Diverse HT's (voor elk budget)

Started by beetle99, November 14, 2003, 21:52:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beetle99

Op onderstaande site leuk schapenvoer  ;D

Diverse HT's voor elke budgetrange. Veel B&W 800/801/802 en Barco cine8 en 9.

Zelfs een met als eindversterking 5 x Krell 650M :P (even op "weitere" klikken bij budget > 50.000 euri's)

http://www.heimkinomarkt.de/Heimkinos/Heimkinos/Heimkinos_Index.asp

gr
Stefan

Jinsu

Zitten een paar mooie tussen, deze heeft mijn voorkeur kwa look ;) .

"IMAGE HE - The Blue Zone II"

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Scarp

Ik vraag me af waar al het geld van die 95.000 euro (PRIVATEMAX - Privatkino 2) naar toe is gegaan. Niet aan apparatuur volgens mij, want daarbij komt ik op zo'n 32000 :)

TomSwinnen

Quote from: Whistler on November 14, 2003, 22:40:13
Zitten een paar mooie tussen, deze heeft mijn voorkeur kwa look ;) .

"IMAGE HE - The Blue Zone II"

MvGr,

Whistler

Dies inderdaad wel errug mooi !

patrick_vdb

Hi,



;D

Soms vraag ik me wel eens af op welke basis mensen hun speakerkeuze en plaatsing baseren?

Mvrgr

Patrick

Martin_M

Schapen? ;D

Nee serieus. Soms doet het erg zeer om best mooie HT's te zien waarvan je zeker weet dat de apparatuur (en dan met name de speakers) niet tot z'n recht zullen komen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Jinsu

Je kunt niet duidelijk zien waar de oorhoogte is, en waarom niet met een Steward Micro Perforated scherm ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

beetle99

#7
over oorhoogte gesproken. Dit slaat ook nergens op.



gr
Stefan

patrick_vdb

Quote from: Whistler on November 15, 2003, 23:02:18
Je kunt niet duidelijk zien waar de oorhoogte is, en waarom niet met een Steward Micro Perforated scherm ;) .

Dit meen je toch niet serieus ???

Het gehele ruimtelijke beeld van deze speaker wordt volledig om zeep geholpen door 'm in zo'n cabinet te plaatsen.

Mvrgr

Patrick

TomSwinnen

#9
Quote from: patrick_vdb on November 15, 2003, 22:46:54
Hi,
;D
Soms vraag ik me wel eens af op welke basis mensen hun speakerkeuze en plaatsing baseren?
Mvrgr
Patrick
Is dit niet gewoon gebaseerd op een Bioscoop?
Anyway , zitten paar HT tussen waar de speakers als minder belangrijk gezien worden ... toch tenminste in de ruimtelijke indeling.

P.S : de black hole vind ik persoonlijk ook nog een hele mooie .. en de cineloft laat zien dat het niet zooo duur moet zijn om toch heel mooi te zijn.

Jinsu

Quote from: patrick_vdb on November 16, 2003, 01:50:22
Dit meen je toch niet serieus ???

Het gehele ruimtelijke beeld van deze speaker wordt volledig om zeep geholpen door 'm in zo'n cabinet te plaatsen.

Mvrgr

Patrick

Ik zeg het is mogelijk, of het klinkt is iets anders ik zou het niet doen.

Zij willen waarschijnlijk niets behalve een scherm zien tijdens de film ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

VlisChris

#11
Tja, 1 voordeel van een dusdanig heerlijke plaatsing van die Nautilus: nu maakt het ook niet uit dat de versterking eigenlijk aan de wat zwakkere kant is voor deze speakers: je hoort het verschil toch niet ;D.
Erg jammer zo. Misschien willen ze wel ruilen voor mijn versterker in mijn fronts/center?
(wel hebben ze dus van voren de 802 staan, ook voor de center ;) ;D)

edit: zie net dat ik even verkeerd gekeken had bij de eindversterking. Dacht dat het om een ander ging :). Dit is gelukkig beter dan ik dacht :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jinsu

Quote from: christiaan sauer on November 16, 2003, 17:38:59
Tja, 1 voordeel van een dusdanig heerlijke plaatsing van die Nautilus: nu maakt het ook niet uit dat de versterking eigenlijk aan de wat zwakkere kant is voor deze speakers: je hoort het verschil toch niet ;D.
Erg jammer zo. Misschien willen ze wel ruilen voor mijn versterker in mijn fronts/center?
(wel hebben ze dus van voren de 802 staan, ook voor de center ;) ;D)

edit: zie net dat ik even verkeerd gekeken had bij de eindversterking. Dacht dat het om een ander ging :). Dit is gelukkig beter dan ik dacht :)

Hehe, maar dan nog waar zijn die 95000 Euro gebleven ??? .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Robbo

Het bouwen/verbouwen en inrichten van de ruimte bijv.

