NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

Started by _ MarcelloW _, December 21, 2011, 17:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frankly

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

denoontje

Quote from: dennism on January 11, 2012, 09:19:30
Via DLNA of gewoon afspelen, gewoon afspelen kunnen inderdaad veel mediaspelers wel. Ik heb het specifiek over het afspelen via DLNA, wat vaak in het geval van FLAC minder goed ondersteund wordt.
De laatste eind 2011/2012 generatie spelers zouden dit beter moeten gaan doen.

tja en ik heb een hdx-1000  (popcornhour software)

dus afspelen door te kiezen op de hdx werkt wel, maar via upnp programma niet

dennism

Quote from: denoontje on January 12, 2012, 22:19:44
tja en ik heb een hdx-1000  (popcornhour software)

dus afspelen door te kiezen op de hdx werkt wel, maar via upnp programma niet

Ik denk dat je het beste voor je badkamer een goedkope USB dac kan proberen icm met de synology. Ik las van de week nog op het synology forum dat dit goed werkt.

_ MarcelloW _

Quote from: denoontje on January 12, 2012, 22:19:44
tja en ik heb een hdx-1000  (popcornhour software)

dus afspelen door te kiezen op de hdx werkt wel, maar via upnp programma niet

Gewoon bij de settings in de HDX/popcorn hour UPNP aanzetten. Gisteren nog gedaan bij een vriend, werkt net zoals in de TS staat.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

frigide

Quote from: _ MarcelloW _ on December 21, 2011, 17:38:01

NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

.....
Het enige dat ik nog niet aan de praat heb (omdat ik mij nog niet in die wereld heb gewaagd) zijn de zogenaamde "moviesheets". In principe is dit niet helemaal nodig, doordat ik de film wel kan opzoeken in de IMDB app op mijn tablet, maar ik wil mij te zijner tijd ook hierin zeker gaan verdiepen.

Bedankt voor de review/tutorial heb hier veel van geleerd. Ben er ondertussen wel uit wat er in mijn nog te bewonen huis gaat komen qua hardware.
Nu ben ik aan het zoeken hoe het automatsch downloaden van serie/films gaat. Waar dan de ondertitels weg te halen even als de moviesheets.
Heb je, of ben je nog van plan ook hier nog een uitgebreid overzichtelijke tutorial voor te schrijven?

erikz.nl

Quote from: frigide on January 24, 2012, 23:12:41
Bedankt voor de review/tutorial heb hier veel van geleerd. Ben er ondertussen wel uit wat er in mijn nog te bewonen huis gaat komen qua hardware.
Nu ben ik aan het zoeken hoe het automatsch downloaden van serie/films gaat. Waar dan de ondertitels weg te halen even als de moviesheets.
Heb je, of ben je nog van plan ook hier nog een uitgebreid overzichtelijke tutorial voor te schrijven?
Ik gebruik voor het automatisch downloaden NZBget op mijn NAS. Daar kan ik via nieuwsgroepen films downloaden. Vaak DVD5/9/BR rips. Daar zitten subs bij. Verder kijk ik altijd even in het .nfo bestand als ik zoek op binsearch, dan zie ik welke audiosporen en ondertitelsporen er eventueel bij zitten. Mocht je iets downloaden zonder ondertitels, dan (kan dat in mijn geval) met een druk op de knop op mijn Popcorn Hour A300 meteen opgelost worden, deze zoekt een aantal ondertiteldatabases af om de juiste ondertitel bij een bestand te vinden.

dennism

Films automatisch downloaden: Coachpotato
Series: Sickbeard
Muziek: Headphones
Ondertitels: Subliminal/Periscope uit mijn hoofd, gebruik zelf geen subs daar ik deze zwaar irritant vind.

_ MarcelloW _

Inmiddels ben ik aan het stoeien (geweest) met een AppleTV met daarop XBMC...

Dat werkt prima! alle moviesheets worden keurig automatisch binnengehaald, bladeren op genre, jaar, date added enz enz. Mooie interface, snel, stabiel...

