"Budget" Speakerkabel

Started by Kingpin, October 27, 2011, 10:12:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Quote from: chansig on November  2, 2011, 11:15:54
Ik heb hier 2 verschillende types Oehlbach liggen...OOk in lange lengtes (2 x 6 meter zeker). 2,5 mm en als ik het goed heb verzilverd/koper.

Gr Hans
Thanks, maar ben net voorzien (zie paar posts terug).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Wookie

Mooi

Nu alles kompleet is kun je er van gaan genieten :music:

mtissink

Hmm.., die Canare klinkt wel aantrekkelijk.... Sinds afgelopen weekend ben ik erachter dat ik toch echt 2x 7 meter nodig ga hebben..,dus een dure kabel (meer dan 20 euro de meter) zit er niet echt in denk ik. Veel (meter)prijzen zijn x14 toch niet heel erg leuk meer te noemen.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Pinohelmond

Quote from: mtissink on November  7, 2011, 13:19:39
Hmm.., die Canare klinkt wel aantrekkelijk.... Sinds afgelopen weekend ben ik erachter dat ik toch echt 2x 7 meter nodig ga hebben..,dus een dure kabel (meer dan 20 euro de meter) zit er niet echt in denk ik. Veel (meter)prijzen zijn x14 toch niet heel erg leuk meer te noemen.

Sinds ruim een week speel ik zelf met de Canare 4S11 en hoewel ik altijd mijn twijfels heb gehad of er verschil zou zijn door gebruikte kabels moet ik volmondig op die twijfel terug komen.
De Canare houdt de lage tonen heerlijk strak en onder controle en de `SSSS-klank` waar ik veel last van had is voor 70% verdwenen.
Zou de Canare iedereen aanraden al moet ik bekennen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb buiten `gewone` koperdraad in diverse diktes.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

twani

Dat heb je dan goed gehoord, er is verschil tussen kabels. De kunst is de specifieke eigenschappen per kabel op juiste wijze te implementeren in je eigen set.

m9

cat5 kabel, goed en uitermate goedkoop paar spades aan weerskanten er aan solderen en je hebt een perfecte luidsprekerkabel.
zal vast wel ergens een topic aan gewijd zijn.

2dehands wordt er al 300 meter aangeboden op marktplaats.




twani


S@m

Quote from: m9 on November  9, 2011, 06:16:04
cat5 kabel, goed en uitermate goedkoop paar spades aan weerskanten er aan solderen en je hebt een perfecte luidsprekerkabel.
zal vast wel ergens een topic aan gewijd zijn.

2dehands wordt er al 300 meter aangeboden op marktplaats.


Met 0.205 mm² een bij uitstek voor luidsprekers geschikte kabel...

twani

Moet ik hieruit opmaken dat jij het wel snapt S@M?

Gr
Theo.

S@m

#34
Quote from: twani on November  9, 2011, 20:05:54
Moet ik hieruit opmaken dat jij het wel snapt S@M?

Gr
Theo.

Absoluut niet...


Maar m9 is wel vaker dwars, dus dat zal ook hier de intentie zijn denk ik.

twani

Met cat5 aan je set zit je alleen jezelf dwars ;D

mtissink

Quote from: twani on November  9, 2011, 21:43:45
Met cat5 aan je set zit je alleen jezelf dwars ;D
En toch zijn er ooit 20 pagina's topic aan gespendeerd.... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=1628.0
En nee, ik zou het zelf niet gauw doen!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

CZ79

Dat is ook mijn ervaring, Cat5 is wat mij betrft helemaal NIET geschikt als goede degelijke luidsprekerkabel met een mooi neutraal geluid
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

m9

was niet dwars bedoeld, heb zelf ook ooit cat5 kabel gebruikt en ga dat in de nabije toekomst weer doen.
meer info in de volgende link.

http://www.venhaus1.com/diycatfivecables.html

ik wil je alleen maar behoeden om onnodig veel geld uit te geven en met die 300 meter kun je zelfs heel je 5.1 of 7.1 speakerconfiguratie (als je behoefte hebt aan goede luidsprekersnoer voor een surroundopstelling) voor 100 euro (inclusief bv de spades) voorzien.

twani

Oké......in ieder geval géén mainstream keuze :D

Kingpin

@Pinohelmond: klopt precies je omschrijving.
Dit weekend eindelijk de kabel geplaatst, te druk in de tussentijd met heel andere dingen :D

Bedankt allemaal voor het meedenken!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

KayaRahnee

Quote from: Wookie on November  2, 2011, 11:14:14
Solidcore, zeker op een buizenbak erg mooi :music:
En betaalbaar

Vertel, vertel, vertel.........waar te koop? Waar vind ik info op het net?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Mitch--

Quote from: twani on November  9, 2011, 18:35:47
Huhh Cat5? :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:


Ik heb er eens een interlink van gebouwd, en die klonk in vergelijking met een NBS Omega niet eens echt beroerd. De NBS was duidelijk de winnaar, maar voor de budget gedachte viel het allemaal niet tegen!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'