HD tv met interne decoder net zo goed als externe decoder ?

Started by John Wx, December 29, 2011, 16:19:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

John Wx

Is een tv met interne decoder net zo goed als een HD decoder met hdmi ?



een leek

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Automaat

Ik denk dat dit tv afhankelijk is. In mijn tv zit zo'n decoder maar de tv is niet Ziggo gecertificeerd. Bij digitaal kijken op alleen de tv krijg ik regelmatig een foutmelding dat het abonnement verlopen is, de zender wordt aansluitend wel weer gegeven. De Humax geeft nooit zo'n melding.
Reading the HTForum is learning every day!!

DVDGuy

Dat "probleem" komt dus omdat je TV niet door Ziggo is goedgekeurd en je Humax wel, dus dat is appels met peren vergelijken.

Ik heb wel een Ziggo goedgekeurde TV en die werkt storingsvrij en zonder problemen
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

eduard

Ik vind het een nadeel dat bij een tv met interne decoder tijdens het zappen de zender informatie niet in beeld komt.

John Wx

Dank voor de input heren


Nog een vraag kan je met een interne decoder in de toekomst ook 5.1 uitzending weergeven ?


Met een externe wel maar intern ook of is dat 2 channel ?
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Automaat

@DVDGuy: nee, is geen appels met peren vergelijken. Ik geef duidelijk aan dat als je geen door een kabelexploitant gecertificeerd toestel hebt, je problemen kunt verwachten.
Reading the HTForum is learning every day!!

DVDGuy

Ik heb alle Nederlandse kanalen in HD en DD 5.1, maar ook Film1 en Sport1 zenden in 5.1. uit; je moet natuurlijk wel je geluid over de versterker laten lopen, maar dat is met HDMI en ARC geen enkel probleem.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

DVDGuy

Quote from: Automaat on December 30, 2011, 15:27:19
@DVDGuy: nee, is geen appels met peren vergelijken. Ik geef duidelijk aan dat als je geen door een kabelexploitant gecertificeerd toestel hebt, je problemen kunt verwachten.

Nou zo duidelijk was dat dus niet, ander had ik niet hoeven reageren  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

ritchard

Mijn vriendin heeft UPC ( slik ) met een ci module, een groot nadeel vind ik is de zap tijd.
Het duurt 3 seconden als je tussen 2 kanalen schakelt, zelf heb ik een satelliet ontvanger die veel sneller is.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

soleil

Een zeer belangrijk verschil is dat de je op een Ziggo ci+ gecertificeerde tv de zendervolgorde niet kan aanpassen!
Ik heb een LG tv en vind het belachelijk dat Ziggo iets te zeggen heeft over de zendervolgorde op MIJN tv!

Ziggo laat bij de certificering de firmware van de tv's aanpassen om dit soort irritante restricties op te leggen!
(waarschijnlijk doet UPC ook zoiets maar daar heb ik geen ervaring mee)

Hier heb je met een losse decoder geen last van..

Ook het zeer trage zappen van een tv met ci+ module is erg irritant!

Erik

Met een decoder kun je toch ook geen volgorde veranderen? Dacht dat ze dat deden om geld te vangen van zenders hoe hoger op lijst hoe meer je met betalen als zender.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

soleil

Quote from: Erik on March 19, 2012, 19:46:47
Met een decoder kun je toch ook geen volgorde veranderen? Dacht dat ze dat deden om geld te vangen van zenders hoe hoger op lijst hoe meer je met betalen als zender.

Dat van dat geld is zeker waar en daarom dwingen ze het af met CI+...

Maar mijn losse dvb decoders hebben toch allemaal de mogelijkheid om de volgorde van je favoriete zenders aan te passen!