Larzie zijn HT

Started by larzie, October 10, 2011, 21:22:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

En nog wezen tweaken en fine tunen? ben je nu nog steeds tevreden of nog meer tevreden met de receiver?

frank2

Anders wil Snowmaster hem zeker van je overkopen....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Ik ook wel. heb nog wat los geld in me armsteun in de auto :D

Pinohelmond

Quote from: Raymond187 on January  9, 2013, 15:03:33
En nog wezen tweaken en fine tunen? ben je nu nog steeds tevreden of nog meer tevreden met de receiver?

Natuurlijk is hij tevreden, het is een Anthem! Nu nog Million luidsprekers en kabels van Vicol en dan heeft hij de ultieme set.  ;D

Sorry, flauwheidsmodus gaat nu weer uit.

Gefeliciteerd met je upgrade Larzie!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

larzie

Quote from: Raymond187 on January  9, 2013, 15:03:33
En nog wezen tweaken en fine tunen? ben je nu nog steeds tevreden of nog meer tevreden met de receiver?

Ja heb nog wel een beetje getweaked, maar teruggezet naar eerste meting/correctie. Misschien dat ik nog wel opnieuw een keer ga meten. Even bekijken nog. Heb ook nog wat met de room gain gespeeld, maar dat vond ik niet lekkerder klinken, omdat het laag weer wat meer werd aangedikt en dat vindt mijn kamer nou eenmaal niet zo leuk.  :D
Maar ik ben erg tevreden, dus ik denk dat Snowmaster en Raymond toch maar even contact moeten gaan opnemen met Bjorn en Garmtz :D Die kunnen vast wel een mooie Anthem voor jullie regelen.  :thumbs-up:

Quote from: Pinohelmond on January  9, 2013, 17:29:03
Natuurlijk is hij tevreden, het is een Anthem! Nu nog Million luidsprekers en kabels van Vicol en dan heeft hij de ultieme set.  ;D

Sorry, flauwheidsmodus gaat nu weer uit.

Gefeliciteerd met je upgrade Larzie!

Nou ik heb gehoord ook tot wat mijn Tannoy D700's in staat zijn. Dus aan mijn speakers ligt het niet. :)
Bedankt voor de felicitaties!  :pompom:
Mocht ik ze ooit gaan veranderen dan neig ik richting Tannoy TD10's nog steeds. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129584.0
Zit me even niet mee :'(

TD10 front en D700 rear  :worship:
mooie plannen.

Staan TD8 te koop geloof €2500.

ook staan er D500 te koop €750 die als erg mooie rears kunnen spelen ;)

De Anthem ik weet niet of ik die zou kopen. Ook al na de lovende reacties hier op het forum. Al dat gepiel met instellingen is niet goed voor mij. Herken je misschien wel als ICTer. Alles willen blijven verbeteren ik ben nooit tevreden en wil het beste halen uit een apparatuur. Dus dan blijf ik instellingen aanpassen ipv lekker zitten en genieten :D

frank2

Quote from: Raymond187 on January 10, 2013, 10:11:39
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129584.0
Zit me even niet mee :'(

TD10 front en D700 rear  :worship:
mooie plannen.

Staan TD8 te koop geloof €2500.

ook staan er D500 te koop €750 die als erg mooie rears kunnen spelen ;)

De Anthem ik weet niet of ik die zou kopen. Ook al na de lovende reacties hier op het forum. Al dat gepiel met instellingen is niet goed voor mij. Herken je misschien wel als ICTer. Alles willen blijven verbeteren ik ben nooit tevreden en wil het beste halen uit een apparatuur. Dus dan blijf ik instellingen aanpassen ipv lekker zitten en genieten :D

Anthem is als je het goed doet maar 1x pielen en dat is zo simpel, nl. 1 knopje indrukken de rest gaat vanzelf
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

larzie

Quote from: Raymond187 on January 10, 2013, 10:11:39
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129584.0
Zit me even niet mee :'(

TD10 front en D700 rear  :worship:
mooie plannen.

Staan TD8 te koop geloof €2500.

ook staan er D500 te koop €750 die als erg mooie rears kunnen spelen ;)

De Anthem ik weet niet of ik die zou kopen. Ook al na de lovende reacties hier op het forum. Al dat gepiel met instellingen is niet goed voor mij. Herken je misschien wel als ICTer. Alles willen blijven verbeteren ik ben nooit tevreden en wil het beste halen uit een apparatuur. Dus dan blijf ik instellingen aanpassen ipv lekker zitten en genieten :D

2500 euro voor TD8 is too much vind ik zelf. Heb wel TD10's te koop zien staan voor dat geld. Anthem is absoluut net  wat Frank zegt weinig gepiel. Even meten met de gecallibreerde microfoon die er bij zit kost je als je weet hoe het moet hooguit 20 minuten en dan heeft de Anthem alles voor je berekend en ingesteld. In principe zijn het dan nog kleine aanpassingen evt. om fine te tunen. Zal even naar je topic kijken wat er niet mee zit. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on January 10, 2013, 22:55:23
2500 euro voor TD8 is too much vind ik zelf. Heb wel TD10's te koop zien staan voor dat geld.

