Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

CZ79

Ik heb de Dion een bepaalde helderheid horen geven die ik graag heb, de rest is nieuwsgierigheid.
De Dion is klankmatig erg prettig echter door de veel te hoge aansturing geen match bij de hypex eindversterkers (brom, zoem, plop bij in en uitschakelen, volumeregeling te klein bereik, etc), maar deze gaf een transparantie welke ik niet eerder heb gehoord op een van de versterkers die ik hier heb gehad.

Nu zag ik dus een mooie integrated amp in de goede kleur, de Lyngdorf
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

Zit geen enkele buis is, het is een Dion prototype (niet op de markt gebracht). Wel volleig klasse A

Wellicht is dat the trick, klasse A met klasse D eindversterking (oh ja en gehakt :-))
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Kan me nog herinneren een jaar gelden na je speaker aankoop ben nu wel klaar voorlopig toen je cd's op kwam halen  :) mooi het virus geniet ze ervan en vooral voor jezelf  :thumbs-up:


Als ik denk dat Tommie mij begrijpt, dan is dat voor mij zo  8)


keep follow you 
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

knubbe

Geloof dat je topictitel niet meer heel up-to-date is? :P
Ben je er al uit wat het gaat worden gezien je nummertje 28 in de markt staat?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

CZ79

Hahah big brother is watching me  :D

Er komt een Dion Audio buizenvoorversterker, deze ga ik eerst thuis proberen, maar na gehoord te hebben wat het prototype doet ben ik er uit.
Degene die hier ald test gaat komen is een volledig ontwikkelde voorversterker met twee kleine buisjes erin.

Degene die ik nu heb moet wel het een en ander aan versleuteld worden en de kosten daarvan gaan richting een complete voorversterker die helemaal gereed is maar dan met buisjes (huidige is zonder), ben vandaag bij de maker geweest en heb de amp gehoord en daar kunnen we wel verliefd op worden.
De Dion die ik nu heb doet het zo ontzetten mooi, zo open en zo zuiver, ik heb dat nog niet eerder gehoord, geen vergelijk met de ML. Transparant en zeer muzikaal, plaatsing is heel erg mooi, etc, etc.

Dus dat gaat hem (indien de match goed is) worden.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

John Wx

 :thumbs-up:


follow your dream and fealing

maar als die stoelen van de kids moeten wijken treed ik op  :P
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

zoldar

Een zeer interessante combinatie, buizen en klasse D. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. Of je de luchtigheid, openheid ed van buizen
kunt combineren met de controle en kracht van klasse D.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

Het grappige is dat dion audio altijd zijn buizenvoortrap combineert met classe D eindversterking, weliswaar geen hypex klasse D maar toch.
Ik ga er achter komen maar dat het een concept is wat goed kan werken is wel zeker
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

knubbe

In mijn peachtree zitten ook buisjes icm classe D eindversterking.
Alleen weet ik niet of de functie van deze buizen hetzelfde is? Te weinig verstand van de opbouw van versterkers.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

frank2

Het ziet er veelbelovend uit, ben benieuwd hoe het verder gaat en dat dit "het" is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Hahaha daar ben ik ook benieuwd naar, kabels zijn al afgerond, stroomvoorziening, externe voeding voor de moon streamer is er ook.......wat blijft er over? Ah luidsprekers, tja daar ben ik toch wel heel erg gelukkig mee en als ik die wil gaan upgraden dan zal de knip niet gesloten blijven, tot nu toe heb ik alles met gesloten knip kunnen doen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on September  8, 2014, 21:06:31
En.......een verbetering ?  ::)

Goeie vraag. Misschien nog wat vroeg om de effecten van de voeding aan te kunnen geven?

Gr
Henk

CZ79

Dat sowieso en de beide versterkers zijn momenteel ontkoppeld
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Quote from: Onder013 on September  8, 2014, 21:17:24
Goeie vraag. Misschien nog wat vroeg om de effecten van de voeding aan te kunnen geven?

Gr
Henk

Dat denk ik eerlijk gezegd ook; ik neem aan dat de voeding geheel nieuw is en nog wat inspeeluurtjes behoeft ?  ;)
En Chris is natuurlijk helemaal in euforie over de andere voorversterker... :music: :headbanging:

edit: kruising van post  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

En dat terwijl ik de andere voorversterker geen eens heb, deze komt woensdag. Ondertussen kom ik er net ook achter (had ik eerder kunnen bedenken) dat de dion pre geen gebalanceerd in heeft, dus ik zal:

1. Mijn geliefde artspeak silver aan een zijde moeten af laten monteren met rca connectoren
2. Bij dion een kabel moeten meenemen met rca connectoren (idem degene tussen voor en eind, maar die heeft xlr aan een zijde en aan de andere kant rca)
3. Op zoek moeten naar een nieuwe rca kabel van 1.2m

Ik neig naar optie 1
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Heeft Pathos dat ook niet toegepast in hun versterkers; een buizen voortrap en een digi eindtrap?

Quote from: zoldar on September  8, 2014, 09:58:54
Een zeer interessante combinatie, buizen en klasse D. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. Of je de luchtigheid, openheid ed van buizen
kunt combineren met de controle en kracht van klasse D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Weet ik niet maar je ziet het wel vaker, zo straks ook in huize CZ (wellicht)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Moeilijk te zeggen. Er zijn redelijk wat merken die alleen een buis gebruiken als buffer en de rest solid state maken.

Een voorversterker bestaande uit buizen zie je minder. Ben daar niet technisch genoeg voor.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

martin778


BuSpu

Quote from: cz79 on September  8, 2014, 22:38:34
En dat terwijl ik de andere voorversterker geen eens heb, deze komt woensdag. Ondertussen kom ik er net ook achter (had ik eerder kunnen bedenken) dat de dion pre geen gebalanceerd in heeft, dus ik zal:

1. Mijn geliefde artspeak silver aan een zijde moeten af laten monteren met rca connectoren
2. Bij dion een kabel moeten meenemen met rca connectoren (idem degene tussen voor en eind, maar die heeft xlr aan een zijde en aan de andere kant rca)
3. Op zoek moeten naar een nieuwe rca kabel van 1.2m

Ik neig naar optie 1

Het is niet heel erg mooi om een verloopkabeltje te gebruiken om van gebalanceerd naar cinch te gaan. Je combineert dan twee standaarden. Gebalanceerd komt bv een veel hogere spanning vanaf. Kan je niet naar alleen cinch?

Deleted Member 2

Quote from: Xander32 on September  9, 2014, 07:13:05
Heeft Pathos dat ook niet toegepast in hun versterkers; een buizen voortrap en een digi eindtrap?

De Nederlandse van de Leur in ieder geval wel. Niet de slechts klinkende versterker.

Gr
Henk

CZ79

Quote from: BuSpu on September  9, 2014, 11:10:13
Het is niet heel erg mooi om een verloopkabeltje te gebruiken om van gebalanceerd naar cinch te gaan. Je combineert dan twee standaarden. Gebalanceerd komt bv een veel hogere spanning vanaf. Kan je niet naar alleen cinch?
Het uitgaande signaal zal dan altijd vanaf rca komen, dan maakt het toch niet uit wat de uitgangsspanning is vanaf xlr? Ik kan er ook een volledige rca van maken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika