Hi,
De SD900 gebruikt oudere generatie DAC's en de Pioneer is een instap speler.
Ik heb een tijd geleden de testen gedaan met een DV8300 (waar Jaco over spreekt), dit gebeurde naar aanleiding van Jaco's 800 DVD speler die de DV8300 via SDI helemaal wegspeelde qua diepte, ik vindt persoonlijk diepte het allerbelangrijkste in een beeld.
Naar aanleiding van deze openbaring heb ik ook op de DV8300 een component aansluiting gebruikt (wel van goede kwaliteit) en ben zo gaan A/B-en. Ik heb daar flink wat hulp bij gehad

, ik schat een kleine 7 mensen hebben in totaal met mij meegekeken over de tijdsspanne van een kleine 2 weken.
Elke keer weer als ik omschakelde van SDI naar component bleek de component uitgang simpel weg VEEL meer diepte te hebben. Ik heb tot nu toe geen negatieve verschillen kunnen zien tov Component hoewel we bij een paar scenes af en toe twijfelde of component niet iets meer ruis had, maar na nog een keer wisselen was dat weer weg

Ik heb het daarna nog op meerdere spelers geprobeert en kan één hele simpele conclusie trekken:
Pioneer 747,757,656 en wat instappers en de Panasonic RP82 hebben ALLEMAAL met SDI een beter beeld dan met component vooral bij de goedkopere spelers is dat een BEHOORLIJK verschil. De Marantz DV8300 is op dit moment de enige speler die het andersom heeft laten zien, ik moet wel eerlijk bekenen dat dit de enige speler is die ik getest heb SDI vs Component. Ik heb onlangs een 598 hier gehad voor de test (Meridian) en die speelde weer de Marantz redelijk makkelijk weg qua diepte.
Volgens Immersive en andere experts die ik gesproken heb is er ERGENS een grens waarboven de oversampling en filtering van de DAC's + Transport zo goed worden dat de rechtstreekse link gewoon minder is.
MvrGr.
Frank