NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

Started by _ MarcelloW _, December 21, 2011, 17:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

quattronl

Ik heb het nog niet live kunnen testen maar met de Squeezebox controller kan je kiezen naar welk device je de stream kan laten gaan. Heb je meerdere SB's dan moet bovenstaande lukken.

Maarja, als ik het goed begrijp zoekt mansm dit dus voor video, niet voor audio. Tja, moet toch mogelijk zijn lijkt me?  :-X
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

mansm

Quote from: _ MarcelloW _ on March  4, 2012, 21:03:31
Met bubble, of xbmc app hoef je niet te spoelen hoor. Kun je rechtstreeks het punt kiezen van waar je verder wil gaan.



heb (nog) geen xbmc draaien hier, wel een HDX1000 en geen android device.

mansm

Quote from: quattronl on March  4, 2012, 23:15:42
Ik heb het nog niet live kunnen testen maar met de Squeezebox controller kan je kiezen naar welk device je de stream kan laten gaan. Heb je meerdere SB's dan moet bovenstaande lukken.

Maarja, als ik het goed begrijp zoekt mansm dit dus voor video, niet voor audio. Tja, moet toch mogelijk zijn lijkt me?  :-X

ja een soort follow me functie.... waarom heeft niemand daar eerder aan gedacht he

mexmen2

morgen wordt de nieuwe apple tv aangekondigd! :inlove: 1080p!
meteen kopen en hacken voor plex
ps3 40gb / 16 bluray films

StefaanD

Dat zijn de hardnekkige geruchten, maar toch maar even 24 uur geduld hebben  ;D

Nu jailbreak zou 'k ook doen, maar Plex nee absoluut niet. Plex heeft toch nogal wat streken, lees instabiel, op mijn Mac Mini in zoverre zelfs dat 'k nu gewoon mijn Dune gebruik.

Wie weet wordt komt die Dune Prime 3.0 straks ook te koop wegens overstap op aTV 3  :clapping:

mexmen2

oke dan geen plex voor jou maar mischien is xbmc er op dan iets.
ps3 40gb / 16 bluray films


erikz.nl

Quote from: mansm on March  4, 2012, 20:04:41
Wat ik nog een keer zoek, maar nog nooit heb kunnen vinden is een soort follow me functie.

Begin met kijken op media speler A (die staat in de slaapkamer), mijn imaginaire wederhelft word wakker van de serie en duwt mij bed uit, met behulp van iphone app het kijken verder laten gaan op media speler B in de huiskamer.

Maar dan niet op een manier dat ik weer moet gaan spoelen, maar zo goed als naadloos. Iemand een idee (behalve heeeeeeeeel erg lange hdmi kabels)?

Waarbij de data vanaf een NAS komt (ik zit aan een synology 1511+ te denken)
Als het goed is kan de software op een mediaspeler een recovery point instellen waar je dan elk moment kan doorgaan met kijken. Dat wordt doorgaans in een hulpbestand in een bibliotheek opgeslagen. NMTJv2 doet dat in de library, waardoor je dus vanaf 2 mediaspelers hetzelfde recovery point hebt.

HJ

inmiddels heb ik ook een nas icm media speler en het probleem waar ik telkens tegenaan loop is dat ik muziek (alles flac) niet lekker kan afspelen.(altans via m'n android telefoon)
ik heb een ds411 icm popcorn c200 en een galaxy note en alles bekabeld.
eigenlijk draaid alles prima incl bluray rips en flac etc zolang ik het maar via de popcorn speel.
als ik via ds audio app speel dan speelt hij constant hetzelfde nummer en verder niets, en als ik bubble gebruik dan hapert het geluid na een minuut oid.
heeft iemand hier ervaring mee?

skank1

Quote from: StefaanD on March  7, 2012, 17:39:29
'k zie wel, aTV Flash Black daar moet al een héél eind mee te komen zijn.

wat is die atv flash back
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

StefaanD

Je zou het thinking-outside-iTunes kunnen noemen.

Hier is er meer over te vinden. Komt erop neer dat je niet beperkt blijft tot de formaten wat iTunes kan afspelen maar ook MKV, ISO, VIDEO_TS, ...

Maar er is meer dan dat zoals Last.fm, webbrowser op de aTV ( voor wie dat leuk vindt ), eventueel Plex, enzovoort. Lees maar eens na op de Firecore site.

Plex ga 'k zelf wel eens proberen, vroeger geen al te goeie ervaringen mee vooral instabiel. Maar nu kan dit de ideale combo worden, Plex server op de NAS en Plex client op de aTV  :pompom:

Is een 2-weg proces, eerst de apple TV jailbreaken en dan aTV Flash erop.

mansm

Quote from: erikz.nl on March  9, 2012, 08:42:12
Als het goed is kan de software op een mediaspeler een recovery point instellen waar je dan elk moment kan doorgaan met kijken. Dat wordt doorgaans in een hulpbestand in een bibliotheek opgeslagen. NMTJv2 doet dat in de library, waardoor je dus vanaf 2 mediaspelers hetzelfde recovery point hebt.

NMTJv2 ?
Bij googlen is de ze pagina het beste resultaat

skank1

Quote from: StefaanD on March 23, 2012, 09:56:06
Je zou het thinking-outside-iTunes kunnen noemen.

Hier is er meer over te vinden. Komt erop neer dat je niet beperkt blijft tot de formaten wat iTunes kan afspelen maar ook MKV, ISO, VIDEO_TS, ...

Maar er is meer dan dat zoals Last.fm, webbrowser op de aTV ( voor wie dat leuk vindt ), eventueel Plex, enzovoort. Lees maar eens na op de Firecore site.

Plex ga 'k zelf wel eens proberen, vroeger geen al te goeie ervaringen mee vooral instabiel. Maar nu kan dit de ideale combo worden, Plex server op de NAS en Plex client op de aTV  :pompom:

Is een 2-weg proces, eerst de apple TV jailbreaken en dan aTV Flash erop.

atv flash ziet er wel goe uit, maar plex of je dune speler worden dan toch overbodig? en waarom heb je dan eigenlijk je apple tv nog?
ik bedoel zonder die atv flash, wat is apple tv dan?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

riwi

Quote from: hans. on March 22, 2012, 23:18:23
inmiddels heb ik ook een nas icm media speler en het probleem waar ik telkens tegenaan loop is dat ik muziek (alles flac) niet lekker kan afspelen.(altans via m'n android telefoon)
ik heb een ds411 icm popcorn c200 en een galaxy note en alles bekabeld.
eigenlijk draaid alles prima incl bluray rips en flac etc zolang ik het maar via de popcorn speel.
als ik via ds audio app speel dan speelt hij constant hetzelfde nummer en verder niets, en als ik bubble gebruik dan hapert het geluid na een minuut oid.
heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen nas maar een PC met twonky. Ik kan mijn flac's mbv bubble upnp prima spelen op mijn android telefoon en android-pad. De Dune en Oppo kunnen ze ook spelen. Alles werkt ok, alleen de userinterface als ik via de Oppo speel zou wat beter/mooier kunnen zijn.
Wat is de ds audio app? Is dat iets van de ds411?
Misschien is er een update voor de twonky server die op je ds411 nas draait?

HJ

Quote from: riwi on March 23, 2012, 13:03:48
Ik heb geen nas maar een PC met twonky. Ik kan mijn flac's mbv bubble upnp prima spelen op mijn android telefoon en android-pad. De Dune en Oppo kunnen ze ook spelen. Alles werkt ok, alleen de userinterface als ik via de Oppo speel zou wat beter/mooier kunnen zijn.
Wat is de ds audio app? Is dat iets van de ds411?
Misschien is er een update voor de twonky server die op je ds411 nas draait?
Ds audio is van synology, het is een app om muziek af te spelen.via de app kan ik prima muziek naar mijn telefoon spelen, alleen naar de popcorn wil niet lukken. Op mijn ds411 draait geen twonky voor zover ik weet. Vreemd dat flac niet lekker werkt want het is natuurlijk beter dan mp3.


Verstuurd vanaf mijn mobile device.

riwi

Ik lees inderdaad dat de Synology geen twonky heeft maar een andere/eigen mediaserver.
Het klinkt toch alsof de oorzaak bij deze mediaserver software ligt.

dennism

Quote from: hans. on March 24, 2012, 00:06:31
Ds audio is van synology, het is een app om muziek af te spelen.via de app kan ik prima muziek naar mijn telefoon spelen, alleen naar de popcorn wil niet lukken. Op mijn ds411 draait geen twonky voor zover ik weet. Vreemd dat flac niet lekker werkt want het is natuurlijk beter dan mp3.


Verstuurd vanaf mijn mobile device.

