Mini Meeting + Amp Shootout @ Blue-Eyes

Started by Scarp, November 4, 2003, 21:39:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

patrick_vdb

Hi,

Foto's kunnen idd vertekenen. Wil je een goed beeld hebben hoe ruim de speakers van de muur staan opgesteld kijk dan even naar de voorlaatste foto welke Martin op pagina 11, reply#209 heeft geplaatst. Blue-Eyes staat hierop te praten met Scarp maar hierop is tevens de ruimte achter de speaker goed te zien ;)

Mvrgr

Patrick

Harry HT

Quote from: Brandon on December  1, 2003, 12:37:36
Hoi,

ja ik weet het, E99,- (echter alleen te koop met lijst...) Op de foto's lijkt het inderdaad alsof ze veel meer in de hoek staan....
Hoi Brandon,

Even een paar nieuwe speakers kopen en je krijgt hem hier gratis erbij. :D

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Brandon

Hoi harry,

haha ;D ;D ;D.

Blue eyes, hebben jullie het effect van het netsnoer van Henno Appel
nog beluisterd?


Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

patrick_vdb

Hi Brandon,

Het is al meerdere malen verteld maar er is enkel bewust geluisterd naar de verschillende amps, niet de kabels en hun invloed ;)

Mvrgr

Patrick

VlisChris

Heel leuk om zo eens door te lezen al moet ik bekennen dat ik niet alles heb doorgelezen hoor ;) ;D. Daar was het me teveel voor :).
Ik merk hier wel weer zeer sterk uit dat als ik nieuwe spullen ga kopen dat ik OVERAL naar moet luisteren :). Naar voorversterking, eindversterking, kabels en alles.
En dat je merken als Vincent niet meteen moet afschrijven :). Integendeel als ik dit zo lees :).
Dat er verschillen merkbaar waren kan me weinig verbazen om eerlijk te zijn. Elk merk zijn eigen sound. En elk merk in dit geval zijn eigen prijsklasse :).
Heel leuk om door te lezen.
Enne: vonden jullie jezelf nou geen patsers zo met voor een jaarsalaris aan apparatuur in 1 huis? ;D. Al had ik graag de spullen willen hebben om mee e kunnen doen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Scarp

Smiley overload van Christiaan :)

Inderdaaad moet je eigenlijk overal naar luisteren, de hele combinatie is belangrijk. Het ene kan niet soms minder matchen, dan iets anders.

Qua geld... tja, dat besef je niet als je daar zit wat er nou eigenlijk voor kapitaal staat. Op het VAD in Veldhoven was het nog erger, met bv een Chord Pre/pro van 16 mille :)

blue-eyes

#256
@Christiaan:

Mischien stond er wel voor 10 maal mijn jaar salaris ;D ;D Of mischien maar een kwart jaarsalaris ;D . Enneh, veel plezier en vrije tijd toegewenst indien je OVERAL naar moet luisteren ;) En inderdaad, er zijn veel onderlinge verschillen zowel in kwaliteit als in geldbedragen. Echter hebben we niet, zijdelings of nauwelijks conclusies getrokken over de prijs kwaliteit verhouding. Ik denk echter dat dan de PARA van Scarp de beste papieren heeft (5 kanalen, goede onderlinge integratie). Vooropgesteld dat dat geluid jouw geluid is, en match met jouw speakers. Zie ook het verhaal dat de PARA bij Scarp beter acteert als bij mij.

Verder is de conclusie voor mij dat als je naar kwaliteit gaat luisteren (tot kwaliteit 90% is "relatief goedkoop" te realiseren, 5-10000 euro) je niet naar de prijs moet kijken. De prijs / kwaliteitscurve gaat na een bepaald niveau (90% v/h maximum?) behoorlijk stijl omhoog. Maw, voor elke procent verbetering moet je extreem veel extra gaan betalen. Er zitten dan twee dingen op: wees tevreden met wat je hebt / kan bereiken (betalen) of geef het geld eraan uit: het gaat ECHT beter klinken. Heb je die 5-10% verbetering nodig of wil je ze hebben, ga dan alvast maar sparen!

Ik denk zelfs dat je met goedkopere elementen die GOED matchen een kwalitatief hogere set krijgt dan met losse, individueel betere componenten.


