Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Started by Eddye, October 20, 2011, 20:08:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

Mooie apparatuur! Mooie ruimte (alleen de gordijnen, of stores ben ik niet zo'n fan van, voelt een beetje kantoor achtig aan) Maar voor de rest helemaal in orde. Je ziet dat er ook zoiets bestaat als MAF :)

verschoot eerlijk gezegd een beetje van het feit dat het toevoegen van de rotel zo'n groot verschil gemaakt heeft, want ik heb ook nét de SR7005 en op mijn CM5's geeft dat een erg mooie klank. Misschien is de CM5 makkelijker aan te sturen dan de 9. Of kan ik beter gewoon niet naar zo'n rotel eindbak gaan luisteren.

Had je de marantz eindeversterkers ook overwogen, beluisterd?

Heb uiteraard ook op de UD5005 gestemd, omdat ik die zelf ook gehaald heb, en vind t een zeer mooi apparaat, (zeker in combi met de SR7005) klinkt supergoed (SACD zeker) en geeft een prachtig beeld, zowel op projectie, als nu op de plasma...

Heb de oppo nog niet gezien, en hoewel iedereen er hier wild van is, zou ik er niet voor gegaan zijn, gewoon omdat die marantz zoveel mooier op die andere past :-D

Enige nadeel aan beide marantzen (bij mij) is alles wat met streaming te maken heeft. Airplay op de SR7005 en streamen van een film op de 5005. Het werkt wel, maar erna loopt alles vast. Eenmaal een film gedaan kan ik met de UD5005 niet veel meer aanrichten zonder hem eens aan en uit te zetten, youtube werkt sowieso maar 1 keer op 2 en is zo tergend traag om iets te zoeken of in te typen,

en bij de SR verdwijnt het airplay logo soms ook op de computer waarna ik één en ander moet resetten, en na een airplay luistersessie, de volgende keer dat ik de receiver AAN zet is het ook weer geheid miserie. Stroom eraf is dan de oplossing. Beetje no go vind ik, om dat zo al op de markt te smijten. Vind dat echt hun eigen reputatie besmeuren dat ze doen.
Sorry voor de topicvervuiling, maar vroeg me af of andere eigenaars van deze combo het ook zo ervaarden?

Groet, G

Eddye

Quote from: Gaeje on December 30, 2011, 16:25:52
Mooie apparatuur! Mooie ruimte (alleen de gordijnen, of stores ben ik niet zo'n fan van, voelt een beetje kantoor achtig aan) Maar voor de rest helemaal in orde. Je ziet dat er ook zoiets bestaat als MAF :)

verschoot eerlijk gezegd een beetje van het feit dat het toevoegen van de rotel zo'n groot verschil gemaakt heeft, want ik heb ook nét de SR7005 en op mijn CM5's geeft dat een erg mooie klank. Misschien is de CM5 makkelijker aan te sturen dan de 9. Of kan ik beter gewoon niet naar zo'n rotel eindbak gaan luisteren.

Had je de marantz eindeversterkers ook overwogen, beluisterd?

Nee, ik heb de Marantz (7025 geloof ik) niet beluisterd, eigenlijk vanwege het mindere vermogen en met de korting op de Rotel werd het prijsverschil te klein. Ik twijfel toch wel een beetje aan luistersessies in winkels, gewoon vanwege het feit dat de akoestiek heel anders is. Ik heb de Rotel 'op leen' meegekregen, dus kon thuis lekker luisteren.

Quote
Heb uiteraard ook op de UD5005 gestemd, omdat ik die zelf ook gehaald heb, en vind t een zeer mooi apparaat, (zeker in combi met de SR7005) klinkt supergoed (SACD zeker) en geeft een prachtig beeld, zowel op projectie, als nu op de plasma...

Heb de oppo nog niet gezien, en hoewel iedereen er hier wild van is, zou ik er niet voor gegaan zijn, gewoon omdat die marantz zoveel mooier op die andere past :-D

Enige nadeel aan beide marantzen (bij mij) is alles wat met streaming te maken heeft. Airplay op de SR7005 en streamen van een film op de 5005. Het werkt wel, maar erna loopt alles vast. Eenmaal een film gedaan kan ik met de UD5005 niet veel meer aanrichten zonder hem eens aan en uit te zetten, youtube werkt sowieso maar 1 keer op 2 en is zo tergend traag om iets te zoeken of in te typen,

en bij de SR verdwijnt het airplay logo soms ook op de computer waarna ik één en ander moet resetten, en na een airplay luistersessie, de volgende keer dat ik de receiver AAN zet is het ook weer geheid miserie. Stroom eraf is dan de oplossing. Beetje no go vind ik, om dat zo al op de markt te smijten. Vind dat echt hun eigen reputatie besmeuren dat ze doen.
Sorry voor de topicvervuiling, maar vroeg me af of andere eigenaars van deze combo het ook zo ervaarden?

Groet, G
Ik wist niet dat de UD-5005 ook films kan streamen, weer wat geleerd :)

Ik vind de netwerk opties op de SR-7005 echt beneden de maat voor zo'n mooi apparaat. Het is een dijk van een receiver, maar streamen, firmwareupdates, airplay e.d. zijn heel erg instabiel. De eerste firmwareupdate duurde bij mij bijna 2 uur. Het laatste stukje (waar 6 minuten bijstond) heefttie wel 10x opnieuw gedaan. Zelfde bij de airplay upgrade. Daarnaast vind ik het erg kwalijk dat men niet aangeeft wat er in de firmware veranderd is.

Airplay werkt bij mij wel, maar het heeft een week geduurt voordat het airplay icoontje in iTunes opkwam(zomaar ineens), terwijl alles bij mij van de stroom afgaat elke avond. Zelf kan ik met geen mogelijkheid meer de NAS Twonkyserver benaderen waar mijn FLAC opstaan. Ik wilde laatst testen of de receiver 24/96 FLACs kan spelen, maar geen folder te bekennen... Binnenkort maar weer eens proberen.

Misschien komt er ooit een firmware upgrade die het netwerkgedeelte eens flink aanpakt....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Gaeje


Eddye

5 tegen 1 voor de Marantz UD-5005. Dat lijkt me een duidelijke zaak, want deze heeft stiekum ook mijn voorkeur. Tenzij er eerder een mooie aanbieding komt zal deze ergens in februari mijn Panasonicje vervangen. Allen bedankt voor de input.

Inmiddels ben ik ook de haalbaarheid van het aanschaffen van een projector en scherm aan het onderzoeken. Dit is wel voor de wat langere termijn. Ik ben me al een beetje in aan het lezen in de materie, en ben ik er achter dat projecteren nogal wat vragen bij me opwerpt, zoals:
- wat is Lens Shift, dit schijnt bij een aantal Epson types een (groot) gemis te zijn, waar dient het voor?
- mijn plan is om op een handmatig oprolscherm tussen de 200 en 240 cm te projecteren, daarbij komt het scherm aan de ene wand, en de projector 6 meter van het scherm in/op een kast aan de andere wand, ik kan alleen nergens vinden of dit mogelijk is.
- wel of geen 3D? Ik neig naar wel, het heeft wel een hoge gimmick factor.
- moet ik de ruimte totaal (als in echt geen hand voor ogen) verduisteren, of is donker, zoals het 's avonds zonder lampen aan, genoeg?
- in de webshop van ITC zie ik full IFS en IFS staan bij een aantal types, wat is het verschil?

Als iemand wat of alle van de bovenstaande vragen kan beantwoorden, ben ik weer wat verder. ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Gaeje

ik heb wel een antwoord op een paar van je vragen...

ik ben recent van beameren naar Plasma gegaan, en bemerk dat ik er toch wel rapper achter kruip dan vroeger... (maar misschien omdat hij nieuw is)

Het opstarten van een pj duurt eventjes, dus voor 5 min tv ga je het niet doen. Tevens is het niet goed voor de lamp om hem frequent (kort) aan en af te zetten...

Je moet heel goed kunnen verduisteren of het lijkt nergens op. Elk beetje licht dat er is verminderd je contrast (zichtbaar), en ook het licht dat reflecteert van je projectie op je scherm op heldere muren van je huis/appartement. Vandaar dat iedereen donkere muren aan raadt, maar ok, gezellig is anders... bluts met de buil zeker.

lens shift of niet... ik heb het wel handig gebruikt maar ik kon mijn pj niet eender waar zetten. Zeker de moeite om geld bij te leggen tenzij je de pj op exact de goeie plek kan hangen.

3D of niet... moeilijk enerzijds, omdat ik niet weet of 3D een blijvertje is, maar langs de andere kant is bijna elke (goeie) projector die je nu kan kopen ermee uitgerust, dus als je sowieso een nieuwe gaat halen zit het er zeker op.

Maar ikzelf zou op dit moment gebruik maken van de toppers die 3D willen en voor een prikje zo'n mooie JVC of Sony scoren in 2de hands. Voor die handvol 3d films die je gaat missen. (heb hetzelfde ook gedaan met die pioneer, geen 3D, maar een topscherm dat volgens velen de hedendaagse plasma's (allemaal 3D wel) huilend naar huis stuurt.

Eddye

#30
Tja, ik heb nu een plasma scherm, en merk dat ik erg weinig TV kijk, laat ik zeggen ongeveer 90% films. De rest kijk ik bijna alleen maar films via Blu-ray of mijn Popcorn Hour. De plasma zal ook gewoon blijven voor die momenten dat ik naar TV kijk. De prijzen van een goede plasma en een (denk ik) goede beamer scheelt ook niet zoveel meer. Vandaar dat een beamer me een logische upgrade lijkt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Start to HT

Amai, jij hebt een hoop knappe apparaten! Super!

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Na een kleine test zonder center speaker (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=9413.msg2098017#msg2098017), ben ik nu toch heel erg aan het twijfelen over de aankomende aanschaf van de UD-5005. Misschien zou ik toch eerst moeten kijken naar een nieuwe center. Dit zou dan de B&W CMC2 moeten worden na wat ik allemaal op internet gelezen heb. De CMC2 zou beter aansluiten bij de CM9's, vanwege de midrange driver die de CMC2 wel heeft, en de CMC niet. Het grote nadeel is dat de CMC2 fors duurder is, en een heel stuk groter (ongeveer 11cm breder). pffff keuzes, keuzes, keuzes  :crazy:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Quote from: Eddye on January 12, 2012, 10:43:01
Na een kleine test zonder center speaker (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=9413.msg2098017#msg2098017), ben ik nu toch heel erg aan het twijfelen over de aankomende aanschaf van de UD-5005. Misschien zou ik toch eerst moeten kijken naar een nieuwe center. Dit zou dan de B&W CMC2 moeten worden na wat ik allemaal op internet gelezen heb. De CMC2 zou beter aansluiten bij de CM9's, vanwege de midrange driver die de CMC2 wel heeft, en de CMC niet. Het grote nadeel is dat de CMC2 fors duurder is, en een heel stuk groter (ongeveer 11cm breder). pffff keuzes, keuzes, keuzes  :crazy:

Qua klankkleur matching zou ik ook de CMC2 doen, maar soms heb je geen keus qua ruimte. Heb je de ruimte wel dan zou ik zeker de CMC2 pakken, daar zal de matching beter met je fronts mee zijn.

Overigens complimenten voor je setup ziet er goed uit.

Eddye

Dank je.

Tja ruimte is eigenlijk al een probleem. Met de komst van de eindbak staat op het onderste schapje de receiver - eindbak. Daarboven de blu-ray - popcorn, sonos en UPC box. Op de bovenste plank staat de center met daarboven op de TV (past net). Eigenlijk moet er dus ook een groter meubel komen. D@amn this upgrade virus  :unhappy:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Quote from: Eddye on January 12, 2012, 11:16:51
Dank je.

Tja ruimte is eigenlijk al een probleem. Met de komst van de eindbak staat op het onderste schapje de receiver - eindbak. Daarboven de blu-ray - popcorn, sonos en UPC box. Op de bovenste plank staat de center met daarboven op de TV (past net). Eigenlijk moet er dus ook een groter meubel komen. D@amn this upgrade virus  :unhappy:

Herkenbaar, toen ik alleen nog mijn 805S en HTM2 had was het meubel geschikt. Na de komst van CA2200 en CDP502 en nog wat andere apparatuur was meubel net aan. Het kan, maar daar is dan ook alles meegezegd.  ;D

Eddye

Zoals gewoonlijk is mijn wensenlijstje op dit moment weer te groot voor m'n budget. Gelukkig is het allemaal eigen helemaal niet belangrijk en dus kan ik alle tijd nemen. Ja ja, mijn relativeringsvermogen is groot vanochtend. :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Quote from: Eddye on January 12, 2012, 11:39:56
Zoals gewoonlijk is mijn wensenlijstje op dit moment weer te groot voor m'n budget. Gelukkig is het allemaal eigen helemaal niet belangrijk en dus kan ik alle tijd nemen. Ja ja, mijn relativeringsvermogen is groot vanochtend. :D

Naar mate je verder in de hobby komt, het duurder gaat worden  ;D

En dan is soms relativeren heerlijk

Eddye

Vandaag weer een poging gewaagd om de SR7005 te laten praten met het netwerk. Uit de handleiding had ik begrepen dat de receiver ook 96/24 flac files moet kunnen draaien. Iets wat de Sonos niet kan. Alle instellingen op de NAS nagelopen. Blijkt een zogenaamde 'mediaserver' iets totaal anders te zijn dan de UPnP server. Dus nu de UPnP server ingesteld zodat deze naar de folder wijst waar de hi-res flac files staan. De receiver kan deze nu zien en belangrijker, ook afspelen :)
Na een poosje geluisterd te hebben geeft dit een erg mooi geluid, beter dan via de Popcorn Hour.
Toch nog een minpuntje gevonden, de 5.1 flac van The Dark Side of the Moon speelt helaas niet.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Het is gedaan, klaar :D
Hoewel het relativeringsvermogen vorige week nog groot was, was het geduld vandaag op, en dus...

Een nieuwe Marantz UD-5005 en B&W CMC2 staan hier te prijken.
In het afgelopen jaar heb ik nu zo'n beetje alles geupgrade wat ik had, dus ja het is echt klaar. Het is nu tijd om te gaan genieten van mijn prachtige spullen!

Eerste indrukken Marantz:
Degelijk, stil, ten opzichte van mijn oude Panasonic blu-ray is het beeld echt een hele stap vooruit, zoveel verschil had ik niet verwacht.

Eerste indrukken CMC2:
Wow, ondanks dat de center niet is ingespeeld hoor ik een veel betere match met de fronts. Ik moet het geluid nog even instellen op de receiver, maar ik denk niet dat dat vanavond nog lukt.
:D

Vanaf nu zal ik gaan kijken naar een andere opstelling van de apparatuur in bijvoorbeeld een apart rack van de TV, en eventuele kleine autoestieke aanpassingen.

Binnenkort zal ik wat nieuwe foto's maken en in m'n topic zetten.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

tommie1

Ik ben zeker benieuwt naar de foto.

Martijnst1990

Quote from: Eddye on January 18, 2012, 20:09:32
Het is gedaan, klaar :D
Hoewel het relativeringsvermogen vorige week nog groot was, was het geduld vandaag op, en dus...

Een nieuwe Marantz UD-5005 en B&W CMC2 staan hier te prijken.
In het afgelopen jaar heb ik nu zo'n beetje alles geupgrade wat ik had, dus ja het is echt klaar. Het is nu tijd om te gaan genieten van mijn prachtige spullen!
Je hebt inmiddels een prachtige set staan!  :thumbs-up: Genieten moet hier zeker mee gaan lukken 8)

Quote from: Eddye on January 18, 2012, 20:09:32
Eerste indrukken Marantz:
Degelijk, stil, ten opzichte van mijn oude Panasonic blu-ray is het beeld echt een hele stap vooruit, zoveel verschil had ik niet verwacht.
Klinkt goed, welke Panasonic had je? En is de Marantz ook sneller met het laden van blu-rays?

Quote from: Eddye on January 18, 2012, 20:09:32
Eerste indrukken CMC2:
Wow, ondanks dat de center niet is ingespeeld hoor ik een veel betere match met de fronts. Ik moet het geluid nog even instellen op de receiver, maar ik denk niet dat dat vanavond nog lukt.
:D
Een mooie bijpassende center doet inderdaad heel veel voor het geluid, zeker als je niet altijd precies in het midden kan zitten. Als het nu al zoveel beter klinkt, wacht dan maar af tot hij ingespeeld is en je je receiver opnieuw hebt ingesteld :D
[/quote]
Quote from: Eddye on January 18, 2012, 20:09:32


Vanaf nu zal ik gaan kijken naar een andere opstelling van de apparatuur in bijvoorbeeld een apart rack van de TV, en eventuele kleine autoestieke aanpassingen.

Binnenkort zal ik wat nieuwe foto's maken en in m'n topic zetten.
Ben ook benieuwd naar de foto's :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Quote from: Martijn90 on January 18, 2012, 20:48:21
Je hebt inmiddels een prachtige set staan!  :thumbs-up: Genieten moet hier zeker mee gaan lukken 8)
thnx :D
Quote
Klinkt goed, welke Panasonic had je? En is de Marantz ook sneller met het laden van blu-rays?
de Panasonic DMP-BD65. De Marantz is schat ik anderhalf keer sneller. Dat scheelt best wel op de laadtijden van blu-ray films
Quote
Een mooie bijpassende center doet inderdaad heel veel voor het geluid, zeker als je niet altijd precies in het midden kan zitten. Als het nu al zoveel beter klinkt, wacht dan maar af tot hij ingespeeld is en je je receiver opnieuw hebt ingesteld :D
ongeveer 150 tot 200 uur verplicht films en evt sacd's draaien. Wat een straf ;D
Quote
Ben ook benieuwd naar de foto's :)
Dat zal denk ik van het weekend worden :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Quote from: Eddye on January 18, 2012, 20:09:32
Het is gedaan, klaar :D
Hoewel het relativeringsvermogen vorige week nog groot was, was het geduld vandaag op, en dus...

Een nieuwe Marantz UD-5005 en B&W CMC2 staan hier te prijken.
In het afgelopen jaar heb ik nu zo'n beetje alles geupgrade wat ik had, dus ja het is echt klaar. Het is nu tijd om te gaan genieten van mijn prachtige spullen!

Eerste indrukken Marantz:
Degelijk, stil, ten opzichte van mijn oude Panasonic blu-ray is het beeld echt een hele stap vooruit, zoveel verschil had ik niet verwacht.

Eerste indrukken CMC2:
Wow, ondanks dat de center niet is ingespeeld hoor ik een veel betere match met de fronts. Ik moet het geluid nog even instellen op de receiver, maar ik denk niet dat dat vanavond nog lukt.
:D

Vanaf nu zal ik gaan kijken naar een andere opstelling van de apparatuur in bijvoorbeeld een apart rack van de TV, en eventuele kleine autoestieke aanpassingen.

Binnenkort zal ik wat nieuwe foto's maken en in m'n topic zetten.

Dat is een zeer korte relativeringsperiode... Ik relativeer nu al flink wat maanden... al kriebelt het en ik hoop eerlijk gezegd dat het na 25 februari niet te hard kriebelt... Anders gaat er toch weer geld stuk geslagen worden :D

Eddye

Quote from: WickedGame on January 19, 2012, 10:28:33
Dat is een zeer korte relativeringsperiode... Ik relativeer nu al flink wat maanden... al kriebelt het en ik hoop eerlijk gezegd dat het na 25 februari niet te hard kriebelt... Anders gaat er toch weer geld stuk geslagen worden :D

Ik weet het, het geduld won van de relativering, moet ik bekennen. Als goed voornemen zal ik meer hierin gaan oefenen ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Vandaag een paar foto's gemaakt van de nieuwe apparatuur.

UD-5005 detail:


B&W CMC2 detail:


B&W CMC2 detail 2:


SR-7005+UD5005:


Meubel volledig vol:


Gezicht vanaf de bank 1:


Gezicht vanaf de bank 2:


OK. het tafeltje had ik even af moeten nemen....

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Gaeje

en nog even de kabeltjes wegwerken en dan klaar!
heel mooi!

Eddye

Quote from: Gaeje on January 21, 2012, 16:34:57
en nog even de kabeltjes wegwerken en dan klaar!
heel mooi!
Inderdaad.... K*t kabels....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Leuk om te horen dat je tevreden bent!
:devil: Evilmode: een projector en projectiescherm zouden daar niet misstaan Evilmode:uit :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten