Mini Meeting + Amp Shootout @ Blue-Eyes

Started by Scarp, November 4, 2003, 21:39:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

Spacebass

QuoteHet is dan ook een kantonees/surinaams afhaalcentrum  Vreemde cobi maar wel lekker!

Ik vind zelf javaans/surinaams de lekkerste combi, kantonees/surinaams is iets nieuws voor mij , mmm ben nou toch wel benieuwd geworden hoor jongens! :)

Grindtegel

Doe mij maar Sechuanees ( is volgens mij niet goed gespeld, maar ik weet het effe niet beter...).

Of een broodje Bakkeljauw
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Erik

Misschien moeten we met zijn allen maar eens een meeting organiseren in die roti/chinees. En eventueel kunnen we daarna bij blue eyes aanwippen (voor een kopje koffie :grin: )
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

Dat lijkt mij wel lache :rofl:

Maar is het geen alleen afhaal iets is...? Anders zouden we dat best kunnen doen..

Een HTForum Nieuwjaars Roti&borrel ;D

blue-eyes

Wellicht een leuk idee, een nieuwjaarsborrel.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Mmmm jammer, ik vind het voor vanavond net te laat worden ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Gaan we nog, zoals afgesproken de vergelijking herhalen? We moeten nog naar Martin, Garmt, Scarp en Patrick.

Scarp had het er gisteren al over. Mischien dan iemand anders zijn huis beschikbaar stelt? Hier in Lelystad kan uiteraard ook.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Herhaling van de shoot-out is altijd goed.
Maareh dan met een nieuwe telg ertussen; Mark Levinson i.p.v. Vincent. Mmmm het zwaartepunt begint hoger te liggen ;D

Hier in Emmeloord kunnen we altijd wat regelen. Ik meen dat Scarp niet meer zo happig is om z'n Amp van z'n plek te sjouwen. Reizen we zo die kant op hoor, geen probleem.

Ik houd deze thread wel weer in de gaten.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

#283
Inderdaad ... m'n amp blijft waar ie is :)

Maar een ML, Krell en Chord zijn altijd welkom hier :)

Als ik zo de posts van Garmt lees, dan heeft ie het erg druk ...

garmtz

Moet wel een keertje lukken denk ik hoor. Chord op Nautilus is wel smullen hoor...

blue-eyes

Dan wil ik die lompe bak van mij ook wel naar Eindhoven rijden ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Scarp, heb je een 20 amp. of anders een trage zekering?

Want dan neem ik 'gewoon' de KSA300s mee. Anders kan ik niet op tegen dat Chord/ML geweld ;D

Ik denk dat we nu toch echt eens moeten gaan afspreken.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Bart_M


blue-eyes

Quote from: KrunK on February 16, 2004, 14:08:01
Kan alumininiumfolie niet helpen?

een spijker werkt ook ;D ;D ;D

Direct iets plannen? Kom maar op Scarp met een datum!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

Quote from: Martin_M on February 16, 2004, 13:38:40
Scarp, heb je een 20 amp. of anders een trage zekering?

Want dan neem ik 'gewoon' de KSA300s mee. Anders kan ik niet op tegen dat Chord/ML geweld ;D

Ik denk dat we nu toch echt eens moeten gaan afspreken.

Martin

Ik denk niet dat ie die KSA300s trekt. Hij heeft al moeite met de amp die ik nu heb, dus dat gaat niet lukken. Een 20A stop past helaas niet (die zijn groter dan 16A).

Qua planning. Indien we dit op kortere termijn willen houden dan kunnen we kiezen uit:
- weekend 28/29 februari
- of weekend 6/7 maart.

Beide weekenden kan ik in ieder geval. Als we niets op deze data kunnen plannen wordt het later in maart. Dus laat maar ff weten op welke van deze 4 dagen je kan. (Weekend 11/12 maart kan in ieder geval ik niet).

Qua ruimte moet het wel beperkt blijven tot hetzelfde aantal als de vorige keer (2 a 3 op de bank, 2 a 3 erachter).


garmtz

De 28e kan ik niet, de 29e op zich wel, de 6/7-3 weet ik nog niet (verjaardag moeder/zus), 13/14-3 gaat ook niet, 20/21-3 moet wel lukken (nog niks gepland).

blue-eyes

29ste kan ik ook wel. Uiteraard onder voorbehoud ;D. De 7/8 maart moet vooralsnog ook  wel lukken.

Zal alvast andere schokbrekers monteren ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

#292












28/2 29/2 6/3 7/3 20/3 21/3
Scarp X X X X X X
Garmt - X - - X X
Blauw-oog - X X X X X
Martin ? ? ? ? ? ?
Patrick ? X ? ? ? ?
(X = kan, - = kan niet)

blue-eyes

maak van 20/21 ook maar een kruisje Scarp.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

patrick_vdb

Hi,

Hey weer een meeting :D

Voor zover ik weet kan ik de 29ste wel ovb. De andere data moet ik effe nakijken.

Mvrgr

Patrick

Martin_M

Ik ga vanavond even kijken wanneer ik allemaal kan.

Zou een moderator een nieuwe thread kunnen maken van deze laatste pagina??? Houden we alles een beetje bij elkaar.

@Scarp; die 20 A is maar heel even nodig bij het starten van de Amp. Daarna neemt 'ie nogmaar zo'n 250 Watt (in de eerste trap). Dus ik zou het heel erg goed nieuws vinden als je een trage zekering zou hebben (meeste 'ouderwetse' smeltzekeringen kunnen wel).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

#296
Hier verder:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14491/new#new

Ik sluit dit topic wel ff... kunnen we over de nieuwe shootout op de andere verder.

blue-eyes

#297
Dit topic maar weer even omhoog trekken. Er is  nu zoveel veranderd, het is nu totaal anders!

Martin en Miranda zijn weer eens langs geweest (ik zie hun vaker dan mijn eigen buren). Martin heeft voor mij alles doorgemeten (stroomvoorziening) en alles daarna goed aangesloten. Alleen de sub en TV waren verkeerd aangesloten ;D .

Daarna weer even lekker geluisterd.

Het grootste verschil in mijn oude situatie en de huidige situatie is de stage, ruimtelijkheid, lucht en plaatsing. Alles is zo tastbaar aan te wijzen, niet meer normaal! Erg muzikaal. Persoonlijk vind ik de set best wel veel gelijkenissen met de set van M&M hebben. Maar mijn set is wat "liever".  HET verschil is de slam die met name door de Krell veroorzaakt. Ook de speaker werkt mee aan het verschil, mijn JBL is nu eenmaal geen Wilson Watt Puppy. Maar met de sub erbij aan (je merkt niet dat de sub aanstaat, goede integratie, toevallig, op gehoor afgesteld) wordt het gat kleiner. Zeker met een aantal metal nummers herkende ik bepaalde delen van de sound die ik bij Martin en Miranda zo prachtig vond!

Ik ben klaar! Ik ben tevreden! Eindelijk zal mijn vriendin zeggen. Het kan natuurlijk altijd beter maar er is geen noodzakelijkheid meer. Daarnaast kost het upgraden nu wel erg veel geld......... Bijvoorbeeld de PRE. Wat kost het wel niet om de TAG te vervangen? En waardoor? En is dat nog wel een grote upgrade? Kleine upgrades zijn al duur, laat staan een grote. We kunnen niet allemaal een Mark Levinson No.40 hebben ;D

Plannen? Jawel. Rearspeakerkabel, TAG DP upgrade en een beamer met scherm. In willekeurige volgorde. De LS kabel is goed te doen, een MIT T4 is voor 100 euro te krijgen, of voor 250 dollar, 12 mtr nieuw. DP upgrade? Hangt af van het financiele resultaat van het bedrijf waar ik werk ;D . Kost toch een kleine 3000 euro....... Moet daar maar eens goed over nadenken. De beamer zal waarschijnlijk in het 1e kwartaal van 2005 hier zijn weg wel vinden. Het scheelt dat dat een gezamenlijke aankoop is, hoef ik maar de helft te sparen ;) .

Verdere plannen? Niet echt, het zal allemaal luxe zijn. Als er iets langs komt bijv. Ik denk dan een tweede Mark Levinson versterker, MIT Magnum M3 LS kabel en / of een betere DVD speler. Dat laatste is afwachten. De huidige is goed maar wat wordt de standaard? Veel vragen maar die niet echt snel een antwoord behoeven. Als iemand bijvoorbeeld een Mark Levinson 331, 332 of een 333 voor een prikkie langs ziet komen, waarschuw dan! Dat is dan een toevalligheid :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

Kleine tweaks zoals kabels kan je nog inderdaad wel doen, maar verdere upgrades voor echte verbetering gaan veel geld kosten inderdaad. Het is een mooie set die je nu heb, iets waar je trots op mag zijn :)

blue-eyes

Quote from: Scarp on August 12, 2004, 17:20:03
Kleine tweaks zoals kabels kan je nog inderdaad wel doen, maar verdere upgrades voor echte verbetering gaan veel geld kosten inderdaad. Het is een mooie set die je nu heb, iets waar je trots op mag zijn :)

Merci!

Wat voor tweaks mbt kabels zou ik moeten doen dan? Behalve de rearspeakerkabel? Ik heb de hoogste serie digitale interlinks, een serie hoger van de analoge interlinks gaat over de 2000 euro heen........ Dat wordt me te gek!

De Magnum M3 LS kabel idem dito, dat gaat ook zeer ruim over de 2000 euro heen! Moeten wel erg, erg, erg aantrekkelijke koopjes zijn wil ik mijn huidige kabels (uitgezonderd rearspeakerkabel) gaan upgraden. Of iemand moet wel erg, erg, erg veel geld bieden voor mijn huidige ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey