match, binnenkort laat ik hem even helemaal nakijken en worden de condensatoren vernieuwd en wordt deze weer helemaal van A tot Z nagekeken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Meting zou wel inzicht geven in of het nu daadwerkelijk lager gaat. Maakt voor de ervaring niets uit. Maar zou helpend kunnen in het vinden van een verklaring.

De Hypex staat toch ook wel bekend om een strak, clean laag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.