We hadden een tijdje geleden een paar TD8's voorbij zien komen voor 1800eu. Jammer dat er toen geen geld voor was, anders wist ik het wel.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Quote from: frank2 on January 10, 2013, 10:57:29
Anthem is als je het goed doet maar 1x pielen en dat is zo simpel, nl. 1 knopje indrukken de rest gaat vanzelf
Quote from: larzie on January 10, 2013, 22:55:23
Anthem is absoluut net  wat Frank zegt weinig gepiel. Even meten met de gecallibreerde microfoon die er bij zit kost je als je weet hoe het moet hooguit 20 minuten en dan heeft de Anthem alles voor je berekend en ingesteld. In principe zijn het dan nog kleine aanpassingen evt. om fine te tunen.

gaat helaas niet voor mij op. Er zitten knoppen op om te fine tunen en tweaken. ik kan het niet laten om te blijven pielen om het beter te maken ook al zou ik al tevreden zijn  O0 is natuurlijk niks ergs aan. Maar dat staat alles goed en ga ik weer wat pielen en dan vernaggel ik de instellingen weer hahahaa :D Zelf kennis  O0

Quote from: high-q on January 11, 2013, 00:21:41
We hadden een tijdje geleden een paar TD8's voorbij zien komen voor 1800eu. Jammer dat er toen geen geld voor was, anders wist ik het wel.
Leuke rears voor je idd

Die TDs hebben toch 1 driver (dual concentric) en de tweeter? Zit er ook een sub driver ergens die je niet ziet?

Maro

Als jij een goede moderne receiver wilt in de klasse (of hoger) van je huidige Yamaha krijg je altijd een apparaat waarbij je eindeloos kunt finetunen. Daar staat Anthem niet alleen in. Wil je dat niet koop je een receiver met ADSY Pro, laat hem 1 maal goed inregelen en verder niet weer aankomen. Heb ik ook gedaan. Geeft erg veel rust in het hoofd. En onrust in de buurt... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Ik heb de laatste weken me suf gezocht en gelezen naar receivers. Welke nou goed passen bij mijn speakers. Aangezien ik ook me main speakers wil upgraden moet ik daar ook rekening mee houden. D700 staan al regelmatig te koop voor €1400 dus dat valt wel mee. Alleen vrouwlief overtuigen is een ander verhaal. En ik ben er zelf nog niet uit of ik een kamer op zolder wil gaan bouwen. Ipv hardware upgrades uitvoeren.

Denk dat ik wel van Yamaha afstap.

ADSY pro heeft de Integra dat?

Maro

Integra heeft vaak de pro mogelijkheid maar er zijn veel meer.

http://www.audyssey.com/products?installable
  • =1&pid=All&ptype=All
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187


high-q

Quote from: Raymond187 on January 11, 2013, 07:59:55
gaat helaas niet voor mij op. Er zitten knoppen op om te fine tunen en tweaken. ik kan het niet laten om te blijven pielen om het beter te maken ook al zou ik al tevreden zijn  O0 is natuurlijk niks ergs aan. Maar dat staat alles goed en ga ik weer wat pielen en dan vernaggel ik de instellingen weer hahahaa :D Zelf kennis  O0

Herken ik wel een beetje. Het enige waar ik dat nog niet bij had is REW, maar dat komt denk ik omdat je daar eerst nog een meet setje voor aan moet schaffen.

Quote from: Raymond187 on January 11, 2013, 07:59:55
Leuke rears voor je idd
Die TDs hebben toch 1 driver (dual concentric) en de tweeter? Zit er ook een sub driver ergens die je niet ziet?

Ik had ze inderdaad in gedachten als rears, jammer van de prijs van het setje die nu op MP staan.

In feite hebben alle Dual Concentric luidsprekers van Tannoy maar één weergever, de onderste in de D700 is een passieve radiator ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

frank2

Quote from: Raymond187 on January 11, 2013, 07:59:55
gaat helaas niet voor mij op. Er zitten knoppen op om te fine tunen en tweaken. ik kan het niet laten om te blijven pielen om het beter te maken ook al zou ik al tevreden zijn  O0 is natuurlijk niks ergs aan. Maar dat staat alles goed en ga ik weer wat pielen en dan vernaggel ik de instellingen weer hahahaa :D Zelf kennis  O0



Zelfs dat is geen probleem, als een kopie v.d. instellingen maakt wat hij ook al automatisch vraagt kun je altijd weer terug naar de voorgaande instelling. Dus je kunt "klooien" wat je wilt, daarna weer terug naar de oorspronkelijke, deze oproepen en weer uploaden
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: high-q on January 11, 2013, 09:06:15
Herken ik wel een beetje. Het enige waar ik dat nog niet bij had is REW, maar dat komt denk ik omdat je daar eerst nog een meet setje voor aan moet schaffen.

Ik had ze inderdaad in gedachten als rears, jammer van de prijs van het setje die nu op MP staan.

In feite hebben alle Dual Concentric luidsprekers van Tannoy maar één weergever, de onderste in de D700 is een passieve radiator ;)
Wat voor verbetering verwacht je na een REW en andere instellingen?

Ik ben sceptisch over dit soort meetingen, maar dat komt ook omdat ik daar geen ervaring mee hebt. Reden is voor mij simpel. Theoretisch heb je altijd een gegeven wat aangeeft hoe iets hoort te zijn of ingesteld hoort te zijn. Want zo is het "perfect" maar elk oor en hersens neemt iets waar op zijn eigen manier. Dus wie zegt dat hij de theoretische instellingen ook mooier moet vinden dan nu? Kan het een soort placebo effect zijn. Henk die pro is op audio gebied die tegen jou zegt. met deze instellingen klink het stukken beter en als jij dat gelooft dan neem je dat ook sneller waar. ook al hoor je bv geen verschil :D

high-q

Quote from: Raymond187 on January 11, 2013, 09:56:28
Wat voor verbetering verwacht je na een REW en andere instellingen?

Ik ben sceptisch over dit soort meetingen, maar dat komt ook omdat ik daar geen ervaring mee hebt. Reden is voor mij simpel. Theoretisch heb je altijd een gegeven wat aangeeft hoe iets hoort te zijn of ingesteld hoort te zijn. Want zo is het "perfect" maar elk oor en hersens neemt iets waar op zijn eigen manier. Dus wie zegt dat hij de theoretische instellingen ook mooier moet vinden dan nu? Kan het een soort placebo effect zijn. Henk die pro is op audio gebied die tegen jou zegt. met deze instellingen klink het stukken beter en als jij dat gelooft dan neem je dat ook sneller waar. ook al hoor je bv geen verschil :D

Bij REW gaat het puur om de meting, je stelt er niks mee in. Plaatsing van je sub in de ruimte is het belangrijkste wat er is, daarnaast gebruik je de instellingen op de sub om te finetunen. REW toont alleen maar aan of je dat goed hebt gedaan of niet ;)

zie ook:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0;topicseen
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Quote from: high-q on January 11, 2013, 10:38:50
REW toont alleen maar aan of je dat goed hebt gedaan of niet ;)
Dat bedoel ik dus. Een meting bepaald voor mij niet of iets goed is. misschien hoort het wel zo, maar hoef ik niet percee mooier te vinden.

Al ben ik wel benieuwd  O0

Een goed REW setje is misschien handig om dat samen met iemand te doen. Kosten delen en samen meeten.

larzie

En de Anthem doet een meting en correctie om de problemen in mijn geval van mijn kamer glad te strijken. Had een enorme piek in het laag. Dat was duidelijk te horen en na een REW meting door Ralph ook aangetoond. Deze piek was praktisch bijna helemaal weggehaald door de Anthem. Daarna kun je uiteraard nog finetunen wat je prettig vindt. Maar je bent iig je grootste problemen kwijt.
Je kan ook alle settings apart opslaan bij de Anthem. Ook erg prettig.

Zal straks even een nieuwe upgrade voor mijn htpc halen. De samsung 840 pro 128gb ssd :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Goed bezig!
Moeten we voor volgende week trouwens voor de Anthem ook een bakkie koffie klaarzetten? ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Samsung zeker een goeie SSD. garbage collection is  ook :thumbs-up:

gebruik zelf de Crucial M4 minder snel schrijven, maar ook erg betrouwbaar.

Ik vind he twel erg knap van de Anthem dat hij je laag probleem fixed.

frank2

Quote from: Raymond187 on January 11, 2013, 12:14:40
Samsung zeker een goeie SSD. garbage collection is  ook :thumbs-up:

gebruik zelf de Crucial M4 minder snel schrijven, maar ook erg betrouwbaar.

Ik vind he twel erg knap van de Anthem dat hij je laag probleem fixed.

en hij fixed zelfs nog veel meer......... niet alleen het laag hoor....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

high-q

Quote from: Raymond187 on January 11, 2013, 10:56:09
Dat bedoel ik dus. Een meting bepaald voor mij niet of iets goed is. misschien hoort het wel zo, maar hoef ik niet percee mooier te vinden.

Al ben ik wel benieuwd  O0

Dan snap je het doel van REW en finetunen waarschijnlijk niet helemaal.
Meten en (via processing) naar een ideale curve toe werken is namelijk precies wat ARC doet.   

Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt, namelijk: de repons van je luidsprekers en het karakter van het geluid dat uit je luidsprekers komt.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Denk idd dat je gelijk hebt High :)

ga het wel merken als ik bij Frank op de thee ben :D