Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Started by Eddye, October 20, 2011, 20:08:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eddye

Quote from: Xander32 on July  1, 2013, 10:18:08
Een badkamer is een ruimte welke voor mij iig. ook een stuk comfort aan een huis kan toevoegen en daarmee een stukje welbevinden. Het draagt voor mij bij aan het al dan niet prettig wonen. En als je het een beetje neutraal weet te houden is het nog een relatief goede investering ook.
Ik ben niet zo'n badkamer comfort type. Ik vind douchen lekker, maar aan in bad gaan heb ik een hekel. Een nieuw bad komt er dus niet in. Wel vind ik het heel belangrijk dat het strak, modern en perfect is afgewerkt. Er komt niet veel in, maar wat er in komt moet gewoon mooi zijn en kwaliteit uitstralen. Dan denk ik aan een mooie wasbak, glazen douchescherm en mooie strakke kranen. En geloof me, daar kan je echt wel een groot bedrag op stukslaan :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Een bad heb ik ook altijd volledig onzinnig gevonden.
Kijk wel eens naar nieuwe huizen, en dan zit er alleen een bad in, geen douche cabine.
Dat gedoe met douchen in een badkuip. Nee dank je.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: weust on July  1, 2013, 12:19:20
Een bad heb ik ook altijd volledig onzinnig gevonden.
Kijk wel eens naar nieuwe huizen, en dan zit er alleen een bad in, geen douche cabine.
Dat gedoe met douchen in een badkuip. Nee dank je.
Eens!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

#603
Quote from: weust on July  1, 2013, 12:19:20
Een bad heb ik ook altijd volledig onzinnig gevonden.
Kijk wel eens naar nieuwe huizen, en dan zit er alleen een bad in, geen douche cabine.
Dat gedoe met douchen in een badkuip. Nee dank je.
Om nog maar te zwijgen over douchegordijnen.....

Overigens bestaan er oplossingen voor om gewoon uit bad te stappen:


Wie weet over een jaar of 35-40 ;) :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Over 35 tot 40 jaar wil jij je laten wassen door een slanke, blonde dame met een flinke bos hout voor de deur in een te krap verzorgsters uniform in je privé verzorgingshuis.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Quote from: weust on July  1, 2013, 15:08:39
Over 35 tot 40 jaar wil jij je laten wassen door een slanke, blonde dame met een flinke bos hout voor de deur in een te krap verzorgsters uniform in je privé verzorgingshuis.
Uhhh, neu, dat wil ik NU!!!
Over 35-40 jaar heb ik er geen puf meer voor :(

Mag ook een brunette zijn hoor....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Ja, maar dat betekend dan ook dat je nu al een bad moet laten installeren thuis.
Nou, ik niet iig ;) naast dat het ook niet past in de drie vierkante strekkende meter die mijn badkamer heet...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: weust on July  1, 2013, 15:08:39
Over 35 tot 40 jaar wil jij je laten wassen door een slanke, blonde dame met een flinke bos hout voor de deur in een te krap verzorgsters uniform in je privé verzorgingshuis.
God, wat is het af en toe heerlijk om gehandicapt te zijn! :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on July  1, 2013, 15:17:42
God, wat is het af en toe heerlijk om gehandicapt te zijn! :laugh:
LOL, nadeel is wel dat als ze haar mannelijke collega roept om het even over te nemen, je niet snel weg bent :D
(over 35-40 jaar ik ook niet meer, tenzij ik een rollator bij de hand heb....)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Hoe staat het met het kabelvergelijk Eddy?

4s8 versus 4s11 ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

De 4s8 zit er vast tussen, en de 4s11 is sinds gisteren op bezoek bij quattronl, om een poosje te proberen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on July 17, 2013, 07:01:45
De 4s8 zit er vast tussen, en de 4s11 is sinds gisteren op bezoek bij quattronl, om een poosje te proberen.
... Ik weet dat je dat lastig vindt, maar kan je de verschillen duiden tussen beide?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

De 4s8 is een stuk dunner, en iets soepeler. :D

Ik vond de 4s8 net een klein stukje meer sprankelen, heel subtiel een iets gedefinieerder hoog. Er zit echt heel weinig verschil tussen de kabels. Sowieso geen verschil wat je echt in 1 keer hoort.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on July 17, 2013, 07:08:33
De 4s8 is een stuk dunner, en iets soepeler. :D
...

:D


Zie maar, het is allemaal niet zo complex!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Inderdaad, af en toe maken we het onszelf ook veel te moeilijk.
:laugh:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Zoals een aantal van jullie al hebben gezien staat er een hoop 'spul' van mij te koop. Hoewel ik ga stoppen met 1 hobby (fotografie) wegens chronisch tijdgebrek, ga ik verder met de andere (Audio).

