Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Started by Eddye, October 20, 2011, 20:08:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on July 22, 2013, 17:12:00
Ik heb altijd een mening :unsure:, maar soms/vaak is het handig alleen even te denken. Trouwens, wie ben ik om commentaar te leveren op iemands passie en gedachten?

Ga je de Devialet samen testen met luidsprekers of koop je ze onafhankelijk van elkaar?
Testen gaat in ieder geval met. Of ik ze ook tegelijkertijd kan aanschaffen hangt een beetje van het vrije budget af. (ook nog een badkamer ;))
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Ik heb echt werkelijk helemaal niets met het Devialet, maar heb deze dan ook nog nooit gehoord  :blush:.

De ontwikkelingen gaan nog steeds zo hard, dat ik niet snel een apparaat zou kopen welke bron (streamer) en versterker in een zijn. Voor dat je het weet heb je een apparaat van een meerdere mille in huis staan welke outdated is ...

En ja; nu kan je deze nog configureren/upgraden maar daar zal ook een x een eind aan komen.
Heb dan liever een goede versterker en daarnaast een separate bron.


Maar dat zijn persoonlijke voorkeuren en ook nog eens zonder de mogelijkheden van een Devialet goed in beeld te hebben ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on July 22, 2013, 17:22:38
Ik heb echt werkelijk helemaal niets met het Devialet, maar heb deze dan ook nog nooit gehoord  :blush:.

De ontwikkelingen gaan nog steeds zo hard, dat ik niet snel een apparaat zou kopen welke bron (streamer) en versterker in een zijn. Voor dat je het weet heb je een apparaat van een meerdere mille in huis staan welke outdated is ...

En ja; nu kan je deze nog configureren/upgraden maar daar zal ook een x een eind aan komen.
Heb dan liever een goede versterker en daarnaast een separate bron.


Maar dat zijn persoonlijke voorkeuren en ook nog eens zonder de mogelijkheden van een Devialet goed in beeld te hebben ...

:withstupid:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Ho, stop, de bron blijft de macmini. Misschien via Air of via de DAC. De bron is gewoon apart. :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

Spannend, een Devialet!
Ben ook benieuwd welke speakers het worden.

Als het zover is kom ik heel graag nog een keer bij je luisteren ;)

Succes met de verkoop van alles.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Quote from: quattronl on July 23, 2013, 12:15:15
Spannend, een Devialet!
Ben ook benieuwd welke speakers het worden.

Als het zover is kom ik heel graag nog een keer bij je luisteren ;)

Succes met de verkoop van alles.

:thumbs-up: Het zal nog wel even gaan duren, denk ik, maar als het zover is laat ik het je weten, natuurlijk.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on July 23, 2013, 12:16:45
:thumbs-up: Het zal nog wel even gaan duren, denk ik, maar als het zover is laat ik het je weten, natuurlijk.
Ga je ook nog meerdere streamers/versterkers in de zelfde prijsklasse beluisteren?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Als bron blijf ik de macmini gebruiken. Het gaat dus om een versterker, speakers en eventueel een DAC.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on July 23, 2013, 17:40:33
Als bron blijf ik de macmini gebruiken. Het gaat dus om een versterker, speakers en eventueel een DAC.
Dat begreep ik inderdaad. Vandaar ook de streamer/versterker. Vroeg me gewoon af of je de Devialet nog met andere apparatuur gaat vergelijken of dat je op de ervaringen van anderen vaart.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

De combi met de Mac mini is op zich prima.
Kunt de Mac dan op de USB poort aansluiten, en gewoon je iPad met iTunes gebruiken.
In principe heb je dan geen streamer module nodig (scheelt 1000 euro na 30 september) alleen blijf je dan iets van Audirvana nodig hebben om je flacs te kunnen spelen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on July 23, 2013, 18:41:13
Dat begreep ik inderdaad. Vandaar ook de streamer/versterker. Vroeg me gewoon af of je de Devialet nog met andere apparatuur gaat vergelijken of dat je op de ervaringen van anderen vaart.
Ik wil ook graag vergelijken met andere apparatuur. Wie weet is Devialet helemaal mijn smaak niet, of is er iets wat veel prettiger in mijn oren ligt. Dat wil ik ook graag weten, natuurlijk.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Een tegenhanger zou de nieuwe Wadia kunnen zijn.
Geen streamer mogelijkheden trouwens. Ook niet met een uitbreiding.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Quote from: weust on July 23, 2013, 18:44:15
De combi met de Mac mini is op zich prima.
Kunt de Mac dan op de USB poort aansluiten, en gewoon je iPad met iTunes gebruiken.
In principe heb je dan geen streamer module nodig (scheelt 1000 euro na 30 september) alleen blijf je dan iets van Audirvana nodig hebben om je flacs te kunnen spelen.
Inderdaad, als het voor 30 september allemaal niet rondkomt (en het zou Devialet worden) is dat inderdaad een optie. Mac - USB - Devialet.
Het mooiste blijft gewoon ook de streamer optie erin.

Quote from: weust on July 23, 2013, 18:46:17
Een tegenhanger zou de nieuwe Wadia kunnen zijn.
Geen streamer mogelijkheden trouwens. Ook niet met een uitbreiding.


Visueel toch een heel stuk minder. Wel krachtiger.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Ik ben ook helemaal niet gecharmeerd van de Wadia.
Vind het maar een raar uitziend ding.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Quote from: weust on July 23, 2013, 18:49:55
Ik ben ook helemaal niet gecharmeerd van de Wadia.
Vind het maar een raar uitziend ding.

Wadia:


Devialet:


Ik zou zeggen, nog niet eens goed gejat....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Gelukkig maar, anders was het een ooit aantel geweest die met zijn Ultrabook specificatie de Apple MacBook Air probeert na te doen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Quote from: Eddye on July 23, 2013, 18:45:06
Ik wil ook graag vergelijken met andere apparatuur. Wie weet is Devialet helemaal mijn smaak niet, of is er iets wat veel prettiger in mijn oren ligt. Dat wil ik ook graag weten, natuurlijk.
Wijs om meerdere versterkers en bronnen te gaan geluisteren.
Heb je al enig idee welke speakers het gaan worden/heb je al een lijst met speakers welke jouw interesse hebben?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on July 24, 2013, 09:06:43
Wijs om meerdere versterkers en bronnen te gaan geluisteren.
Heb je al enig idee welke speakers het gaan worden/heb je al een lijst met speakers welke jouw interesse hebben?
- Audio Physic Classic 20
- Audio Physic Sitara 25
- Harbeth M30.1
- B&W PM1
- B&W 805
- Sonus Faber Venere 2.0

Om maar wat te noemen :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on July 24, 2013, 09:18:18
- Audio Physic Classic 20
- Audio Physic Sitara 25
- Harbeth M30.1
- B&W PM1
- B&W 805
- Sonus Faber Venere 2.0

Om maar wat te noemen :)
Mooi vertrekpunt met zowel zuilspeakers als monitoren :thumbs-up:.

Betreffende SF heeft overigens een behoorlijke, commerciele sound (boost in het hoog en laag), een beetje dat zelfde effect wat het (voor de ouderen onder ons :D) " loudness knopje" op goedkopere versterkers van weleer gaf. De Liuto is er ook niet geheel vrij van maar wel een stuk minder.

Wat zijn jouw vereisten betreft looks, karakteristiek en het budget?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on July 24, 2013, 09:26:25
Mooi vertrekpunt met zowel zuilspeakers als monitoren :thumbs-up:.

Betreffende SF heeft overigens een behoorlijke, commerciele sound (boost in het hoog en laag), een beetje dat zelfde effect wat het (voor de ouderen onder ons :D) " loudness knopje" op goedkopere versterkers van weleer gaf. De Liuto is er ook niet geheel vrij van maar wel een stuk minder.

Wat zijn jouw vereisten betreft looks, karakteristiek en het budget?
Ik vergat ook nog:
- Dynaudio Focus 260

En waarschijnlijk nog wat andere.

