versterker met high input

Started by jeroenskie, November 7, 2003, 20:34:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroenskie

Ik wil graag voor de tv die ik koop ook een paar speakertjes kopen.
Ik vindt de geleverde van opioneer niet mooi en daarom koop ik zelf losse.

Nu geeft de pio maar 2x12 watt dus ben bang dat ik er een versterker tussen zal moeten zetten.
Aangezien de pioneer geen rca uit heeft zal ik dit met de speakerkabels moeten doen .

heeft iemand suggesties????

vr gr jeroen

ps .of denk je dat bv een paar ef eitjes het ook op de geleverde 12 watt doen ?

DrBoom

Geen rca out op de tuner ???
Sorry maar dat kan gewoon niet, ofwel heb je niet goed gekeken ofwel is Pioneer echt aan't flippen ::)

Zelfs al is er geen gewone RCA uitgang aan, dan kan je nog altijd het line niveau aftakken via een scart aansluiting.
Maar die 12W uitgang gebruiken zou ik nooit of te nimmer doen, dan kocht ik nog liever een andere plasma :p

Die RCA uitgang MOET er gewoon opzitten, kan gewoon niet anders.

jeroenskie

Quote from: DrBoom on November  7, 2003, 20:50:54
QuoteGeen rca out op de tuner ???
Sorry maar dat kan gewoon niet, ofwel heb je niet goed gekeken ofwel is
heb nog niet kunnen kijken dus dacht eigenlijk dat deze er zowiezi niet op zou zitten ,hopelijk heb ik ongelijk :)

QuoteZelfs al is er geen gewone RCA uitgang aan, dan kan je nog altijd het line niveau aftakken via een scart aansluiting.

kan dat geen probleem geven ? AI nieuw probleem ik hen geen volledig bedraade scart OF snap ik niet wat je bedoeld? :-[
QuoteMaar die 12W uitgang gebruiken zou ik nooit of te nimmer doen, dan kocht ik nog liever een andere plasma :p

Spaar me ! ben blij dat ik eindelijk een besluit heb genomen ;)

Bedankt voor de reactie ,hopelijk heb je gelijk ik kan namelijk nergens de  
gebruiksaanwijzing downloaden ,die op de pioneer site mislukt steeds >:(

vr gr jeroen

DrBoom

Eigenlijk raar dat ik er niet eerder op dacht, maar die tuner heeft 100% zeker een RCA uitgang voor geluid.
Ten eerste omdat het gewoon dom zou zijn moest dit niet zijn, en ten tweede omdat ik deze Plasma zowel op VAD als op een training bij Pioneer zelf al aangesloten heb gezien op een surround versterker.
Dus die moet er zeker op zitten ;)

jeroenskie

Quote from: DrBoom on November  7, 2003, 22:01:01
Eigenlijk raar dat ik er niet eerder op dacht, maar die tuner heeft 100% zeker een RCA uitgang voor geluid.
Ten eerste omdat het gewoon dom zou zijn moest dit niet zijn, en ten tweede omdat ik deze Plasma zowel op VAD als op een training bij Pioneer zelf al aangesloten heb gezien op een surround versterker.
Dus die moet er zeker op zitten ;)

Maar voor een surround versterker hoeft er toch niets uit de tv te komen?

of kijk je dan een tv zender met surround??

Als het zo is dat het er wel op zit (een rca) dan is het probleem opgelost !

Hoe vondt jij het beeld ??

vr gr jeroen

DrBoom

Kijk jij misschien geen TV mét surround ???
Ik kijk nooit TV zonder surround, ik kan niet meer wennen aan het geluid van gewone TV speakers hoor.

Het beeld is ongeveer het beste plasmabeeld dat momenteel op de markt is, zelfs op TV is het gewoon goed.
Als je de DV-868i van Pioneer erbij koopt als DVD speler kan de pret helemaal niet meer op, die kun je via HDMI aansluiten op je plasmascherm en dat beeld is echt ongelooflijk dan.  :o
Op de VAD gingen ze nog een stapje verder, daar sloten ze een HD 1080i signaal aan,  maar ja da's toekomstmuziek voor onze lage landen.
In amerika en japan zijn het overal HD uitzendingen, wij moeten het doen met crappy low definition rommel.  >:(

Je krijgt er trouwens ook een leuke compactflash kaart bij met allemaal erg knappe schilderijen en foto's op in hoge resolutie, die kan je dan in de kaartlezer op de tuner steken en dan lijkt het of je een schilderij aan de muur hebt hangen , erg leuk gevonden. :)