Mijn fotografie spullen bied ik te koop aan, samen met mijn HT (zo goed als verkocht).
Ook mijn huidige stereo (Rotel VV/EV Combi en Bowers & Wilkins CM9 Luidsprekers) staat (even een poosje) exclusief op het HTforum te koop. Wat ervoor in de plaats gaat komen weet ik nog niet, dat zal afhankelijk zijn van hoe snel en voor hoeveel de spullen weggaan.

Wanneer alles wat verder is gevorderd open ik (natuurlijk) een nieuw topic om deze zoektocht te begeleiden.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on July 22, 2013, 15:56:07
Zoals een aantal van jullie al hebben gezien staat er een hoop 'spul' van mij te koop. Hoewel ik ga stoppen met 1 hobby (fotografie) wegens chronisch tijdgebrek, ga ik verder met de andere (Audio).

Mijn fotografie spullen bied ik te koop aan, samen met mijn HT (zo goed als verkocht).
Ook mijn huidige stereo (Rotel VV/EV Combi en Bowers & Wilkins CM9 Luidsprekers) staat (even een poosje) exclusief op het HTforum te koop. Wat ervoor in de plaats gaat komen weet ik nog niet, dat zal afhankelijk zijn van hoe snel en voor hoeveel de spullen weggaan.

Wanneer alles wat verder is gevorderd open ik (natuurlijk) een nieuw topic om deze zoektocht te begeleiden.
Spannend! Heb je al een beetje een idee wat je zoekt?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on July 22, 2013, 16:01:18
Spannend! Heb je al een beetje een idee wat je zoekt?
Eerlijk gezegd, ja en nee. Ik ben helemaal weg van Devialet (110 wordt het dan vermoed ik). Kwa speakers een paar fijne monitoren (Harbeth staat op de lijst ;)). Audio Physic spreekt me ook wel aan. Geen idee hoe alles klinkt, maar ik zou een wat breder geluid willen, met minimaal even veel detail en een wat aanvallender karakter, als je begrijpt wat ik bedoel...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on July 22, 2013, 16:07:28
Eerlijk gezegd, ja en nee. Ik ben helemaal weg van Devialet (110 wordt het dan vermoed ik). Kwa speakers een paar fijne monitoren (Harbeth staat op de lijst ;)). Audio Physic spreekt me ook wel aan. Geen idee hoe alles klinkt, maar ik zou een wat breder geluid willen, met minimaal even veel detail en een wat aanvallender karakter, als je begrijpt wat ik bedoel...
Wat maakt dat je helemaal weg bent van Devialet? Ben niet nieuwsgierig hoor! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on July 22, 2013, 16:31:01
Wat maakt dat je helemaal weg bent van Devialet? Ben niet nieuwsgierig hoor! ;)
Toen jij met je zoektocht bezig was, waren wij ook nieuwsgierig, dus jij mag dat :)

- configureerbaarheid
- gemak
- kracht (iig bij de 170 en hoger)
- Uiterlijk

Maar ik sta gewoon open voor andere merken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on July 22, 2013, 16:40:24
Toen jij met je zoektocht bezig was, waren wij ook nieuwsgierig, dus jij mag dat :)

- configureerbaarheid
- gemak
- kracht (iig bij de 170 en hoger)
- Uiterlijk

Maar ik sta gewoon open voor andere merken.
Heb weer een draaitafeltopic, dus je kan je lol weer op. ;) Leuk hoor, volg dit draadje graag en zie de vorderingen wel tegemoet!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on July 22, 2013, 16:44:41
Heb weer een draaitafeltopic, dus je kan je lol weer op. ;) Leuk hoor, volg dit draadje graag en zie de vorderingen wel tegemoet!
Ik lees mee in dat topic :) op die manier kan je er ook achter komen dat iets niet voor mij is :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on July 22, 2013, 16:48:32
Ik lees mee in dat topic :) op die manier kan je er ook achter komen dat iets niet voor mij is :D
Dat heb ik met heeeeeel veel topics. Erg bevrijdend en ontspannend moet ik zeggen. :D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Inderdaad, gewoon lezen, zonder een mening te hebben, heerlijk...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on July 22, 2013, 16:59:16
Inderdaad, gewoon lezen, zonder een mening te hebben, heerlijk...
Ik heb altijd een mening :unsure:, maar soms/vaak is het handig alleen even te denken. Trouwens, wie ben ik om commentaar te leveren op iemands passie en gedachten?

Ga je de Devialet samen testen met luidsprekers of koop je ze onafhankelijk van elkaar?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten