Luisteren naar je surroundspeakers

Started by Harry HT, November 10, 2003, 12:32:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry HT

Hallo,

In m'n HT heb ik Dali Royal Towers opgesteld als frontspeakers.

Enige weken geleden heb ik uit dezelfde serie (Dali Royal) Sceptors aangeschaft.

Deze Sceptors klinken zo lekker dat ik met regelmaat alleen naar de Sceptors luister. Dit terwijl de Towers veel groter zijn.

De muziek (laag volume) die ik op de Sceptors beluister is meestal lichte jazz of lounge.

Wat zijn jullie ervaringen omtrent het luisteren naar je surroundspeakers ?

Gegroet,

Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Spacebass

Bedoel je te vragen of wij soortgelijke ervaringen hebben, dus rears voor sommige muziek mooier?

Harry HT

#2
Quote from: Spacebass on November 10, 2003, 15:16:17
Bedoel je te vragen of wij soortgelijke ervaringen hebben, dus rears voor sommige muziek mooier?
Hallo Spacebass,

Helemaal juist  :) en zodoende wel eens alleen naar je rears luistert.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Spacebass

Misschien dat mijn fronts wat zwarter klinken dan mijn rears...
;D  ;D  ;D

Ik zit bijna exact tussen mijn rears in als ik aan het I-netten ben. Maar het grote voordeel is dat er een eindtrap minder aan hoeft.  Klinkt een beetje koptelefoon achtig. ;)



(Je bent gelukkig geen groentje ander krijg ik van de admins op mijn donder  ;D )

mradem

Ik luister bijna nooit enkelt naar de rears. de muziek die ik beluister is muziek met een vrij stevige bass. Daar zijn me vloerstaanders dus beter in dan mijn rears. Maar opzich rustige muziek zal denk ik best behorlijk klinken op de rears.

Martin_M

#5
Maar in welke mode luister je dan naar je rears ???

Heb je een soort party-mode waarbij uit alle speakers hetzelfde komt anders zit je alleen naar surround klanken te luisteren.

Toevallig heb ik laatst nog alleen naar de rears geluisterd maar dat was om de ideale plaatsing te bepalen. Heb de interlinks van de pre naar de andere eindtrappen aangesloten zodat ik wel de front-kanalen te horen kreeg.


Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

QuoteHeb je een soort party-mode waarbij uit alle speakers hetzelfde komt anders zit je alleen naar surround klanken te luisteren.

Precies! Party of Disco ;D (blijft wel stereo, anders kan ik mono movie kiezen die alle kanalen gelijk bediend, incl ingesteld bassmanagement)

Harry HT

Quote from: Spacebass on November 10, 2003, 19:55:50
Precies! Party of Disco ;D (blijft wel stereo, anders kan ik mono movie kiezen die alle kanalen gelijk bediend, incl ingesteld bassmanagement)

Bij NAD (T752) noemen ze Party weer Enhanced stereo 1 (de sub doet ook mee)
De rears alleen heet Enhanced stereo 2 (geen sub)
En bij stereo doet m'n sub weer wel mee. ::) ::)


De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

mradem

Quote from: Harry HT on November 10, 2003, 20:10:54
Bij NAD (T752) noemen ze Party weer Enhanced stereo 1 (de sub doet ook mee)
De rears alleen heet Enhanced stereo 2 (geen sub)
En bij stereo doet m'n sub weer wel mee. ::) ::)




Doet mijn T762 precies hetzelfde ;D .

VlisChris

dus jullie hebben echt een stand op je versterker/recevier zitten om echt puur en alleen naar je surrounds (al dan niet met sub) te luisteren? Wazig... Wel grappig ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

TomSwinnen

#10
vroeger waren mijn surround's mijn fronts , dus ja ik luisterde er wel vaak naar ja ;)

Roland

Mijn rears zijn gelijk aan mijn fronts, dus waarom zou ik naar de rears luisteren? :)
Maar in een situatie zoals Harry zou ik misschien ook naar mijn rears luisteren :)

riwi

Mijn rears zijn ook mijn oude fronts.. dus ik heb er een jaar of 10 behoorlijk aandachtig naar geluisterd  :D

Misschien gebeurt dat ook nog wel eens met mijn huidige fronts (dat ze naar achteren verhuizen), maar voorlopig nog niet.

Richard