@Brandon:

Dat hebben we zoals al een paar maal eerder opgemerkt niet gedaan! ;) Ik zou zeggen: regel dat! Ik ben ook wel nieuwschierig!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

Het duidelijkst wat naar bovenkwam is dat iedereen een bepaald geluid zoek en met goed zoeken en luisteren dat ook wel een beetje vind. Daarbij moet je uiteindelijk ook wel een financiele grens trekken.

Trouwens, zoals garmt al zei hij heeft voor die chord een stuk minder betaald (een derde had ie het over) dan de nieuwprijs. Toont ook weer dat met goed rondkijken je uiteindelijk juweeltjes van apparatuur kan vinden voor goede prijzen die normaal niet op te brengen zijn (ander goed voorbeeld is de Theta van Patrick :)). Een beetje geluk kan ook geen kwaad :)
Martin gaf ook al aan dat ie het meeste 2e hands heeft gekocht. Op die manier kom je voor betere prijzen aan topapparatuur. Uiteraard zijn er ook mafkezen (zoals ikzelf) die alles nieuw kopen, maar goed daar profiteren anderen weer van (zodra ik het weer verkoop :)).

Martin_M

Meestal ga ik ook voor ong. 1/3 van de nieuwprijs voor gebruikte apparatuur. Het is een beetje afhankelijk van de leeftijd en de staat.

Overigens, voor de Krell die in de shoot-out heeft meegedaan heb ik maar € 1000,- betaald. Is dan ook wel een ouder beestje. Voor een totale checkup (met nieuwe transistoren en afstellingen) was ik zo'n € 300,-  kwijt. Voor € 1300,- was hij dus bijna weer als nieuw. Valt wel mee toch voor die kwaliteit!

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

patrick_vdb

Quote from: Scarp on December  3, 2003, 21:51:44Uiteraard zijn er ook mafkezen (zoals ikzelf) die alles nieuw kopen

En die mafkezen zijn idd hard nodig om het tweedehands circuit interessant te houden ;D

Maar waar is waar, met een beetje geluk, een portie geduld en weten wat je zoekt kun je in het tweedehands circuit de meest prachtige apparaten scoren. Kijk maar naar Martin, welke nieuwe stereo-amp wil je voor 1300 euro kopen die zijn Krell met gemak klopt ;)

Mvrgr

Patrick

Scarp

D'r zijn genoeg in NL met mijn 2e hands apparatuur (die eigenlijk nog zo goed als nieuw was), maar dat houd nu inmiddels lekker op omdat er geen grote upgrades op planning staan :)

blue-eyes

Jammer Scarp ;D ;D

Ik moet nog een digitale kabel van MIT hebben ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

eric_audio

Ik heb onlangs voor mijn Chord SPM 1200B ook ca. 1/3 van de nieuwprijs betaald.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Del member

#263
Quote from: Martin_M on December  3, 2003, 22:10:30
Meestal ga ik ook voor ong. 1/3 van de nieuwprijs voor gebruikte apparatuur. Het is een beetje afhankelijk van de leeftijd en de staat.

Overigens, voor de Krell die in de shoot-out heeft meegedaan heb ik maar € 1000,- betaald. Is dan ook wel een ouder beestje. Voor een totale checkup (met nieuwe transistoren en afstellingen) was ik zo'n € 300,-  kwijt. Voor € 1300,- was hij dus bijna weer als nieuw. Valt wel mee toch voor die kwaliteit!

Martin

Marin_M : aan 1/3 van de nieuwprijs kunnen kopen is inderdaad leuk, zo nam ik ooit een paar B&W Matrix 803's over voor minder dan 1/3 van de nieuwprijs, verkoper zat toen in een echtscheiding. Of neem mijn tweede vorige CD speler, een Wadia 21 waar ik 1500 EUR voor betaald heb. Daarvoor kon je toen niets nieuws in de plaats kopen dat ook maar in de buurt kwam. Mijn Rotel RCDD971 en voorversterker kosten toen tesamen al minstens even veel  ;D

Als je het geduld ervoor kan opbrengen en de juiste koopjes af te wachten kan je heel wat geld uitsparen. Anderzijds is materiaal van 2a3 jaar oud tweedehands eerder voor 50~60% te koop, dus als je het laatste van het laatste wilt is tweedehands al iets moeilijker.


Scarp

Quote from: blue-eyes on December  5, 2003, 09:21:56
Jammer Scarp ;D ;D

Ik moet nog een digitale kabel van MIT hebben ;)
Ik heb nog wel een digitale kabel van Oehlbach.... die kan je wel overnemen :P

Nah... ik ga eens rustig kijken (yeah right :P) wat er qua digitale kabels 2e hands beschikbaar komt.

blue-eyes

De shootout heeft nog een staartje gekregen ;)

Zit ik gisteren te internetten (tis vakantie ja ;) ) wordt er aangebeld. Ik hoor de stem van Martin, maar ach, zal wel niet kloppen. Dus wel. Staat ie achter me. Ik helemaal blij: hij wil de geweldige JBL speakers nogmaals horen en heeft daarom zelfs zijn vrouw meegenomen. We gaan snel naar beneden.

Martin stelt maar een vraag: waar zit de chinees / roti shop waar we tijdens de shootout besteld hebben? Dat was erg lekker. Nadat we het adres hebben opgezocht en gegeven waren ze snel verdwenen.

Ik ben toen zelf maar even naar ze gaan luisteren ;)

Het was best leuk ze even weer te spreken, even uit te horen hoe het nu ging, wat de updates waren (bankstel, loopwerk) etc. Leuke tips gehoord, mijn vriendin en ik moeten binnenkort ook op meubeljacht (na de shootout waren alle meubels versleten).

@Martin: je vertelde dat met je bank de acoustic veranderd is. Ik heb net even de foto van je bank opgezocht, maar het eerste waar ik dan aan denk zijn reflecties. Je hebt nu een L vormige bank ipv een normale 3 of 2 zitsbank. Is dat niet de reden?

p.s. Ze klinken al beter dan tijdens de shootout: MIT T2 bi-wire LS kabels doen hun werk ;)
p.s. Voor de shootout waren de meubels ook al versleten ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik

Even voor mijn beeld, heeft hij nou alleen het adres van de chinees bij jou opgevraagd om te verdwijnen of hebben ze nou ook nog naar de muziek geluistert. Dat haal ik namelijk niet uit je verhaal :grin:

Want dan moet het wel een hele goede chinees zijn geweest en willen wij ook het adres :grin:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

patrick_vdb

Hi,

LOL ;D

Ik zie het al helemaal voor me, die Martin toch ;D

Een bank kan idd de akoestiek van de kamer veranderen en daarbij behoef je niet alleen te denken aan reflecties omdat de bank een andere vorm heeft. Wat te denken bv van de demping welke een bank kan geven aan de ruimte, is de bank intern hol of gevuld? Dat maakt zeer veel uit. Jammer dat de meubelbranche niet zit te wachten op een stel maniakken die eerst de bank thuis willen uitproberen..."meneer, U kunt ook hier rustig de bank uitproberen door erop te gaan zitten" waarop je antwoord "Ja dat weet ik maar het gaat erom hoe de bank thuis klinkt, ik kan slechts mijn audio-apparatuur meenemen naar uw winkel om dit te proberen daar U bij voorbaat al een geheel andere akoestiek heeft" ;D

Mvrgr

Patrick

blue-eyes

@Erik: geen muziek geluistert, alleen het adres van de chinees gevraagt ;)

p.s. Voorstreek 261 Lelystad
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

LOL :) Die rotti heeft indruk gemaakt. Als je nou zelf wat eten ophaald en bij Martin langsgaat, dan ben je vast wel welkom :)

Overigens, over banken en akoestiek. In theaters word goed nagedacht over hun stoelen. Die moeten zowel met als zonder persoon een identiek akoestisch "profiel" hebben. Ik heb daar wel eens een tv programma over gezien, over hoeveel tijd het kost voordat ze de juiste stoelen hebben.

Martin_M

#270
Haha, tja het was een beetje een bliksembezoek.

We waren met vrienden van ons (Sarjenka & Grote Smurf van dit forum) naar Amsterdam Arena geweest om 'the return of the king' te bewonderen.
We moesten echter naar huis omdat de honden al een tijdje alleen zaten en zonder onze hulp niet uitgelaten worden en eten krijgen ;D

We waren maar een paar honderd meter bij Blue-Eyes (en dus de chinees) vandaan en hadden wel zin in Roti. De chinees zat in de Voorstraat dus dat moest niet moeilijk zijn.
Na een tijdje zoeken zagen we de chinees, wij naar binnen maar geen Roti op de kaart??? Dan moest het toch een andere chinees zijn, maar waar die zat? Toen dacht ik maar om even bij Blue langs te gaan om te vragen. Zoals jullie inmiddels al weten kon ik z'n huis dus weer terugvinden. Zo-ook de andere chinees en de Roti. Wij snel naar huis. Honden uitgelaten en eten gegeven waarna wij van de Roti konden genieten; Lekkerrrrrrrr.

We konden helaas echt niet langer bij Blue blijven want we waren al laat. Bij deze wil ik het graag goedmaken en eens een (nieuwe) afspraak te maken. Komen we natuurlijk weer met z'n tweeën en blijven we langer ;D. Of jullie komen deze kant uit, mag ook.

Quote@Martin: je vertelde dat met je bank de acoustic veranderd is. Ik heb net even de foto van je bank opgezocht, maar het eerste waar ik dan aan denk zijn reflecties. Je hebt nu een L vormige bank ipv een normale 3 of 2 zitsbank. Is dat niet de reden?

Op de foto is de hocker idd tegen de bank aangeschoven (kan je lekker je benen op leggen). Normaal staat deze tegen de muur. Mooier en handiger was het om een hoekbank te nemen. We hadden mooi plaats voor 2 + hoek + 1 zonder dat het bankstal voor een speaker kwam te staan. Maar helaas kon dan één van de twee rear-speakers z'n bas niet meer kwijt (hadden we met het oude bankstel getest).
Maar de hocker is een mooie oplossing want met twee extra kussens is het goed zitten als we met visite naar een filmpie kijken.

Dat het bankstel voor ons voordelig is voor het geluid komt door de bas-absoptie. Hoewel de vorige bank (2+3) in totaliteit groter was dempt deze bank iets meer. We hadden af en toe een probleempje dat de bassen niet goed wegkonden en wilden bass-traps aanschaffen. Door de nieuwe bank is dit niet meer nodig.

Groetjes,
Martin

ps. Ik vond je 'nieuwe' audiorack erg geslaagd.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

QuoteOverigens, over banken en akoestiek. In theaters word goed nagedacht over hun stoelen. Die moeten zowel met als zonder persoon een identiek akoestisch "profiel" hebben. Ik heb daar wel eens een tv programma over gezien, over hoeveel tijd het kost voordat ze de juiste stoelen hebben.
Da's grappig! Toen ik op dit forum terecht kwam, was dat een van de eerste "weetjes" die ik gepost heb ;D (ging toeb ook over LEDE verhaal enz)

Tis wel wat dat de Chinees tegenwoordig roti verkoopt ;D
Eerst verbaasde ik mijzelf dat je daar gewoon biefstuk/patat/appelmoes kon bestellen, en dan nu ook Roti ??? ;D
Nou ja, je kan ook van Knorr een "Roti pakket" kopen ;D ;D ;D

blue-eyes

Wel Spacebass, mocht je eens langskomen, bel eerst even, ik zal dan een eettent opzoeken die bij jou wensen aansluit. Maar pas op, je komt terug, vraag maar aan Martin ;)

Patat, biefstuk, mayo en appelmoes?

;)

@Martin: bedankt voor het rack compliment.

Altijd leuk als je (jullie) langs kom(t)(en), ik wil zeker ook eens naar jullie toe. Al was het maar om m'n vriendin eens van een beamer te laten genieten ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

 ;D

Een patatje vind ik ook best hoor ;)

Maar idd een wederzijds bezoekje zou wel leuk zijn!
We zitten beide immers in het "grote fronts" schuitje, dus... ;)

Martin_M

Quote from: Spacebass on December 29, 2003, 23:59:27
Tis wel wat dat de Chinees tegenwoordig roti verkoopt ;D
Eerst verbaasde ik mijzelf dat je daar gewoon biefstuk/patat/appelmoes kon bestellen, en dan nu ook Roti ??? ;D
Nou ja, je kan ook van Knorr een "Roti pakket" kopen ;D ;D ;D
Het is dan ook een kantonees/surinaams afhaalcentrum ;D Vreemde cobi maar wel lekker!

Ik maak zelf ook wel eens roti maar dat is best een boel werk (zeker als je al laat bent). Die van Knorr hebben we ook wel eens maar is eigenlijk niet zo geweldig (die saus laten we zoiezo al weg want die is veel te tomatig).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)