Kortom een pracht van een plasma, ook qua uiterlijk vind'k hem erg geslaagd.
Zeker omdat hij maar een dunne zwarte rand als frame heeft en de speakers optioneel zijn, als je dat dan vergelijkt met die dikke zilveren frames van Philips met speakers in, blèh :p

DrBoom

#6
well i'll be damned, der zit écht geen line-out op voor audio ???
'k heb net een linedrawing gevonden van de tuner van de PDP504 (zelfde als van de 434) en ik zie ook geen audio uitgang.
http://www.avland.co.uk/pioneer/pdp504/rearlrg.gif

Wat je wel kan doen is gewoon de Monitor audio uitgang aansluiten, maar die is waarschijnlijk variabel, kan je dus met de remote van de plasma regelen.
Geen paniek echter, je kan nog altijd een vast line-signaal uit de scart aansluitingen halen met een adapterblokje. ;)

sorry voor m'n misleidende vorige posts dan :-[

Maandag toch eens naar Pioneer bellen om te horen hoe dat zit hoor, versta ik echt niet waarom ze dat niet voorzien hebben.

VlisChris

bij je monitor output zit wel degelijk een r-en-l ouput ;) Precies halverwege de box, en dan meteen naast de derde scartaansluiting ;) ;D.
Daar zie je monitor-out staan. En daar zie je ook meteen audio rechts en links staan. Dus ben er eigenlijk vrij zeker van dat dit om de gezochte aansluting gaat ;D.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jeroenskie


QuoteKijk jij misschien geen TV mét surround ???

Klopt journaal en dat soort dingen gaan bij mijj gewoon over de tv speakertjes,ik hecht er op dat moment geen waarde aan omdat in surround te horen  :)



QuoteHet beeld is ongeveer het beste plasmabeeld dat momenteel op de markt is, zelfs op TV is het gewoon goed.
Als je de DV-868i van Pioneer erbij koopt als DVD speler kan de pret helemaal niet meer op,
Dat is heeeeel goed nieuws ,kan ook niet wachten totdat ik hem heb,ik ga hem progressive aansturen met de dv27 van arcam ,zou een erg mooi reultaat moeten geven!




QuoteJe krijgt er trouwens ook een leuke compactflash kaart bij met allemaal erg knappe schilderijen en foto's op in hoge resolutie, die kan je dan in de kaartlezer op de tuner steken en dan lijkt het of je een schilderij aan de muur hebt hangen , erg leuk gevonden. :)

Maar krijg je met dat soort statische beelden dan geen last van inbranden ??

En hoeveel stroom trekt nou zoiets?

QuoteKortom een pracht van een plasma, ook qua uiterlijk vind'k hem erg geslaagd.
Zeker omdat hij maar een dunne zwarte rand als frame heeft en de speakers optioneel zijn, als je dat dan vergelijkt met die dikke zilveren frames van Philips met speakers in, blèh :p

Ben gevallen op het zwart ook om een diepere reden ,zwart geeft diepte aan het beeld meer dan zilver in mijn optiek.

Bedankt meneer Boom voor de uitgebreide reply's!

vr gr jeroen

jeroenskie

Quote from: christiaan sauer on November  8, 2003, 02:40:28
bij je monitor output zit wel degelijk een r-en-l ouput ;) Precies halverwege de box, en dan meteen naast de derde scartaansluiting ;) ;D.
Daar zie je monitor-out staan. En daar zie je ook meteen audio rechts en links staan. Dus ben er eigenlijk vrij zeker van dat dit om de gezochte aansluting gaat ;D.

MIJN REDDER!! :-* ;D

DrBoom

'k zou nog wat meer quotes quoten als ik van u was, 't is nog niet onduidelijk genoeg zo ;D

Ik ga er van uit dat die L-R bij Monitor out variabel is, gezien je daar volgens mij je speakers van je plasma mee aanstuurt dmv de eindversterker die in het scherm zelf zit.
Dus Monitor out gaat via cinch kabeltje naar audio ingang op het scherm, waar het in een vaste eindversterker gaat.
Je Monitor Out signaal moet dus variabel zijn of je TV speakers staan altijd op maximaal volume.
Enfin, dat is mijn theorie tenminste.
Het zou nu eventueel nog kunnen dat je in het menu deze uitgang ook op Line level kan vergrendelen, dus dat hij altijd z'n maximum signaal geeft zoals het moet voor een amp op aan te sluiten.

Wat je daar zegt van inbranden, heb ik bij Pioneer ook eens achter gehoord hoe dat nu zat (naar aanleiding van die leuke uitleg op de nederlandse TV over hoe slecht plasma wel is ::) ).
Ze geven toe dat een plasma nog steeds fosfor gebruikt, en dus net als een CRT scherm vatbaar is voor inbranden, MAAR enkel bij abnormaal gebruik.
Dus als jij dag en nacht gedurende een paar maanden naar hetzelfde beeld zit te staren dan brandt dat inderdaad in.
Zet je je plasma uit 's nachts zoals een normaal persoon, en kijk je ongeveer 6 uur per dag normaal TV, dan brandt er helemaal niets in.
Je zapt toch regelmatig naar een andere zender en zo ook vermoed ik, dus dan krijg je toch weer een heel ander beeld telkens.
Er zit trouwens ook een schermbeveiliging op, moest je in slaap vallen met je beeld op teletext, dat dit al niet heel de nacht kan blijven staan op je scherm.
Verder zitten er nog wel enkele beveiligingen op hoor, dus maak je daar maar niet te druk om.
Stroomverbruik voor de 434 zal rond de 400-450W of zo liggen vermoed ik, moet'k eens opzoeken.

Spacebass

Volgens mij kan deze thread wel weg...de hele layout is om zeep geholpen  ;D  ;D

Yanmik

QuoteIk ga er van uit dat die L-R bij Monitor out variabel is, gezien je daar volgens mij je speakers van je plasma mee aanstuurt dmv de eindversterker die in het scherm zelf zit.
Dus Monitor out gaat via cinch kabeltje naar audio ingang op het scherm, waar het in een vaste eindversterker gaat.

Volgens mij wordt die monitor out gebruikt om geluid van je TV naar een aparte HT set te sturen en niet naar de versterker die in het scherm zit.
Er lopen immers al 2 kabels van de tunerbox naar het scherm.
Pioneer zal er wel voor gezorgd hebben dat geluid van TV, als je speakers gebruikt zoals deze van Pioneer, via deze kabels loopt.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

HJ


jeroenskie

heb ik die layout verpest????

Wat berteft de qoute .het leek me makkelijk dan allee antwoorden over te tikken ;)

Maar beste meneer Boom ,als u zich geroepen voelt ......... ;D

ge vanavond het nog eens doorlezen want ga snel naar het BOS even genieten van de natuur!

vr gr jeroen

riwi

In de handleiding van Pioneer staat inderdaad dat de genoemde RCA monitor out aansluiting bedoeld is om exerne receivers aan te sluiten. Deze audio uitgang is dus volume onafhankelijk en voor jeroenski dus prima bruikbaar.

Terminals Rear INPUT 1 SCART (AV in, RGB in, TV out)
INPUT 2 SCART (AV in/out, S-VIDEO in, AV link *1)
INPUT 3 SCART (AV in/out, S-VIDEO in, RGB in, AV link *1), Component Video in
Antenna 75 Ω Din Type for VHF/UHF in
Front INPUT 4 S-VIDEO, AV in
PC 15 Pin mini D-Sub, Audio in
MONITOR OUTPUT Terminal (Rear) S-VIDEO out, AV out
SUB WOOFER OUTPUT Terminal (Rear) Variable


Richard

jeroenskie

Quote from: riwi on November  9, 2003, 11:46:57
In de handleiding van Pioneer staat inderdaad dat de genoemde RCA monitor out aansluiting bedoeld is om exerne receivers aan te sluiten. Deze audio uitgang is dus volume onafhankelijk en voor jeroenski dus prima bruikbaar.

Terminals Rear INPUT 1 SCART (AV in, RGB in, TV out)
INPUT 2 SCART (AV in/out, S-VIDEO in, AV link *1)
INPUT 3 SCART (AV in/out, S-VIDEO in, RGB in, AV link *1), Component Video in
Antenna 75 Ω Din Type for VHF/UHF in
Front INPUT 4 S-VIDEO, AV in
PC 15 Pin mini D-Sub, Audio in
MONITOR OUTPUT Terminal (Rear) S-VIDEO out, AV out
SUB WOOFER OUTPUT Terminal (Rear) Variable


Richard

Riwi ,ik ben de kluts kwijt !

Wat ik wil is het volgende.

Ik wil eingenlijk 2 speakertje sdirect op de amp van de tv zetten.

Probleem is dat deze niet genoeg vermogen heeft.

Mijn plan was dus om er een versterkertje tussen te zetten.

Wel wil ik dan via de tv het geluid regelen,ik ga de versterker namelijk wegbouwen zodat hij uit het zicht is .

is dit nu juist wel of niet mogelijk met de info die jou me gaf (ik begrijp namelijk van niet  :'()

vr gr jeroen

riwi

Misschien kun je een nieuwe thread beginnen of in de eerste post die de layout verknalt alle <quote> en </quote> statements weghalen ?

Ik dacht dat je je HiFi versterker wilde gebruiken voor het weergeven van TV geluid.. Sorry fout begrepen.

Je hebt passieve luidsprekers (die je op de luidspreker klemmen aansluit), maar je hebt ook actieve speakers (zoals PC luidsprekertjes) met ingebouwde versterker die je op een line uitgang (of monitor uitgang aansluit.
Een eenmaal versterkt signaal (wat dus uit de TV's luidspreker aansluitingen komt kun je niet verder versterken.

Als het geluid van de TV niet zo heel belangrijk is zou ik het gewoon doen met de 12 watt uit de versterker in de TV.   De AB van de TV werkt dan voor TV volume.
Je  kunt dan alsnog ook een kabel leggen van de monitor out(TV) naar een Aux-ingang van je versterker...

Richard

jeroenskie

Quote from: riwi on November  9, 2003, 17:53:41
Misschien kun je een nieuwe thread beginnen of in de eerste post die de layout verknalt alle <quote> en </quote> statements weghalen ?

Ik dacht dat je je HiFi versterker wilde gebruiken voor het weergeven van TV geluid.. Sorry fout begrepen.

Je hebt passieve luidsprekers (die je op de luidspreker klemmen aansluit), maar je hebt ook actieve speakers (zoals PC luidsprekertjes) met ingebouwde versterker die je op een line uitgang (of monitor uitgang aansluit.
Een eenmaal versterkt signaal (wat dus uit de TV's luidspreker aansluitingen komt kun je niet verder versterken.

Als het geluid van de TV niet zo heel belangrijk is zou ik het gewoon doen met de 12 watt uit de versterker in de TV.   De AB van de TV werkt dan voor TV volume.
Je  kunt dan alsnog ook een kabel leggen van de monitor out(TV) naar een Aux-ingang van je versterker...

Richard


Ik snap helemaal wat je zegt.

Voor mij is het als volgt !

Ik vind het niet belangrijk om mijn tv geluid over de pre/pro te laten lopen.
Dit omdat nooit een film kijk die op tv komt.

Wel  vind ik het vervelend dat als ik geoon tv wil kijken dat ik dan altijd mijn kastje zal moetn open zetten (zit center in ).

Daarbij zal ik dan mijn  dochter van drie de ab van mijn pre pro moeten toe vertrouwen :smiley6: dat is "a NO go" ;D

waarom kan je niet een versterker op de monitor uitzetten en dan het volume regelen via de tv ? is dat niet een uitgang die variabel is ?

vr gr jeroen

riwi

DrBoom geeft aan dat de monitor uitgang waarschijnlijk variabel is. Ik lees dat niet terug in de handleiding, maar eigenlijk staat het helemaal niet beschreven. Ik zou zeggen stuur een mailtje naar pioneer dan weet je het zeker.

Richard

DrBoom

Dat was mijn eerste gedacht ja dat die variabel was, bij de tuners van Philips heb je ook een uitgang waar bij staat Monitor out L-R en die moet op de speakers van het scherm worden aangesloten.
Die uitgang is dus wel degelijk variabel bij Philips, maar die hebben dan ook wel een aparte line-out voor audio daar bovenop, dus daar heb je geen problemen.

Bij de pioneer weet ik niet hoe het zit, ik zou er ook moeten voor bellen om dat specifiek te vragen want uit de gegevens op de site wordt je ook niet wijzer.

VlisChris

ben ik nou wel of niet zijn redder in nood ;) ;D?
Zoja: je weet hoe je me kan bedanken he Jeroenskie ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jeroenskie

Vandaag nogmaals contact gehad met pioneer ,schijnbaar de man die alles weet aan de phone gehad .

Jamer maar helaas de uitganng op de tuner is niet variabel ! MAW op het moment dat ik de tv harder zet gebeurd er helamaal niets met het geluid.

Je bent dus niet mijn redder Christiaan >:( ,maar toch zal ik je bedanken op de manierdie ik ook ingedachten had als mijn redder wel wel was.

vr gr jeroen

BOUBOU

@jeroenskie

Vergeet je plasma trouwens niet toe te voegen aan je signature!!

::)
Gr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

jeroenskie

Quote from: BOUBOU on November 14, 2003, 17:12:40
@jeroenskie

Vergeet je plasma trouwens niet toe te voegen aan je signature!!

::)
Gr. BOUBOU

wilde nog even wachten tot ie in mijn huis stond ;)

wel bedankt !!

vr gr jeroen