Dit komt volgens mij omdat een Popcorn geen media renderer is. Hierdoor zal DS audio hem niet kunnen vinden, mijn Dune is ook niet vindbaar in DSaudio. Wanneer ik muziek via de Dune wil spelen doe ik dat gewoon net als films/series door de muziek te openen via een file share.
Mijn versterker (met netwerkaansluiting) is wel vindbaar in DSaudio, hierdoor kan ik direct naar de versterker spelen via DSaudio via de app op mijn telefoon/ipad, afspelen op de telefoon zelf is ook geen probleem. Zorg voor Flac wel dat binnen DSaudio de transcoder goed is ingesteld, dit is nodig voor sommige apparaten om flac af te kunnen spelen, aangezien niet alle apparaten native flac ondersteunen.

Witalik

Handig topic, sorry voor de oude kick. Maar heeft de TS nu geen mediacenter meer en alleen de Apple tv (2) als doorvoer luik van films muziek en dergelijke ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

_ MarcelloW _

TS heeft nooit een mediacenter gehad.

Ik heb een AppleTV(2) met XBMC er op en een mediaspeler, die eigenlijk steeds vaker en langer stof staat te happen....




NB. zolang dit geen sticky is moeten we het blijven kicken. Wellicht in de loop van het jaar een paar hardwareupgrades mbt. het streamen van muziek. Maar vooralsnog werkt alles prima. Het enige waar ik van baal is het feit dat Airplay van apple niet compaitble is met niet apple devices (mijn android tablet) waardoor ik geneigd ben te zoeken naar andere oplossingen.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

1198

Ik ben me ook aan het oriënteren.

Mijn eerste idee was een Cambridge BD751 of een Oppo 95 maar krijg het idee dat een Dune D1 met een squeezebox en losse dac eventueel ook een oplossing zou kunnen zijn. Video weergave via de ps3 ben ik trouwens prima tevreden over. Dus hoef ook eigenlijk geen extra bluray speler.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

bluecupra

Ik maak gebruik van een Synology DS212+ in combinatie met een HDI Dune Smart D1. Films streamen gaat prima echter kan ik geen oplossing vinden voor audio op mijn NAS af te spelen via de Dune op mijn (non ethernet) receiver.

Ik heb getest met DS-Audio (Synology app) / Bubble Upnp en Imediashare. In alle gevallen kan ik wel streamen vanaf het netwerk naar mijn Android telefoon (HTC One X) echter krijg ik met geen mogelijkheid de HDI geselecteerd als "renderer". Doe ik iets verkeerd of kan de HDI Dune hiervoor niet gebruikt worden? Vind het een beetje belachelijk om audio te kunnen streamen een aparte Squeezebox aan te schaffen..

Robert T

Waarom zou je niet gewoon een share op je NAS kunnen mappen op je Dune en zo audio files afspelen? Bedoel je soms iets anders?
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

skank1

Quote from: bluecupra on August  1, 2012, 20:06:20
Ik maak gebruik van een Synology DS212+ in combinatie met een HDI Dune Smart D1. Films streamen gaat prima echter kan ik geen oplossing vinden voor audio op mijn NAS af te spelen via de Dune op mijn (non ethernet) receiver.

Ik heb getest met DS-Audio (Synology app) / Bubble Upnp en Imediashare. In alle gevallen kan ik wel streamen vanaf het netwerk naar mijn Android telefoon (HTC One X) echter krijg ik met geen mogelijkheid de HDI geselecteerd als "renderer". Doe ik iets verkeerd of kan de HDI Dune hiervoor niet gebruikt worden? Vind het een beetje belachelijk om audio te kunnen streamen een aparte Squeezebox aan te schaffen..

Dune kan het niet. Punt, hoe lang je ook zoekt, hij kan het niet. Idd squeezebox erbij is de oplossing of andere oplossing zoeken bv xbmc op een htpc
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: Robert T on August  1, 2012, 20:10:19
Waarom zou je niet gewoon een share op je NAS kunnen mappen op je Dune en zo audio files afspelen? Bedoel je soms iets anders?

Hij bedoelt 9/10 audio afspelen zonder dat tv aanmoet, en dat kan de dune niet, eigenlijk wel maar dan moet je op een miniscuul display kijken en je ganse mappenstructuur van buiten weten en dan nog, geen musicjukebox mogelijk
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

bluecupra

Quote from: skank1 on August  1, 2012, 20:11:34
Dune kan het niet. Punt, hoe lang je ook zoekt, hij kan het niet. Idd squeezebox erbij is de oplossing of andere oplossing zoeken bv xbmc op een htpc

Gaat mij er met name om audio van de NAS te kunnen browsen via de HTC en deze vervolgens afspelen naar de Dune welke mijn receiver aanstuurt. Dit alles zonder mijn TV aan te hoeven hebben..

@edit, zoals Skank1 ook bovenstaand post