Ik zal binnenkort de startpost updaten met mijn ervaringen en een kleine uitleg van hoe e.e.a. in te stellen. (het heeft mij wel een paar uurtjes gekost, maar nu kan ik het in 30 minuten voor elkaar krijgen!)

alleen externe subs laden werkt nog niet super. Wel automatisch downloaden door XBMC, dat werkt uitstekend, maar als ik een sub al heb staan weet ik nog niet helemaal hoe ik de losse srt kan selecteren.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Flipflash

Zeer interessant post.

Het heeft mij eindelijk helpen begrijpen hoe ik alles moet aanleggen.

Ik heb mij vandaag een nieuw wireless router aangeschaft. Het volgende aankoop is een NAS, dan een mediaspeler.

Op mijn nieuwe router, is er een USB aansluiting. Ik kan er een USB stick met een highres mkv film insteken, en de film draadloos op mijn laptop afspelen.

Nu heb ik 2 vragen:

1) Welke voordelen heeft een NAS, tegenover gewoon een hardeschijf in de USB aansluiting van de router?
2) Moet er een draad tussen de NAS, en de mediaspeler, of kan dat draadloos? Ik kan dus die highres film streamen naar mijn laptop via wifi, dat moet toch ook kunnen naar een wifi mediaspeler? Of is het niet aangeraden?

Dank bij voorbaat

_ MarcelloW _

Draadloos en (full) HD is wat mij betreft een no go.

Waarom een Nas ipv een harddisk.....

Weet je zeker dat je de startpost goed hebt doorgelezen?

Een harde schijf is opslag. Punt. Een NAS zoveel meer!!!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Flipflash

Ja hoor, ik heb de startpost gelezen, meerdere maal zelf. Die staat al efkes in mijn favorieten.

Ik zie alleen dat een NAS dient om bibliotheken op te slaan, en om torrents te downloaden. Of mis ik iets? Torrents doe ik op mijn laptop, en dan noch meestal op mijn werk. Zijn er andere voordelen?
Want nu dat ik kan streamen vanuit mijn nieuwe router met USB, vraag ik mij af of ik echt een synology van 200€ nodig heb, of eerder een 2tb hardeschijf.

Tja, ik ben maar een leek hé  :)


AnubisNefer

Quote from: _ MarcelloW _ on January 27, 2012, 09:32:09
Inmiddels ben ik aan het stoeien (geweest) met een AppleTV met daarop XBMC...

Dat werkt prima! alle moviesheets worden keurig automatisch binnengehaald, bladeren op genre, jaar, date added enz enz. Mooie interface, snel, stabiel...

Ik zal binnenkort de startpost updaten met mijn ervaringen en een kleine uitleg van hoe e.e.a. in te stellen. (het heeft mij wel een paar uurtjes gekost, maar nu kan ik het in 30 minuten voor elkaar krijgen!)

alleen externe subs laden werkt nog niet super. Wel automatisch downloaden door XBMC, dat werkt uitstekend, maar als ik een sub al heb staan weet ik nog niet helemaal hoe ik de losse srt kan selecteren.



Graag zelfs!  :clapping: Xbmc op een apple device klinkt goed en laat ik nou toevallig een apple tv2 hebben. Ik wacht rustig af!
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

TS geupdate met dit verhaal:


Inmiddels ben ik aan het stoeien (geweest) met een AppleTV (2) en XBMC... Ik moet toegeven dat deze combinatie van hard- en software nagenoeg perfect is voor het doel dat ik voor ogen heb.

Automatisch binnenhalen van metadata, kunnen zoeken op genre, artiest, enz enz. Bijhouden bij series welke aflevering is bekeken en welke niet... Nog niet eerder ben ik zo te spreken geweest over een stukkje Apple hardware en 3rd party software...

Om een ieder net zo gelukkig te maken als ik, probeer ik hieronder te beschrijven welke stappen ik heb doorlopen om XBMC op mijn AppleTV (2) te krijgen. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben! Al deze stappen zijn ook heel eenvoudig op internet terug te vinden, maar wellicht is dit makkelijker dan google!

