Squeezebox uitzetten

Started by vanzomereng, December 1, 2011, 20:58:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng

Gaarne vraagje m.b.t. onderstaande

Na het spelen/streamen van muziek (vanuit een QNAP-NAS) wil ik mijn Squeezebox (Duet)
zodanig uitzetten dat de QNAP niet onnodig wordt belast en in "slaapstand" valt.

Volstaat het dan door eerst op pauze te drukken (de muziek stopt dan) en daarna de
Controller uit te zetten middels de powerknop (button met het huisje erop)
of moet ik ook nog eerst op de controller in het menu scrollen naar de functionaliteit
"Squeezebox uitzetten" en hiermee dooft dan ook de verlichte knop op de Squuezebox zelf
(weet alleen niet voor hoelang)

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kingpin

Even uit m'n hoofd, volgens mij moet je de pauze knop vasthouden totdat deze ook daadwerkelijk STOPT, en niet op PAUZE staat.
Het hele systeem zet je volgens mij uit door de stop knop of uit knop ?! Ingedrukt te houden totdat het systeem aangeeft dat deze uit gaat.
Uiteraard moet je wel in je qnap aangeven in power management dat deze na een aangegeven tijd in de standby modus gaat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

johan d

ik druk idd gewoon op pauze (op de receiver of via de remote). De remote staat gewoon in het houdertje (zet ik niet extra af). Wanneer je nu muziek wil spelen, kan dit dadelijk. Ik vermoedt dat de SB in slaapstand ook wel niet de grote verbruiker is in huis...
Ik weet dat ik er in het begin ook achter gezocht heb en dat ik verwonderd was dat het apparaat niet volledig uit te schakelen was.

Maro

Kan toch gewoon via het menu. Daar zit ergens de optie om de squeezebox aan en uit te zetten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Ron_Z

Mijn QNAP 219P+ met Samsung-schijven gaat gewoon na verloop van tijd in slaapstand als de Touch ook gaat slapen. Er hangt ook nog een SB receiver aan. Niets speciaals ingesteld. Weet je zeker dat er niet een ander actief proces draait op de QNAP? De download manager is er zo een die altijd actief is, ook al wordt er niets gedown/upload, en de QNAP altijd wakker houdt. Op het QNAP forum lopen diverse draadjes hoe er achter te komen welk proces de slaapstand verhinderd, kijk hier maar eens  http://forum.qnap.com/viewforum.php?f=55