Het budget is nog niet helemaal bekend, ik hoop uit te komen rond de 7000,- a 8000,- euro.
Ik zou er ook voor kunnen kiezen om b.v. te gaan luisteren en dan de componenten los te kopen met een spaar-pauze.
Als ik minder uitgeef aan een versterker bijvoorbeeld, zouden er wat prijzigere speakers kunnen komen. Uiteindelijk gaat het erom een goed passende set te vinden.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Zelf zou ik starten met de speakers en daar een passende versterking en bron bij zoeken.
Die speakers gaan samen met de akoestiek/opstelling grotendeels het geluid (jouw geluid) bepalen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JCL

Quote from: Eddye on July 24, 2013, 09:18:18
- Audio Physic Classic 20
- Audio Physic Sitara 25
- Harbeth M30.1
- B&W PM1
- B&W 805
- Sonus Faber Venere 2.0

Om maar wat te noemen :)

De PM1 heb ik een keer beluisterd. Erg mooie speaker met veel detail en een mooi sprankelend hoog (de bekende B&W sound). Hoewel er voor zo'n kleine speaker veel laag uit komt, kun je hem niet gebruiken in een stereo setup zonder subwoofer. Ik vind iig dat hij daarvoor te weinig laag weet te produceren. Ga je de CM10 ook nog beluisteren?

Eddye

Quote from: Xander32 on July 24, 2013, 10:33:00
Zelf zou ik starten met de speakers en daar een passende versterking en bron bij zoeken.
Die speakers gaan samen met de akoestiek/opstelling grotendeels het geluid (jouw geluid) bepalen.
In snap wat je bedoelt. De speakers zullen inderdaad het geluid bepalen, maar de versterker doet toch ook behoorlijk wat. Zo is er ook weer een hoop te zeggen voor "Source first".



Quote from: JCL on July 24, 2013, 11:03:47
De PM1 heb ik een keer beluisterd. Erg mooie speaker met veel detail en een mooi sprankelend hoog (de bekende B&W sound). Hoewel er voor zo'n kleine speaker veel laag uit komt, kun je hem niet gebruiken in een stereo setup zonder subwoofer. Ik vind iig dat hij daarvoor te weinig laag weet te produceren. Ga je de CM10 ook nog beluisteren?
Ik zou een Subwoofer erbij niet erg vinden. Als de sound (en dat met name de 3 dimensionele weergave) me erg goed bevalt zou er zomaar een sub bij kunnen. De CM10 wil ik wel gaan luisteren, maar ik vind de stap van CM10 naar 805 wel kwa budget wel erg klein. Als de CM10 de 805 'eruit speelt' zal ik 'm uiteraard wel overwegen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on July 24, 2013, 11:10:45
...  maar de versterker doet toch ook behoorlijk wat. Zo is er ook weer een hoop te zeggen voor "Source first".
Zelf heb ik daar heel andere ervaringen!

Zekers doen versterking en bron er ook toe, maar ook al zijn die geheel naar jouw smaak, matchen de speakers niet met de akoestiek, plaatsingsmogelijkheden en jouw luistervoorkeuren, dan gaan betreffende versterking en/of bron daar ook niets zinnigs meer brengen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on July 24, 2013, 11:20:07
Zelf heb ik daar heel andere ervaringen!

Zekers doen versterking en bron er ook toe, maar ook al zijn die geheel naar jouw smaak, matchen de speakers niet met de akoestiek, plaatsingsmogelijkheden en jouw luistervoorkeuren, dan gaan betreffende versterking en/of bron daar ook niets zinnigs meer brengen ...
Het is ook meer een kwestie van uitzoeken en luisteren wat bij elkaar past. Een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel. Wat vind ik prettiger luisteren (ik zeg expres niet beter), en ik ben met je eens dat de luidsprekers het meeste zullen bepalen.
Wat betreft de akoestiek, dat is natuurlijk altijd anders bij een winkel dan bij je thuis. Qua plaatsing heb ik een hele hoop mogelijkheden, dus dat komt wel goed, denk ik zo. Wellicht dat ik thuis op proef mag luisteren als het zover is.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005