- Stap 1.: Zorg er voor dat iTunes up 2 date is

- Stap 2.: Koppel je AppleTV aan je PC of mac met een USB mini kabel

- Stap 3.: Update je AppleTV

- Stap 4.: Download jailbreaksoftware
Seas0npass downloaden: http://support.firecore.com/entries/387605

- Stap 5.: Doorloop de stappen om je AppleTV te jalbreaken
Untethered + tethered
.Stap 1: Zorg voor een micro-USB-kabel voor verbinding tussen de PC/Mac en de Apple TV 2, zorg dat de powerkabel uit de Apple TV 2 is gehaald.
.Stap 2: Download de juiste en laatste Seas0npass-versie van de website.
.Stap 3: Druk op 'Create IPSW' voor het aanmaken van een custom IPSW.
.Stap 4: Seas0npass zal automatisch de laatste IPSW downloaden.
.Stap 5: Zodra Seas0npass aangeeft dat de Apple TV 2 in DFU-modus kan worden gezet, met de aluminium Remote op Play + Menu drukken gedurende 7 seconden.
.Stap 6: Het herstelproces wordt automatisch in gang gezet en iTunes wordt geopend. De custom IPSW wordt automatisch gekozen en de Apple TV 2 wordt hersteld.

Nu is je Apple TV 2 gejailbreakt.

De untethered jailbreak is nu compleet, de tethered jailbreak moet nog iets meer doen.
Elke keer dat de Apple TV 2 stroom verliest, moet er een tethered boot worden gedaan.
.Stap 7: verbind de Apple TV 2 met de PC/Mac via micro-USB en start Seas0npass op.
.Stap 8: Kies voor 'Tethered Boot' en na het toevoegen van de payload druk op Play + Menu gedurende 7 seconden.

- Stap 6.: download programma om XBMC te kunnen installeren
Download Putty: http://www.putty.org/

- Stap 7.: koppel je AppleTV aan je televisie en je netwerk en doorloop deze tutorial
- Gebruik SSH om verbinding te maken met de Apple TV. Via de Terminal van Mac OS X kun je dit doen met behulp van ssh root@IP-adres-van-de-Apple-TV Op Windows kun je bijvoorbeeld gebruik maken van PuTTY. Je kunt voor het IP-adres eerst appletv.local proberen en als dat niet lukt het IP-adres achterhalen via je router of via het Settings-menu van de Apple TV onder Network.

- Voer het wachtwoord alpine in (username root) als je deze nog niet eerder hebt gewijzigd. Het is aan te raden om direct het standaard wachtwoord te wijzigen. Je kunt dit doen met behulp van het commando passwd gevolgd door enter, waarbij je gevraagd zal worden om een nieuw wachtwoord in te voeren.

- Tijdens de SSH sessie kun je de nieuwe sourcs toevoegen door middel van het volgende commando: echo "deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list

- Vervolgens kun je de database updaten met behulp van het commando: apt-get update

- Tot slot kun je XBMC installeren met het commando:apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2

- Wanneer de installatie van XBMC voltooid is zal je 2e generatie Apple TV opnieuw opstarten en zal het tabblad XBMC verschijnen.

En klaar!!



Ikzelf ben geen Apple of Jailbreak expert, en de eerste keer kostte mij, mede door te beginnen met de verkeerde software echt wel een aantal uurtjes, maar ik denk dat ik e.e.a. nu in 30 minuten aan de praat heb (ga het binnenkort proberen, want mijn huidige AppleTV is toegezegd aan een vriend). HEt is dus even zweten, en de jailbreak zal vast de eerste keer verkeerd gaan, maar bij mij is het apparaat nog nooit volledig vastgelopen, en anders zijn daar ook wel weer oplossingen voor te googlen.

Vervolgens is het een kwestie van alle instellingen zo instellen als je denkt dat goed is, en vooral je AppleTV NIET updaten.

Vragen en of opmerkingen hoor ik graag, daar waar nodig verwerk ik ze in de TS.







Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Quote from: dennism on January 14, 2012, 10:05:25
Ik denk dat je het beste voor je badkamer een goedkope USB dac kan proberen icm met de synology. Ik las van de week nog op het synology forum dat dit goed werkt.