Jinsu

Raumgröße (BxLxH): 5mx7mx3m en dan 63000 Euro, lijkt me knap ;) . Of men heeft ze afgezet maarja ze hebben het blijkbaar.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Robbo

Quote from: patrick_vdb on November 16, 2003, 01:50:22
Dit meen je toch niet serieus ???

Het gehele ruimtelijke beeld van deze speaker wordt volledig om zeep geholpen door 'm in zo'n cabinet te plaatsen.

Mvrgr

Patrick

Je mag aannemen dat ze dat uitgeprobeerd hebben. Geen cabinet maken is natuurlijk minder moeite.

Quote
Is dit niet gewoon gebaseerd op een Bioscoop?

Precies!

Wat ik wel jammer vind is de speakers zo dicht op het scherm staan. Over het algemeen wordt 25-30cm ruimte aanbevolen.

Als ik ooit een aparte HT ruimte heb zal ik een dergelijk opstelling ook zeker overwegen. Ik wil eerst natuurlijk eens een goede Microperf in actie zien, maar een idee als deze staat me wel aan. Een mooie cleane ruimte.

jaco

Ik vindt IMAGE HE - MOVIE DREAM wel interessant.

Ziet er technisch wel OK uit, afzuiging buiten de ruimte voor de CRT hushbox.
Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jinsu

Quote from: jaco on November 16, 2003, 22:03:33
Ik vindt IMAGE HE - MOVIE DREAM wel interessant.

Ziet er technisch wel OK uit, afzuiging buiten de ruimte voor de CRT hushbox.
Jaco

De weg naar de HT is indrukwekkender dan de kamer zelf ;D .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Spacebass

Heel mooi jaco...alleen waarom nou zilverkleurige schroeven.....

En een echte machinekamer...  8)

jaco

#19
Tja, wat minder mooi is het hier en daar wel. Maar de globale opzet met kleur etc (of meer  de afwezigheid daarvan) spreekt me wel aan.
Verder die hushbox met luchtkanaal naar buiten. Dat zou ik ook wel graag willen, maar ja dan moeten de ventilatoren bij de buren in de kamer hangen..

Dat rack is inderdaad fout ja. Dat had hij beter ook weg kunnen werken zodat het niet zichtbaar was geweest.

Ach ieder heeft zijn eigen smaak natuurlijk.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spacebass

Das idd zo...het zijn altijd die kleine afwerk dingetjes...idd misschien is het wel de bedoeling.

Ik mocht wel willen dat ik zo'n ruimte had...met of zonder zilverkleurige schroefjes + schoteltjes  ;)

Johan Van Gompel

Het enige echte dedicated HT is IMHO helemaal zwart en zo sober mogelijk (geen posters, filmblikken en andere prullaria). Al de rest is een compromis.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Robbo on November 16, 2003, 19:43:32
Je mag aannemen dat ze dat uitgeprobeerd hebben.  Geen cabinet maken is natuurlijk minder moeite.

Ach, ze zullen het best uitgeprobeerd hebben en beide bevindingen als uitgangspunt genomen hebben waar hun compromis zou komen te liggen. Het doel heiligt de middelen ;)

Mvrgr

Patrick


Spacebass

#23
Je moet het niet zo zwart zien johan. De reis begint al bij het binnenkomen van de ruimte, en ja de oohs en ahhs van je gasten zijn natuurlijk een voldoening erkenning van al het werk dat je erin gestopt hebt. En ach niets is perfect  ;)

beetle99

ik vind dat bij ht ook wel een stukje sfeer/ambiance hoort. Ik denk dat dit ht daar wel een goed voorbeeld van is.

gr
Stefan