Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Quote from: cz79 on September  1, 2014, 22:50:41
Met hem ben ik ook in onderhandeling en de vraagprijs is geen koopprijs ;) inruil kan bij hem ook maar dan moet ik nog bijleggen en dat bijlegbudget is er niet, ofwel ik heb daar geen geld voor.
Misschien maar beter ook de ML is erg mooi en je hebt altijd baas boven baas.

Die ECS kan niet in het zonlicht heb ik gelezen? Dat wordt wel lastig want de zon schijnt er echt wel vol op in de ochtend

Chris, je hebt gezien wat de ECS bij mij in de zon deed? ;D

CZ79

Yep.

Ik merk dat er wee upgrade kriebels zijn en die moeten weg, nieuwe netkabels en stekkerblok zijn er net een paar weken, power supply voor de moon komt vrijdag (ga hem dan halen) en mijn nieuwe biwire monokristal luidsprekerkabels worden morgen per post verzonden, er ligt dus nog veel in het verschiet.

Ik geniet iedere dag van de ML en de rest van de set, voorversterker upgraden en budget besteden wat er eigenlijk niet is, is wellicht een onverstandige zet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Thanatos

Quote from: cz79 on September  1, 2014, 22:41:48
De Dion gaat niet blijven, wel jammer want de sound was erg prettig, zij het niet zo groots als de ML, maar desondanks erg prettig.

Er zal toch wel wat moeten gebeuren aan de pre wil deze nog een kans maken, dus dat betekent retour naar de maker en op maat laten maken....en nooit meer verkopen. De pre van Dion, althans deze, is niet universeel inzetbaar blijkt.

Overigens wel een mooie pass labs gezien, maar ik kom nog een beetje budget te kort en weet niet wat de pass labs anders gaat doen dan de Mark Levinson welke ik nu heb.
Het gaat om de pass x2.2

Ik heb de X2.5 gehad. Hele fijne pre.

Overigens vind ik die X2.2 op MP wat aan de prijs. Op audiomarkt.de staat een X2.5 voor €1500,- http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=6693423392&audioauktion=ae51cacff85e079e21acd04fcfeb4886

CZ79

Prijs is onderhandelbaar, ik wip onder de €1500. Maar budget is er even niet, ik kan de ML inruilen met bijbetaling van €600, en juist die laatste €600 zijn nou net even niet beschikbaar.

Lekker genieten van hetgeen ik heb......vooralsnog :colgate:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: erik s. on September  1, 2014, 22:54:10
die verkoopt iig een boel BS.

Vergeet mijn vraag maar, inderdaad een hoop BS. Grootse termen voor prima spul, maar erg overdreven. Toch zien die zelfbouw luidsprekers er best netjes uit op de foto (en tot €30000 geen beter luidspreker dan dat ;D)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

#1206
Ik denk dat je voor dat geld beter op zoek kan naar de X2.5! Die 2.2 op MP is gewoon te duur.

En trouwens, is de nieuwere ML 380S niet wat voor je?


CZ79

Uiteindelijk €1400 dus, is dat te duur? (Voor mij momenteel wel, maar uberhaupt?)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Hij staat al sinds juli te koop en er wordt niet hoger dan €1000 geboden dus ik denk dat dat €1400 aan de hoge kant is, zeker als je ziet dat je de X2.5 voor €1500 kunt scoren.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika


CZ79

Vergeet dan ook niet de extra paypal kosten en de verzendkosten vanuit griekenland
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: martin778 on September  1, 2014, 23:17:27
Ik denk dat je voor dat geld beter op zoek kan naar de X2.5! Die 2.2 op MP is gewoon te duur.

En trouwens, is de nieuwere ML 380S niet wat voor je?



Heel erg fraai, maar nog duurder dan de pass. Schiet ik dus weinig mee op
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

#1213
Zeg wil jij anders mijn Krell voor een weekendje lenen? Kun je gelijk horen of je wat opschiet met een duurdere vv  :D :D

Misschien kun je je upgradevirus dan voor een tijdje genezen ;)

CZ79

Maar als ik hem goed vindt blijft die wel hier en zit jij zonder :colgate:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Neem ik de Avalons en de ML mee en staan we quitte :D

CZ79

Avalons zeker niet, ML prima. Alleen jammer is dat die Krell zo lelijk is om te zien (imo)  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Lyngdorf SDAI 2175 ligt wel binnen het budget en tevens vermindering van apparaten. Lees wel goede dingen over Lyngdorf en Avalon.

Zou betekenen dat de ML en de monoblokken plaats gaan maken voor een geïntegreerde versterker, of de Lyngdorf de Avalons muzikaal laat zingen of dat het een steriel, analytische klank wordt is de vraag.

Iemand ervaring met de Lyngdorf? Steriel/analytisch? Of juist niet?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778


Bas Akkerman

Quote from: cz79 on September  2, 2014, 13:19:51
Lyngdorf SDAI 2175 ligt wel binnen het budget en tevens vermindering van apparaten. Lees wel goede dingen over Lyngdorf en Avalon.

Zou betekenen dat de ML en de monoblokken plaats gaan maken voor een geïntegreerde versterker, of de Lyngdorf de Avalons muzikaal laat zingen of dat het een steriel, analytische klank wordt is de vraag.

Iemand ervaring met de Lyngdorf? Steriel/analytisch? Of juist niet?
Zonder room correction vond ik het wel aardig, misschien een beetje als Primare.  Met room correction vond ik het wat terughoudend en analytisch. Snelheid en dynamiek was overal gelijk en daardoor onnatuurlijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Kun je "overal" wat verduidelijken ?
Positie, content ....?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Bedoelde dat er weinig verschil binnen een muziekstuk was in snelheid en dynamiek. Dat ontdeed voor mij de muziek van spanning en eigenheid.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

Deze is zonder room correction dus puur een geïntegreerde versterker en ja het blijft kriebelen en ik weet niet zo goed waarom
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bas Akkerman

Sorry, had ff moeten zoeken.
Kriebelt het omdat er iets niet naar de zin is of uit nieuwsgierigheid?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Former member 78

Quote from: cz79 on September  2, 2014, 15:16:01
en ja het blijft kriebelen en ik weet niet zo goed waarom

Dat heb ik ook vaak gehad :D

Wat mis je in de set, want muziek moet die kunnen maken :)