Of een appleTV met XBMC erop.
Erg klein, kan draadloos en via optische kabel worden aangesloten. Bovendien te bedienen met Bubble UPNP! Werkt ook prima!

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

mexmen2

ik ben benieuwd waarom je hebt gekozen voor xbmc op je appletv2 en niet voor de plex toepassing.

zit namelijk zelf te denken om 1 van deze twee opties toe te passen.
ps3 40gb / 16 bluray films

_ MarcelloW _

Quote from: mexmen2 on January 31, 2012, 19:21:07
ik ben benieuwd waarom je hebt gekozen voor xbmc op je appletv2 en niet voor de plex toepassing.

zit namelijk zelf te denken om 1 van deze twee opties toe te passen.

Is plex niet betaald?

Xbmc is in ieder geval gratis.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

mexmen2

ps3 40gb / 16 bluray films

_ MarcelloW _

Dan was Xbmc het eerste waar ik tegenaan liep. En het bevalt prima.....
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Cool!! Inmiddels de XBMC app op mijn tablet ook volledig aan de praat..

Dan krijg je dus dit:



Bediening werkt echt super! Ik ga nu ook met mijn ipod touch aan de gang om de besturing aan de praat te krijgen. Ik heb het helaas nog niet voor elkaar om via de tablet de appleTV te bedienen, daarvoor heb ik de originele remote nog nodig (om xbmc op te starten) of de app op mijn ipod...

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Mitch--

super uitleg, ik denk over de aanschaf van de apple tv vooral om mijn muziek af te spelen, via dac naar versterker ed, hoe is jouw ervaring met de geluidskwaliteit?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mexmen2

hiermee zou ik even wachten! omdat de volgende binnenkort wordt verwacht!
en volgens mij heeft de apple tv optisch out.
ps3 40gb / 16 bluray films

AnubisNefer

Quote from: _ MarcelloW _ on January 30, 2012, 19:38:26
TS geupdate met dit verhaal:


Inmiddels ben ik aan het stoeien (geweest) met een AppleTV (2) en XBMC... Ik moet toegeven dat deze combinatie van hard- en software nagenoeg perfect is voor het doel dat ik voor ogen heb.

Automatisch binnenhalen van metadata, kunnen zoeken op genre, artiest, enz enz. Bijhouden bij series welke aflevering is bekeken en welke niet... Nog niet eerder ben ik zo te spreken geweest over een stukkje Apple hardware en 3rd party software...

Om een ieder net zo gelukkig te maken als ik, probeer ik hieronder te beschrijven welke stappen ik heb doorlopen om XBMC op mijn AppleTV (2) te krijgen. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben! Al deze stappen zijn ook heel eenvoudig op internet terug te vinden, maar wellicht is dit makkelijker dan google!

- Stap 1.: Zorg er voor dat iTunes up 2 date is

- Stap 2.: Koppel je AppleTV aan je PC of mac met een USB mini kabel

- Stap 3.: Update je AppleTV

- Stap 4.: Download jailbreaksoftware
Seas0npass downloaden: http://support.firecore.com/entries/387605

- Stap 5.: Doorloop de stappen om je AppleTV te jalbreaken
Untethered + tethered
.Stap 1: Zorg voor een micro-USB-kabel voor verbinding tussen de PC/Mac en de Apple TV 2, zorg dat de powerkabel uit de Apple TV 2 is gehaald.
.Stap 2: Download de juiste en laatste Seas0npass-versie van de website.
.Stap 3: Druk op 'Create IPSW' voor het aanmaken van een custom IPSW.
.Stap 4: Seas0npass zal automatisch de laatste IPSW downloaden.
.Stap 5: Zodra Seas0npass aangeeft dat de Apple TV 2 in DFU-modus kan worden gezet, met de aluminium Remote op Play + Menu drukken gedurende 7 seconden.
.Stap 6: Het herstelproces wordt automatisch in gang gezet en iTunes wordt geopend. De custom IPSW wordt automatisch gekozen en de Apple TV 2 wordt hersteld.

Nu is je Apple TV 2 gejailbreakt.

De untethered jailbreak is nu compleet, de tethered jailbreak moet nog iets meer doen.
Elke keer dat de Apple TV 2 stroom verliest, moet er een tethered boot worden gedaan.
.Stap 7: verbind de Apple TV 2 met de PC/Mac via micro-USB en start Seas0npass op.
.Stap 8: Kies voor 'Tethered Boot' en na het toevoegen van de payload druk op Play + Menu gedurende 7 seconden.

- Stap 6.: download programma om XBMC te kunnen installeren
Download Putty: http://www.putty.org/

- Stap 7.: koppel je AppleTV aan je televisie en je netwerk en doorloop deze tutorial
- Gebruik SSH om verbinding te maken met de Apple TV. Via de Terminal van Mac OS X kun je dit doen met behulp van ssh root@IP-adres-van-de-Apple-TV Op Windows kun je bijvoorbeeld gebruik maken van PuTTY. Je kunt voor het IP-adres eerst appletv.local proberen en als dat niet lukt het IP-adres achterhalen via je router of via het Settings-menu van de Apple TV onder Network.

- Voer het wachtwoord alpine in (username root) als je deze nog niet eerder hebt gewijzigd. Het is aan te raden om direct het standaard wachtwoord te wijzigen. Je kunt dit doen met behulp van het commando passwd gevolgd door enter, waarbij je gevraagd zal worden om een nieuw wachtwoord in te voeren.

- Tijdens de SSH sessie kun je de nieuwe sourcs toevoegen door middel van het volgende commando: echo "deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list

- Vervolgens kun je de database updaten met behulp van het commando: apt-get update

- Tot slot kun je XBMC installeren met het commando:apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2

- Wanneer de installatie van XBMC voltooid is zal je 2e generatie Apple TV opnieuw opstarten en zal het tabblad XBMC verschijnen.

En klaar!!



Ikzelf ben geen Apple of Jailbreak expert, en de eerste keer kostte mij, mede door te beginnen met de verkeerde software echt wel een aantal uurtjes, maar ik denk dat ik e.e.a. nu in 30 minuten aan de praat heb (ga het binnenkort proberen, want mijn huidige AppleTV is toegezegd aan een vriend). HEt is dus even zweten, en de jailbreak zal vast de eerste keer verkeerd gaan, maar bij mij is het apparaat nog nooit volledig vastgelopen, en anders zijn daar ook wel weer oplossingen voor te googlen.

Vervolgens is het een kwestie van alle instellingen zo instellen als je denkt dat goed is, en vooral je AppleTV NIET updaten.

Vragen en of opmerkingen hoor ik graag, daar waar nodig verwerk ik ze in de TS.









Dank je wel! Hier ga ik maar in het weekend aan wagen!  :D
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

mansm

Wat ik nog een keer zoek, maar nog nooit heb kunnen vinden is een soort follow me functie.

Begin met kijken op media speler A (die staat in de slaapkamer), mijn imaginaire wederhelft word wakker van de serie en duwt mij bed uit, met behulp van iphone app het kijken verder laten gaan op media speler B in de huiskamer.

Maar dan niet op een manier dat ik weer moet gaan spoelen, maar zo goed als naadloos. Iemand een idee (behalve heeeeeeeeel erg lange hdmi kabels)?

Waarbij de data vanaf een NAS komt (ik zit aan een synology 1511+ te denken)

_ MarcelloW _

Quote from: mansm on March  4, 2012, 20:04:41
Wat ik nog een keer zoek, maar nog nooit heb kunnen vinden is een soort follow me functie.

Begin met kijken op media speler A (die staat in de slaapkamer), mijn imaginaire wederhelft word wakker van de serie en duwt mij bed uit, met behulp van iphone app het kijken verder laten gaan op media speler B in de huiskamer.

Maar dan niet op een manier dat ik weer moet gaan spoelen, maar zo goed als naadloos. Iemand een idee (behalve heeeeeeeeel erg lange hdmi kabels)?

Waarbij de data vanaf een NAS komt (ik zit aan een synology 1511+ te denken)

Met bubble, of xbmc app hoef je niet te spoelen hoor. Kun je rechtstreeks het punt kiezen van waar je verder wil gaan.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!