Welke films en tv-series zijn geschikt voor oude mensen ?

Started by edgnoj, July 10, 2011, 12:29:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

edgnoj

Mijn ouders zijn 80 plussers. Ze kijken graag tv, maar kunnen niet zoveel leuke dingen vinden. Geweld, sex, razendsnelle dialogen, grof taalgebruik zijn dingen die ze absoluut niet kunnen waarderen. Ze houden van goed, liefst wat luchtig drama. Een beetje spanning, humor en niet al te overdreven actie vinden ze fijn.

Ze hebben een proefabonnement gehad op de filmclub van Ziggo, maar dat vonden ze verschrikkelijk. Voor hun leeftijdscategorie wordt helemaal niets geschikts aangeboden. Ook op tv is het aanbod voor oude mensen verschrikkelijk slecht, ook op de publieke netten. Het is net of de oudjes er niet meer bijhoren.

Ik heb ze nu een mediaplayer gegeven en die vul ik met series, films, documantaires en muziek dvd's die zij waarschijnlijk leuk zullen vinden.

Ze hebben genoten van Flying Docters, McLeod's Daughters en vinden series als Sea Patrol en Everwood ook erg leuk.

Nu mijn vraag: Weten jullie andere tv-series en bijvoorbeeld speelfilms die de laatste jaren zijn uitgebracht die ze mogelijk leuk zouden vinden?
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Gabor


edgnoj

Quote from: Gabor on July 10, 2011, 15:02:49
Levenslied, NL serie van begin dit jaar

Bedankt, dat is een goede tip. Ik heb de serie inmiddels binnengeschraapt.
Verder ben ik vol verwachting over de vele mooie tips die ongetwijfeld nog zullen volgen ...  ::)
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

donaldk

Ik zag vanmiddag Jan Wandelaar voorbij komen bij de AVRO. Wel met Hugo Metsers als sleepbootkapitein, dus als ze superfijn zijn dan valt dat ook af vanwege het taalgebruik :D.

Kostuumdrama's 'pre-Tudors'.

Tube-freak

Misschien een abbonnement nemen met een provider die Turner Classic Movies heeft.
Iedereen vind het toch leuk dingen van vroeger terug te zien.  Maak niet uit hoe oud je ben, maqar TCM is dan toch wel meer van heel lang geleden.

http://www.tcm.com/

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

edgnoj

Quote from: Tube-freak on July 17, 2011, 18:12:51
Misschien een abbonnement nemen met een provider die Turner Classic Movies heeft.
Iedereen vind het toch leuk dingen van vroeger terug te zien.  Maak niet uit hoe oud je ben, maqar TCM is dan toch wel meer van heel lang geleden.

http://www.tcm.com/




Zo druppelt er langzaam maar zeker toch wat meer info binnen, thanks
Weet je toevallig ook hoe het zit met ondertiteling van deze zender?
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

donaldk

Helaas had TCM van alles 4:3 kopietjes, de laatse keer dat ik het zag.

MaxxMark

Mijn ouders (net 65) zijn helemaal verknocht aan "MisdaadNet", daar komen veel detective series (zowel NL als Engels als Duits) langs en ze vinden dat geweldig :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Martinus

............

Xstream

Criminal Minds (serieus, maar wel te volgen, niet zo heel snel),
The Mentalist (grappig, luchtig en gevat),
Bones (Serieuze thema's, karakters luchtig, normaal tempo),
Castle (luchtig, maar ietwat sneller qua dialogen),
Psych (luchtig, snelle dialogen)
Monk (luchtig en grappig),

... Ehm, nog een hele berg. Allemaal leuke / goede Detective/Crime series die de ouderen ook wel kunnen waarderen denk. De 1 misschien meer als de ander. Maak je gewoon een DVDtje met een paar eps, en als ze 't leuk vinden doe je de rest ;)
M'n opa vond 't ook allemaal leuk. Was vooral ook gek op "House".
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub